BMW N20 дискусия

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 220
Регистриран на: 9.10.2010
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: poor man's M3 (E30 318iS)
Мечтае да кара: E30 M3

BMW N20 дискусия

Мнение от ///Maximalniq » 20 Яну 2012, 0:27

Много е интересен този двигател, но има малко информация за него, поне аз до колкото намерих в интернет.

http://www.youtube.com/watch?v=2MXbMTYeN68

Някой знае ли дали има ковани карантии вътре и какво е сгъстяването? Само от настройки дали ще стигне около 350 коня?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: BMW N20 дискусия

Мнение от Boyadjiev » 20 Яну 2012, 10:28

Ха, Vtec-а в БМВ версия, сега остава да е издръжлива новата система и след 15 години ще бъде точно обратното на е36 :mhihi: "Моите 240 коня вървят повече от твоите :twisted: "
Иначе не са оставили според мен сериозен запас... не повече от 50 коня само с чипС... Иначе ми хареса и къде са набили дюзата, абе готино изглежда тоя мотор :D
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: BMW N20 дискусия

Мнение от Zagy » 20 Яну 2012, 11:24

На мен пък някакси ми се струва, че тоя газоразпределителен механизъм ще има сериозни проблеми... :dunno:
Si non confectus, non reficiat.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 143
Регистриран на: 11.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 525tds
Мечтае да кара: M3 E30

Re: BMW N20 дискусия

Мнение от worker » 20 Яну 2012, 11:33

На мен пък някакси ми се струва, че тоя газоразпределителен механизъм ще има сериозни проблеми...


Това е рано да се каже, твърде не типичен мотор за BMW 4цил. с принудително пълнене не е сериозно това :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 149
Регистриран на: 1.03.2009
Пол: Мъж
Кара: 325is Motorsport International LE
Мечтае да кара: m50b32 :)
Детайли за колата: CAI Cosmo Racing,Modded Chip VR Performance , 7200rmp rev limiter, lightweight flywheel, Straight pipes , cat delete + dtm style rear muffler, short shifter

Re: BMW N20 дискусия

Мнение от Ю.Г. » 20 Яну 2012, 18:29

Еми ето как ускорява N20 :

http://www.youtube.com/watch?v=7w8JuNur ... re=related
That Which Does Not Kill Me , Makes Me Stronger!!!
ИзображениеИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 220
Регистриран на: 9.10.2010
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: poor man's M3 (E30 318iS)
Мечтае да кара: E30 M3

Re: BMW N20 дискусия

Мнение от ///Maximalniq » 20 Яну 2012, 23:20

Ю.Г. написа:Еми ето как ускорява N20 :

http://www.youtube.com/watch?v=7w8JuNur ... re=related

Така ускорява... баба ми като го кара :lol: Реално ускорява със секунда по-бързо.

Наистина двигателя е направен като старите японски, напомня за двигателите на Нисан с принудително пълнене, а те не са никак лоши.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4874
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: BMW N20 дискусия

Мнение от acho.rs » 21 Яну 2012, 1:40

ПО какво ти напомня старите японски мотори ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: BMW N20 дискусия

Мнение от Boyadjiev » 21 Яну 2012, 11:14

acho.rs написа:ПО какво ти напомня старите японски мотори ?

Потърси VTEC например как работи и ако тогава не ти е ясно по какво си прилича... :wave:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 27.08.2010
Пол: Мъж
Кара: на бензин

Re: BMW N20 дискусия

Мнение от Roman 1 » 21 Яну 2012, 18:31

Наистина все още е доста оскъдна информацията за N20, но си спомням, че съм чел нещо за чип на "Kelleners" за този двигател, с който го няпрягат до почти 300 к.с. и 420 Нм.
Скромно, но от сърце!
Колко ще издържи обаче е друг въпрос.
А иначе според официалните данни степента на сгъстяване за *28i е 10:1
Теглото на коляновия вал пише че е 13,9 кг (ако от това може да се съди дали е кован или не).
Ето тук има повечко инфо: http://www.bimmerboost.com/content.php? ... comparison

Edit: За коляновия вал си пише, че е кован (forget crankshaft)
Последна промяна Roman 1 на 23 Яну 2012, 19:54, променена общо 1 път

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: BMW N20 дискусия

Мнение от DrivinGGoD » 21 Яну 2012, 18:52

Всъщност няма нищо общо нито с другите системи за променливо газоразпределение, нито с другите за принудително пълнене :roll: Камоли със старите японски мотори :mhihi:

Valvetronic-а, в допълнение към VANOS-а, освен, че позволява безстепенно променяне на фазите на газоразпределение и хода на клапаните, прави възможно и регулирането на потока на постъпващия в цилиндите въздух т.е. този двигател няма дроселова клапа ;) Освен това е с директно впръскване и трите неща са комбинирани с Twin Scroll система за принудително пълнене...
Сами по себе си Valvetronic-a и VANOS-а нямат нищо общо като принцип на работа с V-Tec-а, освен, че служат за промяна на фазите на газоразпределение...

Та общото е в това, че са все 4 цилиндрови бензинови двигатели с променливо газоразпределение и принудително пълнене... конструкциите и принципа на работа са мнооого различни :yes:
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 899
Регистриран на: 30.11.2006
Местоположение: с. Варна
Пол: Мъж
Кара: MB w212 AMG
Мечтае да кара: по пътища без дупки

Re: BMW N20 дискусия

Мнение от kronos » 23 Яну 2012, 19:27

При валветроника градусите на валовете се изменя чрез сервомотор който е закачен към нещо като трети вал, от там се прави и празния ход на мотора. Като цяло си е сложен двигателя и абсолютно забранено на гаражни майстори да припарват до него :mhihi:
Най големия плюс на N двигателите е ниския разход на гориво и тяга в ниските обороти, а минуса е сложната потдръжка и разхода на масло.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 27.08.2010
Пол: Мъж
Кара: на бензин

Re: BMW N20 дискусия

Мнение от Roman 1 » 23 Яну 2012, 20:22

Един - два въпроса към по-знаещите:
1. В схемите на охладителната система на този двигател е посочен един компонент, наречен "Engine oil-to-coolant heat exchanger".
Означава ли това, че маслото се охлажда през воден радиатор и новост ли е това при BMW или просто аз за пръв път забелязвам такова решение?

2. Някой може ли да ми обясни с две думи прости в какво се изразява предимството на "Piston with Negative Pin Offset" (при същия този N20)?
В текста в по-горе приложения линк е доста подробно обяснено, но си трябват и задълбочени техничеки познания за разбирането му из основи, а мен ме тресе просто юзърско любопитство.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 220
Регистриран на: 9.10.2010
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: poor man's M3 (E30 318iS)
Мечтае да кара: E30 M3

Re: BMW N20 дискусия

Мнение от ///Maximalniq » 23 Яну 2012, 20:46

Roman 1 написа:Edit: За коляновия вал си пише, че е кован (forget crankshaft)

:yes: Само за коляновия вал пише, че е кован. Биелите и буталата явно не са. Сгъстяването не е ли малко голямо за турбо двигател (10:1)?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 10.07.2006
Кара: 205 GTI, 330d

Re: BMW N20 дискусия

Мнение от ifcho » 23 Яну 2012, 21:51

Екстра си е, с технологиите в този двигател (главно директното впръскване) високите степени не са проблем изобщо.

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: BMW N20 дискусия

Мнение от Zagy » 23 Яну 2012, 22:49

Може би с тая висока степен на сгъстяване надуването ще е слабо - примерно 1.8Т на ФВ концерна май беше 0.5 или 0.6 бара...
Si non confectus, non reficiat.

Следваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook