DSC що е това...
Модератор: Общи модератори
1 мнение
• Страница 1 от 1
DSC що е това...
DSC – Dynamic stability Control – или динамичен контрол за стабилност е система, която кнтролира окачването отвъд отделните компоненти като ABS (всички знаем що е това), CBC – Cornerin Brake Control – Контрол при спиране в завой, ASC+T – Automatic Stability Control + Traction – Автоматичен контрол за стабилност + контрол на тракцията.
Компонентите, които DSC системата взима предвид, докато работи са въртенето на волана, скоростта на автомобила, страничното ускорение и други отклонения от правата или криивата на движение. Когато регистрира някакво отклонение от параметрите системата (DSC) се намесва в управлението на двигателя като намалява тягата и активира спирачките, когато е необходимо за да стабилизира автомобила. Като всичко това се извършва доста по бързо отколкото вие може да прочетете тези изречения… Става въпрос за милисекунди…
Всъщност DSC е допълнително развитие на системите ABS и ASC+T. Докато ASC-то анализира силите действащи по дължина при движение в права линия, DSC регистрира и анализира допълнително динамиката на страничното ускорение. Когато завиваме с висока скорост и DSC-системата регистрира и веднага реагира при нестабилност в поведението на автомобила като например oversteering (така и не разбрах как се превеждат термините на български) – демек задника на колата иска да ви изпревари или understeering – предника на колата не завива където вие му казвате…
Системата е достъпна в почти всички модели на БМВ в последните 2-3 години.
Ето и как работи DSC…
DSC постоянно следи скоростта на автомобила, скоростта на колелата, ъгъла на завиване, отклонението от курса и сравнява информацията с база-данни с оптималните условия за поведение на пътя. За част от секундата DSC разпознава нестабилност, която би довела до поднасяне. DSC корегира нестабилността в условията на шофиране прилагайки прцизно спирачно действие индивидуално на всяко колело. DSC също така може да намали оборотите на двигателя с цел автоматично да стабилизира движението на автомобила. Системата ASC+T намалява изходната мощност на автомобила докато той може да продължи нормалното си движение и ускорение без да превърта колелата. Това прави възможно шофирането на сняг, мокри пътища или други повърхности без особенно сцепление без превъртане на колелата. Системата дори може да предотврати толкова зрелищни дрифтове, като на Engi, Penchev, Drivinggod и т.н.
DSC-системата използва следните сензори за своята работа:
ABS-сензор за скоростта на колелата
Сензор за страничното ускорение на автомобила (някои автомобили дори имат G forces meter)
Сензор за степента на завиване
Сензор за спирачнито усилие
Oversteer и Understeer
В случай на oversteer DSC системата прилага спирачно усилие във външното задно (и при нужда в външното предно) колело на автомобила с цел корегиране на движението
В случай на understeer DSC системата прави обратното, действа върху задно вътрешно колело (нямам предвид вътрешната гума) и при нужда върху двете вътрешни колела.
И това наистина е така…
Имах удоволствието да изпробвам системата за сега само на сухо и трябва да ви кажа че наистина работи… Но и доста урязва мощността на автомобила. Все пак това е просто един компютър и той не може да ти налее акъл в главата. Задното предаване не е за всеки – въпреки че от BMW AG се опитват чрез тези системи да го подложат на изпитанието – “Тъпа Блондинка (извонете за тафтологията) в БМВ”. Въпреки това физичните закони стоят над всчико…
Компонентите, които DSC системата взима предвид, докато работи са въртенето на волана, скоростта на автомобила, страничното ускорение и други отклонения от правата или криивата на движение. Когато регистрира някакво отклонение от параметрите системата (DSC) се намесва в управлението на двигателя като намалява тягата и активира спирачките, когато е необходимо за да стабилизира автомобила. Като всичко това се извършва доста по бързо отколкото вие може да прочетете тези изречения… Става въпрос за милисекунди…
Всъщност DSC е допълнително развитие на системите ABS и ASC+T. Докато ASC-то анализира силите действащи по дължина при движение в права линия, DSC регистрира и анализира допълнително динамиката на страничното ускорение. Когато завиваме с висока скорост и DSC-системата регистрира и веднага реагира при нестабилност в поведението на автомобила като например oversteering (така и не разбрах как се превеждат термините на български) – демек задника на колата иска да ви изпревари или understeering – предника на колата не завива където вие му казвате…
Системата е достъпна в почти всички модели на БМВ в последните 2-3 години.
Ето и как работи DSC…
DSC постоянно следи скоростта на автомобила, скоростта на колелата, ъгъла на завиване, отклонението от курса и сравнява информацията с база-данни с оптималните условия за поведение на пътя. За част от секундата DSC разпознава нестабилност, която би довела до поднасяне. DSC корегира нестабилността в условията на шофиране прилагайки прцизно спирачно действие индивидуално на всяко колело. DSC също така може да намали оборотите на двигателя с цел автоматично да стабилизира движението на автомобила. Системата ASC+T намалява изходната мощност на автомобила докато той може да продължи нормалното си движение и ускорение без да превърта колелата. Това прави възможно шофирането на сняг, мокри пътища или други повърхности без особенно сцепление без превъртане на колелата. Системата дори може да предотврати толкова зрелищни дрифтове, като на Engi, Penchev, Drivinggod и т.н.
DSC-системата използва следните сензори за своята работа:
ABS-сензор за скоростта на колелата
Сензор за страничното ускорение на автомобила (някои автомобили дори имат G forces meter)
Сензор за степента на завиване
Сензор за спирачнито усилие
Oversteer и Understeer
В случай на oversteer DSC системата прилага спирачно усилие във външното задно (и при нужда в външното предно) колело на автомобила с цел корегиране на движението
В случай на understeer DSC системата прави обратното, действа върху задно вътрешно колело (нямам предвид вътрешната гума) и при нужда върху двете вътрешни колела.
И това наистина е така…
Имах удоволствието да изпробвам системата за сега само на сухо и трябва да ви кажа че наистина работи… Но и доста урязва мощността на автомобила. Все пак това е просто един компютър и той не може да ти налее акъл в главата. Задното предаване не е за всеки – въпреки че от BMW AG се опитват чрез тези системи да го подложат на изпитанието – “Тъпа Блондинка (извонете за тафтологията) в БМВ”. Въпреки това физичните закони стоят над всчико…
1 мнение
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани