Кое определя самия звук на двигателя???

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 12.12.2002
Местоположение: Sofia

Мнение от axl » 26 Юли 2005, 14:40

В не малка степен звука се определя от това колко цилиндров е даден двигател и как са подредени цилиндрите и реда на запалване. Затова нисан скайлайн има подобен звук, защото двигателя е 6 цилиндров редови, както и на бмв. Например всички познаваме характерния звук на V8 моторите, независимо дали е газка, зил, додж, форд, бмв, обаче звука на 8 цилиндровите в-образни ферарита е различен ... Защо? Защото ферари са едни от малкото, които правят коляновия вал за в-обрзните мотори така, че мотовилковите шийки на коляновия вал да са разположени в една равнина, (през 180 градуса), а не ги правят през 90 градуса, както всички други ....

П.С. Не съм 100% сигурен за горното, дали не беше обратното за ферари и другите, вЕрвам че ако съм се объркал знаещите ще ме поправят :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2523
Регистриран на: 21.11.2004
Местоположение: Sofiq

Мнение от BAYRON » 26 Юли 2005, 20:10

БМВ си имат специален отдел за таз рабора . Незнам обаче инженерите дали са музиканти :shock: :shock: :shock:
На самия дигател звука може да бъде различен от обема броя и конфигурация на цилиндрите матеряла на блока и главата клапаните оборотите и вида запалване и нищо друго. Останалата синфония са отделните агрегати например перката оказва много разлика в звука особено ако самия двигателен отсег е консруиран така че да завихря въздуха извън фунията на перката, после турбинка ако има става мехлем за ухото ,ремъци лагери ако всичко е наред дават плутен и добър звук. ето тук БМВ мисля е фаворита

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 525
Регистриран на: 3.05.2003
Местоположение: София

Мнение от BMW_325i » 26 Юли 2005, 22:57

вие къде отидохте...бензин и дизел ебати..то разликата не се обсъжда в шума....
човека пита примерно защо Г2 1.6, ланча делта 1.6, БМВ е30 1.6 итн нямат нищо общо в "звученето"...
Евала на тунинга! Тунинговайте при нас!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 20.04.2005

Мнение от jk » 27 Юли 2005, 16:03

По Дискавъри бях гледал за един АМ, на който специално са му гласили звука...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 388
Регистриран на: 8.12.2003
Местоположение: Свищов

Мнение от M3CSL » 29 Юли 2005, 10:57

Има 2 вида колянови валове за В8-маци Крос плейн и Флат плейн.
При крос плейн-а звука е като звука на тея американските "мускулести" автомобили. Пък на Флат плейна звука е повече като на 4 цилиндров защото профила на коляновия вал е почти същия. Тея В8-маци дето са с Крос Плейн колянови валове не са много Revvy Заради тежкия вал но за сметка на това нямат нужда от добавяне на балансиращи тежести. Пък Тея с флат плейн валовете достигат по високи обороти заради по лекия вал бутала и конектинг родс :)

Взето от www.e31.net

The V8-Engine
There are two types of V8s which differ by crankshaft. The V-angle is always 90°. The two types are called cross-plane (crank pins at a 90° angle) and flat-plane (crank pins at 180°). V8 engines have the advantage of not being in need of split crank pins in order to avoid vibrations between cylinder banks.
With a cross-plane V8, however, the last cylinder is not in the same position as the first, so there is end-to-end vibration again. That can be solved by adding counterweights to the crankshaft which cancel the forced created by the pistons. That is possible only in a V-engine with a V-angle of 90° and without splitted crank pins. These counterweights, fitted to an inline engine, would move to the side when the piston moves up or down and therefore generate additional vibration. But in a 90° V-engine there are pistons on the same crank pin which move exactly into the opposite directions of the counterweights (because of the bank angle) and their forces can be cancelled. Cross-plane V8s are therefore running quite smooth but because of the heavier crankshaft they are not as revvy.
Flat-plane V8 engines do not have those problems. They are also more responsive because of less rotational inertia. That increases maximum rpm and top-end power. In addition the crank case can be smaller which lowers the center of gravity.
But why are the flat-plane engines used in sports cars only if there are so many advantages? That's because of the crankshaft itself, the disadvantage of the flat-plane type. As you can see, the arrangement of crank pins is identical to a four cylinder engine which means there are also vibrations, only stronger, as basically two inline-four engines are running simultaneously. In sports cars those vibrations are reduced by using very lightweight pistons and connecting rods. That is of course expensive and because ride quality isn't too important either, the rough characteristics (compared to a cross-plane) are tolerated. Because of the crankshaft, the sound of such an engine is the one of two four cylinder engines. A (typical american) cross-plane burbling cannot be achieved.

Taм има и 2 схемички :) http://www.e31.net/navmisc_e.html

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 30 Юли 2005, 1:16

Много зависи и от входящият тракт... някой хора за промяна на звука си чупят кутийте на филтъра :mhihi: Други монтират конусовидни филтри ;)

А трети просто си го имат :roll: :lol: :twisted:

Дилян Пенчев
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 505
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Audi 20VTQ
Мечтае да кара: SSME

Мнение от smg » 30 Юли 2005, 1:53

и все пак звука на ШЕСТака не може да се направи от филтър или гърне :mhihi:

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Мнение от krika » 30 Юли 2005, 3:17

Така е но може да се подобри :twisted:

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 11.08.2005

Мнение от e30i » 11 Авг 2005, 1:51

А някой може ли да ми обясни защо е30-та М3 гаргори и вие като шестак при положение че е 4 цилиндрова?Аз ако я чуя но не я вида ще се закълна че е 6-ак.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 12 Авг 2005, 3:05

.
Последна промяна steeN на 01 Май 2021, 18:13, променена общо 1 път
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 11.08.2005

Мнение от e30i » 12 Авг 2005, 3:39

Незнам може и да се бъркам но в люлин има една М3 е30 и работи като 6-ак.Може да я знаете една червена с черни стопове не е много красива.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 339
Регистриран на: 1.11.2004
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: e63 3.0 i, Х1 е84 35 i
Мечтае да кара: м5

Мнение от popai » 12 Авг 2005, 21:57

Страхотен е звука на дизелака на БМВ то, 6така, толкова спокойно и мекичко се чува като запали и работи на обороти, просто ти е кеф да го слушаш, :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 406
Регистриран на: 31.05.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 330Cd
Мечтае да кара: F10 M5
Детайли за колата: Stock.

Мнение от dinko_sd » 17 Авг 2005, 18:25

Добре казано :yes: Баварският дизел звучи остро и отчетливо като бензинов, а и има характерния за редови шестак звук. (за разлика от други мъркащи, къркащи и всякви други трактори)

Предишна

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook