За "старите" коли

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

За "старите" коли

Мнение от tsb_bg » 01 Авг 2007, 11:18

Колегата "georgivar" по повод катализаторите писа "Мощните коли, които са с много коне харчат повече и съответно замърсяват повече. Много ясно, че да караш такава кола трябва да е лукс, независимо на колко години е. Всъщност колкото е по-стара, толкова по-голям лукс трябва да е. Не може всеки льольо да кара кола с 3 литров двигател и да плаща 100 лева данък." за което си е абсолютно прав.

Това обаче ме кара да предложа и тази тема която просто отдавна ми се струва, че трябва да се изясни

Какво значи стара кола (само ЕГН-то т.е датата на производство ли, външния вид ли, техническото състояние ли или всичко това заедно) и ако е всичко това заедно кое е наи-важно от изброеното???

Моето лично мнение е:

1. Скъпите марки автомобили по принцип използват върхови технологии, качествени материали и по-висок контрол при изработката, поради което освен, че до определена степен са авангарди за времето си са и актуални по-дълго време след това - остаряват по-бавно (отнася се и за различните модели от една марка).
2. Скъпите марки автомобили по правило се купуват от хора/фирми с по-високи финансови възможности, което предполага по-добро техническо обслужване, оригинални части и сервиз - сравнително по-дълъг живот като цяло (по-висока цена втора употреба).
3. Скъпите марки автомобили (не говоря за спортните) по принцип се карат от по-улегнали хора и са "глезени" повече от към козметика, топли гаражи, по-малко натоварване, юркане и т.н. което се отразява и на външния вид на състоянието и на "стареенето"
4. Каквато и марка и модел (нова или на старо) да си купи човек ако реши, че с плащането и е ликвидирал финансовите ангажименти, а разходите след това са само за бензин и паркинг и от тук нататък е само ихууууу тя си е за моргата.
5. Ако човек реши, че поддръжката на колата е тунинг (от всякакъв вид - фейсинг, стайлинг, спортинг, музика и т.н) то ще има часовник "Ракета" в корпус от "Rolex" (долу горе като на времето надпис TURBO на задния капак на Москвич.
6. Ако човек реши, че съвременните автомобили се ремонтират с тел и пирон, и на паркинга пред блока .....

Е как да кажем коя кола е стара и коя не и дали не е по-коректно да говорим за технически изправен и с добър външен вид автомобил и неизправен такъв. А за това хубави или лоши има си критерии (30 и кусур точки) и по тях се минава на ГТП. И това не е меродавно де (ГТП-то)

С една дума мисля че "възрастта не е порок" И като изключим разни ретро шедьоври дето са по стегнати и от кола в гаранция няма нищо вечно на този свят

Само са нужни ясни критерии за това кое какво е и какво сравняваме
Иначе излиза, че едната кола е по-червена от колкото другата мощна

Не знам защо ама си мисля, че на тези от нас (а те не са малко) със "старите" коли пак ни гласят някоя изненада - най вероятно финансова ама дано да не съм прав.

Ако имате желание споделете мнение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Мнение от VesoPesa » 01 Авг 2007, 12:14

Аве незнам аз за възраста на колите съм казал едно и няма да спра да го повтарям - няма значение на колко години е колата важно е как е експлотирана.
Това е моето мнение по въпроса,щото съм виждал коли на по 30 години дето са в по добро състояние от коли на по 2 години :idea:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 314
Регистриран на: 28.04.2005
Местоположение: DE Karlsruhe/ BG Пловдив

Мнение от Loewe » 01 Авг 2007, 12:46

Колега, те хората са го измислили, няма нуждада откриваме топлата вода ;) За околната среда е важно не толкова колко е стара колата като години, а какви вредни емисии отделя. За това са тези евро норми и катализатори. Примерно за кола, която не покрива Евро 2 нормата се плаща повече данък и то осезаемо. Данъкът за дизелите е приблизително двоен в сравнение с този на бензинов двигател със същия обем. В някои градове вече са въведени зони според еко нормите и само коли, които ги покриват могат да влизат в съответните зони. Като чета форума е голяма мода да се махат катализаторите, да се слагат разни тръби и тн. То е ясно поради какви причини, но нека все пак тези хора се замислят и малко за околната среда!
ПП. В Германия за признатите олдтаймери не се плаща данък или е супер минимален. (В графата олдтаймер не попадат 30 год. Москвичи и Жигули :mhihi: ) Сега някой ще каже, "Ама нали олдтаймерите не покриват новите норми?!" ДА, не ги покриват, но за сметка на това са доста малко и се карат малко. Притежаването и поддържането на такъв автомобил е скъпо. А по този начин се запазва и част автомобилна история.
“M” stands for Motorsport. And there’s no question that these cars have racing in their blood.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 126
Регистриран на: 2.06.2006
Местоположение: София

Мнение от PGV » 15 Авг 2007, 18:58

Това със замърсяването от страна на старите коли са журналистически и не само техни глупости. Почти еднакво е, с незначителна разлика са отделяните газове като въглероден окис и въглероден двуокис от Опел Кадет с карбуратор от 1985 и пълен инжекционен двигател от 2001 г. Данните ги има в Аутодатата, наистина няма нужда да откриваме топлата вода.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1349
Регистриран на: 15.04.2006
Местоположение: Любимец
Пол: Мъж
Кара: E38

Мнение от the_gate » 15 Авг 2007, 20:50

какво прави държавата за да имаш катализатор(да го задържиш) на кола над 1.8... :roll: нищо,даже те и наказва с по-висок данък(в пъти повече)
умирам от яд като се движа след някой опел или голф които правят след себе си димна завеса от изгоряло масло,но тези екологично чисти коли плащат данък около 15 лв дори и да нямат катализатор(защото преди да го регистрират са казали(не доказали)че имат КАТАЛИЗАТОР
а коли като нашите и да имат и да нямат катализатор си плащаш над 110лв и нагоре :evil:
етова е българската оправия :bang:

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook