БМВ - Технически справочник
Модератор: Общи модератори
1 мнение
• Страница 1 от 1
- Dimo
- баварски фанатик
-
- Мнения: 4558
- Регистриран на: 26.03.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: нещо...
- Мечтае да кара: McLaren F1 LM
БМВ - Технически справочник
Ами реших и аз да свърша нещо полезно и взех та извадих всичкото инфо от техническия справочник на БМВ от страницата на Камор и го сабрах в един уърдовски фаил който ще пусна утре за да си го дърпате (има и картинки
), не защото неможе човек да влезе във сайта на БМВ и да търси това което му трябва, а за да може да изчете всичко на един път без да трябва да цъка по хиляда пъти за всяко следващо нещо което иска да види. Ми тва е четете, ако модераторите преценят, че няма нужда от темата нека я изтрият...
Адаптивни предни светлини.Адаптивните предни светлини ви осигуряват по-голяма безопасност при шофиране през нощта или при лоша видимост. За разлика от стандартните предни светлини "интелигентните светлини" на BMW предлагат решение, при което фаровете могат да се въртят от едната към другата страна. Тези движещи се светлини са идеален източник на светлина, особено при завой. Сензори измерват ъгъла на завоя, ъгловата скорост, и скоростта на автомобила. Данните получени от тези източници се използват да се определи идеалния ъгъл на завъртане на светлината за най-добра осветеност при завой.
Адаптивно управление на трансмисията (ATM).В автоматичен режим, адаптивното управление на трансмисията (ATM) избира подходящата предавка чрез самообучителен процес и взимайки под внимание редица други фактори. За да разпознае вашия стил на шофиране, ATM постоянно отчита положението на педала за газта. Системата анализира ъгловата скорост на колелата и въртящия момент и нагласява скоростния лост към положения за нормални, зимни, при изкачване и потегляне условия. ATM анализира текущите условия и по този начин предотвратява ненужни превключвания на предавките, напр. "stop-and-go" трафик, при завои и при движение по планински пътища.
Антиблокираща спирачна система (ABS).Антиблокиращата система (ABS) предотвратява блокирането на колелата в определена позиция при спиране. Системата осигурява разпределение на спирачното усилие между колелата по начин, по който се осигурява максимална спирачна сила и странична водеща сила. Това осигурява контрол на водача, дори и при внезапно спиране. При задействане на ABS, водачът усеща леко пулсиране на спирачния
педал. Всички автомобили със задвижване 4х4 от BMW X Серия притежават система, която скъсява спирачния път: върху стръмни, с лоша настилка пътища и при ниски скорости, тази система позволява едно или и двете предни колела да бъдат блокирани. Този застопрояващ ефект върху колелата предполага по-бързо спиране на автомобила. Специален регулиращ алгоритъм осигурява възможността на водача да продължи да конторлира автомобила в тази ситуация.
Автоматичен контрол на стабилността (ASC+T).Автоматичен контрол на стабилността + Тракшън (ASC+T) е подфункция на DSC и предпазва колелата от буксуване, осигурявайки оптимално сцепление с пътя и стабилност. Ако някое от задвижващите колела е върху стабилна повърхност, а другото се намира върху хлъзгава повърхност, към колелото което има вероятност да приплъзване се подава спирачна сила, докато другото колело възстанови сцеплението с пътя. Системата може да се деактивира при опити за излизане от дълбок сняг.
Автомат. диференциална спирачка (ADB-X).Автоматичната диференциална спирачка (ADB-X) е подфункция на системата за динамик стабилити контрол (DSC) при модификациите 4х4. Тя притежава същата функция, както блокажа на диференциала- прилагане на спирачно усилие само към едно единствено колело, което прави стандартната блокировка на диференциала вече ненужна. Ако вероятността някое от колелата да пробуксува е голяма, ADB-X автоматично прилага спирачно усилие към него докато не се възстанови отново контакта с пътя и продължи предаването на мощност към съответното колело. При задействан DSC, ADB-X действа съвместно с функциите на двигателя. При изключен DSC, ADB-X предава максимална мощност, независимо от действието регулаторните функции на двигателя и системата за стабилност, предпазвайки спирачките от прегряване.
Автоматична циркулация на въздуха (AAR).Интегрирана в автоматичната климатична система, системата за циркулация на въздуха (AAR) предпазва от проникване в купето на замърсители отвън. Системата е способна да разпознае, например , въглероден оксид, азотен оксид и етанол, превключвайки климатика към системата за въздушна циркулация за кратък период от време, докато концентрацията на вредни частици достигне минимални нива.
Автоматичен контрол на стабилноста (ASC+T).Автоматичен контрол на стабилността + Тракшън (ASC+T) е подфункция на DSC и предпазва колелата от буксуване, осигурявайки оптимално сцепление с пътя и стабилност. Ако някое от задвижващите колела е върху стабилна повърхност, а другото се намира върху хлъзгава повърхност, към колелото което има вероятност да приплъзне се подава спирачна сила, докато другото колело възстанови сцеплението с пътя. Системата може да се деактивира при опити за излизане от дълбок сняг.
Автоматична предавателна кутия.Всяка автоматична предавателна кутия на BMW е високотехнологична система, която перфектно се вгражда в нашите автомобили. Тя напълно се приспособява към индивидуалния стил на водача и осигурява висока степен на комфорт, както и техническа прецизност. Някои от модификациите на автоматичните трансмисии на BMW включват пет-степенна трансмисия със стептроник, електронната функция за смяна на предавките (EGF) и три програми за шофиране, което позволява на водача да избира между икономичен или спортен режим на шофиране. Има също така и програми за зимни условия и ръчна смяна на предавките, тъй като петстепенната автоматична трансмисия притежава адаптивно управление на трансмисията (ATM), което предлага опцията за ръчна смяна на предавките. ATM притежава памет и може да прецени коя предавка е подходяща за дадена ситуация.
Автоматична климатична система.Също както и Климат контрола, в автомобилите на BMW се предлага, като опция CFC-free автоматичната климатична система с широк диапазон от функции. Климатикът позволява настройка на различни температури за водача и пътника отпред, автоматично разпределение на въздуха и контрол върху обема, разделна вентилация отпред (с температурен контрол) и отзад, има и микрофилтър за очистване на въздуха. Допълнителни особености са функцията за остатъчно отопление, допълнителната вентилация, вентилационните отвори в страничните колони, температурно-контролиранатa кутия
за съхранение в централната конзола. Съществуват и някои допълнения към усъвършенстваната автоматична климатична система: разделно разпределение на въздуха и контрол за предните седалки , контрол на температурата в задната част, външен филтър с покритие от активен въглен, слънчев сензор и запаметяване на настройките за парното и температурата. Слънчевият сензор измерва ъгъла на попадащите в автомобила слънчеви лъчи, позволявайки на климатичната система да достигне по-бързо до оптимална температура и да я поддържа постоянно.

Адаптивни предни светлини.Адаптивните предни светлини ви осигуряват по-голяма безопасност при шофиране през нощта или при лоша видимост. За разлика от стандартните предни светлини "интелигентните светлини" на BMW предлагат решение, при което фаровете могат да се въртят от едната към другата страна. Тези движещи се светлини са идеален източник на светлина, особено при завой. Сензори измерват ъгъла на завоя, ъгловата скорост, и скоростта на автомобила. Данните получени от тези източници се използват да се определи идеалния ъгъл на завъртане на светлината за най-добра осветеност при завой.
Адаптивно управление на трансмисията (ATM).В автоматичен режим, адаптивното управление на трансмисията (ATM) избира подходящата предавка чрез самообучителен процес и взимайки под внимание редица други фактори. За да разпознае вашия стил на шофиране, ATM постоянно отчита положението на педала за газта. Системата анализира ъгловата скорост на колелата и въртящия момент и нагласява скоростния лост към положения за нормални, зимни, при изкачване и потегляне условия. ATM анализира текущите условия и по този начин предотвратява ненужни превключвания на предавките, напр. "stop-and-go" трафик, при завои и при движение по планински пътища.
Антиблокираща спирачна система (ABS).Антиблокиращата система (ABS) предотвратява блокирането на колелата в определена позиция при спиране. Системата осигурява разпределение на спирачното усилие между колелата по начин, по който се осигурява максимална спирачна сила и странична водеща сила. Това осигурява контрол на водача, дори и при внезапно спиране. При задействане на ABS, водачът усеща леко пулсиране на спирачния
педал. Всички автомобили със задвижване 4х4 от BMW X Серия притежават система, която скъсява спирачния път: върху стръмни, с лоша настилка пътища и при ниски скорости, тази система позволява едно или и двете предни колела да бъдат блокирани. Този застопрояващ ефект върху колелата предполага по-бързо спиране на автомобила. Специален регулиращ алгоритъм осигурява възможността на водача да продължи да конторлира автомобила в тази ситуация.
Автоматичен контрол на стабилността (ASC+T).Автоматичен контрол на стабилността + Тракшън (ASC+T) е подфункция на DSC и предпазва колелата от буксуване, осигурявайки оптимално сцепление с пътя и стабилност. Ако някое от задвижващите колела е върху стабилна повърхност, а другото се намира върху хлъзгава повърхност, към колелото което има вероятност да приплъзване се подава спирачна сила, докато другото колело възстанови сцеплението с пътя. Системата може да се деактивира при опити за излизане от дълбок сняг.
Автомат. диференциална спирачка (ADB-X).Автоматичната диференциална спирачка (ADB-X) е подфункция на системата за динамик стабилити контрол (DSC) при модификациите 4х4. Тя притежава същата функция, както блокажа на диференциала- прилагане на спирачно усилие само към едно единствено колело, което прави стандартната блокировка на диференциала вече ненужна. Ако вероятността някое от колелата да пробуксува е голяма, ADB-X автоматично прилага спирачно усилие към него докато не се възстанови отново контакта с пътя и продължи предаването на мощност към съответното колело. При задействан DSC, ADB-X действа съвместно с функциите на двигателя. При изключен DSC, ADB-X предава максимална мощност, независимо от действието регулаторните функции на двигателя и системата за стабилност, предпазвайки спирачките от прегряване.
Автоматична циркулация на въздуха (AAR).Интегрирана в автоматичната климатична система, системата за циркулация на въздуха (AAR) предпазва от проникване в купето на замърсители отвън. Системата е способна да разпознае, например , въглероден оксид, азотен оксид и етанол, превключвайки климатика към системата за въздушна циркулация за кратък период от време, докато концентрацията на вредни частици достигне минимални нива.
Автоматичен контрол на стабилноста (ASC+T).Автоматичен контрол на стабилността + Тракшън (ASC+T) е подфункция на DSC и предпазва колелата от буксуване, осигурявайки оптимално сцепление с пътя и стабилност. Ако някое от задвижващите колела е върху стабилна повърхност, а другото се намира върху хлъзгава повърхност, към колелото което има вероятност да приплъзне се подава спирачна сила, докато другото колело възстанови сцеплението с пътя. Системата може да се деактивира при опити за излизане от дълбок сняг.
Автоматична предавателна кутия.Всяка автоматична предавателна кутия на BMW е високотехнологична система, която перфектно се вгражда в нашите автомобили. Тя напълно се приспособява към индивидуалния стил на водача и осигурява висока степен на комфорт, както и техническа прецизност. Някои от модификациите на автоматичните трансмисии на BMW включват пет-степенна трансмисия със стептроник, електронната функция за смяна на предавките (EGF) и три програми за шофиране, което позволява на водача да избира между икономичен или спортен режим на шофиране. Има също така и програми за зимни условия и ръчна смяна на предавките, тъй като петстепенната автоматична трансмисия притежава адаптивно управление на трансмисията (ATM), което предлага опцията за ръчна смяна на предавките. ATM притежава памет и може да прецени коя предавка е подходяща за дадена ситуация.
Автоматична климатична система.Също както и Климат контрола, в автомобилите на BMW се предлага, като опция CFC-free автоматичната климатична система с широк диапазон от функции. Климатикът позволява настройка на различни температури за водача и пътника отпред, автоматично разпределение на въздуха и контрол върху обема, разделна вентилация отпред (с температурен контрол) и отзад, има и микрофилтър за очистване на въздуха. Допълнителни особености са функцията за остатъчно отопление, допълнителната вентилация, вентилационните отвори в страничните колони, температурно-контролиранатa кутия
за съхранение в централната конзола. Съществуват и някои допълнения към усъвършенстваната автоматична климатична система: разделно разпределение на въздуха и контрол за предните седалки , контрол на температурата в задната част, външен филтър с покритие от активен въглен, слънчев сензор и запаметяване на настройките за парното и температурата. Слънчевият сензор измерва ъгъла на попадащите в автомобила слънчеви лъчи, позволявайки на климатичната система да достигне по-бързо до оптимална температура и да я поддържа постоянно.

1 мнение
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани