tds - Охладителна система - ремонти...
Модератор: Технически модератори
63 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- Vlados
- с две лица
-
- Мнения: 2149
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
- Пол: Мъж
- Кара: на задно предаване
tds - Охладителна система - ремонти...
Vlados написа:Тъй като в момента съм се захванал да си профилактирам ТДС-а и съм разглобил радиатори, колери и т.н., купил съм водна помпа, термостат и датчика за температурата на водата, но не мога да видя къде стои той.
Ако може някой да ми обясни подбробно или даде снимка, ще му бъда много благодарен.
СПЕШНО е тъй като всичко е разглобено, почвам да ги мия и следобед трябва да сглобявам всичко!
Това беше първоначално темата, но сега имам друг проблем - смених водната помпа, термостата, измих радиатора и колера. Сега като загрее до работната температура се включва перката на климатика и работи постоянно, докато не изгася и поизстине колата. Маркучите, които водят до радиатора са много меки, все едно са празни, а дясната част на радиатора е направо студена, както и маркуча към термостата. Виското ми работи постоянно май (поне като го сравних с друг ТДС, разликата в оборотите е очевадна). Ако някой може да помогне...
Последна промяна Vlados на 09 Авг 2008, 14:56, променена общо 7 пъти
- stambo_81dg
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2570
- Регистриран на: 17.09.2003
- Местоположение: Димитровград / London
- Кара: Х5
Re: Къде е датчика за водата при ТДС? СПЕШНО!
Vlados написа:Тъй като в момента съм се захванал да си профилактирам ТДС-а и съм разглобил радиатори, колери и т.н., купил съм водна помпа, термостат и датчика за температурата на водата, но не мога да видя къде стои той.
Ако може някой да ми обясни подбробно или даде снимка, ще му бъда много благодарен.
СПЕШНО е тъй като всичко е разглобено, почвам да ги мия и следобед трябва да сглобявам всичко!
на главата под колекторите (смукателните) те са 2 датчика ама незнам кои точно е за уреда на таблото
- Peter Angelov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1415
- Регистриран на: 5.06.2008
Пичове кажете тоя колер без да се маха радиатора не може ли да се махне...при мен с охлаждането всичко е на шест и не искам да го пипам.
Благодаря
Благодаря
- Nasic
- Манчестър Юнайтед Фен
-
- Мнения: 585
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: София Местожителство: Sir Matt Busby Way, Old Trafford, Manchester M16 0RA
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525d с много кончета
- Мечтае да кара: GT5
- Детайли за колата: Е39
Re: Къде е датчика за водата при ТДС? СПЕШНО!
Vlados написа:Тъй като в момента съм се захванал да си профилактирам ТДС-а и съм разглобил радиатори, колери и т.н., купил съм водна помпа, термостат и датчика за температурата на водата, но не мога да видя къде стои той.
Ако може някой да ми обясни подбробно или даде снимка, ще му бъда много благодарен.
СПЕШНО е тъй като всичко е разглобено, почвам да ги мия и следобед трябва да сглобявам всичко!
Абе ти как си я разглобил, ще можеш ли утре да дойдеш да ти сложа парктроника



| 89' E34 520i |
| 96' E39 525tds |
| 92' E36 320i turbo |
| 95' E36 316i |
| 97' E39 525tds |
| 02' E39 525d touring |
| 96' E39 525tds |
| 92' E36 320i turbo |
| 95' E36 316i |
| 97' E39 525tds |
| 02' E39 525d touring |
- Vlados
- с две лица
-
- Мнения: 2149
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
- Пол: Мъж
- Кара: на задно предаване
Peter Angelov написа:Пичове кажете тоя колер без да се маха радиатора не може ли да се махне...при мен с охлаждането всичко е на шест и не искам да го пипам.
Благодаря
Няма как да стане да се махне колера, без да се маха радиатора.
Какво значи, че охлаждането ти е на шест. И моето е на шест, ама от предната страна на радиатора - откъм радиатора на климатика само мене ме нямаше - може да се намери почти всеки представител на флората и фауната в България. Колера го мих близо час - отпред беше като шпаклован с масло и прах, близо сантиметър, а вътре - не ми се говори; маркучите към него - също. Иначе никога не ми е вдигала температурата над нормалното. Въпреки това съм взел водна помпа с метална турбина, термостат и датчик, които ме чакат днес да бъдат сменени... да ми е мирна главата.
- Vlados
- с две лица
-
- Мнения: 2149
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
- Пол: Мъж
- Кара: на задно предаване
stambo_81dg написа:на главата под колекторите (смукателните) те са 2 датчика ама незнам кои точно е за уреда на таблото
Като свърша с колера и радиатора ще погледна и там, че колата е пред сервиза.
Nasic написа:Абе ти как си я разглобил, ще можеш ли утре да дойдеш да ти сложа парктроника![]()
![]()
?
Еее, до утре има много време

- Methodius
- Митоди яде мисо
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: 14.09.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Къде е датчика за водата при ТДС? СПЕШНО!
Vlados написа: ..
Еднопиновия е за таблото .. нали ти обясних в парка преди време ..

Единственото нещо, от което се нуждае злото, за да триумфира, е добрите хора да не правят нищо ...
- Vlados
- с две лица
-
- Мнения: 2149
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
- Пол: Мъж
- Кара: на задно предаване
Оказа се, че имам три датчика на главата и май видях кой е за температурата, но нямах време да свалям колекторите - това утре (т.е. днес).
Сега да ви кажа друго: открих топлата вода - след измиването на интерколера се събудиха всичките 140 кончета (останалите три са починали от старост), просто не мога да си позная колата - тя не върви, а лети. Като настъпя педала, предницата се вдига като на джет и е готова да литне...
Лошото е, че не можах да я обезвъздуша (поне се надявам да е това), защото термостата не иска да се отвори...
Иначе смених водната помпа, термостата (
), измих водния радиатор (ахх, какво излезе от него с пароструйката) и за колера вече казах. Явно за утре остана датчика и обезвъздушаването.
Сега да ви кажа друго: открих топлата вода - след измиването на интерколера се събудиха всичките 140 кончета (останалите три са починали от старост), просто не мога да си позная колата - тя не върви, а лети. Като настъпя педала, предницата се вдига като на джет и е готова да литне...
Лошото е, че не можах да я обезвъздуша (поне се надявам да е това), защото термостата не иска да се отвори...

Иначе смених водната помпа, термостата (

- Vlados
- с две лица
-
- Мнения: 2149
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
- Пол: Мъж
- Кара: на задно предаване
Първоначално темата беше за датчика, но сега имам друг проблем - обезвъздушаването. Търсачката намира няколко теми, но нито една за ТДС или М51 мотор. За да не пускам нова тема, ще попитам тук - как става обезвъздушаването на ТДС-а.
Смених водната помпа, термостата, измих радиатора и колера. Като налях течност и загря, не иска да се отвори термостата. Ако някой може да помогне...
Смених водната помпа, термостата, измих радиатора и колера. Като налях течност и загря, не иска да се отвори термостата. Ако някой може да помогне...
- E34PSH
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 214
- Регистриран на: 15.08.2007
- Местоположение: в радиуса 450км. от Черно Море
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 525 TDSA '95
- Мечтае да кара: X6 M
Тя си се обезвъздушава сама - 100%, поне мойта. Преди 3 седмици и сменях радятора и след което антифриза ... всичко си е ок. Има една пъпка на термостата за която трябва да се внимава, за нея си има дупка в която трябва да съвпадне. Освен всичко термостата трябва да е от 80 градусовите и то оригинален, не на феби или там к'вито намериш! Единствено мисля, че от "другите" бер е читав ... но немога да коментирам.
Като напълниш системата я остави да работи и да отвори големия кръг. После като истине, ако трябва долей.
Като напълниш системата я остави да работи и да отвори големия кръг. После като истине, ако трябва долей.
- Vlados
- с две лица
-
- Мнения: 2149
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
- Пол: Мъж
- Кара: на задно предаване
Видях пъпката на термостата и я сложих най-отгоре, както беше стария (то май няма как да се сложи и капака му, ако си преместил пъпката). При мен се получава следното: Загрява колата и датчика показва постоянна температура, но радиатора ми е топъл само от едната страна. Маркуча, който отива към термостата също не е топъл, обаче температурата стои на едно място и не мърда. Сега бях до един майстор и ми каза, че това е нормално и термостата ми е отворил, но радиатора охлажда идеално, тъй като измит и затова от другата страна маркуча е студен. Допълнителната перка се включва и стои включена, все едно е загряла доста колата, а в интерес на истината, като отворя капачката на казанчето не си личи водата да е толкова гореща - нито съска, нито излиза пара, но пък от преливника не тече вода, т.е. май не я върти. Във всичко това не мога да намеря логика, тъй като ако водата не се върти и термостата не е отворил, би трябвало колата да прегрее за отрицателно време.
Според вас възможно ли е всичко да е наред?
П.С. Сега излизам да сменя и датчика за температурата, да видя какво ще стане (не че нещо би трябвало да се промени...)
Според вас възможно ли е всичко да е наред?
П.С. Сега излизам да сменя и датчика за температурата, да видя какво ще стане (не че нещо би трябвало да се промени...)
Vlados написа:Първоначално темата беше за датчика, но сега имам друг проблем - обезвъздушаването. Търсачката намира няколко теми, но нито една за ТДС или М51 мотор. За да не пускам нова тема, ще попитам тук - как става обезвъздушаването на ТДС-а.
Смених водната помпа, термостата, измих радиатора и колера. Като налях течност и загря, не иска да се отвори термостата. Ако някой може да помогне...
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15
това са дат4иците,не се 4уди ако ги няма вси4ките,тука ги дават 4 броя(номер 6,7,8,9, при мене са 3 броя,а единия е заместен с тапа.
За обезвъздушаването налеи и антифриз през казан4ето,като загрее малко виж кои марку4 е по-студен(зна4и има въздух)разхлаби леко скобата му при запалена кола,за да излезе въздуха
- Wenzy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2046
- Регистриран на: 19.09.2007
- Местоположение: Dobrich
- Кара: Е34 М51Д25
Peter Angelov написа:Пичове кажете тоя колер без да се маха радиатора не може ли да се махне...при мен с охлаждането всичко е на шест и не искам да го пипам.
Благодаря
Владе, малко си в грешка брат

Пеше, куулера може да се извади без да се бара радиатора (2ма души):
1. откачаш щипките, който държат радиатора неподвижен
2. подлагаш плоско желязо (щанга), от страната на всмукателния колектор, под ухото на радиатора
3. минаваш от другата страна и повдигаш
Вторият човек е в канала с гаечен ключ 8 мисля беше

Готов, изваден се напръсква вътре с обезмаслител и след 5 мин се мята с пароструйката и се изплаква обилно, защото обезмаслителя яде

Приятна работа и весел ден
- Vlados
- с две лица
-
- Мнения: 2149
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
- Пол: Мъж
- Кара: на задно предаване
Сега бях при двама други майстори и двамата казаха, че било нормално маркуча към термостата да не е топъл и този край от радиатора също. Това било защото радиатора е чист и охлажда идеално. Единствено не се знае защо перката на климатика се включва като загрее колата и не се изключва (като я изгася и постои така после е изключена и като стигне работната температура пак се включва). Преди ми се включваше като загрее много колата и на вън е 35 градуса и не можеше да се стои до нея при отворен капак.
Моля хората, каращи ТДС-и да споделят как е при тях, защото не знам вече какво да правя. Едни други хора ми казаха, че радиатора ми бил запушен или че термостата е дефектен, че има въздух и какво ли още не... за малко пак да си сложа стария термостат...
Моля хората, каращи ТДС-и да споделят как е при тях, защото не знам вече какво да правя. Едни други хора ми казаха, че радиатора ми бил запушен или че термостата е дефектен, че има въздух и какво ли още не... за малко пак да си сложа стария термостат...
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Тая перка отпред е вързана с датчик на 101 гр. той е първия като ги гледаш от към купето или последен от фаровете назад.Или той е прецакан или наистина колаат ти дига градуси.По принцип тоя матор се обедувашава сам затва е тая съчма на термостата.Нормално е радиатора в единия край да е топъл а от другия по-хладен имам предвид хладен от дясната страна.И ти не чакай ТДС-а да ти отвори термостата ако работи на обороти на място 

63 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани