BMW под управлението на Windows СЕ: no more!
Модератор: Общи модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- LandShark
-
смирен поклонник
-
- Мнения: 1976
- Регистриран на: 16.01.2002
- Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
- Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce
BMW под управлението на Windows СЕ: no more!
(сканирах и OCR-нах следната интересна статия от един компютърен вестник):
"Концернът BMW е сериозно обезпокоен от многото негативни отзиви относно работата на компютърната подсистема i-Drive, инсталирана в автомобилите от 7-ма серия. Специалистите на компанията са решили коренно да променят ситуацията към по-добро. Както е известно, цялата електроника на "седмиците" работи под управлението на операционната система Windows СЕ. Естествено, тази OS беше избрана за бордова система като най-устойчива, но и при нея възникват проблеми, в резултат на което се налага да се рестартира компютърът. Потребителите на Pocket PC навярно за запознати с това. Но докато "студеният рестарт" на джобния компютър все пак не е опасен за живота, а при редовно резервно копиране потребителят нищо не губи, внезапното рестартиране на OS на автомобила, носещ се с повече от 150 km/h по магистралата, е повече от неприятно, а понякога може да стане и фатално. Разбира се, компанията BMW се е постарала да предвиди такава ситуация - във версията на Windows СЕ за i-Drive беше добавен специален блок, осъществяващ рестартиране с предварително резервиране на информацията по време на престоя на автомобила. Явно обаче, че във вътрешната структура на операционната система са се натрупали грешки, в резултат на което блокът за рестартиране започнал да работи крайно неустойчиво. Това предизвикало цяла серия рестартирания на системата в непланирани моменти, при това даже в движещи се автомобили. В 75 % от случаите за водача и пътниците това се проявило във вид на сривове в настройките на радиоприемника, еквалайзъра и CD-чейнджъра. Но в три четвърти от случаите, след рестартиране на Windows, в колата падали облегалките на предните седалки, като по този начин лишават водача от възможност да гледа пътя. При това, няколко инцидента завършили доста плачевно. Така например, един от автомобилите на високопоставен чиновник от апарата на канцлера Герхард Шрьодер се забил в колата па секретаря на посланика на Франция. Само по щастлива случайност никой не пострадал, но това била последната капка, която препълнила чашата на търпението на концерна BMW. След като направила мащабни изследвания с помощта на независими експерти, BMW стигнала до заключението, че патчовете за съществуващата операционна система не решават проблема, а само го маскират, като по този начин стават непредвидими бъдещите прояви на нестабилност на продукта па Microsoft. BMW решила да заложи па съвсем друга програмна платформа, набираща популярност в сектор, който на пръв поглед няма нищо общо с автомобилите - Symbian OS. Тази операционна среда се използва например в смартфоните на Nokia. Оказало се, че Symbian OS е много по-устойчива и гъвкава операционна система. При това, BMW е разработила няколко варианта за своите лимузини от 7-ма серия, затова още от март, тази година, всички нови коли на концерна ще слизат от конвейера с инсталирана Symbian OS. За всички, които притежават по-ранните "седмици", BMW предлага пълна замяна на операционната система. За целта концернът вече е започнал да разпраща по сервизните си центрове съответните обновления. Естествено, новата инсталация ще е напълно безплатна, VIP-клиентите па BMW имат възможност да заменят лимузините си с нови, вече с инсталирана Symbian OS."
"Концернът BMW е сериозно обезпокоен от многото негативни отзиви относно работата на компютърната подсистема i-Drive, инсталирана в автомобилите от 7-ма серия. Специалистите на компанията са решили коренно да променят ситуацията към по-добро. Както е известно, цялата електроника на "седмиците" работи под управлението на операционната система Windows СЕ. Естествено, тази OS беше избрана за бордова система като най-устойчива, но и при нея възникват проблеми, в резултат на което се налага да се рестартира компютърът. Потребителите на Pocket PC навярно за запознати с това. Но докато "студеният рестарт" на джобния компютър все пак не е опасен за живота, а при редовно резервно копиране потребителят нищо не губи, внезапното рестартиране на OS на автомобила, носещ се с повече от 150 km/h по магистралата, е повече от неприятно, а понякога може да стане и фатално. Разбира се, компанията BMW се е постарала да предвиди такава ситуация - във версията на Windows СЕ за i-Drive беше добавен специален блок, осъществяващ рестартиране с предварително резервиране на информацията по време на престоя на автомобила. Явно обаче, че във вътрешната структура на операционната система са се натрупали грешки, в резултат на което блокът за рестартиране започнал да работи крайно неустойчиво. Това предизвикало цяла серия рестартирания на системата в непланирани моменти, при това даже в движещи се автомобили. В 75 % от случаите за водача и пътниците това се проявило във вид на сривове в настройките на радиоприемника, еквалайзъра и CD-чейнджъра. Но в три четвърти от случаите, след рестартиране на Windows, в колата падали облегалките на предните седалки, като по този начин лишават водача от възможност да гледа пътя. При това, няколко инцидента завършили доста плачевно. Така например, един от автомобилите на високопоставен чиновник от апарата на канцлера Герхард Шрьодер се забил в колата па секретаря на посланика на Франция. Само по щастлива случайност никой не пострадал, но това била последната капка, която препълнила чашата на търпението на концерна BMW. След като направила мащабни изследвания с помощта на независими експерти, BMW стигнала до заключението, че патчовете за съществуващата операционна система не решават проблема, а само го маскират, като по този начин стават непредвидими бъдещите прояви на нестабилност на продукта па Microsoft. BMW решила да заложи па съвсем друга програмна платформа, набираща популярност в сектор, който на пръв поглед няма нищо общо с автомобилите - Symbian OS. Тази операционна среда се използва например в смартфоните на Nokia. Оказало се, че Symbian OS е много по-устойчива и гъвкава операционна система. При това, BMW е разработила няколко варианта за своите лимузини от 7-ма серия, затова още от март, тази година, всички нови коли на концерна ще слизат от конвейера с инсталирана Symbian OS. За всички, които притежават по-ранните "седмици", BMW предлага пълна замяна на операционната система. За целта концернът вече е започнал да разпраща по сервизните си центрове съответните обновления. Естествено, новата инсталация ще е напълно безплатна, VIP-клиентите па BMW имат възможност да заменят лимузините си с нови, вече с инсталирана Symbian OS."
- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
- Един
-
Вече кара БМВ
-
- Мнения: 1188
- Регистриран на: 18.10.2002
- Местоположение: Козлодуй
- Кара: Миксер. BMW i4 M50
Re: BMW под управлението на Windows СЕ: no more!
LandShark написа:Както е известно, цялата електроника на "седмиците" работи под управлението на операционната система Windows СЕ. Естествено, тази OS беше избрана за бордова система като най-устойчива.
Windows и устойчив никога не са били синоними. Представяте ли си тъкмо изпреварвате някой със седмака и да ви излезе един син екран. Става ясно откъде идва името BSD (blue screen of death или син екран на смъртта).
Преди да монтирате нещо "спортно" на автомобила си, поинтересувайте се поне за какъв спорт е.
- Eek '85 735
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: 25.02.2003
kay написа:Честито!Сега пак може да пуснат рекламата "Our hardware works best without windows"
Our hardware runs better without windows!

Windows CE, като ОС с отговорни функции в автомобил?!?!?:shock:
Тия хора са луди бе, неам думи просто... Не мога да повярвам, че до сега е било така...Иначе бих умрял от смях :mha: :mha: :mha:
Мале тия немци колко са скарани с електрониката, бедна ви е фантазията. За всичко се отнася, не само за автомобили...


Тия хора са луди бе, неам думи просто... Не мога да повярвам, че до сега е било така...Иначе бих умрял от смях :mha: :mha: :mha:
Мале тия немци колко са скарани с електрониката, бедна ви е фантазията. За всичко се отнася, не само за автомобили...
Само Дизел!
Представете си следната ситуация-При неизбежни обстоятелства се налага употребата на Айр баг
ИИИИИ типично във Уиндовски стил излиза следния диалогов Прозорец
Да отворя ли Айр Бага
ДА! НЕ! Отказ!
Последван от Следващия такъв прозорец ако сте били достатъчно бързи в отговора
Сигурни ли сте
ДА! НЕ! Отказ!
:mha: :mha: :mha:


Да отворя ли Айр Бага


ДА! НЕ! Отказ!
Последван от Следващия такъв прозорец ако сте били достатъчно бързи в отговора

Сигурни ли сте

ДА! НЕ! Отказ!
:mha: :mha: :mha:
Смок написа:Windows CE, като ОС с отговорни функции в автомобил?!?!?:shock:![]()
![]()
Мале тия немци колко са скарани с електрониката, бедна ви е фантазията. За всичко се отнася, не само за автомобили...
Никой не поверява жизненоважни функции на външна операционна система! Става въпрос за настройки на радиостанции, навигационна система, настройки на климатика.-- и т.н. Друг въпрос , че разбъркването на настройките може косвено да доведе до катастрофа. Но това може да се случи и без iDrive. Например, ако си караш по магистралата и изведнъж радиото се усили внезапно - може да се стреснеш...
Не разбирам много от маркова електроника, но мисля, че Bosch не правят боклуци, AEG и Blaupunkt също добре се справят...
Дали са шанс на Майкрософт, а онези са се издънили. Съответно никаква аванта повече. Това е фал по-скоро за Бил, отколкото за БМВ.
Re: BMW под управлението на Windows СЕ: no more!
LandShark написа:...Но в три четвърти от случаите, след рестартиране на Windows, в колата падали облегалките на предните седалки, като по този начин лишават водача от възможност да гледа пътя. При това, няколко инцидента завършили доста плачевно. Така например, един от автомобилите на високопоставен чиновник от апарата на канцлера Герхард Шрьодер се забил в колата па секретаря на посланика на Франция.
На това какво му викаш? Безобидна функция ли?
Освен това: Разбира се, че BOSCH правят и боклуци! Мога да ти покажа няколко, монтирани в автомобил! BLAUPUNKT също правят боклуци. Имам един такъв, дето ми скъса нервите. АЕГ съм имал само една пералня на времето, ама тогава нямаше електроника, та си работеше. Море, работеше...сега се сетих, че трябваше да и наварявам алуминий на ремъчната шайба, че се беше разхлопала яко.
Виж сега, не съм германофоб, ама се дразня от такива работи...
Само Дизел!
И аз не съм германофил, обаче за автомобилите им ги признавам. Визирам само БМВ, Мерцедес и Ауди.
Относно електрониката - това пак си е въпрос на вкус и на конкретен екземпляр. Спомни си онази тема за GSM апаратите - всеки казва , че неговият е най-добрия, а останалите не струват. Мен например ми харесва в Е30 как всичко е обмислено до последния детайл. Добре свършена работа. Допуснатите малки издънки в Е30 бледнеят пред това качество. За сегашните модели не мога да кажа нищо - едва ли ще имам Е46 скоро...
Относно електрониката - това пак си е въпрос на вкус и на конкретен екземпляр. Спомни си онази тема за GSM апаратите - всеки казва , че неговият е най-добрия, а останалите не струват. Мен например ми харесва в Е30 как всичко е обмислено до последния детайл. Добре свършена работа. Допуснатите малки издънки в Е30 бледнеят пред това качество. За сегашните модели не мога да кажа нищо - едва ли ще имам Е46 скоро...
- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
-
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
представям си как летиш с 250 по магистралата и изведнъж една ладичка излиза с 80 пред теб-скачаш на спирачките и излиза надпис:cannot hit the brakes-restarting....please wait
и понеже си видял малко по-отрано човека с ладичката имаш и време да прочетеш надписа: the brakes weren't properly hit last time,windows is now detecting errors


и понеже си видял малко по-отрано човека с ладичката имаш и време да прочетеш надписа: the brakes weren't properly hit last time,windows is now detecting errors



След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил
- Resurrector
- Потребител
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: 6.04.2003
- Местоположение: София
хехехе, бате Били си пуска пипалата навсякъде
По принцип изобщо не ми е ясно защо използват операционна система. ОС-а е необходим само когато има честа смяна на приложните програми, и то само за да се ускори и улесни разработката им. В една кола софтуера е напълно статичен, тъй че няма нужда от ОС. Обаче швабите май вече не са това, което бяха - педантични и упорити работяги.
Сега май гледат да им е по-лесничко. Това обяснява и избора на WinCE - той е максимално доближен до Win32, от което следва, че разработването на приложен софтуер ще е лесно като писането на програми за обикновено PC.
Symbian е доста по-проста, за това е и по-устойчива. Ама софтуер за нея се пише бая по-трудно.

Symbian е доста по-проста, за това е и по-устойчива. Ама софтуер за нея се пише бая по-трудно.
Я вышел им наперерез!
Re: хехехе, бате Били си пуска пипалата навсякъде
Resurrector написа:...Обаче швабите май вече не са това, което бяха - педантични и упорити работяги.Сега май гледат да им е по-лесничко...
Абсолютно вярно за съжаление. Следвоеното поколение, каквото е направило, направило. Сегашните предимно лапачи.

Само Дизел!
Пич, ти какво си мислиш, че има вече автомобил, който се прозивежда само в Германия, само от немски части? Хехе
В най-добрият случай само се сглобяват в Германия, а частите са произведени all over the World (вкл. и БГ!!!).
С BOSCH е същата работа. Всичко е Made in едикъде си, ама обикновено не Germany. Ако попаднеш на made in Switzerland, ОК, става, ама обикновено са в най-добрия случай made in France.
Всичко това го казвам като върл поклонник на истинската немската техника!!! Адски ме е яд на това което става!

В най-добрият случай само се сглобяват в Германия, а частите са произведени all over the World (вкл. и БГ!!!).
С BOSCH е същата работа. Всичко е Made in едикъде си, ама обикновено не Germany. Ако попаднеш на made in Switzerland, ОК, става, ама обикновено са в най-добрия случай made in France.
Всичко това го казвам като върл поклонник на истинската немската техника!!! Адски ме е яд на това което става!
Само Дизел!
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани