Смяна Турбо!!!

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 30.05.2007
Местоположение: Madrid

Смяна Турбо!!!

Мнение от plevenskiq_ » 20 Юни 2008, 23:59

Тея дни след дълго мислене и много четене по форумите и къде ли не реших сам да си сменя турбото на колата! Мислех да я закарам в сервиз, но тук ако не купиш турбото от тях рядко може да намериш някой да ти го смени! И за всички части е така горе долу! Причината е че печелят доста от цената на частите които предлагат и така! Та за смяна в сервиз ми искат около 1000 евро(турбо и смяна)! Аз го намерих за 615 евро с гаранция и всичко! Има къде да го сменя и не мисля че ще е голям проблем!
Та отворих темата за да попитам някои неща! Има ли нещо специфично което трябва да знам при смяната на турбото? Трябва ли да сменям нещо друго? Задължително ли е да извадя да почистя интерколера и всички мъркучета при смяната? Абе всичко което се сетите и което може да ми е от помощ го пишете тук! Аз все пак при смяната ще правя снимки и после ще ви покажа какво е било!

Та това е от мен! Очаквам вашите мнения! ;)
Благодаря на всички!!! :mhihi:
Te Gusta Conducir?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1410
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: на жълтите павета
Кара: на бира и кебапчета
Мечтае да кара: М6-ца кабрио

Мнение от alexsch » 21 Юни 2008, 7:27

снимай всичко степ-бай-степ и поствай снимки! темата ще стане много интересна! не знам после с новото турбо дали няма да ти трябва кабел и софт да се програмира нещо. ти сигурен ли си, че имаш всички необходими за целта инструменти и условия (динамометрични ключове, вложки....)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 20.01.2008
Местоположение: София
Кара: e90 320d 163hp 2006

Мнение от baga » 21 Юни 2008, 8:39

Е това ще стане мнооо яка тема! :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 552
Регистриран на: 18.02.2008
Пол: Мъж
Кара: жена си да дрифти
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: харчи малко - върви на страх

Мнение от mili4uk » 21 Юни 2008, 10:08

При всички положения трябва да смениш и филтъра за газовете под въздушния филтър. Ако можеш изчисти и колекторите, махни и катализаторите. Другото което се сещам е ел.клапана на турбото .

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Мнение от © » 21 Юни 2008, 10:25

В Испания май няма практика да се махат катализаторите
Ние едва ли ще ти помогнем много, но се надявам да постнеш тук информацията от испанските форуми за да се получи една наистина полезна тема :yes:


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 21 Юни 2008, 10:46

операцията не е много трудна ако имаш инструменти , канал или подемник и поне малко инфо и опит :D Между турбото и колектора има една гарнитурка ако не се лъжа, вземи си я от дилъра . След това ти препоръчвам да свалиш целия колектор със турбината , махаш я нея и го носиш на песъкоструй да го изчистят отвътре. По принцип турбините се сменят с колектор НЕ СЛУЧАЙНО !!! Просто от БМВ знаят че метала на колектора постепенно започва да се рони и тези малки парченца отиват директно... на остта на турбината!

Самия демонтаж/монтаж би трябвало за 1 ден да се оправиш , работата не е много , но пък ако не ти е удобно е труден достъпа . Обърни внимание и на настройката на клапана управляващ геометрията - навърти резбата на новия колкото е на стария ако не съвпадат де

Друго което се сещам - новите турбини може и да не са стегнати , провери всички болтчета между студената и топлата част . Ако не са стегнати прегледай дали положенията на двете части съвпадат с оригиналната конфигурация

Купи си нов маркуч за маслото влизашо в турбината , така се застраховаш да не е запушен

Като я запалиш в никакъв случай не я форсирай веднага
успех :!:

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 30.05.2007
Местоположение: Madrid

Мнение от plevenskiq_ » 21 Юни 2008, 13:27

Та такаа! Виждам че темата наистина ще бъде интересна! Значи да ви отговоря на тези които писахте досега за което съм ви благодарен! При моя модел клапата не се задвижва по електронен път! За това не трябва да се притеснявам! Хубавото в случая е че при този мотор е само махаш и слагаш! Не трябва да програмирам тъй като моето турбо не е от първите които се чупят! За колектора незнам дали трябва да го сменям и него! Филтъра за картерните газове също е сменен преди около месец! Значи от това което четох и от това което ми обясни един човек тук който си го смени сам, работата е някъде за около 5 часа ако всичко е както трябва! Това е само работата по смяната! Той е имал проблем с една от гайките която хваща катализатора към турбото и се е забавил 1 час само за това! Накрая е извадил турбото с катализатора заедно! Ето така:
Изображение Може да си представите за каква мъка става на въпрос! Та аз ще го правя тук на едно място където си наемаш малки боксчета които са като сервиз! Има всички видове инструменти! Има подемник и всичко останало каквото може да си представите в един сервиз! 5 часа ми излизат някъде около 80 евро което е доста по-малко от това което ми искат в сервиза! Също така има и хора там механици които ти помагат ако незнаеш нещо за което не ти взимат пари! Всичко е включено в цената за час! Та това е което се сещам засега! Имам снимки и всичко как става работата но ще ги кача като сменя моето с моите снимки! ;)
Te Gusta Conducir?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 20.01.2008
Местоположение: София
Кара: e90 320d 163hp 2006

Мнение от baga » 21 Юни 2008, 13:30

Браво V-max!:yes: С тая информация съм сигурен, че спести доста главоболия на колегата - plevenskiq_.

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 30.05.2007
Местоположение: Madrid

Мнение от plevenskiq_ » 25 Юни 2008, 0:53

Ето тук и 3 клипчета които смятам ще са интересни да се видят! Даже бих казал че може и да са полезни за някой!

На това се чува звукът на турбо на което му остава много малко живот! Чуете ли нещо такова вече знаете какво трябва да се сменя!
http://www.youtube.com/watch?v=_7VMfeT0UK0


На това тук се вижда пък димът който се вижда когато изпуши турбото! Ако видите нещо такова гасете веднага за да не прецакате и катализаторите!
http://www.youtube.com/watch?v=gjuXTT4IrlE&feature=related


И на това тук се вижда един от дефектите на тези турбини!
http://www.youtube.com/watch?v=u4rzMMbqgj4


Надявам се да е полезна информацията!!!
Te Gusta Conducir?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 29.05.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 320D , 2002г.

Мнение от ronnin » 29 Юни 2008, 22:14

Малко инфо за променливата геометрия на турбото..

http://www.youtube.com/watch?v=Gc2awh0O ... re=related
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 27.04.2008
Местоположение: Лондон
Пол: Мъж
Кара: E46,330D,300 bhp
Мечтае да кара: 535 D

Мнение от викентии70 » 30 Юни 2008, 3:46

ами аз да попитам колегата по повод клипчето със звука от турбото,при мен тоя звук се чува но много слабо и то от 1200 до някъде 1700 об.Това значи ли,че имоето турбо е заминало или и тръгнало да "заминава"?
Ако вече трети ден не ти се работи,значи е сряда!


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 30 Юни 2008, 9:27

викентии70 написа:ами аз да попитам колегата по повод клипчето със звука от турбото,при мен тоя звук се чува но много слабо и то от 1200 до някъде 1700 об.Това значи ли,че имоето турбо е заминало или и тръгнало да "заминава"?


нормално е да се чува леко свистене в точно тези обороти , тогава геометрията изпуска излишното налягане в процеса ан ускорение . За чипнати мотори е нормално и да е по-силно. Проблемно е , когато това се чува във всички обороти и не е присвирване , а леко стържене...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 215
Регистриран на: 28.01.2008
Местоположение: гр. София
Кара: BMW E46 320d и Е36 318is for fun
Мечтае да кара: BMW E46 M3 Evolution или Е36 Evo

Мнение от Rupart » 02 Юли 2008, 14:39

Доста добра тема!А какво стана със смяната на турбото?Смени ли го колега?Как е сега?

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 28.11.2009
Пол: Мъж

Re: Смяна Турбо!!!

Мнение от sdd1980 » 06 Яну 2013, 15:22

Здравейте колеги,аз имам BMW E46 320д 136к. комби,имам едно свирене между 2500 и 3000 оборота.Прилича на присвирване на ремьк,но не е ремьк.Това означава ли,че е трьгнала турбината???

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 395
Регистриран на: 18.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46
Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ

Re: Смяна Турбо!!!

Мнение от gromovich » 06 Яну 2013, 17:48

Колега, тази цена от 615 евро за нова оригинална турбина ли е? Гледай добре да не попаднеш на някой заводски рециклаж с гаранция. На мен ми се вижда доста тънка цена

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook