BMW N20 дискусия
Модератор: Общи модератори
34 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- ///Maximalniq
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 220
- Регистриран на: 9.10.2010
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: poor man's M3 (E30 318iS)
- Мечтае да кара: E30 M3
BMW N20 дискусия
Много е интересен този двигател, но има малко информация за него, поне аз до колкото намерих в интернет.
http://www.youtube.com/watch?v=2MXbMTYeN68
Някой знае ли дали има ковани карантии вътре и какво е сгъстяването? Само от настройки дали ще стигне около 350 коня?
http://www.youtube.com/watch?v=2MXbMTYeN68
Някой знае ли дали има ковани карантии вътре и какво е сгъстяването? Само от настройки дали ще стигне около 350 коня?
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: BMW N20 дискусия
Ха, Vtec-а в БМВ версия, сега остава да е издръжлива новата система и след 15 години ще бъде точно обратното на е36
"Моите 240 коня вървят повече от твоите
"
Иначе не са оставили според мен сериозен запас... не повече от 50 коня само с чипС... Иначе ми хареса и къде са набили дюзата, абе готино изглежда тоя мотор


Иначе не са оставили според мен сериозен запас... не повече от 50 коня само с чипС... Иначе ми хареса и къде са набили дюзата, абе готино изглежда тоя мотор




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: BMW N20 дискусия
На мен пък някакси ми се струва, че тоя газоразпределителен механизъм ще има сериозни проблеми... 

Si non confectus, non reficiat.
- worker
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 143
- Регистриран на: 11.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 525tds
- Мечтае да кара: M3 E30
Re: BMW N20 дискусия
На мен пък някакси ми се струва, че тоя газоразпределителен механизъм ще има сериозни проблеми...
Това е рано да се каже, твърде не типичен мотор за BMW 4цил. с принудително пълнене не е сериозно това

- Ю.Г.
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 149
- Регистриран на: 1.03.2009
- Пол: Мъж
- Кара: 325is Motorsport International LE
- Мечтае да кара: m50b32 :)
- Детайли за колата: CAI Cosmo Racing,Modded Chip VR Performance , 7200rmp rev limiter, lightweight flywheel, Straight pipes , cat delete + dtm style rear muffler, short shifter
- ///Maximalniq
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 220
- Регистриран на: 9.10.2010
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: poor man's M3 (E30 318iS)
- Мечтае да кара: E30 M3
Re: BMW N20 дискусия
Така ускорява... баба ми като го кара

Наистина двигателя е направен като старите японски, напомня за двигателите на Нисан с принудително пълнене, а те не са никак лоши.
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4874
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: BMW N20 дискусия
ПО какво ти напомня старите японски мотори ?
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: BMW N20 дискусия
acho.rs написа:ПО какво ти напомня старите японски мотори ?
Потърси VTEC например как работи и ако тогава не ти е ясно по какво си прилича...




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
Re: BMW N20 дискусия
Наистина все още е доста оскъдна информацията за N20, но си спомням, че съм чел нещо за чип на "Kelleners" за този двигател, с който го няпрягат до почти 300 к.с. и 420 Нм.
Скромно, но от сърце!
Колко ще издържи обаче е друг въпрос.
А иначе според официалните данни степента на сгъстяване за *28i е 10:1
Теглото на коляновия вал пише че е 13,9 кг (ако от това може да се съди дали е кован или не).
Ето тук има повечко инфо: http://www.bimmerboost.com/content.php? ... comparison
Edit: За коляновия вал си пише, че е кован (forget crankshaft)
Скромно, но от сърце!
Колко ще издържи обаче е друг въпрос.
А иначе според официалните данни степента на сгъстяване за *28i е 10:1
Теглото на коляновия вал пише че е 13,9 кг (ако от това може да се съди дали е кован или не).
Ето тук има повечко инфо: http://www.bimmerboost.com/content.php? ... comparison
Edit: За коляновия вал си пише, че е кован (forget crankshaft)
Последна промяна Roman 1 на 23 Яну 2012, 19:54, променена общо 1 път
- DrivinGGoD
-
The Ultimate Driver
-
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: BMW N20 дискусия
Всъщност няма нищо общо нито с другите системи за променливо газоразпределение, нито с другите за принудително пълнене
Камоли със старите японски мотори
Valvetronic-а, в допълнение към VANOS-а, освен, че позволява безстепенно променяне на фазите на газоразпределение и хода на клапаните, прави възможно и регулирането на потока на постъпващия в цилиндите въздух т.е. този двигател няма дроселова клапа
Освен това е с директно впръскване и трите неща са комбинирани с Twin Scroll система за принудително пълнене...
Сами по себе си Valvetronic-a и VANOS-а нямат нищо общо като принцип на работа с V-Tec-а, освен, че служат за промяна на фазите на газоразпределение...
Та общото е в това, че са все 4 цилиндрови бензинови двигатели с променливо газоразпределение и принудително пълнене... конструкциите и принципа на работа са мнооого различни


Valvetronic-а, в допълнение към VANOS-а, освен, че позволява безстепенно променяне на фазите на газоразпределение и хода на клапаните, прави възможно и регулирането на потока на постъпващия в цилиндите въздух т.е. този двигател няма дроселова клапа

Сами по себе си Valvetronic-a и VANOS-а нямат нищо общо като принцип на работа с V-Tec-а, освен, че служат за промяна на фазите на газоразпределение...
Та общото е в това, че са все 4 цилиндрови бензинови двигатели с променливо газоразпределение и принудително пълнене... конструкциите и принципа на работа са мнооого различни

------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

- kronos
- ентусиаст
-
- Мнения: 899
- Регистриран на: 30.11.2006
- Местоположение: с. Варна
- Пол: Мъж
- Кара: MB w212 AMG
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
Re: BMW N20 дискусия
При валветроника градусите на валовете се изменя чрез сервомотор който е закачен към нещо като трети вал, от там се прави и празния ход на мотора. Като цяло си е сложен двигателя и абсолютно забранено на гаражни майстори да припарват до него
Най големия плюс на N двигателите е ниския разход на гориво и тяга в ниските обороти, а минуса е сложната потдръжка и разхода на масло.

Най големия плюс на N двигателите е ниския разход на гориво и тяга в ниските обороти, а минуса е сложната потдръжка и разхода на масло.
Re: BMW N20 дискусия
Един - два въпроса към по-знаещите:
1. В схемите на охладителната система на този двигател е посочен един компонент, наречен "Engine oil-to-coolant heat exchanger".
Означава ли това, че маслото се охлажда през воден радиатор и новост ли е това при BMW или просто аз за пръв път забелязвам такова решение?
2. Някой може ли да ми обясни с две думи прости в какво се изразява предимството на "Piston with Negative Pin Offset" (при същия този N20)?
В текста в по-горе приложения линк е доста подробно обяснено, но си трябват и задълбочени техничеки познания за разбирането му из основи, а мен ме тресе просто юзърско любопитство.
1. В схемите на охладителната система на този двигател е посочен един компонент, наречен "Engine oil-to-coolant heat exchanger".
Означава ли това, че маслото се охлажда през воден радиатор и новост ли е това при BMW или просто аз за пръв път забелязвам такова решение?
2. Някой може ли да ми обясни с две думи прости в какво се изразява предимството на "Piston with Negative Pin Offset" (при същия този N20)?
В текста в по-горе приложения линк е доста подробно обяснено, но си трябват и задълбочени техничеки познания за разбирането му из основи, а мен ме тресе просто юзърско любопитство.
- ///Maximalniq
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 220
- Регистриран на: 9.10.2010
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: poor man's M3 (E30 318iS)
- Мечтае да кара: E30 M3
Re: BMW N20 дискусия
Roman 1 написа:Edit: За коляновия вал си пише, че е кован (forget crankshaft)

Re: BMW N20 дискусия
Екстра си е, с технологиите в този двигател (главно директното впръскване) високите степени не са проблем изобщо.
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: BMW N20 дискусия
Може би с тая висока степен на сгъстяване надуването ще е слабо - примерно 1.8Т на ФВ концерна май беше 0.5 или 0.6 бара...
Si non confectus, non reficiat.
34 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани