Олекотяване на състезателният автомобил

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

323i Killer
Аватар
Мнения: 1353
Регистриран на: 24.07.2002
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E30 316i '91, G21 320d M-Sport
Мечтае да кара: G81 M3

Олекотяване на състезателният автомобил

Мнение от simple_man » 09 Дек 2004, 20:22

Олекотяване на състезателният автомобил

Теорията и практиката показва ,че намаляването (олекотяването) на масата на състезателния автомобил може да подобри динамиката и спирачните свойства на състезателния от 1-20% без да се правят други промени по двигател, трансмисия и ходова част.
Ако приемем, че конструктивната маса (тегло на автомобила + гориво и инструменти и водача му е 100%) то спокойно може да се олекоти до 40%!
За да се получи този ефект може да се направят следните мероприятия:

1. Олекотяване чрез замяна на елементи от каросерията със същите, но
изработени от леки материали

1.1. За този вид олекотяване може да се спомене за демонтиране и замяната им със следните елементи:
- демонтиране на тапицерията и постелката на пода на автомобила;
- демонтиране на седалките на пътниците;
- демонтиране на резервно колело, захващащите го елементи, инструменти на автомобила;
- замяна на чистачките (поставя се централно една и стои вертикално-по този начин се подобрява аеродинамиката и намалява масата с около 0,1%);
- замяна на декоративни елементи ( лайсни, емблеми, ключалки, антени, клаксон, фарове и др.)
- замяна на част от изпускателните тръби (поставя се мегафон с по-къса дъжина и по-малка маса , това намалява масата с около 2-3%);
- демонтиране на оригиналните педали и скоростен лост и поставяне на олекотени от алуминий с множество отвори;
- демонтиране на оригиналният резервоар и замяната му с пластмасов;
- замяна на стоманените джанти с изработени от леки лети сплави;
- изработване на капаци, врати и калници от пластмаса и стъклопластика:
- замяна на стъклата на вратите с такива от прозрачен плециглас (тук масата може да се намали до 15%);
- поставяне на странични огледала с по-малка маса и размери;
- поставяне на брони от пластмаса и стъклопластика;
- изработване на каросерия от алуминий, (олекотяване до 20%);

2. Олекотяване чрез демонтиране на елементи от каросерията

2.1. За този вид олекотяване може да се спомене за демонтиране на следните елементи:
- демонтиране на тапицерията и постелката на пода и вратите на автомобила;
- демонтиране на седалките на пътниците;
- демонтиране на резервно колело, захващащите го елементи, инструменти на автомобила;
- демонтиране на едната чистачка;
- демонтиране на декоративни елементи ( лайсни, емблеми, ключалки, антени, клаксон, фарове и др.)
- демонтиране на част от изпускателните тръби;
Отстраняването на изброените елементи от автомобила може да намали
масата на състезателния автомобил до 20%, което ще подобри динамиката на автомобила с около 10% .

3. Материали за изработка

Използват се следните материали:
- леки метали и сплави (Алуминий, Титан, Магнезий и техните сплави);
- Полимери (пластмаса);
- Стъклопластика;
- Гума;
- Плециглас;
- Карбон, Кевлар и Арамид;

Данните са взети от Media2.intech.bg!!!
ИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1190
Регистриран на: 4.04.2003
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW F30 335I xDrive
Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3

Мнение от DEFLEPPARD » 10 Дек 2004, 10:10

забравил си да кажеш че шофьора трябва да се подложи на специална диета да свали някое и друго кило, а навигатора ако има такъв е по-добре да е жена до 1.50м, слаба като тапициран скелет, с къса коса, да е плоска като дъска... пък ако няма зъби които да тежат още по добре :mhihi: :mhihi:

а тва е приложимо само за истински спортни автомобили...
(което ме кара да мисля че е за форума "тунинг")

а за нашите "спортни коли" с които ходим на работа, возим гаджета и т.н. е абсолютно неприложимо.. освен това често се губи удоволствието от въпросния автомобил с една единствена цел - подобряване на скоростта... а за спирачките не съм много съгласен щото много зависи къде ще се опитваш да спреш... (вярно, че тоя автомобил ще е за писти, а те са почти идеално нивелирани но...)
при нанагорнище по тежкия автомобил спира по-бързо от по-лекия,
а при нанадолнище по-лекия спира по-бързо от по-тежкия

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1047
Регистриран на: 2.03.2004
Мечтае да кара: М-ка деснячка с газова уредба Mimgas :D

Мнение от PIONEER » 10 Дек 2004, 11:41

Темата е доста полезна ;) :idea: :D
Имам един въпрос-ролбарите във автомобила от какъв материал трябва да са изработени?В смисъл има ли някакъв задължителен материал или може да си ги направя от тръби от черен метал:?: :roll:И размера на тръбата какъв трябва да е горе долу?
10х ;)
Изображение
8.32

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 10 Дек 2004, 16:47

напълно съм съгласен със всички точки по олекотяването. също както и със коментара че като приложиме повечето такива към един автомобил и..... тои се превръща във "trailer queen"- "ремарке кралица" - демек носят я до пистата и я взимат от там със ремарке.

трудното е да се постигнат същите (или подобни) параметри и колата да е комфортна, има хубава уредба, всички екстри и тн... но новите бмв-та са доста близо до този момент.. ако и леко да грознеят... ;)
алекс
трабант 601с
разни други возила

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 10 Дек 2004, 18:25

Не е ли това първоизточника на "статията" ?

http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.ph ... highlight=

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook