кога трябва да превключвате предавките

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

Капетано
Аватар
Мнения: 3364
Регистриран на: 20.01.2004
Местоположение: далеко от родината
Кара: '90 328i/6 '95 540i/6

Мнение от LeX » 02 Авг 2005, 12:45

виж как ми изглежда таблото и оборотомера според мен повече от 6500 нема смисъл

Изображение
Изображение

"My ambition....by the end of the day, to be the world champion" Colin McRae

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 1.03.2005
Местоположение: София

Мнение от Aurora » 02 Авг 2005, 22:04

Изображение
това е същото за което говорих преди само е в координатна система мощност-скорост
в черно са кривите на мощност, развиваема от двигател на всички 5те предавки от първата (най лявата) до петата (най-дясната)
вертикалните сини линии обозначават скоростта съответстваща на максималната мощност за всека една предавка
вертикалните червени линии обозначават скоростта, при която се включва ограничителя на оборотите за всека една предавка
червените точки обозначават оптималната скорост, при която трябва да се превключваш на следваща предавка за да постигнеш максималното укорение на колата

Проследете с химикала по черните линии почвайки от първата предавка, в момента в който достигнали сте първата червена точка преминете на втората черна линия, съответстваща за втората предавка, след това като стигнете до втората по ред червена точка пременента на трета черна линия и така нататък, получава се че се движете само по върховете на кривите, все едно че сте винаги на гребена на вълната. Това в същност отговаря на режим за максималното възможно ускорение с дадената кутия.

Както се вижда по графика преминаване от една крива към друга преди да стигнете червена точка означава че след превключване на по висока предавка двигателят ще реализира по малка мощност от тази която би могла да бъде реализирана от него на предишната предавка (в случая ако превключвате при оборотите на макс мощност -вертикални сини линии, тогава мощността след превключване ще бъде определяна от точка на пресичане на кривата на мощността за следващата предавка с вертикалата синя линия, обозначаваща скоростта при максималната мощност на предишната предавка. По този начин губенето в ускоряване количественно се изразява на графика като жълти площи), от другата страна ако малко ще закъснеете с превключване и го направете след червената точка, мощноста на двигателя пада под тази, която би могла да бьде реализирана от повисока предавка при дадената скорост.

Сега обърнете вниманието на това, че червените точки за първа и втора предавки се намират след ограничителя (вертикална червена линия) това означава, че няма как да стигнете до червените точки карайки на тези предавки и принудени сте да превключете по-рано от оптималния вариант, това се дължи на конфигурацията на кутията, при която по-низките предавки са по-дълги от по-високите. Това е направено така, щото е прието че на по-високите предавки е по важно да караш оптимално от колкото на по-низките, при които така или иначе ще има буксуване и има мегдан във въртящия момент. И при условие, че броят на предавките е ограничен, акцентът е сместен към страната на по-високите предавки за сметката на по-низките. При кутиите със "къси предавки" от спортните коли с голяма мощност този акцент е още повече изразен. Къси са всички само за сметката на първата предавка.
Губенете в ускорение от това явление се изразява в оранжева площ на графика (може да се каже че премахването на ограничителя ще подобри резултат при ускоряване)

Хоризонталната зелена линия, която минава по върховете на черните, е това, което дава прилагането на вариатора в трансмисия.
При ускоряване с пълен газ той наглася двигателя да работи при частота, съответсваща на неговата макс мощност, стрелката на оборотомера заспива на тази точка, при това пък ускоряването на автото се постига с плавна промяна на предавателното число. Затова реализуема мощност представява една хоризонтална права в диапазона на работа на вариатора.
Зелените площи количествено обозначават неизбежно губене във ускорение на една кола с традиционна трансмисия пред колата с добре работащ вариатор. За това вариаторът е смятан за идеалната трансмисия.
С прилагането на кутии с по-голям брой при това покъси предавки се постига доближаване на върховете на кривите един към друг и съответно намаляване на зелените площи, което веднага се отрязава на резултата.

Лилавите прави са графици на пределната мощност предаваема през водещите колела, при надвишаване на която колата ще буксува, тези прави са нанесени условно: има коли, при коите мощността е толково висока, че техните криви на мощността на втората и дори на третта предавки пресичат лилавите линии някъде горе и колата съответно буксува на тези предавки при пълен газ, има и коли, на които мощността не им стига да буксуват и на първата предавка.
Площ, която е образувана от пресичане на лилавата права и кривите на мощности е на практика не реализуемата мощност на двигателя и губене в ускоряване заради буксуването на водещите колела.
Последна промяна Aurora на 03 Авг 2005, 21:32, променена общо 4 пъти

Капетано
Аватар
Мнения: 3364
Регистриран на: 20.01.2004
Местоположение: далеко от родината
Кара: '90 328i/6 '95 540i/6

Мнение от LeX » 03 Авг 2005, 5:13

adie mnogoi s ipisal ien ben murzi da 4aktk ne moga se gfa leka noaei6
Изображение

"My ambition....by the end of the day, to be the world champion" Colin McRae

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 20.04.2005

Мнение от jk » 03 Авг 2005, 12:51

Можеш ли да дадеш някакъв практически пример, че така ми е малко трудно да си го представя?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 1.03.2005
Местоположение: София

Мнение от Aurora » 03 Авг 2005, 15:11

jk написа:Можеш ли да дадеш някакъв практически пример, че така ми е малко трудно да си го представя?

дайте ми графична характеристика на двигателя, и предавателни числа на кутията

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 03 Авг 2005, 15:49

В Е30 форума има една тема- предавателни числа. Може да си избереш от там някой модел... :) Разсъждавал съм по тоя проблем, но винаги ме е мързяло да си начертая графиките. Сега вече си представих много ясно нещата. Евала :clap:
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 20.04.2005

Мнение от jk » 03 Авг 2005, 17:45

Предавателни числа лесно ще намеря ама къде може да има такава графична характеристика на двигателя? Търсих в гуглето ама явно не баш к'вото трябва... :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 03 Авг 2005, 17:51

има една програмка Car Test ,в нея можеш да въведеш параметрите на колата и ще ти покаже доста неща....естествено не може да 100% вярно ,но ще даде някакъв ориентир!
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 1.03.2005
Местоположение: София

Мнение от Aurora » 03 Авг 2005, 23:41

намерил съм характеристи на двигетели за новата тройка 330 и 325
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=18530
я ми дайте предавателните числа на кутиите им.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 20.04.2005

Мнение от jk » 04 Авг 2005, 0:06

Я виж, тука май ги има за Е90 320 и 330:
http://autoweb.drive.com.au/cms/A_10440 ... ticle.html

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1061
Регистриран на: 31.01.2004
Местоположение: София, 4-ти км
Пол: Мъж

Мнение от Tano » 04 Авг 2005, 0:50

BAYRON написа:на тдс-а на 2000 когато карам пенсионерската на 2500 нормално каране, всичко над 3 при дизелака си е изрязване което не е необходимо дизела поема от малко.
Даже за първа 2. оборота са са достатъчни така колата е най икономична и си е напълно в режима.
Но никога под 2000 оборота освен по надолнище, тия приказки разбирасе ги приказваш когато не ме е стегнала шапката , но така трябва да е.

Извинявай ама скромния ми опит с 318тдс (вече над година и половина) и преди това с 525тдс май води до следното :arrow: турбината почва да върти след 2500 оборота (не твърдя че съм прав, такива са ми наблюденията като карам, никога не съм чел някъде) и все си мисля че има и още малко над 3000 са изкарване. Друг е въпроса ако разчиташ на въртящ момент докъде развърташ.
Ние трябва да осигурим едно по добро бъдеще за България и нашите Български деца и Национал-Социализма е пътя за това

Изображение

Предишна

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook