По-малко цилиндри, по-нисък разход
Модератор: Общи модератори
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4874
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
Едни и същи глупости си повтаряте по 10 пъти в тая тема
Атмосферния мотор нямал тяга в ниските , турбо мотора на хартия харчел мноо малко и бил с 0,3 сек по-бърз до 100 км/ч , нищо ще в доста по-реалното 100-200 изостава с няколко тира ... Спорят тука хора , които и една дино графика не са виждали на двигател , а големи теории изказаха .
Говорите за нютони като изобщо не отчитате , че при атмосферен двигател те са с един характер , при турбо с друг , при дизел вече са съвсем условни . Или да го кажа така - едни 500НМ се превръщат в 230коня в дизел , 340кс в турбо бензин и 400-500 кс в натурално аспириран мотор . За тва не ги бройте нютоните.
Другото - говорите за макс тяга при атмосферка , като само гледате пика от официалните данни - ами почти всичката тяга идва , , много по-рано , не като при турбо мотора - на 1400 оборота мъртвец , на 1500 тръгва .
Друго заблуждение - данните за еластичност - мерят се по-доста неадекватен начин , при коли с ръчни скорости . 80-120 стандартно се измерва на 6та
Ако видите данните за еластичност на коли с хубави автоматици , ще забележите коренна разлика , просто защото автомата избира точната предавка
ПС:


Атмосферния мотор нямал тяга в ниските , турбо мотора на хартия харчел мноо малко и бил с 0,3 сек по-бърз до 100 км/ч , нищо ще в доста по-реалното 100-200 изостава с няколко тира ... Спорят тука хора , които и една дино графика не са виждали на двигател , а големи теории изказаха .
Говорите за нютони като изобщо не отчитате , че при атмосферен двигател те са с един характер , при турбо с друг , при дизел вече са съвсем условни . Или да го кажа така - едни 500НМ се превръщат в 230коня в дизел , 340кс в турбо бензин и 400-500 кс в натурално аспириран мотор . За тва не ги бройте нютоните.
Другото - говорите за макс тяга при атмосферка , като само гледате пика от официалните данни - ами почти всичката тяга идва , , много по-рано , не като при турбо мотора - на 1400 оборота мъртвец , на 1500 тръгва .
Друго заблуждение - данните за еластичност - мерят се по-доста неадекватен начин , при коли с ръчни скорости . 80-120 стандартно се измерва на 6та

ПС:
сега Ачката чакам да се появи да ни срази с гръм и трясък![]()

- ms
-
-
- Мнения: 1825
- Регистриран на: 23.09.2005
- Местоположение: Варна, морето, сините вълни...
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф от Инголщат
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
пак пишеш преди да мислиш...
ти за толкова време не усети ли, че НЮТОНИТЕ движат колата и са важните, конските сили (или киловатите- все тая) са просто една цифра получена при смятане...
по твоя пример за 500Нм:
230 коня са в дизел- разбира се, печката се върти до има-няма 5000об.
340 коня са в турбо бензин- ами той се върти до 7-8000об.
400-500 коня в атмосферка били- така да е, ама от какъв обем е въпроса.
Гледай просто старата и новата М5- едното без, другото с духалки... Старото е 500коня преко сили (тоест мотора е изцеден колкото позволява границата мощност-надежност-цена), новото от 12% по-малък обем е с 10% по-мощно и не знам си колко по-икономично- М5 и икономия е друг въпрос
а нали се сещаш, че на турбиниран мотор конете страшно лесно могат да стигнат 650 + няколко кофи с тяга- стига да издържи автоматика разбира се... но сметката тогава ще е грозна- 12% намален обем и 30% повече мощност
Я ми изрови един атмосферен мотор на който да му идва тягата (разбирай 90% от нютоните) по-рано отколкото на съпоставим като мощност турбо мотор... ти си по графиките, мен ме мързи да ровя...
И що да мерим еластичност с автоматик- ще меря време за реакция на ск. кутия като и набия кикдаун и ще дебна за колко време ще свали 2-3 предавки надолу ли
Еластичност се мери точно на ръчни предавки- проверяваш силата на мотора все пак, не на предавките 
ти за толкова време не усети ли, че НЮТОНИТЕ движат колата и са важните, конските сили (или киловатите- все тая) са просто една цифра получена при смятане...
по твоя пример за 500Нм:
230 коня са в дизел- разбира се, печката се върти до има-няма 5000об.
340 коня са в турбо бензин- ами той се върти до 7-8000об.
400-500 коня в атмосферка били- така да е, ама от какъв обем е въпроса.
Гледай просто старата и новата М5- едното без, другото с духалки... Старото е 500коня преко сили (тоест мотора е изцеден колкото позволява границата мощност-надежност-цена), новото от 12% по-малък обем е с 10% по-мощно и не знам си колко по-икономично- М5 и икономия е друг въпрос


Я ми изрови един атмосферен мотор на който да му идва тягата (разбирай 90% от нютоните) по-рано отколкото на съпоставим като мощност турбо мотор... ти си по графиките, мен ме мързи да ровя...
И що да мерим еластичност с автоматик- ще меря време за реакция на ск. кутия като и набия кикдаун и ще дебна за колко време ще свали 2-3 предавки надолу ли


- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4874
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
На ръчни предавки при 80км/ч , ти връщам 5та на 3та с междинна газ за по-малко от секунда
Аз съм по графиките и пусках вече няколко тука . В сайта от който пуснах линковете има - гледай Е90 325и , Е46 328и , Е46 323и . Сравни ги с турбото мотори от тяхното време и ще намериш това за което питаш . И да идва тягата по-късно , това с 200-300 оборота , като борим ,че няма лаг е напълно приемливо .
За нютните го знам , това което го написа , но рекох да го обясня по елемнтарния начин .
- гледам го новото - по-вече тяга с 160НМ от 4000 оборота по-рано , 50 коне повече и в резултат на това ... 0,3 сек до 100 км/ч и 1,3 сек. до 200 км/ч . Ми че то тва идва само от кутията със два съединителя
И няма такова 500кс прекосили - тоя мотор набира обороти като БЕСЕН , не знам да има друг мотор в масова кола с подобни параметри .

Аз съм по графиките и пусках вече няколко тука . В сайта от който пуснах линковете има - гледай Е90 325и , Е46 328и , Е46 323и . Сравни ги с турбото мотори от тяхното време и ще намериш това за което питаш . И да идва тягата по-късно , това с 200-300 оборота , като борим ,че няма лаг е напълно приемливо .
За нютните го знам , това което го написа , но рекох да го обясня по елемнтарния начин .
Гледай просто старата и новата М5- едното без, другото с духалки... Старото е 500коня преко сили (тоест мотора е изцеден колкото позволява границата мощност-надежност-цена), новото от 12% по-малък обем е с 10% по-мощно и не знам си колко по-икономично- М5 и икономия е друг въпроса нали се сещаш, че на турбиниран мотор конете страшно лесно могат да стигнат 650 + няколко кофи с тяга- стига да издържи автоматика разбира се... но сметката тогава ще е грозна- 12% намален обем и 30% повече мощност
![]()
- гледам го новото - по-вече тяга с 160НМ от 4000 оборота по-рано , 50 коне повече и в резултат на това ... 0,3 сек до 100 км/ч и 1,3 сек. до 200 км/ч . Ми че то тва идва само от кутията със два съединителя

И няма такова 500кс прекосили - тоя мотор набира обороти като БЕСЕН , не знам да има друг мотор в масова кола с подобни параметри .
- ms
-
-
- Мнения: 1825
- Регистриран на: 23.09.2005
- Местоположение: Варна, морето, сините вълни...
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф от Инголщат
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
acho.rs написа:... гледам го новото - по-вече тяга с 160НМ от 4000 оборота по-рано , 50 коне повече и в резултат на това ... 0,3 сек до 100 км/ч и 1,3 сек. до 200 км/ч . Ми че то тва идва само от кутията със два съединителя![]()
И няма такова 500кс прекосили - тоя мотор набира обороти като БЕСЕН , не знам да има друг мотор в масова кола с подобни параметри .
е ти к'во искаш- за 3,5 да ги прави ли

1: това е кораб и тежи много, не е някой Лотус...
2: само на задно има граница която трудно се минава... 100% може да слезе тая кола и до 4сек., но когато гониш и комфорт, и спортни постижения явно не може да стане номера

И кое не разбра за старото М5


докато новото М5 с тея духалки 100% има сериозен резерв за повишаване на мощността. дали заради екология не са го надули още, дали заради подсигуряване откъм здравина, дали щото не може да ги сложи на пътя, дали заради друго- само от БМВ си знаят... веселото ще стане когато го докопат разни тунинг фирми и само с един чип му качат 50-60 коня за старт, а с някой кулер + генерация ще го вдигнат с още 100 коня тоя мотор... не ми се мисли ако бръкнат из цилиндрите колко ще изкарат

- straight six power
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 30.03.2009
- Пол: Мъж
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
ms написа:пак пишеш преди да мислиш...
ти за толкова време не усети ли, че НЮТОНИТЕ движат колата и са важните, конските сили (или киловатите- все тая) са просто една цифра получена при смятане...
цифра получена при смятане






И още нещо да те питам. Кой ще се движи по-бързо ? Ти ако вървиш със сила 500 Нм и правиш 1000 об/мин. или аз които вървя със сила 500 Нм и правя 2000 об/мин ?
"Жена и кола не въртят ли заднаца - не ми ги хвали!"
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4874
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
е ти к'во искаш- за 3,5 да ги прави лие не става...
1: това е кораб и тежи много, не е някой Лотус...
2: само на задно има граница която трудно се минава... 100% може да слезе тая кола и до 4сек., но когато гониш и комфорт, и спортни постижения явно не може да стане номера![]()
3.то - знам го тва и за това показах и времето до 200км/ч - ако Е60 беше с кутията на Ф10 и тя щеше да се ускори за толкова до 200км/ч или най-много половин секунда по-бавно .
4. - какво ще направят тунерите няма абсолютни никакво значение - колата се купува с гаранция и вече много често се ползва и удължена гаранция , така че .... Да не говорим пазара не избира кола , по мегдан за тунинг . Ако беше така нямаше абсолютно никой да купува супер-спортисти .
Добре де, ако нютоните са това което движи колата, то 335и трябва да забие нос веднага след 4000 об/мин, а то продължава да върви та чак до 7000. Или най-добре е да се сменят предавките веднага след 4000 та да може пак да имаш нютони пък на мощността и е*и ма*ката - тя е просто цифра получена при смятанеТя не съществува в реалния живот. Тя е от друга вселена
- мале ако знаеш колко хора шокира сега



- ms
-
-
- Мнения: 1825
- Регистриран на: 23.09.2005
- Местоположение: Варна, морето, сините вълни...
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф от Инголщат
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
straight six power написа:....
тцъ, не забива носа след 4000об. щото вече не е нужна толкова сила за придвижване на колата и високите обороти са достатъчни за да я ускоряват, макар и по-бавно... при високи скорости хората са измислили кутии с много предавки (е, може и с числата да се заиграят на кутията и дифа) при които е нужна по-малко тяга и повече обороти за да поддържаш скоростта- ама пък там ускорението е слабо...
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
ms написа:straight six power написа:....
тцъ, не забива носа след 4000об. щото вече не е нужна толкова сила за придвижване на колата и високите обороти са достатъчни за да я ускоряват, макар и по-бавно... при високи скорости хората са измислили кутии с много предавки (е, може и с числата да се заиграят на кутията и дифа) при които е нужна по-малко тяга и повече обороти за да поддържаш скоростта- ама пък там ускорението е слабо...
интересно..
по малко тяга.. повече обороти..за да подържаш висока скорост...? коефицента на съпротивление го махаме от уравнението и сметките може и да излязат..
някъде имаше тема с изчизленя при реални 230км. в час колко НМ-та(не конски сили или обороти

колегата два поста над мен зададе едно хубаво въпросче..
I am beton!
Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да минеА то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!
- straight six power
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 30.03.2009
- Пол: Мъж
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
ms написа:straight six power написа:....
тцъ, не забива носа след 4000об. щото вече не е нужна толкова сила за придвижване на колата и високите обороти са достатъчни за да я ускоряват, макар и по-бавно...
Какво означава "и високите обороти са достатъчни за да я ускоряват" ? Значи не САМО нютоните движат колата ами и оборотите. Значи не acho не мисли преди да говори ами друг. Вместо да приемаш информация на готово, проверявай какво се пише. Особенно по форуми дето всеки втори е състезател и разбирач.
И пак ще те попитам: Кой ще се движи по-бързо ? Ти ако вървиш със сила 500 Нм и правиш 1000 об/мин. или аз които вървя със сила 500 Нм и правя 2000 об/мин ? Защо така упорито избягваш отговора ?
"Жена и кола не въртят ли заднаца - не ми ги хвали!"
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
говори се за разход и икономии а се дават само примери за ускорения и ластици .. но при нормална експлоатация до 3000 оборота турбо мотора е много по приятен ,ама несравнимо .. и задължително гори по малко щото на празен ход светофара вместо 3 литра и 6 цилиндъра се въртят 2 литра и 4 цилиндъра ,а турбото почива ... и още нещо бързооборотни атмосферки са доста "мръсни" в ниските и просто дните им са преброени за масовия пазар .. колегите с 2.5/2.8 от миналия век е крайно време да приемат факта че карат един бавен харчещ мотор с огромни загуби от триене и мизерен въртящ момент до 3000 оборота ( а нагоре знаем какво става с разхода ) ...
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
straight six power написа:ms написа:пак пишеш преди да мислиш...
ти за толкова време не усети ли, че НЮТОНИТЕ движат колата и са важните, конските сили (или киловатите- все тая) са просто една цифра получена при смятане...
цифра получена при смятане![]()
![]()
![]()
Добре де, ако нютоните са това което движи колата, то 335и трябва да забие нос веднага след 4000 об/мин, а то продължава да върви та чак до 7000. Или най-добре е да се сменят предавките веднага след 4000 та да може пак да имаш нютони пък на мощността и е*и ма*ката - тя е просто цифра получена при смятане
Тя не съществува в реалния живот. Тя е от друга вселена
И още нещо да те питам. Кой ще се движи по-бързо ? Ти ако вървиш със сила 500 Нм и правиш 1000 об/мин. или аз които вървя със сила 500 Нм и правя 2000 об/мин ?
Повтаряй след мене- "този който слага повече въртящ момент на асфалта във всеки един момент е по- бърз в този момент.... Този който...". Конете просто представляват една сметка колко дълго в оборотите двигателя си държи нютоните. Диното мери нютони и смята конете. Така че не си блъскай главата.
Това 335 ускорява най-добре в оборотите където кривата на въртящия момент е най- дебела. Демек около 4000 оборота. А го развърташ до 6000 и сменяш защото целта е да си на най- възможно най- ниската предавка като расте скороста. Защото е хубаво да си в дебелата част на кривата на въртящия момент, ама е още по- хубаво да ги умножаваш тия нютони по 1.25 а не по 1 или 0.75 примерно. А най- хубаво горните две да са на лице ама и като сложиш една нагоре да се озовеш пак в началото на дебелата част на кривата на въртящия момент. Затова и хората слагат много предавки че пада в оборотите между всяка предавка да е малък и двигателя да се държи в оптималните обороти... щото като със 100 сложиш от 4та на 5та и паднат оборотите с 1000... ама като със 200 сложиш пак от 4та на 5та и ще ти паднат със 2000 оборота.. и ако ти е пиково моторчето... можеш да паднеш по очи...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
Alexi написа:говори се за разход и икономии а се дават само примери за ускорения и ластици .. но при нормална експлоатация до 3000 оборота турбо мотора е много по приятен ,ама несравнимо .. и задължително гори по малко щото на празен ход светофара вместо 3 литра и 6 цилиндъра се въртят 2 литра и 4 цилиндъра ,а турбото почива ... и още нещо бързооборотни атмосферки са доста "мръсни" в ниските и просто дните им са преброени за масовия пазар .. колегите с 2.5/2.8 от миналия век е крайно време да приемат факта че карат един бавен харчещ мотор с огромни загуби от триене и мизерен въртящ момент до 3000 оборота ( а нагоре знаем какво става с разхода ) ...

За ускорението - alx си го е казал добре...

Si non confectus, non reficiat.
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
колегите с 2.5/2.8 от миналия век е крайно време да приемат факта че карат един бавен харчещ мотор с огромни загуби от триене и мизерен въртящ момент до 3000 оборота ( а нагоре знаем какво става с разхода ) ...
Аве бай брадар, точно па ти дето нареждаш тез матори от миналия век, такива ластици щи правят(на всички дистанции) на турбо каляската(от тоз век


- BMW_RIDER
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 645
- Регистриран на: 30.03.2009
- Местоположение: U gorata
- Пол: Мъж
- Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
- Мечтае да кара: "samodelna" kola
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
Dpy написа:колегите с 2.5/2.8 от миналия век е крайно време да приемат факта че карат един бавен харчещ мотор с огромни загуби от триене и мизерен въртящ момент до 3000 оборота ( а нагоре знаем какво става с разхода ) ...
Аве бай брадар, точно па ти дето нареждаш тез матори от миналия век, такива ластици щи правят(на всички дистанции) на турбо каляската(от тоз век), че нема ти се вярва. И малоумниците от форд, още 20 години да се мъчат, дори и наполовина по-хубав мотор от най-гадният на бмв няма да направят...освен от м40 да речем
Айде само дето за форд се исказа. В момента имат такъв мотор (от boss 302) дето не отстъпва на нито един от немски производител. Да не говорим ,че 60-те като са трепали ферари на лйо-ман БМВ още е било далече от истината. Това ,че ние в европа сме виждали само некви пластмасови кочини с прахосмукачка вместо мотор незначи ,че всички фордове са така.
Така де по темата: Ясния плюс в случая на турбомоторите е във вредните емисии и снижения разход когато мотора е слабо натоварен. Повече въртящ момент на по ниски обороти значи ,че може да изпреварваш и да се придвижваш без да натискаш педала до долу. Това е особено хубаво когато говорим за малолитражни градски коли.
Има обаче една сериозна заблуда в случая. Турбомотор с по малък обем не значи по малък мотор. Като се почне от това ,че за турбо се изисква по здрав и дебел блок и карантии, като се мине през всичките тръби, интеркулери допълнителни колектори, маслени магистрали и като се има предвид допълнителната топлоизолация заради жегата от турбината и стигаме дотам ,че в повечето случай един турбомотор нито е по малък нито по лек от атмосферен със същата мощност.
Та понеже Ачо обича графики и статистики, ако може да извади кривата на мотора от 335i след това да извади кривата на LS3 да им съпоставиме и теглото на двата мотора и мястото което заемат, ако може и цената. И да сравниме кривите да се види къде по точно турбо мотора вади повече тяга и мощност от амтосферен със същото тегло, и по малки пропорции.
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
BMW_RIDER написа:... ако може да извади кривата на мотора от 335i след това да извади кривата на LS3 да им съпоставиме и теглото на двата мотора и мястото което заемат, ако може и цената. И да сравниме кривите да се види къде по точно турбо мотора вади повече тяга и мощност от амтосферен със същото тегло, и по малки пропорции.
Е ти уби коня с лопатата

Si non confectus, non reficiat.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани