Що е тва VANOS...

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 02 Май 2003, 15:11

Моята 320i е с двигател М52В20 с VANOS първо поколение, 190Нм/150кс. При него има регулиране само на всмукателните клапани, не и на ауспуховите. Момента в който тайминга превключва е много ясно осезаем ако го очакваш, те са два всъщност - единия е около 2000, другия при около 4000 оборота. Просто започва да дърпа малко повече, все едно не си натиснал газта до края и точно в този момент си ритнал педала до долу.

Иначе на по-новите Double VANOS освен че и двата разпределителни вала се настройват, там няма 3 отделни фиксирани положения ами промяната става плавно, така че няма да усетиш кога "се включва в действие". Просто колата ще дърпа повече :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 521
Регистриран на: 18.01.2003
Местоположение: Sofia

Мнение от Viktor » 03 Май 2003, 12:18

Ми то излиза ,че и аз съм карал с VANOS ,ама въобще не съм знаел какво е това животно... А на Е500 много тъпо звучи Чочоне ,ма ми се беше набило в главата...Както и да е , не му е мястото тука за МБ да товорим...:)

води статистиката
Аватар
Мнения: 2037
Регистриран на: 18.01.2003
Местоположение: една крачка пред смъртта
Пол: Мъж
Кара: '07 X3 LCI 3,0sd
Детайли за колата: '93 318is
'95 328Ti
'95 318is
'00 328Ci
'04 330xd
'07 X3 3.0d
'07 X3 3.0sd
'01 730d

Мнение от LuBo1 » 23 Май 2003, 12:53

момчета Vanos System-a на 520 от 93та година колко коня ще е казаха ми отивала към 180 коня
ИзображениеИзображение

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 23 Май 2003, 13:40

E34 520i има двигател M52B20 със 150 конски сили при 5900 об./мин. и 190 Nm въртящ момент при 4200 об./мин.

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 23 Май 2003, 13:53

LuBo1 написа:момчета Vanos System-a на 520 от 93та година колко коня ще е казаха ми отивала към 180 коня


Май не си разбрал точно за какво служи тази система... няма нищо общо с конските сили на един двигател!!!

води статистиката
Аватар
Мнения: 2037
Регистриран на: 18.01.2003
Местоположение: една крачка пред смъртта
Пол: Мъж
Кара: '07 X3 LCI 3,0sd
Детайли за колата: '93 318is
'95 328Ti
'95 318is
'00 328Ci
'04 330xd
'07 X3 3.0d
'07 X3 3.0sd
'01 730d

Мнение от LuBo1 » 24 Май 2003, 19:26

вече сванах покачва въртяшия момент 8)
ИзображениеИзображение

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 5.05.2003
Местоположение: Asenovgrad

Мнение от Mavrenata » 02 Юни 2003, 23:38

моята кола сащо е с ванос карам Е36 320 имам проблем с него откакто сам я купил това стана преди две години. много се интересувах за него и разбрах че никога неможе да блокира само се увеличава старженето но и неподлижи на ремонт само нов и ми направиха оферта за 450лв. но така и несам го сменил от тогава сам изминал над 50 000хиляди километра и си старже така както я купих

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 22.11.2005

Мнение от Fyfito » 06 Дек 2005, 18:22

Да попитам тази с-ма фабрично ли се монтира или само някои коли го имат??? БМВ 320i 94г. дали го има???(sorry за тъпия въпрос ама сам още неук)

Babuna master
Аватар
Мнения: 1606
Регистриран на: 24.06.2003
Местоположение: Дупниzа

Мнение от mitak_o » 07 Дек 2005, 8:57

Fyfito написа:Да попитам тази с-ма фабрично ли се монтира или само някои коли го имат??? БМВ 320i 94г. дали го има???(sorry за тъпия въпрос ама сам още неук)


ако е 94 г. го има

моята кола сащо е с ванос карам Е36 320 имам проблем с него откакто сам я купил това стана преди две години. много се интересувах за него и разбрах че никога неможе да блокира само се увеличава старженето но и неподлижи на ремонт само нов и ми направиха оферта за 450лв. но така и несам го сменил от тогава сам изминал над 50 000хиляди километра и си старже така както я купих

се ми се струва че ако ти струже нещо ще е веригата

значи разглобвахме / и го сглобихме/ двигател м50 б20 с ванос и го разглеждах от всички стани ваноса и това как работи. Това нещо представлява едно бутало което го напира масло от маслената помпа , демек като се дигат оборотите налягането се увеличава и буталото излиза напред, а буталото накая е с усукани шлици които зацепват венеца и разпределителния вал, та .. като излиза това бутало напред ъгъла на вала спрямо венеца венеца се измества.
Колкото повече се износва тоя ванос , толкова по малко ще измества ъгъла на вала спрямо оборотите. Н втората снимка се вижда в какъв диапазон е изместван ъгъла - не е малко :mhihi: хитра системка е това.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 199
Регистриран на: 7.07.2005
Местоположение: Sofia

Мнение от fastestbmw » 07 Дек 2005, 10:10

© написа:Някой карал ли е кола с VANOS и кола със същия двигател без VANOS? И ако е карал - моля да сподели впечатленията си.
Как работи на теория е ясно .. нека някой да сподели какво се усеща при шофиране


Не зная доколко моето сравнение би ти било от полза, защото става въпрос за коренно различни коли:
325-ца Е30 (без VANOS) & 325-ца Е36 (моделът с VANOS).
Разликата в мощността е 18 коня, а във времето за ускорение - осезаема.
Просто Е36-та "дърпа" и влиза в обороти много по-бързо.
You meet many faces in town but you remember only a few
ANI4KA

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 20.04.2005

Мнение от jk » 07 Дек 2005, 12:16

Това според мен са два напълно различни двигатели... ако ще се прави сравнение то предполагам че ще е най-разумно да е между М50Б20 и М50Б20ТУ или как там се водеше този с ВАНОС. Но поне от това, което съм чувал няма особенна разлика във вървенето... може би само разхода да е леко по-нисък...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 409
Регистриран на: 29.12.2002
Местоположение: София

Мнение от Wizi » 07 Дек 2005, 12:51

На майка ми колата, Тойота Ярис VVT-i, е също с това, което при БМВ се казва VANOS и не мога да кажа, че върви повече или по-добре от нещо си, но ако не друго то харчи смешно, а е и автомат на всичкото отгоре.
Градски, халогенна крушка е вид крушка. Също както ксенона е вид крушка.
Та, на онова дето у село му викате ХАЛОГЕНКИ, всъщност се нарича ФАРОВЕ ЗА МЪГЛА. Ае бегай да раздуеш!
Изображение

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Мнение от naskoksan » 07 Дек 2005, 14:36

има разлика между VVT-i-то и ваноса
при японките газоразпределението
се променя по електронен път докато
ваноса е по-скоро механична система :idea:
Изображение
Stick 'em up PUNK, it's da Fun Lovin' Criminal
Изображение
www.evoksis.bg

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 409
Регистриран на: 29.12.2002
Местоположение: София

Мнение от Wizi » 07 Дек 2005, 14:55

Мерси! Това не ми беше наълно ясно... предполагах нещата са доста сходни, разлика главно в названието предполагах.

Как седи въпроса при останалите фирми използващи тази технология? Хонда, Порше etc.?

btw нали не бъркам, че Хонда я изообретяват?
Градски, халогенна крушка е вид крушка. Също както ксенона е вид крушка.
Та, на онова дето у село му викате ХАЛОГЕНКИ, всъщност се нарича ФАРОВЕ ЗА МЪГЛА. Ае бегай да раздуеш!
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 17.04.2004
Местоположение: Пловдив

Мнение от zhoro » 07 Дек 2005, 17:31

Fyfito написа:Да попитам тази с-ма фабрично ли се монтира или само някои коли го имат??? БМВ 320i 94г. дали го има???(sorry за тъпия въпрос ама сам още неук)

Признах те!Къде е изрови тая тема от 2.5г. :shock:

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook