Дискусия:Има ли смисъл от 4 клапана на цилиндър при дизела

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

баварски фанатик
Аватар
Мнения: 4558
Регистриран на: 26.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: нещо...
Мечтае да кара: McLaren F1 LM

Мнение от Dimo » 24 Юли 2005, 21:31

А кой ще ми обясни технически какво точно е предимството на двата и четирите клапана на цилиндър (не само за дизелите). И защо мерцедес (знам че не е уместно да питам в БМВ форума за тва) използват технология с 3 клапана, какъв е принципа при нея?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Мнение от BiTurbo » 24 Юли 2005, 22:26

BMW8 написа:А кой ще ми обясни технически какво точно е предимството на двата и четирите клапана на цилиндър (не само за дизелите). И защо мерцедес (знам че не е уместно да питам в БМВ форума за тва) използват технология с 3 клапана, какъв е принципа при нея?


преди време и аз зададох този въпрос в този форум и то питах конкретно за 5.5 литровия мотор на АМГ. Отговотиха ми ,че вероятно е защото при 3 клапана на цил. се слага един разпределителен вал а от там се намаля тежестта на двигателя ,а също така и броя на елементите му т.е. едно нещо колкото е по-просто то толкова по-добре и по-ефективно работи. Макар и смешно за вземем за пример един трабант 601с ,че то кво сложно има в него дори резервоара му е на принципа на скачените съдове и по този начин не се нуждае от никакви бензинови помпи и т.н. с въздушно охлаждане е от там няма и радиатори и глупости ,двутактов ===> няма разпределителни валове ,капани и сякви такива работи по главата и т.н. и т.н.

П.С. Баща ми има Вартбург на 300 000 км и единственото което му е правено е смяна на съединител ,гарнитура и това е всичко. :)
Изображение

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 24 Юли 2005, 23:17

BiTurbo написа:П.С. Баща ми има Вартбург на 300 000 км и единственото което му е правено е смяна на съединител ,гарнитура и това е всичко. :)


И питай го колко основни ремонта има.......... то при Варбурзите основния ремонт се състой с купуването ремонтно бутало което е с размер малко по-голям от най-голямото... те трите цилиндъра са с различен диаметър... слагаш новото в най-широкия и другите две ги прехвърляш съответно в съседния цилиндър а най-малкото в кофата ;) Щото за 300 000 км със сигурност го е правил.... или е карал с повече масло отколкото бензин :mhihi:

Дилян Пенчев
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 25 Юли 2005, 0:09

BMW8 написа:А кой ще ми обясни технически какво точно е предимството на двата и четирите клапана на цилиндър (не само за дизелите). И защо мерцедес (знам че не е уместно да питам в БМВ форума за тва) използват технология с 3 клапана, какъв е принципа при нея?

Принципно, както казах и по-горе, 4 клапана на цилиндър могат да се разположат само ако впръсквача (дюзата) е в центъра на цилиндъра и е вертикална. Предимствата на 4-те клапана тогава трябва да се търсят по-скоро като предимства на тези типове двигатели, които са с така оформена горивна камера. Т.е. при вихрокамерните дизели почти няма такива с по 4 клапана (аз не знам за нито една такава конструкция). Принципно ако се търси предимство на 4-те пред 2-та клапана, то трябва по-скоро да се търси при бензинов двигател, тъй като при дизеловия няма адекватна база за сравнение. Все пак ако се прави сравнение, то трябва да е между 2 еднакви типа двигатели (непосредствено впръскване и обемно смесообразуване) - такива примери има, тъй че тези с 4 клапана примерно постигат следните предимства:
1. Могат да управляват 2-та всмукателни клапана по различен закон (различни гърбици) - това дава някои предимства при смесообразуването и оттам косвено върху мощността;
2. Могат да постигат същото или по-добро пълнене на високи обороти с по-затворени фази на газоразпределение - оттам по-малки натоварвания на гърбицата на вала и по-дълъг живот на механизма. За да го компенсират това, двигателите с по 2 клапана трябва да имат "резонансни" колектори, което за големи двигатели почти на се прави или с други думи имат предимство в пълненето, което косвено пак води до по-висока литрова мощност;
3. При по-малки глави на клапаните, температурата им е по-ниска, защото (особено изпускателните) се охлаждат през по-голяма площ и като цяло живота на леглата и самите клапани се удължава;
4. При 2 всмукателни клапана (общо 4 на цилиндър или 3 както е при Мерцедес) има практическа възможност каналите в главата да се оформят по такъв начин, че единия да бъде "тангенциален" - това означава, че при пълненето потока през единия клапан е с формата на тангенциален вихър, а от другия - на радиален. Това изключително много подобрява смесообразуването и прави въобще възможно двигателите с непосредствено впръскване да работят над 4000 об/мин, което преди е било проблем. Освен това, по точи начин се намалява необходимото налягане на впръскване на горивото (тъй като енергията за смесообразуване се доставя и от организираното вихрово движение на въздуха, не само на горивния факел) и оттам се удължава животът на горивната апаратура. Съответно по този начин е възможно и да се изпълнят изискванията на нормите за емисии.
5. Други, които сега не се сещам...
Нещо друго за Мерцедес - от скоро те се връщат на 3 клапанови двигатели и причината е колкото проста, толкова и глупава (от сигурен изочник) - при студено стартиране площта на 4 клапановите глави, която отработилите газове обтичат била по-голяма, отколкото при 2 клапановите и поради това от газовете се отнемало повече топлина. Поради това катализаторите (захранвани с по-студени или по-скоро недостатъчно топли газове) по-бавно достигали работна температура и следователно нивото на емисиите не е било достатъчно ниско за да отговори на Евро ХХ (не помня кое беше). Решението било да намалят тази площ като премахнат единия изпускателен клапан като неизменно от това пострадала и мощността, но двигателят станал достатъчно вече екологичен. Трудно за вярване, но...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 22.07.2005
Местоположение: тук-там

Мнение от МАЧКАТОР » 25 Юли 2005, 9:45

:twisted: :twisted: :twisted: Олеле Постмена как профи го подкара, аз няма кво да кажа, щото нещо много далеч стигнахме и най-накрая ще се получи инфантилна дискусия на няколко човека ,свързана с "измерване на полови органи" :mhihi:

П.С. :arrow: Постмен, са как ме прекара, щото доста неща не ги знам от твоя пост и май ще трябва да попрочета , за да не зема да се изложа ,и като "вникна в нещата " щи кажа какво мисля и аз :lol: :winky:

Предишна

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook