Даунсайзинг - реални ползи

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от acho.rs » 16 Апр 2012, 14:45

тук искаш да кажеш че киловатите KW остават константа от 4500 до към 6000об при турбо мотора ФСИ, аз не мисля че е така. Изобщо киловатите /мощноста/ не могат да бъдат константа при промяна на обороти.. или спадат или се покачват.. обикновено има спад, както е и в случая с този мотор.. при атмосферката е по-слабо изразено, но пак има малък спад и после се увеличават.

Ами на графиките ясно личи че мощността остава константа , до колко може да се приемат минималните отколения от реална диндиаграма .Иначе и въртящия момент не е абсолютно константен , но се приема че е такъв . По това което се вижда такова нещо като макс мощност в оборотен диапазон го има , дори вече в официалните технически характеристики мощността се сочи в диапазон (например 5800-6200) .
:dunno: това как изобщо можа да го напишеш? все едно да махнеш една трета от шестака и той пак ще си тежи толкова.. турбото и цялата тази впръскваща система не може да е толкова тежка колкото 1/3та мотор.. така че полза има..

БМВ райдъра го каза - турбото , кулера , всички "пътища" и "магистрали" , по-масивните "карантии" и блок на двигателя ... понякога става така че Ве6 би-турбо тежи колкото атмосферен Ве8 .
А даунсайзинга при 4 цилиндровите ? От 2.0 ФСИ на 1,4 ТФСИ или от 1,6 ФСИ на 1,2ТФСИ - дали изобщо по-малкия на работен обем мотор е по-лек ?
това добре, ама какво помага в случая? намаля разхода ли?

- оу градския разход пада много . На 1600кг СЛК 55 АМГ 4 цилиндъра с 210кс и 265НМ са му достатъчни за адекватно придвижване в градски условия . При настъпване на педала веднага идват и другите 210кс и 265НМ . Тази система от няколко години се ползва от някои Мерцедеси , има я и в Бентли Мулсан .
Ачо не ме рабирай погрешно, не ми пречиш ни най-малко, просто съобразявай какво пишеш.. приеми го като съвет :) !

Приемам го . Още в началото писах че информацията ми е непълна и който може да добавя по нещо :bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 214
Регистриран на: 11.06.2010
Пол: Мъж

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Витанов » 16 Апр 2012, 16:54

А даунсайзинга при 4 цилиндровите ? От 2.0 ФСИ на 1,4 ТФСИ или от 1,6 ФСИ на 1,2ТФСИ - дали изобщо по-малкия на работен обем мотор е по-лек ?


В този случай дума не може да става за някакви приемущества на по-малкия мотор, по-скоро са маркетингови пинизи, защото където съм в момента хората масово гледат първо "кубиците", после конете и накрая марката, защото според обема плащаш.. ама стабилно и човек си прави сметката и много по-изгодно му излиза да си купи 1.2 турбо 100к.с. /образно казано/ отколкото 1.6 пак 100кс. турбо, разликата в данъка хич не е пренебрежителна.

БМВ райдъра го каза - турбото , кулера , всички "пътища" и "магистрали" , по-масивните "карантии" и блок на двигателя ... понякога става така че Ве6 би-турбо тежи колкото атмосферен Ве8 .


да предположим че теглото е същото след акробатиката/даунсайзинга/, аз мисля че е много по-добре вече късия 4цил. турбо мотор монтиран възможно по навътре в купето, тежеста на мотора да е една идея преди предния мост( колкото по-назад толкова по-добре :lol: ) смятай за какъв хендлинг говорим вече.. така е при хонда ЕС 2000 и някой други японски със задно. Кефа да караш максимално навътре боцнат мотор на задно е голям, много лесно я вкарвам в пътя, много лесно се суче на която страна искаш и бързо се изправя, абе с две думи много, много добро управление.

Моето виждане за бъдещето на двигателите е, /ще дам за пример 3та серия/ всичко от 316 до 335 ще е с / образно/ двулитров 4цил. турбо мотор като при всеки един модел ще е различен стейджа, а карантията ще е същата, за електрониката не знам. Натам са тръгнали нещата като гледам. Надявам баварците все пак да оставят някой модел с атмосферен шестак за феновете, но едва ли.. това времето ще го покаже.

Даунсайзинг- реални ползи.. - реалните ползи за нас ще са по-ниски данъци и разход, за производителите по-лесно производство предполагам и вече много по-лесно преминаване към хибридно задвижване.

Ами на графиките ясно личи че мощността остава константа , до колко може да се приемат минималните отколения от реална диндиаграма .Иначе и въртящия момент не е абсолютно константен , но се приема че е такъв . По това което се вижда такова нещо като макс мощност в оборотен диапазон го има , дори вече в официалните технически характеристики мощността се сочи в диапазон (например 5800-6200)


Прилича на константа, но не е, това не е електромотор за да има постоянен въртящ момент или киловати при определени обороти. Както каза колегата това е нещо като плато, и има леки колебания.

оу градския разход пада много . На 1600кг СЛК 55 АМГ 4 цилиндъра с 210кс и 265НМ са му достатъчни за адекватно придвижване в градски условия . При настъпване на педала веднага идват и другите 210кс и 265НМ . Тази система от няколко години се ползва от някои Мерцедеси , има я и в Бентли Мулсан


Сигурно има икономия щом от Мерцедес са преценили и са монтирали тази екстра, даже мисля /не съм 100% сигурен/ че и през 80те някой мергели я имаха. В казармата имаше едни влекачи те бяха с 12цил. мотори и спирахме 6 от 12те цилиндъра уж за икономия... ама пущината все си гореше 100.. :mhihi:
I am beton!

Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да мине :mhihi: А то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от DrivinGGoD » 16 Апр 2012, 20:47

На BMW от 20 години насам не им трябва къс 4-цилиндров мотор, за да го вкарат назад и да дадат баланса, от който идва поведението на шасито ;) Иначе Ачо и BMW_RIDER-а са много прави за теглото на турбинираните и атмосферните мотори, особено при S63 например с тия 100 радиатора отгоре,отдолу, отпред ;) Та да не се окаже, че е по-тежък колкото V10ката в предишното поколение :roll:
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 214
Регистриран на: 11.06.2010
Пол: Мъж

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Витанов » 16 Апр 2012, 21:25

БМВ проблеми нямат и знаят как да монтират 6 цил. мотор максимално назад, но го правят само на Е85/86/89, Z4 серията и разбира се на култовата Е52, Z8.. като преминат масово на 4цил, мотори може и на седаните да го монтират така, да се надяваме.

Не говорим за мотори с по 500 коня.. мисля че темата беше за даунсайзинга като цяло. Например да погледнем N20 и N52B25, N20ката гледам го има с няколко мощности като най малката му е сходна с на N52ката, е може ли тоя мотор с двата цилиндъра по-малко да е по тежък от 6 цилиндровия.. при всички случаи теглото им е еднакво. За S63 може и така да е не знам.
I am beton!

Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да мине :mhihi: А то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 30.03.2009
Местоположение: U gorata
Пол: Мъж
Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
Мечтае да кара: "samodelna" kola

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от BMW_RIDER » 16 Апр 2012, 22:24

Мисля, че забравяме и още нещо - надеждност, въпреки ,че вече взеха да ги правят нещата да се чупят нарочно. Но все досегашния 3 литров шестак на БМВ незнам там колко списания го хвалеха като един от най-здравите мотори, и аз доколкото имам познати никой не се оплакал от него. Сега мразя да давам примера с -"на един приятел" ама много реват от този новия 4.4 турбо мотор. На 40К нов мотор след сумати проблеми - е мерси....

Така ,че при всички положения един читав атмосферен мотор като 3 литровия шестак, е много по надежден от нещо с незнам си там колко турбини лопатки, клапанчета, охладители, 10ядрено ЕКУ и турбини които работят при 4 цифрена температура.
Освен това е и по евтин за изработка.
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от acho.rs » 16 Апр 2012, 22:28

Ами след като теглото е приблизително еднакво и баланса си остава същия , тогава отпада довода за по-ниско тегло и по-добър баланс :dunno:
Единствено дизеловите 3ки са 51:49 , всички останали са 50:50 . За всекидневен автомобил това е оптималното разпределение на масата .
Мисля, че забравяме и още нещо - надеждност, въпреки ,че вече взеха да ги правят нещата да се чупят нарочно. Но все досегашния 3 литров шестак на БМВ незнам там колко списания го хвалеха като един от най-здравите мотори, и аз доколкото имам познати никой не се оплакал от него. Сега мразя да давам примера с -"на един приятел" ама много реват от този новия 4.4 турбо мотор. На 40К нов мотор след сумати проблеми - е мерси....

Така ,че при всички положения един читав атмосферен мотор като 3 литровия шестак, е много по надежден от нещо с незнам си там колко турбини лопатки, клапанчета, охладители, 10ядрено ЕКУ и турбини които работят при 4 цифрена температура.
Освен това е и по евтин за изработка.

Тази медия , на която не трябва да споменавам името , прави 100 000км тестове от 10ина години . Към 60-70 автомобила са минали този маратон и Най-безпроблемен за сега е 130и - май само някакви уптлътнения на вратите се бяха разлепили ...
Мисля, че забравяме и още нещо - надеждност, въпреки ,че вече взеха да ги правят нещата да се чупят нарочно.

- има нещо такова . Някои от най-дефектните мотори (2.0ТДИ ПД и 1,4ТФСИ) станаха най-масови и на никой не му дреме че имат ниска надежност .

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от DrivinGGoD » 16 Апр 2012, 22:38

Витанов написа:БМВ проблеми нямат и знаят как да монтират 6 цил. мотор максимално назад, но го правят само на Е85/86/89, Z4 серията и разбира се на култовата Е52, Z8.. като преминат масово на 4цил, мотори може и на седаните да го монтират така, да се надяваме..


Само в Z колите? Защо така реши? Още Е36 М3 (давам него за пример защото най-точно съм мерил) има 10кг... да десет килограма ... разлика преден/заден мост с 40л. бензин... с нормалните 6ци е пак така, защото стоят на същото място...

Иначе това което казва Райдъра над мен има много логика, защото почти няма турбо мотор дето да не страда от това като надеждност, а сме виждали М5Х мотори на по 800 000+ км.
За теглата ще гледам да намеря инфо за сравнение :yes:
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 214
Регистриран на: 11.06.2010
Пол: Мъж

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Витанов » 17 Апр 2012, 7:48

DrivinGGoD написа:
Витанов написа:БМВ проблеми нямат и знаят как да монтират 6 цил. мотор максимално назад, но го правят само на Е85/86/89, Z4 серията и разбира се на култовата Е52, Z8.. като преминат масово на 4цил, мотори може и на седаните да го монтират така, да се надяваме..


Само в Z колите? Защо така реши? Още Е36 М3 (давам него за пример защото най-точно съм мерил) има 10кг... да десет килограма ... разлика преден/заден мост с 40л. бензин... с нормалните 6ци е пак така, защото стоят на същото място...

Иначе това което казва Райдъра над мен има много логика, защото почти няма турбо мотор дето да не страда от това като надеждност, а сме виждали М5Х мотори на по 800 000+ км.
За теглата ще гледам да намеря инфо за сравнение :yes:



Знаеш ли на Мката /е36/ двигателя колко по-назад е разположен спрямо М50/52Б** в обикновените модели ? Така ли е монтиран http://en.wikipedia.org/wiki/FR_layout или така http://en.wikipedia.org/wiki/FMR_layout ? Това което казвам е, че Z серията влиза в категорията "front mid-engine" а останалите са "front-engine" ..

Има и здрави турбо мотори, въпроса е кой с какви амбиций и мераци ги прави. Сега една марка като Мерцедес с утвърдена позиция на пазара може да си позволи да се изгаври с клиентите си като им продава боклуци 10г. и печалбите да са 50 пъти повече и после уж да се пооправят малко качеството :mhihi: аз се чудя онези ненормалници от субару как печелят като автомобилите им се развалят сравнително рядко.

BMW_RIDER написа:Така ,че при всички положения един читав атмосферен мотор като 3 литровия шестак, е много по надежден от нещо с незнам си там колко турбини лопатки, клапанчета, охладители, 10ядрено ЕКУ и турбини които работят при 4 цифрена температура.
Освен това е и по евтин за изработка.


Точно, и тази електроника е толкова надеждна че..... на същото мнение съм за 6така, даже предпочитам да гори повече, но да се чупи рядко.


Тази медия , на която не трябва да споменавам името , прави 100 000км тестове от 10ина години . Към 60-70 автомобила са минали този маратон и Най-безпроблемен за сега е 130и - май само някакви уптлътнения на вратите се бяха разлепили ...


Ачо, не ги приемай за чиста монета тия тестове, защото в свят като този само дебелината на портофейла може да бъде спирачка на въображението. Конкуренцуята е много сериозна в автомобилната индустрия.

п.п. не успях да намеря инфо за теглото на моторите, ако някой има да казва..
I am beton!

Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да мине :mhihi: А то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 164
Регистриран на: 27.05.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от 6inlinepower » 17 Апр 2012, 8:26

Вчера доста търсих, по чуждите форуми, но успях да намеря инфо само за М5 Е60 - S85B50=178кг., за М5 F10 - S63B44Tü нищо :dunno:

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от DrivinGGoD » 17 Апр 2012, 8:52

Витанов написа:Знаеш ли на Мката /е36/ двигателя колко по-назад е разположен спрямо М50/52Б** в обикновените модели ? Така ли е монтиран http://en.wikipedia.org/wiki/FR_layout или така http://en.wikipedia.org/wiki/FMR_layout ? Това което казвам е, че Z серията влиза в категорията "front mid-engine" а останалите са "front-engine" ..


А ти знаеш ли, че няма разлика в положението на М52 и S50 в коша на Е36 и Е46? Аз чудесно знам какво представляват двете компановки, но това, което се опитах да кажа е, че дори и с такова разположение на агрегатите и Е36 и Е46 със всеки един 6-цилиндров мотор има идеален баланс ;) Общо взето предния край на мотора е над геометричната ос на предните колела и въпреки, че спада в категорията предноразположен мотор това не пречи цялостната конструкция на купето да има 50/50 разпределение на тежестта, същото като това в Z колите :yes: Ако се загледаш ще видиш, че и при тях двигателя не е чак толкова назад колкото си мислиш и предния му край спрямо оста на колелата е почти на същото място. Разликата е в това, че двигателния отсек е по-дълъг и изглежда, че мотора е заврян в таблото :yes:

Z4
Изображение

E36 M52
Изображение

E36 S50
Изображение

Ето го и двигателния отсек на въпросното мерено на точен кантар М3 - 10кг. разлика между преден и заден мост с 40л. бензин :twisted:
IMG_5279.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от DrivinGGoD » 17 Апр 2012, 8:58

Централно разположения мотор дава възможност много да се намалят надвесите (както при Ferrari например, но при BMW също не бих казал, че са много големи и вредят) от една страна, което намалява "рамото" след оста на колелата... а от друга страна позволява насочване на теглото назад, но не за постигане на перфектен баланс, а за лек превес към задната ос... това надявам се се сещаш с каква цел се прави :yes:
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от DrivinGGoD » 17 Апр 2012, 9:11

Опаааа... Шах с пешката -
:arrow: N20 мотора за 328i e 113 kg суров - т.е. без никаква периферия, както го дават от BMW - "short engine".
:arrow: Съответното тегло на M54B30 e 120kg.

Данните и за двата мотора са от ЕТК :!:

A сега добавете турбо, кулери, пътища и т.н. :twisted:

"Busted" :mhihi:
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 214
Регистриран на: 11.06.2010
Пол: Мъж

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Витанов » 17 Апр 2012, 9:51

DrivinGGoD написа:Централно разположения мотор дава възможност много да се намалят надвесите (както при Ferrari например, но при BMW също не бих казал, че са много големи и вредят) от една страна, което намалява "рамото" след оста на колелата... а от друга страна позволява насочване на теглото назад, но не за постигане на перфектен баланс, а за лек превес към задната ос... това надявам се се сещаш с каква цел се прави :yes:



Точно заради това "лек превес към задната ос" и също заради по-добър баланс( под добър не разбирам 50/50, моите предпочитания са 40/60 към задния мост) и още куп неща които не са ми ясни, но това са основните.

2012-BMW-Z4-sDrive28i-engine-1024x640.jpg


2012-BMW-Z4-sDrive35is-Engine-Compartment-Image.jpg


Мисля че разликата в разположението е очевидна и предимство има по късия мотор.. аз лично предпочитам такава конфигурация :) !

DrivinGGoD написа:Опаааа... Шах с пешката -
:arrow: N20 мотора за 328i e 113 kg суров - т.е. без никаква периферия, както го дават от BMW - "short engine".
:arrow: Съответното тегло на M54B30 e 120kg.

Данните и за двата мотора са от ЕТК :!:

A сега добавете турбо, кулери, пътища и т.н. :twisted:

"Busted" :mhihi:


При това положение няма смисъл да спорим, при всички случай с периферията турбо мотора ще е по-тежък от атмосферката..

п.п. не знам снимките дали ще излязат, нещо се оплетох с качването :mhihi:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
I am beton!

Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да мине :mhihi: А то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от DrivinGGoD » 17 Апр 2012, 13:43

Витанов написа:Точно заради това "лек превес към задната ос" и също заради по-добър баланс( под добър не разбирам 50/50, моите предпочитания са 40/60 към задния мост) и още куп неща които не са ми ясни, но това са основните.


40/60 към задния мост :roll: Не бих нарекъл това "по-добър баланс" :dunno: май само Porsche успяват да докарат "караема" кола с такова разпределение :dunno: И то и те са коварни, като станe като махало задницата :paranoid: Във всяко отношение такова разпределение е куцо, с изключение на спирането. Докарва готино усещане във волана, но пък изисква повече усилия в посока работа с динамичния пренос на маса, за да си докараш нужното сцепление отпред ;) Естествено тук не намесваме аеродинамиката ;)

Чисто статично и динамично, когато става въпрос за нормални коли (не болиди) е най-добре придържане към идеалното разпределение 50/50 с до около 10-15% разлика назад. Така е най-лесна работата с баланса на автомобила и така той остава най-неутрален :yes:

Едит: Имай предвид и нещо друго - при един автомобил със задно разположен мотор, при "сухо" разпределение 43/57 например, шофьора и пътника променят това отношение (доближавайки го към 50/50) много повече отколкото при кола с преден мотор и 50/50 ;)
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 214
Регистриран на: 11.06.2010
Пол: Мъж

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Витанов » 17 Апр 2012, 14:09

DrivinGGoD написа:
Витанов написа:Точно заради това "лек превес към задната ос" и също заради по-добър баланс( под добър не разбирам 50/50, моите предпочитания са 40/60 към задния мост) и още куп неща които не са ми ясни, но това са основните.


40/60 към задния мост :roll: Не бих нарекъл това "по-добър баланс" :dunno: май само Porsche успяват да докарат "караема" кола с такова разпределение :dunno: И то и те са коварни, като стана като махало задницата :paranoid: Във всяко отношение такова разпределение е куцо, с изключение на спирането. Докарва готино усещане във волана, но пък изисква повече усилия в посока работа с динамичния пренос на маса, за да си докараш нужното сцепление отпред ;) Естествено тук не намесваме аеродинамиката ;)

Чисто статично и динамично, когато става въпрос за нормални коли (не болиди) е най-добре придържане към идеалното разпределение 50/50 с +-10%. Така е най-лесна работата с баланса на автомобила и така той остава най-неутрален :yes:



Доста коварни са и ако няма добро сцепление отпред ошарваш всички мантинели, затова съм писал, че е мое предпочитание и най-много затова ми харесва концепцията със задно разположен мотор.

40/60 изобщо не е баланс :mhihi: аз малко съм се изхвърлил, исках да кажа че ми харесва малко по-тежката задница... иначе 50/50 е перфектното разпределение на масите и затова БМВ / и не само/ правят масовите си автомобили така :yes:

" но пък изисква повече усилия в посока работа с динамичния пренос на маса, за да си докараш нужното сцепление отпред ;) Естествено тук не намесваме аеродинамиката ;) " това не го разбрах, тази материя не ми е позната, ако имаш време обясни го по друг начин. Аз мислех, че точно аеродинамиката си казва думата в този случай.. най-просто казано предницата на такива автомобили е като "крило" или като спойлер за да може въздушния поток да упражнява нужния натиск за да имаме достатъчно сцепление. Написах ли някоя глупост :lol:
I am beton!

Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да мине :mhihi: А то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook