БМВ създаде две коли в една
Модератор: Общи модератори
1 мнение
• Страница 1 от 1
- Vasilen
- Доктор на БМВ науките
-
- Мнения: 1854
- Регистриран на: 9.02.2004
- Местоположение: В хасиенда на края на града
- Пол: Мъж
- Кара: 400 коня и едно магаре зад волана
БМВ създаде две коли в една
Каква кола да карам днес? Този въпрос си задават хората, които притежават няколко автомобила. Така бе до вчера. БВМ създаде модел, при който когато седнеш зад волана, си избираш чрез програма каква да бъде колата ти - семеен седан или спортен болид, с автоматични или с ръчни скорости, с какъв тип амортисьори.
Да се направи автомобил по формулата 2 в 1 не е толкова проста работа. БМВ обаче успя. M5 V10 не e просто семеен седан - това е най-бързият седан с четири врати и едновременно с това - свръхскъпа и управлявана от суперкомпютри играчка за много богати мъже.
Под предния капак на колата ръмжи огромен петлитров, 10-цилиндров двигател. Ако към това добавим феноменално ниското тегло за подобен автомобил, ще получим удивително съотношение тегло/мощност, характерна само за суперспортните автомобили. Със своите 3,6 килограма на конска сила този "семеен" автомобил далеч превъзхожда дори Порше 911, който натоварва своите "коне" с 4,5 кг. Новият 10-цилиндров мотор постига умопомрачаващите 507 к.с. мощност при 7750 об/мин. Звукът му напомня този на автомобилите във Формула 1.
Свещите на двигателя изпълняват двойна роля - освен да запалят горивната смес, те са и своеобразни датчици, установяващи какво се случва вътре в цилиндъра. Те действат превантивно, като променят управляващите параметри. Колата притежава бутала и мотовилки от свръхлеки сплави, десет дроселови клапи, няколко маслени помпи. Включително и такива, които изгребват маслото, когато возилото се накланя в завой.
Друга екстра е окачването с адаптивни характеристики на амортисьорите и 7-степенната механична скоростна кутия, която има възможност сама да превключва предавките. Другата възможност е да се използват специално пригодените планки на волана - досущ като начина, по който превключва Ралф Шумахер. Водачът има възможност да "влезе" в менюто на операционната система. Като начало може да настрои мощността на двигателя - 400 к.с., 507 к.с. или същите 507 к.с., но при които функциите се извършват със значително повишена скорост. В последния случай подаването на газта става по-рязко, реакцията на мотора е светкавична. В друго меню се избира настройката на скоростната кутия. При положение "D" автомобилът превключва сам предавките, а времето, за което се извършва тази операция, може да се настрои на няколко степени, като по този начин се променя усещането - от комфортно в спортно. При положение "S" водачът сам превключва с планки на волана, като отново избира времето за реакция на секвенциалната скоростна кутия. Чрез менюто може да се настроят твърдостта на амортисьорите, реакцията на волана и електронната програма за стабилност. Последната може да бъде така нагласена, че да реагира със закъснение, като позволява контролирано занасяне на задната част на автомобила или възможността за пълно изключване.
Инженерите и конструкторите са оставили в ръцете на собственика изцяло отговорността как да програмира този автомобил, който прилича на нещо сякаш спуснато от бъдещето. Подобаваща е и цената, която се движи в зоната около 87 000 Евро, но пък е значително по-ниска от тази на подобния Мерцедес Е 55 AMG.
Източник Стандарт нюз
Оригинал на този адрес http://www.standartnews.com/stnews/auto/s4238_5.htm
Да се направи автомобил по формулата 2 в 1 не е толкова проста работа. БМВ обаче успя. M5 V10 не e просто семеен седан - това е най-бързият седан с четири врати и едновременно с това - свръхскъпа и управлявана от суперкомпютри играчка за много богати мъже.
Под предния капак на колата ръмжи огромен петлитров, 10-цилиндров двигател. Ако към това добавим феноменално ниското тегло за подобен автомобил, ще получим удивително съотношение тегло/мощност, характерна само за суперспортните автомобили. Със своите 3,6 килограма на конска сила този "семеен" автомобил далеч превъзхожда дори Порше 911, който натоварва своите "коне" с 4,5 кг. Новият 10-цилиндров мотор постига умопомрачаващите 507 к.с. мощност при 7750 об/мин. Звукът му напомня този на автомобилите във Формула 1.
Свещите на двигателя изпълняват двойна роля - освен да запалят горивната смес, те са и своеобразни датчици, установяващи какво се случва вътре в цилиндъра. Те действат превантивно, като променят управляващите параметри. Колата притежава бутала и мотовилки от свръхлеки сплави, десет дроселови клапи, няколко маслени помпи. Включително и такива, които изгребват маслото, когато возилото се накланя в завой.
Друга екстра е окачването с адаптивни характеристики на амортисьорите и 7-степенната механична скоростна кутия, която има възможност сама да превключва предавките. Другата възможност е да се използват специално пригодените планки на волана - досущ като начина, по който превключва Ралф Шумахер. Водачът има възможност да "влезе" в менюто на операционната система. Като начало може да настрои мощността на двигателя - 400 к.с., 507 к.с. или същите 507 к.с., но при които функциите се извършват със значително повишена скорост. В последния случай подаването на газта става по-рязко, реакцията на мотора е светкавична. В друго меню се избира настройката на скоростната кутия. При положение "D" автомобилът превключва сам предавките, а времето, за което се извършва тази операция, може да се настрои на няколко степени, като по този начин се променя усещането - от комфортно в спортно. При положение "S" водачът сам превключва с планки на волана, като отново избира времето за реакция на секвенциалната скоростна кутия. Чрез менюто може да се настроят твърдостта на амортисьорите, реакцията на волана и електронната програма за стабилност. Последната може да бъде така нагласена, че да реагира със закъснение, като позволява контролирано занасяне на задната част на автомобила или възможността за пълно изключване.
Инженерите и конструкторите са оставили в ръцете на собственика изцяло отговорността как да програмира този автомобил, който прилича на нещо сякаш спуснато от бъдещето. Подобаваща е и цената, която се движи в зоната около 87 000 Евро, но пък е значително по-ниска от тази на подобния Мерцедес Е 55 AMG.
Източник Стандарт нюз
Оригинал на този адрес http://www.standartnews.com/stnews/auto/s4238_5.htm
May the BMW force be with you!
1 мнение
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани