Зимни гуми тествани от АутоБилд и нещо интересно
Модератор: Общи модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
Зимни гуми тествани от АутоБилд и нещо интересно
Test на тема за зимните гуми и дали има полза от тях и по-скоро при какви условия те са полезни(незаменими) .
В едно от най-добрите немски списани " АутоБилд-Тест&Тунинг" което е се издава от АутоБилд имаше интересен тест на едни от най-масовите зимни гуми.Разбира се че не говрим за Йокохама,Вредещайн и т.н. ,а говорим за Гудиър,Пирели,Михелин . . .
Забележете кога точно са по-добри зимните гуми.Има ако не се лъжа 8 гуми в теста и едни летни само за сравнение със зимните . Вижте летните на дъжд и сухо

В едно от най-добрите немски списани " АутоБилд-Тест&Тунинг" което е се издава от АутоБилд имаше интересен тест на едни от най-масовите зимни гуми.Разбира се че не говрим за Йокохама,Вредещайн и т.н. ,а говорим за Гудиър,Пирели,Михелин . . .
Забележете кога точно са по-добри зимните гуми.Има ако не се лъжа 8 гуми в теста и едни летни само за сравнение със зимните . Вижте летните на дъжд и сухо


Най-мразя да съм прав!!!
- gazzzar
-
кавалер-монтьор
-
- Мнения: 2515
- Регистриран на: 11.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: леки BMW-та :):):)
- Мечтае да кара: Ferrari F12 Berlinetta
А кой размер са гумите в теста??? И кои са моделите на водещите: Мишелин, Пирели, Конти, Гууд Иеьр???
А иначе няма нищо странно в това, че в някой дисциплини Летните са по-добри! За да се направи една зимна гума добра трябва да се направят и много компромиси! Например едно от основните условия една зимна гума да се държи добре е да бъде изработена с достатъчно мека смес и най просто казано и много на брой ламели(процепите по зимната гума), всичко това пък прави гумата не достатъчн устойчива при суха и мокра настилка, но за сметка на това достатъчно добра на сняг
Или с висок процент съпротивление при търкаляне, което пък от своя страна я прави не до там икономична и в повечето случай доста шумна! Но няма как сигурноста е от жизнено важно значение и затова се правят тези компромиси, все пак за една зимна гума най-важно си остава това как тя ще се представи на типичните за зимата дисциплини, а именно: Сцепление на сняг, Спиране на сняг, Управляемост, Слалом, Лед и тн.....
А иначе няма нищо странно в това, че в някой дисциплини Летните са по-добри! За да се направи една зимна гума добра трябва да се направят и много компромиси! Например едно от основните условия една зимна гума да се държи добре е да бъде изработена с достатъчно мека смес и най просто казано и много на брой ламели(процепите по зимната гума), всичко това пък прави гумата не достатъчн устойчива при суха и мокра настилка, но за сметка на това достатъчно добра на сняг

ВСЕКИ ИСТИНСКИ BMW ЕНТУСИАСТ РАНО ИЛИ КЪСНО СИ КУПУВА Е30 ///M3....

"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna




"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna
Гумите в теста са 225/45 R 17 V
И са :
Continental - WinterContact TS 810
Hankook - Ice Bear W300
Dunlop - SP Winter Sport M3
Michelin - Pilot Alpin PA2
Fulda - Kristall Supremo
Nokian - WR
Goodyear - Eagale Ultra Grip GW-3
Pirelli - Winter 240 Snowsport
Учудването ми не е от това , че понякога летните гуми са по-добри през зимата,а че от направения тест се вижда че лятната гума е по-добра винаги с изключение при наличието на сняг или лед.Излиза че когато караш през зимата и да речем в 35% от зимата теоретично настилката е сняг добре но през останалите 65% от дните си със зимни гуми и трябва да внимаваш особенно много защото дефакто лятната гума е почти при всеки тест номер едно(без на лед и сняг както казах) . Не мислех че разликата е толкова драстична.
Ето и крайното класиране

И са :
Continental - WinterContact TS 810
Hankook - Ice Bear W300
Dunlop - SP Winter Sport M3
Michelin - Pilot Alpin PA2
Fulda - Kristall Supremo
Nokian - WR
Goodyear - Eagale Ultra Grip GW-3
Pirelli - Winter 240 Snowsport
Учудването ми не е от това , че понякога летните гуми са по-добри през зимата,а че от направения тест се вижда че лятната гума е по-добра винаги с изключение при наличието на сняг или лед.Излиза че когато караш през зимата и да речем в 35% от зимата теоретично настилката е сняг добре но през останалите 65% от дните си със зимни гуми и трябва да внимаваш особенно много защото дефакто лятната гума е почти при всеки тест номер едно(без на лед и сняг както казах) . Не мислех че разликата е толкова драстична.
Ето и крайното класиране

Най-мразя да съм прав!!!
- DEFLEPPARD
- ентусиаст
-
- Мнения: 1190
- Регистриран на: 4.04.2003
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F30 335I xDrive
- Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3
а дали има значение кои са предавателните колелета на колата... или показателите на гумите са с една и съща важност и точност при предно, задно и 4х4 ? особеноо за хендлинг-а и слалум-а ?
т. е ако най-добрите гуми за предно дали ще са най-добри и за задно ?
т. е ако най-добрите гуми за предно дали ще са най-добри и за задно ?
- gazzzar
-
кавалер-монтьор
-
- Мнения: 2515
- Регистриран на: 11.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: леки BMW-та :):):)
- Мечтае да кара: Ferrari F12 Berlinetta
DEFLEPPARD написа:а дали има значение кои са предавателните колелета на колата... или показателите на гумите са с една и съща важност и точност при предно, задно и 4х4 ? особеноо за хендлинг-а и слалум-а ?
т. е ако най-добрите гуми за предно дали ще са най-добри и за задно ?
Абсолютно ДА

ВСЕКИ ИСТИНСКИ BMW ЕНТУСИАСТ РАНО ИЛИ КЪСНО СИ КУПУВА Е30 ///M3....

"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna




"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
прави ми впечатление лошото представяне на скъпите Мишелин Алпин .. а старичките Ултра Грип 3 ( с каквито е моя милост отпред,доста шумни между другото) държат доста добре .. между другото истинските летни гуми са зле от 25 градуса на асфалта надолу ,а при близки до нула температури са много зле ,каквото и да показва този тест .. а малко дъждец влошава нещата неимоверно .
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Последните 2-3 години Michelin се излагат честно казано.Най-силните времена бяха със серията X M+S през началото и средата деведесетте годинни,когато нямаше нищо друго което да им се "изпречи" на пътя.Ненадмината и до ден днешен си остава X M+S 100,която на теглителна сила на сняг и до днес остава непобедима !!!
Георги Пенчев
Георги Пенчев
- DEFLEPPARD
- ентусиаст
-
- Мнения: 1190
- Регистриран на: 4.04.2003
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F30 335I xDrive
- Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3
Penchev написа:Последните 2-3 години Michelin се излагат честно казано.Най-силните времена бяха със серията X M+S през началото и средата деведесетте годинни,когато нямаше нищо друго което да им се "изпречи" на пътя.Ненадмината и до ден днешен си остава X M+S 100,която на теглителна сила на сняг и до днес остава непобедима !!!
Георги Пенчев
в такъв случай защо не продължават да разработват и произвеждат хм+с ами правят съвсем други и нови модели ?
Тези тестове са много хубави, но има няколко момента на които трябва да се обърне внимание:
1. Зимната гума е ненадмината при температури на въздуха ПОД 7 градуса. Твърдата смеска на лятната гума не може да достави нужното сцепление на студен асфалт, независимо дали е сух или мокър...
2. Резултатите от теста са меродавни само за конкретния размер; максимум един размер отгоре или отдолу като реверанс...
3. Мишелин наистина изостават при голямите размери, но при масовите, като например 195/15 си остават ненадминати или поне като едни от най-добрите...
4. Тези тестове са много подробни а крайния резултат е сумарен, затова всеки е добре да си прецени за себе си при какви условия ще използва зимните си гуми най-често и естествено особеностите на града в който живее
1. Зимната гума е ненадмината при температури на въздуха ПОД 7 градуса. Твърдата смеска на лятната гума не може да достави нужното сцепление на студен асфалт, независимо дали е сух или мокър...
2. Резултатите от теста са меродавни само за конкретния размер; максимум един размер отгоре или отдолу като реверанс...
3. Мишелин наистина изостават при голямите размери, но при масовите, като например 195/15 си остават ненадминати или поне като едни от най-добрите...
4. Тези тестове са много подробни а крайния резултат е сумарен, затова всеки е добре да си прецени за себе си при какви условия ще използва зимните си гуми най-често и естествено особеностите на града в който живее

аз да споделя лични впечатления, от летни гуми
за лед няма какво да говорим, ясна е хавата...
за рохкав сняг, никви ги нема..
на утъпкан не съм ги тествал (ами беше интересно и това беше също причина да се пробвам към щастливеца...)
на киша и мокро са ок... дори и върху павета...
всичкото това при нормални температури (не знам колко бяха, но на мен ми се стори топло, но все пак си имаше сняг)...
към 16 и 30 се отказах от катеренето (исках да отбия от пътя, и се оказа че се окопавам
) и тръгнах да се връщам (бях видял вече кабинки на лифта и вече си личаха коловози....)
към 17.00 (временета ги давам за ориентир при температурите)
си се спускаш по паветата, по които нямаше сняг, спирах както трябва:)
но все пак, ще си взема зимни гуми:
1) температурите ще стават по-ниски
2) дори и 500 метра да не мога да мина с летните гуми си е минавка (особено ако съм тръгнал нанякъде с целІ
3) ще преживея факта, че със зимни ще съм по-зле отколкото при дадени условия със летни, при положение че със зимни никъде няма да съм толкова зле че да не мога да мина...
п.с. мои мисли

за лед няма какво да говорим, ясна е хавата...
за рохкав сняг, никви ги нема..
на утъпкан не съм ги тествал (ами беше интересно и това беше също причина да се пробвам към щастливеца...)
на киша и мокро са ок... дори и върху павета...
всичкото това при нормални температури (не знам колко бяха, но на мен ми се стори топло, но все пак си имаше сняг)...
към 16 и 30 се отказах от катеренето (исках да отбия от пътя, и се оказа че се окопавам

към 17.00 (временета ги давам за ориентир при температурите)
си се спускаш по паветата, по които нямаше сняг, спирах както трябва:)
но все пак, ще си взема зимни гуми:
1) температурите ще стават по-ниски
2) дори и 500 метра да не мога да мина с летните гуми си е минавка (особено ако съм тръгнал нанякъде с целІ
3) ще преживея факта, че със зимни ще съм по-зле отколкото при дадени условия със летни, при положение че със зимни никъде няма да съм толкова зле че да не мога да мина...
п.с. мои мисли
<br>
br
br
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
DEFLEPPARD написа:Penchev написа:Последните 2-3 години Michelin се излагат честно казано.Най-силните времена бяха със серията X M+S през началото и средата деведесетте годинни,когато нямаше нищо друго което да им се "изпречи" на пътя.Ненадмината и до ден днешен си остава X M+S 100,която на теглителна сила на сняг и до днес остава непобедима !!!
Георги Пенчев
в такъв случай защо не продължават да разработват и произвеждат хм+с ами правят съвсем други и нови модели ?
Ами това е фирмена политика най-вероятно.Със старата и много успешна серия имаше проблеми с устойчивоста и поведението на гумите на вода.Колкото на сняг X M+S 100 беше добър,толкова беше слаб на вода.2/3 от ламелите по гумите бяха за сцепление при потегляне и 1/3 за спиране.Каналите не бяха прави а криви линии,които възпрепядстваха изхвърлянето на водата от протектора.При модела X M+S Alpin броят на ламелите за потегляне и спиране беше в отношение 50/50 и три канала за вода,гумата показваще много добри показатели на вода.От серията X M+S 300/330 гумите се характеризираха,с това че бяха проектирани за много тежки зимни условия,студ и т.н.В 330 имаше и шипове,но те бяха за скандинавскуите страни главно.Фирмата разработи и модела 130 при който каналите станаха 5 с което още се подобри поведението на гумата при всякакви условия-вода,киша и т.н. но при тях ламелите по протектора бяха в отношение 2/3 към 1/3 за съответно спиране и потегляне и следователно малко по-слаби качества на сняг.С модела Alpin 2,компанията предприе крачка напред в развитието на зимните гуми за градско каране т.е. на вода и киша главно.От фирмата установили,че голяма част от хората (потенциялни клиенти на фирмата),шофират главно в града където много рядко има сняг,та даже и дълбок.От този момент към днешно време,фирмата предлага продукт,който е насочен към по-градският тип шофиране,както и шофиране по магистрали с високи скорости - да си спомним и за модела Alpin Pilot,който беше първата в света зимна гума за скорости над 210 км/ч.Лично на мен тази насока или политика,както искате го наричайтене не ми харесва.Определено старата генерация си беше най-добрата,още караме с брат ми с тези модели и сме на мнение,че едва ли има нещо по-добро !!!
Георги Пенчев
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани