Стига с това "Оригинални от БМВ"!
Модератор: Общи модератори
24 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- DIDO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 11.07.2003
- Местоположение: Пловдив
- Кара: BMW X3 3.0d '04
Оригинална части - това не се разбира произведено от BMW, а
се разбира че тази част е абсолютно каквото трябва да бъде /ако е правилния номер/ за дадения автомобил, и най-вече имаш гаранциите
на BMW че щом те продават тази част, тя е качествена, защото преди
да сключат договори с поддоставчици тези доставчици се проверяват, частите се тестват и т.н.
А колкото до останалите части, които се внасят в България да попаднеш на менте или рециклирана част е много вероятно.
Един пример - сменям си съединитела - гледам за Zachs, Luk и т.н. по техните си каталози.
Първо те не отговарят на външен вид с моя фабричния - други пружини, форми и т.н. Само диаметъра беше същия 215мм мисля.
Накрая си купувам оригинален - в една кутия на която пише
BMW Original Parts. Вътре е целия комплект - феродов диск, притискателен диск и аксиалния лагер. Всичките бяха на поддоставчици, но съвпадаха 1:1 с фабричния комплект.
Феродото и притискатела бяха Luk, а лагера Zachs.
Освен тези марки имаха и щампа BMW и номера по ETK.
Знам че щом BMW ги продава, това са наистина истински части и предпочитам да дам 120 лв. повече но знам че е нещо истинско
се разбира че тази част е абсолютно каквото трябва да бъде /ако е правилния номер/ за дадения автомобил, и най-вече имаш гаранциите
на BMW че щом те продават тази част, тя е качествена, защото преди
да сключат договори с поддоставчици тези доставчици се проверяват, частите се тестват и т.н.
А колкото до останалите части, които се внасят в България да попаднеш на менте или рециклирана част е много вероятно.
Един пример - сменям си съединитела - гледам за Zachs, Luk и т.н. по техните си каталози.
Първо те не отговарят на външен вид с моя фабричния - други пружини, форми и т.н. Само диаметъра беше същия 215мм мисля.
Накрая си купувам оригинален - в една кутия на която пише
BMW Original Parts. Вътре е целия комплект - феродов диск, притискателен диск и аксиалния лагер. Всичките бяха на поддоставчици, но съвпадаха 1:1 с фабричния комплект.
Феродото и притискатела бяха Luk, а лагера Zachs.
Освен тези марки имаха и щампа BMW и номера по ETK.
Знам че щом BMW ги продава, това са наистина истински части и предпочитам да дам 120 лв. повече но знам че е нещо истинско

BMW - Усещане за автомобил
- 5етко 5етицата
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 213
- Регистриран на: 9.07.2004
Плащане
Въпросът бе, че те му казали:
"Платете ни за диагностика и ремонт сега и като се приберете в Германия си искайте парите с фактурата от Вашия дилър".
Така ли се процедира?
"Платете ни за диагностика и ремонт сега и като се приберете в Германия си искайте парите с фактурата от Вашия дилър".
Така ли се процедира?
Мерцедес е БМВ-то на пенсионера! http://www.blitz.bg/news/article/183677
BMW: "It's the impeccable choice for all who not only understand but care about what makes a good car great."
BMW: "It's the impeccable choice for all who not only understand but care about what makes a good car great."
- marti the pi4
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 280
- Регистриран на: 30.08.2004
- Местоположение: под сливата
съгласен съм с почти всичко казано по-горе с малки изключения а именно :
фирмата BMW за разлика от много други фирми производителки на автомобили през около две години сменят доставчиците си на основни части непроизведени от компанията и поради тази причина на много коли от един модел могат да се видят различен модел амортисьори примерно.... това се пражи с цел един производител да не стане монополист като подпроизводител .... а иначе на много видове части може да се види щампа с логото и това не гарантира качеството на продукта.... преди две години някъде ми изгърмяха " оригинални" амортисьри с щампа и всички екстри на има няма 2500 км именно заради такива издънки е полезно да се пазарува от представителя защото той поне дава сериозна гаранция на тези стоки и разликата не е вече толкова чуствителна както беше преди...
както и да е пожелавам на всички бимери да нямат проблем с ментетата и частите
фирмата BMW за разлика от много други фирми производителки на автомобили през около две години сменят доставчиците си на основни части непроизведени от компанията и поради тази причина на много коли от един модел могат да се видят различен модел амортисьори примерно.... това се пражи с цел един производител да не стане монополист като подпроизводител .... а иначе на много видове части може да се види щампа с логото и това не гарантира качеството на продукта.... преди две години някъде ми изгърмяха " оригинални" амортисьри с щампа и всички екстри на има няма 2500 км именно заради такива издънки е полезно да се пазарува от представителя защото той поне дава сериозна гаранция на тези стоки и разликата не е вече толкова чуствителна както беше преди...
както и да е пожелавам на всички бимери да нямат проблем с ментетата и частите
Искам само да уточня че механизма на внос на оригинални части за всички търговци е еднакъв. Единствената разлика, макар и спорна е че оторизираните ползват по-големи отстъпки. Механизма, начина на транспорт и самите части са еднакви.В този смисъл е по-изгодно да купиш от пробиващ на пазара търговец който и макар да не е оторизиран внася ОЕ части, най-малкото заради по-добрата цена. Всичко казано до тук за aftermarketa е вярно. Но има и една тънкост. Производителите обикновенно разполагат с няколко различни завода за едно и също нещо. Ограничените бройки които се прозвеждат за първичното вграждане по правило са с произход Източна Европа или страни като Франция, Испания и т.н.( като тук разглеждам частите за европейските автомобили). BMW приемрно не биха купили ATE или PAGID произведено в завод с лош контрол на качеството.
От една страна имаме качествен PAGID произведен в EU, а от друга страна са вносителите на резервни части, който се борят за по-големи отстъпки и купуват най-евтиното от дадена марка. Извода е че между PAGID и PAGID или ATE и ATE има огромна разлика. Но като правило е най-сигурно да се пазаруват OE части.
От една страна имаме качествен PAGID произведен в EU, а от друга страна са вносителите на резервни части, който се борят за по-големи отстъпки и купуват най-евтиното от дадена марка. Извода е че между PAGID и PAGID или ATE и ATE има огромна разлика. Но като правило е най-сигурно да се пазаруват OE части.
- Dimo
- баварски фанатик
-
- Мнения: 4558
- Регистриран на: 26.03.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: нещо...
- Мечтае да кара: McLaren F1 LM
Не съм съгласен, по скоро рядко не е гаранция за качество, а често може да разчитаме че оригиналното е качествено, въпреки че цената си казва своето когато трябва да се избира и в някои случаи предпочитаме... 

- Dimo
- баварски фанатик
-
- Мнения: 4558
- Регистриран на: 26.03.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: нещо...
- Мечтае да кара: McLaren F1 LM
- Alex 320i Cabrio
- Храбрият Свинар
-
- Мнения: 1060
- Регистриран на: 4.02.2002
- Местоположение: London
- Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),
Аре стига бе! Е*ати дивотията - като не пише BMW Teile значи не било хубаво и нямало гаранция за качеството...
Точно такива надписи са лиценз за пладнешки обир за производителите на коли!!!
Пример - звъня вчера в Lancaster Porsche (най-големия дилър в Лондон) и ги питам за накладки. Отговориха, че имат. Цена на предни накладки за Прасе 928 - GBP135 за предните и GBP 166 за задните. Проверявам в www.eurocarparts.com - ATE, TEXTAR, PAGID за 928 - GBP23 и GBP26.5. Питам отново в Lancaster Porsche кои са им доставчиците - отговор - ATE, TEXTAR, PAGID. Маслен филтър - ОЕМ (Original Equipment Manufacturte) za 928 e GBP19.95 и GBP8.99 от Маnn или Knecht.
Дару Кар продават wishbones за E30 за 240лв бройката. Има само една фирма в света, която прави такива - Lemforder - аз пък навремето си ги купих от Lemforder за 210лв за два броя!!!
F*ck Main Dealers! И без това повечето от времето не знаят нищо! Дори и тези на Прасе, които се интересуват от Cayenne...

Пример - звъня вчера в Lancaster Porsche (най-големия дилър в Лондон) и ги питам за накладки. Отговориха, че имат. Цена на предни накладки за Прасе 928 - GBP135 за предните и GBP 166 за задните. Проверявам в www.eurocarparts.com - ATE, TEXTAR, PAGID за 928 - GBP23 и GBP26.5. Питам отново в Lancaster Porsche кои са им доставчиците - отговор - ATE, TEXTAR, PAGID. Маслен филтър - ОЕМ (Original Equipment Manufacturte) za 928 e GBP19.95 и GBP8.99 от Маnn или Knecht.
Дару Кар продават wishbones за E30 за 240лв бройката. Има само една фирма в света, която прави такива - Lemforder - аз пък навремето си ги купих от Lemforder за 210лв за два броя!!!
F*ck Main Dealers! И без това повечето от времето не знаят нищо! Дори и тези на Прасе, които се интересуват от Cayenne...

Power is Nothing Without Insanity
24 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани