Тегло на новите автомобили

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 657
Регистриран на: 9.06.2008

Тегло на новите автомобили

Мнение от Koliu » 06 Авг 2008, 8:42

Здравейте колеги,

може ли някой да ми даде компетентен отговор какво толкова има в новите автомобили и от какво са направени, че тежат толкова много. Знам, че заради повечето екстри и нови системи се увеличава теглото, но толкова много...

Мойта Е 93 320i тежи 1700 кг :shock:
Знам, че е подсилена, за да няма усукване на каросерията и твърдия покрив и механизмът тежат, но 1 700 кг е страшно много!

Подхващам тази тема, защото се порових из интернет и установявам, че всички по-нови модели тежат с 100-300 кг повече от предишния... И то не само при БМВ...

Моля, не разводнявайте темата, че имат и повишена мощност и динамиката остава горе-долу същата, а който е компетентен, да напише кое тежи толкова много... Сравнено с модели от '90 разликата е почти 500 кг :shock:

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Мнение от Bavarcho » 06 Авг 2008, 9:02

Бае погледни схемата на е30 и на е90 и кажи не виждаш ли разлика,
купето е станало много по-голямо,поне аз така си мисля,че това е един от критериите :confused:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2337
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N42B20 с ръкавици
Мечтае да кара: Spitfire

Мнение от Archangel » 06 Авг 2008, 9:04

Аз си го обяснявам с повечето електроники и окабеляване. Повечето системи по двигателя - VANOS и т.н., по-големите обеми на двигателите, макар със същата мощност като по-старите водят до цялостно увеличаване на материалите за изработката. По-масивна вътрешна част на купето, използват се алуминиеви материали вместо пластмаси. В седалките има вградени охлаждания, двигателите за местенето, ако са ел., по-съвършено охлаждане на купето = по-голям компресор и т.н. и т.н.
Всичко това обаче е относително, вземайки предвид, че части, които на старата ми Е36ца бяха метални/стъклени, тук в Е46цата са от ABS пластмаси.
Rainbow shaker,
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3928
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Мнение от zAcK » 06 Авг 2008, 9:51

Мдаааа. Как няма са по тежки бре :D Някой знае ли само в едната врата
на Е39-ката колко щуротии имам :mhihi: :mhihi: :mhihi: и колко тежи.
Тва е като един приятел вика, а бе тоя Пасат що тежи с 300 кила по-малко
пък изглежда по голям :mhihi: :mhihi: :mhihi: Викам щото има като екстри
прозорци, волан, тук таме малко седалки и някой друга пластмаса.
Затова е с 300 кила по лек :mhihi: :mhihi: :mhihi: Та така. Не може да искаш
комфорт и екстри и да ти е лека колата. Те затова на CSL-a са му ги изкормили
тия гадости дет тежат :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Aaaaa. И да не забравяме Е34 и механизма му за вдигане на стъклата :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Не знам що го споменавам ама много ма кефи. Който го е виждал знае защо :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Т'ва не може да има такава манящина :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 16.04.2006
Местоположение: София
Кара: e46 330Ci convertible

Мнение от vitamincpp » 06 Авг 2008, 14:40

Ами освен повечето системи които блъскат за щяло и нещяло по новите модели, голям фактор за теглото и са всички тия изисквания за защитеност при катастрофи - деформационни зони и т.н. Не се пести метал за да няма после 2 звезди на Euroncap като е36 :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 657
Регистриран на: 9.06.2008

Мнение от Koliu » 06 Авг 2008, 16:44

Повечето системи по двигателя - VANOS и т.н., по-големите обеми на двигателите, макар със същата мощност като по-старите


Е нали мойта е 4 цилиндъра 2 000 куб 170 к.с. , а предните 3-ки 6 цилиндъра 150 к.с. т.е. на мойта двигателя трябва да тежи по-малко :dunno:

Из нета открих, че тавана и механизмът му тежат точно 40 кг... т.е. не е чак толкова много

Лично за мен тази тема е много интересна и бих се радвал ако някой изнамери някакъв смислен отговор...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2337
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N42B20 с ръкавици
Мечтае да кара: Spitfire

Мнение от Archangel » 06 Авг 2008, 17:20

Нека дам прост пример - преди няколко месеца ми се наложи да си сменям еърбезите. Ако някой е отварял колонките на предното стъкло, където са т.нар. "салами" - еърбезите има едни големи дебели тръби, които стигат до тях. Понеже слагах изцяло нов еърбег, а от стария беше останъл отрязък от тая тръба ми го върнаха - дълъг е около 15см, а тежи(мерих го) килограм и сто грама. Сега сумирайте това за 8 еърбега и го умножете по 4-5, защото аз имам само отрязъче, да кажем 1/4-1/5 - само оттам към 60на кила ще извадите. После самите пиропатрони с еърбега.
Rainbow shaker,
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Мнение от павката » 06 Авг 2008, 19:43

а как хвана грамажа на тройката
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2337
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N42B20 с ръкавици
Мечтае да кара: Spitfire

Мнение от Archangel » 06 Авг 2008, 20:01

pavlin_e30 написа:а как хвана грамажа на тройката


Ъ :?: :?: :roll:
Rainbow shaker,
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 06 Авг 2008, 22:11

новите коли са по-тежки защото както някои отбеляза всеки нов модел е по-дълъг, по-широк и като цяло по-голям от предишния. останалото са вентилатори, еърбегове, събуфери, изолация и тн. неща дето да се трошат..
алекс
трабант 601с
разни други возила

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 30.08.2007
Пол: Мъж

Мнение от slav4o1 » 06 Авг 2008, 22:31

а аз оня ден се чудех що двг от М5/М6 В10 е 260кила като на старата м5 е 158, тия 2 цилиндера отгоре 100 кила ли да тежат :mhihi:

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Мнение от Bavarcho » 07 Авг 2008, 8:20

Ето ви един пример как се прменили колите:
Давам за пример е30 и е90
Изображение
Изображение
Изображение

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook