Енергия от слънцето и... от изгорели газове
Модератор: Общи модератори
2 мнения
• Страница 1 от 1
- ka4i
- ентусиаст
-
- Мнения: 1080
- Регистриран на: 31.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 touring
Енергия от слънцето и... от изгорели газове
Надявам се да не е пускано/поне аз нищо не открих/ и да е интересно/:
http://www.rs-auto.bg/news/article/5719/bmw/
BMW
Енергия от слънцето и... от изгорели газове
17.05.2008
Докато автомобилните производители търсят начин да създадат по-ефективните автомобили, без да се прави компромис с мощността и практичността, то погледите на всички все повече се обръщат към новите технологии и идеи. BMW например вече поглеждат към електричество, генерирано от топлината от изгорелите газове, както и към слънчевата енергия. От компанията вярват, че това може да намали малко напрежението върху двигателя и по този начин да оптимизира ефективността и да намали емисиите.
В действителност BMW откриха, че оползотворяването на и топлината на иначе изгорелите вече газове може да захранва термогенератор, който да генерира до 1 kW, което пък да намали разхода на гориво в реални условия с до 5 %. Предимството се дължи от задържането на електричеството и използването му за допълнително загряване на двигателя. Алтернатива е да се ползва и за захранване на климатика. Илюстрацията показва горе долу къде ще бъде разположена системата.
Honda също имат подобна система – Rankine Cycle – която ползва изразходваните газове за загряване на вода, която пък създава пара, завъртаща турбина, резултатът от която е електричество. Японците са открили, че могат да генерират до 32 Kw по този начин, въпреки че масата на самата система редуцира ефективността на 3.8 % при скорост от 100 км/ч и 2-литров четирицлиндров бензинов двигател с директен инжекцион.
Иначе BMW работят и върху слънчеви панели, разположение върху покрива на някои от моделите си. Прототипите са достигнали допълнителна мощност от 200W, което е достатъчно да се подобри ефективността с 1 %. Ако панелите се ползват по абсолютно целия покрив, то генерираната мощност може да скочи на 1 kW – същата допълнителна мощност, която се получава и от термоелектрическия генератор. Така това може да доведе до допълнителни 5 % в оптимизацията на разхода на гориво.
Други бъдещи технологии, върху които работят от BMW, включват регенеративно спиране, старт-стоп системата, променлива предна аеродинамика, electric power steering, както и система за трафика, подпомагана по сателитен път. BMW са си направили сметката, че само в Германия се губят близо 12 милиарда литра гориво в задръствания и други подобни пречки.
Индивидуалните технологии са част от цялостна EfficientDynamcs кампания, чиято задача е да се създадат по-екологични автомобили, докато в същото време се съхрани динамиката, която е запазен знак на BMW.
http://www.rs-auto.bg/news/article/5719/bmw/
BMW
Енергия от слънцето и... от изгорели газове
17.05.2008
Докато автомобилните производители търсят начин да създадат по-ефективните автомобили, без да се прави компромис с мощността и практичността, то погледите на всички все повече се обръщат към новите технологии и идеи. BMW например вече поглеждат към електричество, генерирано от топлината от изгорелите газове, както и към слънчевата енергия. От компанията вярват, че това може да намали малко напрежението върху двигателя и по този начин да оптимизира ефективността и да намали емисиите.
В действителност BMW откриха, че оползотворяването на и топлината на иначе изгорелите вече газове може да захранва термогенератор, който да генерира до 1 kW, което пък да намали разхода на гориво в реални условия с до 5 %. Предимството се дължи от задържането на електричеството и използването му за допълнително загряване на двигателя. Алтернатива е да се ползва и за захранване на климатика. Илюстрацията показва горе долу къде ще бъде разположена системата.
Honda също имат подобна система – Rankine Cycle – която ползва изразходваните газове за загряване на вода, която пък създава пара, завъртаща турбина, резултатът от която е електричество. Японците са открили, че могат да генерират до 32 Kw по този начин, въпреки че масата на самата система редуцира ефективността на 3.8 % при скорост от 100 км/ч и 2-литров четирицлиндров бензинов двигател с директен инжекцион.
Иначе BMW работят и върху слънчеви панели, разположение върху покрива на някои от моделите си. Прототипите са достигнали допълнителна мощност от 200W, което е достатъчно да се подобри ефективността с 1 %. Ако панелите се ползват по абсолютно целия покрив, то генерираната мощност може да скочи на 1 kW – същата допълнителна мощност, която се получава и от термоелектрическия генератор. Така това може да доведе до допълнителни 5 % в оптимизацията на разхода на гориво.
Други бъдещи технологии, върху които работят от BMW, включват регенеративно спиране, старт-стоп системата, променлива предна аеродинамика, electric power steering, както и система за трафика, подпомагана по сателитен път. BMW са си направили сметката, че само в Германия се губят близо 12 милиарда литра гориво в задръствания и други подобни пречки.
Индивидуалните технологии са част от цялостна EfficientDynamcs кампания, чиято задача е да се създадат по-екологични автомобили, докато в същото време се съхрани динамиката, която е запазен знак на BMW.
- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
много бавно навлизат тия технологии,а и са много скъпи!
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
2 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани