Какво ще рече шпер диференцял?
Модератор: Общи модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
най-простичко казано шпера е "интелигентен" диференцял които разпределя въртенето според както усеща сцеплението на 2те гуми..
ако имаш една гума на лед, другата на асфалт, ще се опитва да върти тази на асфалта защото има повече сцепление.. ако и двете са на асфалт ще върти и двете.. за разлика от нормалния диференцял които винаги върти "по-лесната" за въртене гума- демек тази със по-малкото съпротивление.. от там и като изпушиш гуми със нормален обикновено остава една следа ... със шпер остават 2...
шпера вътре има пружини и съединителни дискове (във касета обикновено) които разпределят въртенето според съпротивлението което "усещат" двете страни на диференцяла.
това е късата версия
между другото ако знаеш английски, му се вика "limited slip"... потърси из интернета.. има страшно много информация.
ако имаш една гума на лед, другата на асфалт, ще се опитва да върти тази на асфалта защото има повече сцепление.. ако и двете са на асфалт ще върти и двете.. за разлика от нормалния диференцял които винаги върти "по-лесната" за въртене гума- демек тази със по-малкото съпротивление.. от там и като изпушиш гуми със нормален обикновено остава една следа ... със шпер остават 2...
шпера вътре има пружини и съединителни дискове (във касета обикновено) които разпределят въртенето според съпротивлението което "усещат" двете страни на диференцяла.
това е късата версия

между другото ако знаеш английски, му се вика "limited slip"... потърси из интернета.. има страшно много информация.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- LandShark
-
смирен поклонник
-
- Мнения: 1976
- Регистриран на: 16.01.2002
- Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
- Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce
ТурбоМАНИАК, почти сигурен съм че alx е прав. Има както съединителни дискове, така и пружини...
http://auto.howstuffworks.com/differential6.htm
http://auto.howstuffworks.com/differential6.htm
- CheGevara
- Weißwurst-Fresser
-
- Мнения: 2687
- Регистриран на: 22.11.2003
- Местоположение: в рекарото
- Кара: F40
alx е прав ... има и друг вид "Differenzialsperre" - електронен (EDS - elektronische Differenzialsperre )
принсипа му е да спира целево някой от колелетата zа да може другото да поеме цялата вьртяща сила. Не е добро за тежки терени, защото спирачките може много да загреят ... Но за зимата и за старт на сфетофара е супер !!!
EDS е по ефтино и може да се внедри на поцти всицки коли с ABS. Доколкото знам всички нови BMW модели го имат серийно ... но не сьм сигурен.
ето и схемата на EDS:

принсипа му е да спира целево някой от колелетата zа да може другото да поеме цялата вьртяща сила. Не е добро за тежки терени, защото спирачките може много да загреят ... Но за зимата и за старт на сфетофара е супер !!!
EDS е по ефтино и може да се внедри на поцти всицки коли с ABS. Доколкото знам всички нови BMW модели го имат серийно ... но не сьм сигурен.
ето и схемата на EDS:

- 2 GUNS FIRE
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 103
- Регистриран на: 8.03.2003
- Местоположение: Исkaм във Frei stadt Bayern.
- Пол: Мъж
- Кара: само и продава,нищо не разбира.
- Мечтае да кара: и да понаучи поне малко.
CheGevara написа:alx е прав ...
Чакаи бе Че ..... това не е шпер дето си го показал .
ПЛАМЪЦИ ОТ ВСИЧКИ ЦЕВИ
- Nasti
-
-
- Мнения: 1452
- Регистриран на: 11.06.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кво ли не...
naskoksan написа:я прочети хубаво какво е показал
и не искам до обиждам никого но преди да пускате такива теми пичове моля поогледайте се малко във форума има поне 10 такива
Не е ли най-правилно като има такива теми тези да се заключват апреди това да се поства линк към старата тема
Предпочитам да сера на метеното, отколкото да мета насраното...
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани