Връщане към 4 цилиндъра?
Модератор: Общи модератори
- Toledo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 93
- Регистриран на: 22.02.2005
- Местоположение: София
- Кара: E90
Като автор е посочен д-р инж. Н.Попов
"...А какво е положението при най-разпространените в Европа и Азия двигатели - 4-цилиндровите редови? При тях неуравновесени остават само инерционните сили от ІІ порядък, които частично могат да се уравновесят с противотежести, но най-елегантното решение си остава вторият вал, който трябва да се върти в обратна посока, и то с 2 пъти по-голяма честота. Много световни производители на леки автомобили са възприели именно това решение за техните 4-цилиндрови двигатели.
От гледна точка на динамиката 6-цилиндровият редови двигател е идеалният. При него всички сили и моменти от І и ІІ порядък напълно се самоуравновесяват. Недостатъкът му е, че е доста дълъг и трудно му се намира място в моторния отсек, когато двигателят е разположен напречно. И ако по тази причина редовата "шестица" до известна степен е загубила терен при леките автомобили, при дизеловите двигатели за товарни автомобили и автобуси тя е почти абсолютен лидер. В Европа и Азия над 90% от мощните дизелови двигатели за тежкотоварни автомобили и автобуси са именно редови 6-цилиндрови. "
"...А какво е положението при най-разпространените в Европа и Азия двигатели - 4-цилиндровите редови? При тях неуравновесени остават само инерционните сили от ІІ порядък, които частично могат да се уравновесят с противотежести, но най-елегантното решение си остава вторият вал, който трябва да се върти в обратна посока, и то с 2 пъти по-голяма честота. Много световни производители на леки автомобили са възприели именно това решение за техните 4-цилиндрови двигатели.
От гледна точка на динамиката 6-цилиндровият редови двигател е идеалният. При него всички сили и моменти от І и ІІ порядък напълно се самоуравновесяват. Недостатъкът му е, че е доста дълъг и трудно му се намира място в моторния отсек, когато двигателят е разположен напречно. И ако по тази причина редовата "шестица" до известна степен е загубила терен при леките автомобили, при дизеловите двигатели за товарни автомобили и автобуси тя е почти абсолютен лидер. В Европа и Азия над 90% от мощните дизелови двигатели за тежкотоварни автомобили и автобуси са именно редови 6-цилиндрови. "
- dinko_sd
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 406
- Регистриран на: 31.05.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330Cd
- Мечтае да кара: F10 M5
- Детайли за колата: Stock.
Toledo
Много добре си го е казал човека
Мое мнение е че да караш 4 и 6 цилиндров мотор няма нищо общо! Някой спомена ,че шестака е голяма доза чувство (бих казал любов
) Така че феновете на 2.0 и 6 в редица ще бъдат разочаровани, ама пък четворката е по пъргава 
...
Много добре си го е казал човека

Мое мнение е че да караш 4 и 6 цилиндров мотор няма нищо общо! Някой спомена ,че шестака е голяма доза чувство (бих казал любов


след всички тези хубави думи казани за 6ци, виж те тука какво предлагам
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=20561
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=20561
- deliveryman
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 312
- Регистриран на: 29.05.2003
може да ви прозвучи малко крайно,но за мен ако не е Inline Six,значи не е БМВ(изключвам М3 Е30)....а колкото до това че новите 320 са 4cyl.,защото трябва да се оптимизират разходите,да харчат по-малко и трябва да се хареса на повече хора та да си го купят - ми е през оная работа,и без това са ми супер грозни отвякъде.....
П.С. между другото и 320d e 4cyl.
П.С. между другото и 320d e 4cyl.
- simple_man
- 323i Killer
-
- Мнения: 1353
- Регистриран на: 24.07.2002
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E30 316i '91, G21 320d M-Sport
- Мечтае да кара: G81 M3
deliveryman написа:може да ви прозвучи малко крайно,но за мен ако не е Inline Six,значи не е БМВ(изключвам М3 Е30)
Изказвания от тоя тип, приспадат към серията умни




- Инаф
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 176
- Регистриран на: 21.04.2004
- Местоположение: Бургас
- Кара: много
- Мечтае да кара: винаги
Имате право nyky и deliveryman, но все пак не бих казал на едно 850csi и други подобни произведения на изкуството (М5,7-серия), че не са никакви БМВ-та 

E60 ///M5 is the ultimate BMW.
..."The second race saw one of Andy Priaulx’s famous solo escapes from the pole position on the reverse grid."
..."The second race saw one of Andy Priaulx’s famous solo escapes from the pole position on the reverse grid."
- simple_man
- 323i Killer
-
- Мнения: 1353
- Регистриран на: 24.07.2002
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E30 316i '91, G21 320d M-Sport
- Мечтае да кара: G81 M3
BABATA написа:много ясно .. че 6 в редица .. тва е истината .. друго няма![]()
PS: еее са си е** м***** .. осещам сега как пристигат онея с IS-вете![]()
Бате не съм "онея"!Ако си много отворен може да ти проверим бързия 6так!



- deliveryman
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 312
- Регистриран на: 29.05.2003
[quote="simple_manИзказвания от тоя тип, приспадат към серията умни
[/quote]
ами изказвам лично мнение бре колега....аз съм на едно мнение,ти на друго и т.н. лощо няма....кво па толкова глупаво видя?


ами изказвам лично мнение бре колега....аз съм на едно мнение,ти на друго и т.н. лощо няма....кво па толкова глупаво видя?
- Niki Lauda
- Е36 фен
-
- Мнения: 1350
- Регистриран на: 12.02.2005
- Пол: Мъж
- Кара: каквото има
BMW са го измислили и преценили че за момента така ще прават 2.0л но все пак 6 в редица е класика 

Niki Lauda
- Hastalavista
- Е21 fanatic
-
- Мнения: 692
- Регистриран на: 12.03.2005
- Местоположение: София, Младост1
А и незабравяйте че 6таците са по-балансирани мотори, а и някаде четох че при една и съща кубатура, между 4цилинров и 6цилиндров мотор, 6так вади повече коне;). (не съм 100% сигурен, но така четох:))
- krika
- ...и то хидравличен :)
-
- Мнения: 3314
- Регистриран на: 1.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: джата
- Мечтае да кара: на Ринга
- Детайли за колата: Двете 2и2ки
Е то по за баланс на баварски шестак няя да говорим
Това бе удар под кръста за 4цил виброшлайфовете колега.Къде дават така
Наредете се на опашката 



Die Neue Klasse ---> http://www.youtube.com/watch?v=dU7hAq7vmwA ---- http://www.formula1.bg ----
- SlipKnoT
- devildriver
-
- Мнения: 4054
- Регистриран на: 21.04.2002
- Пол: Мъж
- Кара: E30
- Мечтае да кара: McLaren F1
Аз също съм почитател на 6така, но смятам, че при 2литра е по добре 4 цилиндъра..
..найстина звука го няма, но разтърсих се и видях при горе-долу еднакво тегло на Е90 и Е46 седан (е90 тежи 30кг повече според сайта които гледах) разгледах стойностите на двата 2 литрови двигателя с по 150 коня.. Е90
4цил. и Е46
6цил.
4цил. мотор е с по добри показатели във всяко едно отношение.. ускорение, максимална скорост, икономичност..
..найстина звука го няма, но разтърсих се и видях при горе-долу еднакво тегло на Е90 и Е46 седан (е90 тежи 30кг повече според сайта които гледах) разгледах стойностите на двата 2 литрови двигателя с по 150 коня.. Е90


4цил. мотор е с по добри показатели във всяко едно отношение.. ускорение, максимална скорост, икономичност..

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани