za chipovete

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 24.10.2002
Местоположение: SILISTRA

za chipovete

Мнение от BAVARETZA » 01 Дек 2002, 11:32

ako ste svobodni moje da posetite www.Chip4Power.de
ima danni za po4ti vsi4ki modeli s ceni

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 600
Регистриран на: 25.09.2002
Местоположение: Варна

Мнение от kelesha » 01 Дек 2002, 11:57

Мен ме интересува къде в нета мога да изтегля без пари естествено софта на самите чипове, пък оттам нататък нещата са лесни.

Ето например преди време в рубриката ТУНИНГ на форума един пич (АТБ) беше посочил линк от който можеше да се изтегли тунинг софта за БМВ 318ис. Аз естествено се възползвах и даже вече съм пробвал самия чип (на колата на един авер). Файда кой знае ква няма но преди вдигаше 220 на километраж а сега вдига 235, и колата става малко по еластична от ниски обороти. Но както се казва за без пари толкова :lol:

мечтае да кара 7-ца
Аватар
Мнения: 1110
Регистриран на: 17.01.2002

Мнение от Alpina » 01 Дек 2002, 12:17

Няма безплатни бонбонки...

Никой не те таксува за самия чип, плащаш само софтуера, чипа е само носител.

Ако чип тунинга е наистина стойностен, то това е резултат на експерименти, изследвания , разработки... Не вярвам някой да хвърли половин милион за разработка и после да подарява софтуера...

Освен това, в повечето случаи само чип работа не върши. Повечето имат изисквания за допълнителен хардуер - друг дебитомер, конусен филтър, изпускателен тракт...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 600
Регистриран на: 25.09.2002
Местоположение: Варна

Мнение от kelesha » 01 Дек 2002, 13:11

Какъв половин милион бе човек. Ако си имаш представа от микропроцесорна техника и ако знаеш принципа на действие на дадена инжекционна система то сам можеш да си направи чип, който с много случаи ще е много по добър от същия но купен от некоя тунинг фирма. Това е така щото западните тунинг фирми се съобразяват много със изискванията за опазване на околната среда и немогат да изтискат максимума от даден мотор. За щастие тук при нас това още го няма. А за хардуера си прав но не напълно щото много малка част от чиповете го изискват. Виж ако става въпрос за турбо кола съм по съгласен все пак там могат да се качат и над 50% от оригиналната мощност но пак зависи от предела(мощността) до който искаш да стигнеш. За съжаление обаче аз нищо не разбирам от "теория на сигналите" и други такива науки които имат приложение в тази работа, макар че съм ги учил преди около 3 години и затова търся всичко на готово а за мен да остане само да включа програматора.
А за това дали има безплатни софтове за дадени автомобили мога да кажа че съм сигурен че е така но просто аз съм открил само за няколко автомобила все още и исках да попитам дали някой от вас не знае каде могат да се дръпнат и други. Виж за лада с инжекция (от новите Лади) има колкото искаш тунинг софтове, кеф ти мноо да върви или пък да не върви ама и хич да не гори, има ги всякакви в много от руските сайтове, само требе да напишеш в некоя търсачка "тюнинг прошивки" и гледай кво стаа.

мечтае да кара 7-ца
Аватар
Мнения: 1110
Регистриран на: 17.01.2002

Мнение от Alpina » 01 Дек 2002, 14:23

Какво значи "сам да си направиш чип"?
Самият чип, няма да ти обяснявам, че е просто една памет с програма записана там. Това , че има и "безплатни" прошивки, не означава, че те се предлагат безплатно за клиентите. Понякога тунинг фирмите разработват нов подобрен вариант и предлагат стария за по-евтино.
А сам да си напишеш софтуер, това е безумие, защото едва ли разбираш дотолкова ДВГ, и едва ли имаш експериментален стенд...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 600
Регистриран на: 25.09.2002
Местоположение: Варна

Мнение от kelesha » 01 Дек 2002, 14:46

Грешиш !!! Това че има безплатни пошивки означава че ги download-ваш без пари от сайта. А за написването на софтуера също не си прав щото не требе да пишеш нов софт а само да промениш стария на указаните за целта места (всяка централа било то БОШ, МАРЕЛИ, ЕИ-СИ-ДЕЛКО и др. си има определени места, адреси в софта, отговарящи съответно за монента на подаване на изкра,момента на впръскване , налягане на турбото, ограничител на оборотите и т.н, които са почти идентични за всички централи на фирмата). Така че чип тунинга не е кой-знае ква космическа сложнотия де, въпроса е че ако не ти гостигат знания наистина е доста трудно но баш пък безумие айде sorry. Единствения наистина сериозен проблем е стенда но при добро желание става и със street test, който требе да правиш след всяка промяна във софта.

P.S Повярвай ми чип тунинга не е кой знае какво и това са го заявявали неофициално разбира се доста от хората които се занимават точно с него. При него приоритет има рекламата че могат да ти изкарат за никви пари много коне, ама уви това не е никак вярно особено за атмосферен автомобил.

мечтае да кара 7-ца
Аватар
Мнения: 1110
Регистриран на: 17.01.2002

Мнение от Alpina » 01 Дек 2002, 22:39

Може и да си прав.
Нека ти обясня например разликата между инжекциона на два серийни автомобила - БМВ 320i и Opel Vectra 2.0i :
И двете системи са много подобни, направо са си същите. Къде е разликата ? Разликата е точно във вълшебната таблица с момента на впръскване и запалване. Входни величини са оборотите и натоварването. Докато при Опела графиката е една начупена плоскост, с опорни точки през няколко стотин оборота, то графиката на БМВ прилича на планина Родопи от "Релефна карта на България".
Или накратко - графиката на БМВ е много по-прецизна, почти във всеки момент двигателят работи в най-оптималния си режим. Ето това е бисерчето , заложено от БМВ инженерите. Плод на многочасови изследвания, прототипни изпитания и сложни изчисления.
А иначе всеки може да промени момента на запалване. А дали това ще работи в следващият интервал от 100 оборота?

Аз работя професионално като програмист и съм се нагледал на потребители, които сами си пишат програми. LandShark ще потвърди, той също е в бизнеса... :-)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 360
Регистриран на: 28.11.2002
Местоположение: Sofia

Re: za chipovete

Мнение от Zer0 » 01 Дек 2002, 22:46

BAVARETZA написа:ako ste svobodni moje da posetite www.Chip4Power.de
ima danni za po4ti vsi4ki modeli s ceni

Neznam koi sa mente i koi ne...moje i dwete firmi da sa mente...ne moga da kaja, samo pro4etoh info no www.Chip4Power.de mi predlagat chip za +18 HP za moia motor na cena nad 400 EUR...sushtia chip w www.m-dynamics.net e 129 EUR a za nego znam sus sigurnost 4e e istinski...Megoff si e poru4al ot tiah.

мечтае да кара 7-ца
Аватар
Мнения: 1110
Регистриран на: 17.01.2002

Мнение от Alpina » 01 Дек 2002, 22:48

На Megoff му излезе много скъпо чипа... Страшна цифромания :-)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 360
Регистриран на: 28.11.2002
Местоположение: Sofia

Мнение от Zer0 » 01 Дек 2002, 22:50

Dokolkoto znam 4ipa mu e na sushtata cena kato za moita :) Daje misla na sledwashtata sreshta da wida dali sha uspeia da zapala s negowia :lol:

мечтае да кара 7-ца
Аватар
Мнения: 1110
Регистриран на: 17.01.2002

Мнение от Alpina » 01 Дек 2002, 22:52

Съмнявам се.
Все пак ти с M50 и друг Motronic...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 600
Регистриран на: 25.09.2002
Местоположение: Варна

Мнение от kelesha » 01 Дек 2002, 23:08

Alpina написа:Аз работя професионално като програмист и съм се нагледал на потребители, които сами си пишат програми. LandShark ще потвърди, той също е в бизнеса... :-)


Човече,нали точно това ти обяснявам, че който има "хабер" от нещата може сам да си помогне, или поне отчасти. А такива като мен търсят нещата в готовия им вариант, но понеже сме българи, ако може и без пари, още по-добре :lol:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 909
Регистриран на: 18.03.2002
Местоположение: София

Мнение от PARADOX_sf » 01 Дек 2002, 23:52

Software-a na tezi chipove ne se li pishe na asembler?
Znachi ako e taka chovek koito razbira ot asembler i ot dvigateli moze da promeni soft-a!
A takiva hora sa malko. Osobenno tezi koito razbirat ot asembler!
P.S. A otnosno stenda, ako ne gresha toi zamerva moshnostta? Ne sum siguren, no mislia che ne vinagi nai-goliamata iztiskana mosht ot daden motor chrez chiptuning dava nai-dobroto uskorenie i elastichnost.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 27.06.2002
Местоположение: София

Мнение от july`s » 02 Дек 2002, 10:13

PARADOX_sf написа:Software-a na tezi chipove ne se li pishe na asembler?


tezi chipove obshto vzeto sydyrjat samo danni... vij po nagore mnogo dobre sa go obaisnili (za rodopite)...
nedej da byrkash 'soft-a' na ecu-to s chipa s dannite...

p.s. zashto li mi se struva che niakoj pak ne chete predi da pishe..:):)
<br>
br

ентусиаст
Аватар
Мнения: 909
Регистриран на: 18.03.2002
Местоположение: София

Мнение от PARADOX_sf » 02 Дек 2002, 10:32

july`s написа:
PARADOX_sf написа:Software-a na tezi chipove ne se li pishe na asembler?


tezi chipove obshto vzeto sydyrjat samo danni... vij po nagore mnogo dobre sa go obaisnili (za rodopite)...
nedej da byrkash 'soft-a' na ecu-to s chipa s dannite...

p.s. zashto li mi se struva che niakoj pak ne chete predi da pishe..:):)

Ostanal s vpechatlenieto che soft-a na ECU-to e v chip-a, a tozi soft sudurza dannite :roll: . Ot svoia strana dannite sa napisani na asembler ili neshto podobno-ezik na nisko nivo :idea:.
Sus sigurnost se seshtam za edna inzekcia koito se upravliava ot Intel-ski procesor, a soft-a za negovoto upravlenie se pishe na asembler i se zapisva v chip-a :wink: !

Следваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook