SMG?
Модератор: Общи модератори
19 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- Dimitar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1651
- Регистриран на: 18.07.2003
- Местоположение: Chicago (Пловдив)
Ей тука пише разни работи за тия джаджи:
http://autozine.kyul.net/technical_school/gearbox/tech_gear_manual.htm
http://autozine.kyul.net/technical_school/gearbox/tech_gear_manual.htm
Flat 6 написа:Като цяло на мен много ми хареса, но не бих казал, че е по-бърза от ръчна...
зависи от какво означава по бърс. СМГ сменя скорости по бързо от нормална котия. Ето цифри (сорости и растояниа са във мили).
1ърва - 2ра 2ра-3та 3та-4та опщо
време/скорост време/скор. време/скор. време
нормална котияа 0.29/38.0 0.31/65.0 0.27/98.0 0.87
SMG S6 0.23/39.0 0.28/64.5 0.29/97.5 0.80
но въпреки това нормалната котия набира по бързо от сприяло положение.
0-60ft 0-30mph 0-60mph(~100квч) 1/4-mile(400м?)
нормална 2.47 2.22 5.22 13.40
SMG S6 2.54 2.34 5.46 13.61
БМВ са сложли лимит на максималните обороти при launch control. Това щте овелечи живота на котията, но колата тръгба по бавно, слет което почва да набира със всяка смяна на скоростите.
информацияата е взимам от тази статия
http://www.europeancarweb.com/tech/0212ec_bmwtech/
DA WOLF, мерси за изчерпателният отговор! Мислих си просто, че има повечко магия в SMG, но и така май му е добре...
Ауди RS6 няма абсолютно нищо по-спецялно от една 5 степенна автоматична скоростна кутия освен един софт за спортна програма написана по случая, която примерно изчаква при спиране и не сменя на момента предавка надолу което предразполага за по-спортно каране и пр. Абе моля ти се...... Ако някой ми беше казал преди 2-3 години, че ще има RS модел (дори не само S) с автоматични скорости без опция за ръчни – щях да му се изсмея в лицето, но уви.....
От друга страна Ауди имат една за мен много интересна автоматична скоростна кутия с два съеденителя, DSG – подобно на това, което описва momo76. Ето схемата за да ви стане съвсем ясно:
Идеята е всъщност адски елементарна, но още повече ефективна: има 2 съеденителя като на всеки един се полага по една ос със предавки – разгледай чертежа. Идеята е че има винаги една по-горна предавка в stand by режим. Точен пример: тръгваш и си на първа скорост, едновременно с това паралено на другата ос е включена и втора скорост, но съеденирелят (на втората ос) седи ОТВОРЕН. При подаване на команда да се премине на 2ра предавка просто първият съеденител се отваря и вторият се затваря, колата е вече на 2ра и автамотично се зацепва 3та предавка на първата ос – във stand by режим. При подаване на команда да се мине на предавка назад не се изисква толкова бързо превключване и нещата там си седят нормално... Резултата е 1.1л по-нисък разход на гориво от една обикновенна скоростна кутия и около 1 секунда по-добро ускорение в сравнение с ръчни скорости.
Проблема е че за момента DSG може да поема само до 350Нм и за това може да бъде поръчана като опция за Голф 4 R32, Голф 5 GTI, Голф/Туаран TDI 105 и 130 коня, Ауди А3 3.2л и 2.0л TDI, Ауди ТТ 3.2л.
Може би е интересно да допълня, че DSG е било монтирано за първи път на Ауди S1 през 1982 година, когато Ауди са търчали с него из WRC.
По данни на АутоБилд следващото Порше Турбо ще е първата достатъчно мощна кола в серийно произв. с DSG.
Въпреки това DSG (Direct Shift Gearbox) е доста по бавна от SMG и това породи интереса ми да разбера повече по случая.
Ауди RS6 няма абсолютно нищо по-спецялно от една 5 степенна автоматична скоростна кутия освен един софт за спортна програма написана по случая, която примерно изчаква при спиране и не сменя на момента предавка надолу което предразполага за по-спортно каране и пр. Абе моля ти се...... Ако някой ми беше казал преди 2-3 години, че ще има RS модел (дори не само S) с автоматични скорости без опция за ръчни – щях да му се изсмея в лицето, но уви.....
От друга страна Ауди имат една за мен много интересна автоматична скоростна кутия с два съеденителя, DSG – подобно на това, което описва momo76. Ето схемата за да ви стане съвсем ясно:

Идеята е всъщност адски елементарна, но още повече ефективна: има 2 съеденителя като на всеки един се полага по една ос със предавки – разгледай чертежа. Идеята е че има винаги една по-горна предавка в stand by режим. Точен пример: тръгваш и си на първа скорост, едновременно с това паралено на другата ос е включена и втора скорост, но съеденирелят (на втората ос) седи ОТВОРЕН. При подаване на команда да се премине на 2ра предавка просто първият съеденител се отваря и вторият се затваря, колата е вече на 2ра и автамотично се зацепва 3та предавка на първата ос – във stand by режим. При подаване на команда да се мине на предавка назад не се изисква толкова бързо превключване и нещата там си седят нормално... Резултата е 1.1л по-нисък разход на гориво от една обикновенна скоростна кутия и около 1 секунда по-добро ускорение в сравнение с ръчни скорости.
Проблема е че за момента DSG може да поема само до 350Нм и за това може да бъде поръчана като опция за Голф 4 R32, Голф 5 GTI, Голф/Туаран TDI 105 и 130 коня, Ауди А3 3.2л и 2.0л TDI, Ауди ТТ 3.2л.
Може би е интересно да допълня, че DSG е било монтирано за първи път на Ауди S1 през 1982 година, когато Ауди са търчали с него из WRC.
По данни на АутоБилд следващото Порше Турбо ще е първата достатъчно мощна кола в серийно произв. с DSG.
Въпреки това DSG (Direct Shift Gearbox) е доста по бавна от SMG и това породи интереса ми да разбера повече по случая.
Wizi написа:
Идеята е всъщност адски елементарна, но още повече ефективна: има 2 съеденителя като на всеки един се полага по една ос със предавки – разгледай чертежа. Идеята е че има винаги една по-горна предавка в stand by режим. Точен пример: тръгваш и си на първа скорост, едновременно с това паралено на другата ос е включена и втора скорост, но съеденирелят (на втората ос) седи ОТВОРЕН. При подаване на команда да се премине на 2ра предавка просто първият съеденител се отваря и вторият се затваря, колата е вече на 2ра и автамотично се зацепва 3та предавка на първата ос – във stand by режим. При подаване на команда да се мине на предавка назад не се изисква толкова бързо превключване и нещата там си седят нормално... Резултата е 1.1л по-нисък разход на гориво от една обикновенна скоростна кутия и около 1 секунда по-добро ускорение в сравнение с ръчни скорости.
Много интересно... Незнаех за такава кутия, но е хитро наистина!
DaWolf


:bowdown::bowdown: forced induction M42B18


.jpg)

19 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани