Съвет

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 16.10.2023

Съвет

Мнение от hlapeto » 08 Юни 2025, 0:13

Здравейте! Реално не знам как и откъде да започна затова ще пиша хаотично, а и малко емоционално. Мнозина от вас може би, четейки темата ми ще се смеят, но реших, че аз самият не знам как да действам, затова целта на този пост е да изкажете вашето мнение, ако бяхте ''в моите обувки''. Та, на 22г. съм и от почти 1 година карам бмв 5-та серия, е60(фейслифт), която ми е втора кола. От малък се зароди тази страст в мен към марката..предполагам и в повечето от вас, в този форум. Винаги се заглеждах(и продължавам) по тази марка автомобили. Малко след като изкарах шофьорския курс дойде и време за първата кола...бмв е46. Покарах си го точно 1 година, създаваше ми проблеми(колата гаснеше в движение), но да кажем, че 25 годишна кола е съвсем нормално. Миналото лято реших, че е време да ''вдигна level-a''. Да, знам....за някой може да е смешно, но всеки с възможностите си. Както всеки, както ни слагат под общ знаменател ''кел*ш" и аз реших, че ще карам е60. С разликата обаче, че не го правих за хората - да бъда гъзар, а го направих за себе си - една малка детска мечта...Закупих я с огромен мерак, усмивка на лицето и щастие. И всичко това въпреки всеки един, който се опитваше да ме спре със своите коментари(знаете какви: ''трошляци, скъпа поддръжка и тн.) , включително и родителите ми. Дотук всичко беше прекрасно. До следващата сутрин, след покупката..Запалих колата на студен двигател и тя почна леко да трака,оборотите ''играеха'' и тресеше сякаш съм в кораб(дори написах тема свързан с проблема). В движение и като загрее нямам проблеми. Чета, чета, амаа и не разбирам толкова, че да пипам, каквото и да е. Започна се едно ходене по сервизи и накрая всеки ти взима пари само за диагностика. Решение? ''Ами смени свещи, ако не бобини, ако не дюзи, ако не хидравлични повдигачи, ако не кабели, ако не"....разбрахте ме. Как никой не може да хване какъв е проблема? Пак казвам, не разбирам , но това е все едно да те боли корема и да те оперират за 5 други неща, докато се оправиш..Смених свещите, проблема си остана. Дадох си малко време и за 5те-10те пъти, в които се качвам в месеца я изгори някой датчик, я друго, ноо..броя го като консуматив. Преди месец ходих да сменя зимните гуми с летните. Дръпнах ръчната и хоп..на таблото излезе грешка с парктроника. Помислих, че е датчик. А точно преди 15 деня бях сменил преден ляв датчик. Един приятел се закачи с диагностика и излезе ''error 9e3b power supply, distance sensors line fault'', което доколкото разбрах е късо съединение. Писах в чичко Гугъл и вариантите бяха или модула или някой прекъснат кабел. Поръчах си нов модул и реших , че ще си реша сам проблема. Да, ама не. Не беше модул. Ходих при човек, който се занимава с електроника по колата(казват, че е най-добрия в града) и думите му бяха''човек не знам, не мога да ти помогна, нещо сериозно е''. Единствено каза, че има напрежение в модула, тоест не е изгорял той. Не знаех кой може да ми го оправи..остана си така 1 месец до ден днешен..точно преди 2 дни се спука маркуча за антифриза, изтече си в една локва, колата изпуши..(доста стресиращо за млад шофьор). Вкарахме я в сервиз, който уж се занимава само с бмв-та и още на същия ден ми я върнаха със сменен, но думите на майстора преди да ми я върне бяха, че се е закачил с диагностика, защото не чувал водната помпа и искал да провери дали всичко е наред. Доколкото разбрах си е взел в крайната сума и пари за диагностика без изобщо да ме пита искам или не. Всичко точно. В летния сезон колата я карам всеки ден. До днес..2 дни по-късно..прибирайки се от работа на таблото излиза грешка ''reversing light left failure'', след 2 минути ''turn indicator rear right failure'', след още 2 - ''fog light rear right failure'' и накрая пред блока завърших със : ''brake light right failure''. Едва ли изгоряха всички :) Предполагам, че е електрониката. Ама не знам какво да си мисля..Нещо ме навежда на мисълта, че нашите добри майстори имат пръст в цялата работа. Смятам да оставя колата в ''Бова кар" Бургас, защото само там ми остана надеждата.

Но не това е целта на тази тема. Проблеми предполагам винаги ще има и не е мястото нито да се жалвам, нито да търся съжаление. Целта бе да Ви попитам за съвет как бихте действали Вие? Бихте ли се отказали? Бихте ли я продали? Или? Дайте ми съвет като по-опитни. Аз на какво мнение съм ли? Ами, не знам..по средата. Защото не е толкова и до финансова гледна точка...Да не е евтино, но не съм си и купил кола с евтина поддръжка и части. Ако не друго, поне с това бях наясно. Всичко се свежда до похабените нерви, време, дори караници и най-вече една прекършена мечта, защото за 1 година аз видях повече проблеми, отколкото насладата да караш такава кола. Една дата 21.06.2025, с която нетърпение броя дните, но за съжаление най-вероятно колата няма да е движение :( .

Благодаря за отделеното време. Ще се радвам да чуя вашите мнения било то положителни или негативни.

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 21.12.2024
Местоположение: гр. София
Пол: Мъж
Кара: e60 530xd
Мечтае да кара: g30

Re: Съвет

Мнение от Aleksandar.7 » 08 Юни 2025, 22:51

Щом са почнали едно по едно да заминават, значи може да се окаже проблем във електрическия блок, което ще е гадно за правене, и подобно на случаят ти с кабела сигурно пак ще ти кажат, че не могат нищо да направят, но няма как да не може нищо да направят, казват ти го защото не им се занимава. Кажи ако може кой е въпросният майстор, който е свършил повече работа макар и ненужна за да ти вземе повече пари, защото и аз съм попадал на един такъв в София и ако се окаже един и същ да го разобличим.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 791
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: Съвет

Мнение от astrapower » 09 Юни 2025, 8:13

Все пак колата е на годинки и не е от най-елементарните за обслужване и поддръжка. Щом ти харесва, просто трябва да се намери подходящ сервиз, вероятно модула прави някакви проблеми, но трябва добър диагностик. Може и да е нещо дребно, но специфично и не особено лесно за откриване. Каквото и да купиш, все ще има някакви проблеми за разрешаване :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 156
Регистриран на: 1.08.2019
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: ВАЗ 2106 Turbo / BMW E46 330xi
Мечтае да кара: E30 M3 SPORT EVOLUTION / Е36 М3 / E46 M3

Re: Съвет

Мнение от DiscontroL » 10 Юни 2025, 17:53

На кратко да хвърля и мойте разсъждения по темата:
Да караш стара премиум кола е колкото хубаво толкова и скъпо! Ако ти харесва и искаш да я поддържаш в добро състояние трябва да отделиш много пари, нерви и време. Има и много добри майстори, дето без проблем ще я оправят колата, обаче обикновено работят със записване на час напред във времето и отделно качественият ремонт струва много повече пари, но поне ги даваш един път. Във връзка с това
но думите на майстора преди да ми я върне бяха, че се е закачил с диагностика, защото не чувал водната помпа и искал да провери дали всичко е наред
Всеки читав сервиз или себеуважаващ се майстор, няма да издаде такава кола без да я закачи на диагностика! "Диагностиката" струва пари, защото веднъж диагностичния софтуер и хардуер не са му ги подарили на майстора и второ за да знаеш и можеш да работиш качествено и да диагностицираш правилно даден проблем си трябва учене, бачкане и усъвършенстване с години.
Race cars is my escape from all bullshit in life...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 888
Регистриран на: 9.10.2006
Местоположение: София
Кара: е85 M54B30

Re: Съвет

Мнение от sub_eleven » 11 Юни 2025, 7:33

Сигурно е имало удар отзад и нещо не е оправено като хората. Като цяло и други неща тръгват. Аз лично бих я продал и може би с повече внимание и проучване бих взел дори пак е60 щом те кефи. Просто веднъж като тръгне и гледай какво става. Влизаш явно в епохата на ремонтите на този екземпляр, било то възраст/пробег и не прецизна поддръжка като причина.

За неверна жена и кола прошка няма като цяло. Отървавай се.

Не е и въпрос до марка, може да ти се случи с всяка друга марка. БМВ като цяло от онези години и преди това беше една от най-здравите коли ако е поддържана правилно. И излизаше и евтина за поддръжка, защото не се трошеше. Аз съм имал няколко и с нито една не съм имал главоболия. Евентуално някоя друга превантивна ревизия на възел и после съм си карал безгрижно.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: ул. дупка 1
Кара: S LINE PLUS

Re: Съвет

Мнение от DigitalExile » 11 Юни 2025, 9:05

hlapeto написа:Целта бе да Ви попитам за съвет как бихте действали Вие?


Директно ти отогварям - mobile.bg

BMW-тата са хубави коли, докато са нови. Годините много им тежат, без значение дали колите са карани или не и това важи с пълна сила за всички модели от Е46 натам. (т.е около и след 2000г.)
На твойте години горе долу, карах 18 годишно Е46, всеки месец беше нещо, 3 години изкарах така, но всеки месец почти имаше ремонт. Накрая го продадох, купих си Е90, 4 годишно на под 90к км.
Карах го до 10 годишната му възраст, ремонти съм нямал (изключвам нещата които сам съм пожелал да направя, като спортно окачване и тн.) Сменявал съм само масло и филтри веднъж годишно.
Продадох здрава 10 годишна кола, защото знаех,че проблемите ще започнат. Точно като удари 10 изгасна навигацията с артефакти, но след няколко часа се оправи. Тогава знаех,че е време.. време за обява. Пуснах я, продадхо я и не съжалявам. Старо BMW не бих карал никога повече.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 18.05.2017
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E-klasse, BlueTec, 2017

Re: Съвет

Мнение от E.5KOV » 11 Юни 2025, 10:02

Както другите колеги във форума, така и аз бих Ви посъветвал да пробвате да продадете колата. Но тук идва другия въпрос, че с такъв букет от проблеми по автомобила, едва ли може да се постигне задоволителна цена, но... Цената, която ще платите за този житейски урок, вероятно ще е висока, но така човек получава опит, който ще го предпазва за напред от такива грешки. Стар премиум автомобил е силно желателно да се купува само от добри познати и приятели или пък от дилъра на марката у нас или в чужбина. Във всички останали случаи, съществува голяма вероятност да не можете да си ползвате "новия" премиум и това в комбинация с голям разход на пари и нерви по майстори...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 172
Регистриран на: 9.04.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Съвет

Мнение от E30driver » 11 Юни 2025, 14:46

Oтносно последния проблем с изгорелите крушки отзад вдясно е много възможно просто да е прекъснат кабела. С годините им пада пластмасовата изолация и почва да се къса. Вече на 2 пъти оправям такъв проблем на Е90. Трябва да се погледне там първо преди да се търси проблем в електрониката.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 510
Регистриран на: 15.03.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46, G20
Мечтае да кара: RS Cosworth
Детайли за колата: M54B22
B48B20

Re: Съвет

Мнение от streetz » 13 Юни 2025, 14:04

Вариантите са два.
1. Почваш да наливаш пари, много пари в колата. За целта трябва да намериш сервиз, в който им се занимава и им се работи (вече ги мързи да гледат даже, искат само масло, накладки и вериги да сменят). Но допускаме, че след много проба-грешка нацелваш свестен майстор. Докарваш количката до някакво задоволително състояние, при което известно време няма да се чупи или ще се чупи по-рядко. Платил си колкото една нова Дачия и пак караш 20 годишна кола, която по-всяко време може да се окоти. Остава вечно твоя, защото в кола за 8000 лв дори да налееш 30 000 тя пак си остава за 8000 лв.
2. Продаваш я моментално, дори да е на загуба, но максимално бързо да се разкара. С парите + още колкото можеш да додадеш (колкото повече по-добре) си купуваш най-новия и най-запазен автомобил, който успееш да намериш. В идеалния случай нова от магазина - скъпо, но спестява безкрайни нерви и много изгубено време.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook