Малко за ECU, електроника и софтуер в автомобила
Модератор: Общи модератори
1 мнение
• Страница 1 от 1
- Vasilen
- Доктор на БМВ науките
-
- Мнения: 1854
- Регистриран на: 9.02.2004
- Местоположение: В хасиенда на края на града
- Пол: Мъж
- Кара: 400 коня и едно магаре зад волана
Малко за ECU, електроника и софтуер в автомобила
Здравейте, понеже много се изписало за двигателите и други компонети на автомобила, но никъде няма по подробна информация за едни компоненти без които е немислим съвременния автомобил си позволявам да напиша няколко любопитни факти.Предварително се извинявам за малко разхвърляния вид, част от нещата съм ги писал аз други само съм превеждал.
ECU – то играе критично важна роля в почти всички функционални възможности на съвременния автомобил като централно заключване, елекрически прозорци, табло, управление на двигателя, окачването, трансмисията, спирачките и т.н. това става възможно с появяването на скоростен мрежов протокол като CAN(Controller Area Network).
Типичните конфигурации в днешните автомобили се състоят от свързани модули за електронен контрол ( ECU-та ) като връзката помежду им се осъществява през няколкото типа мрежи. Превозно средство като Волво S 80 включва : 18 ECU-та свързани чрез шест мрежи : най-ниска скорост CAN(Controller Area Network) - 125 килобита / s , най-висока скорост POWERTRAIN CAN - 250 килобита / s както и четири други мрежи.
Всяко от ECU-тата отговаря за определен модул в колата и посредством мрежата си взаимодейства с останалите.
Най-бързата мрежа се използва за връзка между контролиращите критични процеси в колата като спирачките например
Процесорите използвани в ECU-тата по нищо не отстъпват на тези които изполвате за домашните си компютри(работна честота 400-800 мхц), програмирани за целта за която са произведени те имат производителност в пъти по-добра от аналозите им в нашите РС-та
Използват стандартизирани методи за контрол и диагностика като OBD-II On-Board Diagnostic който се въвежда през 1996 година.
Познатия ви борд компютър работи по OBD стандарта правейки проверка на системите свързани с ECU-то разчита кода който получава от модула и знае че на този код трябва да покаже конкретно съобщение това което виждате на малкия дисплей, точно тези кодове и съобщения както и начина за трансфериране и проверка са обект на стандарта. Въпросния борд компютър е доста прост и едиственото което прави е да превежда кодовете за грешка на разбираем език.
Знам че ще ме напднете че борд компютър има и преди 96, така е OBD се използва доста преди 96, но официално от тогава се вгражда във всички коли!
Проучване финансирано от концерна Пежо-Ситроен показва че през 2010 година 25 % от себестойноста на автомобила ще е за неговото програмно осигуряване тоест софтуер.
Голяма часто от софтуера е писан на С както и на асеблерен език, използвал се е и ADA както и специфични разработени за автомобилната индустрия езици с по-малка популярност .
През 1993 година поради нарастващите нужди и разходи за разработка и подръжка на автомобилите стартира проекта OSEK с цел да стандартизира използваните електронни компоненти и софтуер.
Инициатори са както винаги на първо място BMW както и Bosch, Daimler-Benz, Opel, Siemens и Volkswagen като координатор е факултета за информационни технологии на университета в Карлсруе.
Включването му като част от стандартите на ISO през 2000 година го прави може би най-успешния.
Е дано да е било от полза
ECU – то играе критично важна роля в почти всички функционални възможности на съвременния автомобил като централно заключване, елекрически прозорци, табло, управление на двигателя, окачването, трансмисията, спирачките и т.н. това става възможно с появяването на скоростен мрежов протокол като CAN(Controller Area Network).
Типичните конфигурации в днешните автомобили се състоят от свързани модули за електронен контрол ( ECU-та ) като връзката помежду им се осъществява през няколкото типа мрежи. Превозно средство като Волво S 80 включва : 18 ECU-та свързани чрез шест мрежи : най-ниска скорост CAN(Controller Area Network) - 125 килобита / s , най-висока скорост POWERTRAIN CAN - 250 килобита / s както и четири други мрежи.
Всяко от ECU-тата отговаря за определен модул в колата и посредством мрежата си взаимодейства с останалите.
Най-бързата мрежа се използва за връзка между контролиращите критични процеси в колата като спирачките например

Процесорите използвани в ECU-тата по нищо не отстъпват на тези които изполвате за домашните си компютри(работна честота 400-800 мхц), програмирани за целта за която са произведени те имат производителност в пъти по-добра от аналозите им в нашите РС-та

Използват стандартизирани методи за контрол и диагностика като OBD-II On-Board Diagnostic който се въвежда през 1996 година.
Познатия ви борд компютър работи по OBD стандарта правейки проверка на системите свързани с ECU-то разчита кода който получава от модула и знае че на този код трябва да покаже конкретно съобщение това което виждате на малкия дисплей, точно тези кодове и съобщения както и начина за трансфериране и проверка са обект на стандарта. Въпросния борд компютър е доста прост и едиственото което прави е да превежда кодовете за грешка на разбираем език.
Знам че ще ме напднете че борд компютър има и преди 96, така е OBD се използва доста преди 96, но официално от тогава се вгражда във всички коли!
Проучване финансирано от концерна Пежо-Ситроен показва че през 2010 година 25 % от себестойноста на автомобила ще е за неговото програмно осигуряване тоест софтуер.
Голяма часто от софтуера е писан на С както и на асеблерен език, използвал се е и ADA както и специфични разработени за автомобилната индустрия езици с по-малка популярност .
През 1993 година поради нарастващите нужди и разходи за разработка и подръжка на автомобилите стартира проекта OSEK с цел да стандартизира използваните електронни компоненти и софтуер.
Инициатори са както винаги на първо място BMW както и Bosch, Daimler-Benz, Opel, Siemens и Volkswagen като координатор е факултета за информационни технологии на университета в Карлсруе.
Включването му като част от стандартите на ISO през 2000 година го прави може би най-успешния.
Е дано да е било от полза

May the BMW force be with you!
1 мнение
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани