motor m50

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 6.04.2002

motor m50

Мнение от T154 » 25 Апр 2002, 16:53

niakoi da znae ot koia godina pocvat da slagat m50 motorite .ako niakoi ima info za kachestvata
na tozi motor cte sam blagodaren da gi ia spodeli.
stava vapros za 24 klapanovia motor s 6 cilindara.

смирен поклонник
смирен поклонник
Аватар
Мнения: 1976
Регистриран на: 16.01.2002
Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce

отг::motor m50

Мнение от LandShark » 25 Апр 2002, 20:14

M50 се поставя серийно в тройките Е36 и петиците Е34 от 1991 година. Основните разновидности са:

[*] M50/B20 (150hp, 2.0 литров)
[*] M50/B20TU (150hp, 2.0 литров Vanos)
[*] M50/B25 (192hp, 2.5 литров)
[*] M50/B25TU (192hp, 2.5 литров Vanos)
[*] M50/B28 (193hp, 2.8 литров Vanos)

М50, като всички шестцилиндрови мотори на БМВ, е изключително издръжлив, отлично балансиран мотор, на който не могат да се посочат кой знае какви слабости. Той напрактика е заместителя на предишния така наречен "малък шестак" М20, но разбира се с множество нововъведения: като започнем с това че вече е с два разпределителни вала и съответно 4 клапана на цилиндър, самото газоразпределение е с верига (докато при М20 е с ремък, който трябва да се сменя на всеки 60К км). Запалването му е корено променено като вече нямаме дистрибутор, а ECU-то директно го управлява (по-малко механични елементи за подмяна). Доколкото си спомням при това за всяка свещ си има отделна бобина (друго нововъведение спрямо М20), което го прави особено отказоустайчив. Друго революционно нововъведение е всмукателната система - изработена от специална термоустойчива пластмаса, като самата пластмаса е разработена в сътрудничество с BASF. Предимствата са тегло, по-лесното моделиране на формата, и ниското съпротивление на въздушната струя със стените на гладката пластмаса. Като цяло - революционен двигател (кой ли БМВ-ски не е?)!! Не случайното БМВ носи "Мотор" в средата на името си!


Land Shark II
--------------
'89 "316" ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 909
Регистриран на: 18.03.2002
Местоположение: София

отг::motor m50

Мнение от PARADOX_sf » 25 Апр 2002, 21:21

Kakvo e ECU i zashto tezi motori bez vanus sa tolkova moshni kolkoto i tia s vanus? Vanus-a za ikonomichnost li e? Imat li predimstva i kakvi sa?

смирен поклонник
смирен поклонник
Аватар
Мнения: 1976
Регистриран на: 16.01.2002
Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce

отг::motor m50

Мнение от LandShark » 25 Апр 2002, 21:46

ECU е Electronic Control Unit - електронна контролна единица, сиреч компютъра дето управлява двигателя. За ВАНОСа ще позволите да развия темата подробно малко по-късно, че изисква време все пак. За да посочим обаче за какво става дума само ще посоча, че съкращението идва от немски:
Код: Избери целия код
VANOS = VAriable NOckenwelle Steuerung

което значи ==> променливо управление на разпределителните валове.


Land Shark II
--------------
'89 "316" ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 6.04.2002

отг::motor m50

Мнение от T154 » 26 Апр 2002, 18:56

мойто бмв е с такъв мотор обаче в талона пише
първа регистрация 1990 г. точно това ме учудва
или М50 ги пускат 1990 г. или в талона/митническата декларация/ е объркана годината .дали е възможно.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 263
Регистриран на: 17.01.2002

отг::motor m50

Мнение от fxmaker » 26 Апр 2002, 19:07

мойто бмв е с такъв мотор обаче в талона пише
първа регистрация 1990 г. точно това ме учудва
или М50 ги пускат 1990 г. или в талона/митническата декларация/ е объркана годината .дали е възможно.


не е странно ако колата ти е произведена след 9-ми месец защото тогава започва производствената година за БМВ т.е. ако колата ти е произведена или
първата и регистрация е примерно 11.90 то тя е модел 91 година.
________________
'95 BMW M3 coupe
...And now the diesel lovers it's time to make the tea...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 6.04.2002

отг::motor m50

Мнение от T154 » 26 Апр 2002, 19:15

тогава нечестно ли ще е ако казвам че е 91 г. при евентуална продажба защото не искам да съм некоректен.нали сте чували за голф 2 93 г. или например рено 5 92 г.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 263
Регистриран на: 17.01.2002

отг::motor m50

Мнение от fxmaker » 26 Апр 2002, 19:22

виждал съм по разни обяви да пише "модел 91" примерно
а без да искам съм писъл 7месец вместо 9-ти :(

________________
'95 BMW M3 coupe
...And now the diesel lovers it's time to make the tea...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 263
Регистриран на: 17.01.2002

отг::motor m50

Мнение от fxmaker » 26 Апр 2002, 19:32

btw токущо погледнах в ЕТК-то и там има 520 с М50В20 даже и от '89
________________
'95 BMW M3 coupe
...And now the diesel lovers it's time to make the tea...

Новият ПИКАСО
Новият ПИКАСО
Аватар
Мнения: 5525
Регистриран на: 29.04.2002
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: The Dark Side of the Force
Мечтае да кара: S
Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio

отг::motor m50

Мнение от madpetio » 30 Апр 2002, 15:38

Dosta dobre si zapoznat a se bazikash 4e ne si razbira4:)
мога да кажа че дори М50В20 Vanos има доста предимства пред другите М50 но неискам да започвам безмислени спорове. Това е може би един от най-добрите 6цил.мотори на БМВ с главно М.

DIESELPOWER

Пристрастен към БМВ
Пристрастен към БМВ
Аватар
Мнения: 625
Регистриран на: 6.04.2002

отг::motor m50

Мнение от Роската » 20 Май 2002, 0:25

Аз имах такава 525.Какво да ти кажа страхотен автомобил.Това беше 3-тото ми БМВ и то ме накара да се влюбя окончателно в тази марка.Ако ще си взимаш петак нека да не е с двигател по-малък от този,за да получиш пълното удоволствие от е34.Купих го на 20000 км и му навъртях още 170 000,за това време само бензин,накладки и гуми.Профилактична смяна направих само на луфтер куплунга,термостата,антифриза и спирачната течност.Невероятен седан.

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook