tds - Охладителна система - ремонти...

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

с две лица
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
Пол: Мъж
Кара: на задно предаване

tds - Охладителна система - ремонти...

Мнение от Vlados » 20 Юни 2008, 11:08

Vlados написа:Тъй като в момента съм се захванал да си профилактирам ТДС-а и съм разглобил радиатори, колери и т.н., купил съм водна помпа, термостат и датчика за температурата на водата, но не мога да видя къде стои той.
Ако може някой да ми обясни подбробно или даде снимка, ще му бъда много благодарен.
СПЕШНО е тъй като всичко е разглобено, почвам да ги мия и следобед трябва да сглобявам всичко!

Това беше първоначално темата, но сега имам друг проблем - смених водната помпа, термостата, измих радиатора и колера. Сега като загрее до работната температура се включва перката на климатика и работи постоянно, докато не изгася и поизстине колата. Маркучите, които водят до радиатора са много меки, все едно са празни, а дясната част на радиатора е направо студена, както и маркуча към термостата. Виското ми работи постоянно май (поне като го сравних с друг ТДС, разликата в оборотите е очевадна). Ако някой може да помогне...
Последна промяна Vlados на 09 Авг 2008, 14:56, променена общо 7 пъти
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Re: Къде е датчика за водата при ТДС? СПЕШНО!

Мнение от stambo_81dg » 20 Юни 2008, 11:20

Vlados написа:Тъй като в момента съм се захванал да си профилактирам ТДС-а и съм разглобил радиатори, колери и т.н., купил съм водна помпа, термостат и датчика за температурата на водата, но не мога да видя къде стои той.
Ако може някой да ми обясни подбробно или даде снимка, ще му бъда много благодарен.
СПЕШНО е тъй като всичко е разглобено, почвам да ги мия и следобед трябва да сглобявам всичко!


на главата под колекторите (смукателните) те са 2 датчика ама незнам кои точно е за уреда на таблото

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Мнение от Peter Angelov » 20 Юни 2008, 11:26

Пичове кажете тоя колер без да се маха радиатора не може ли да се махне...при мен с охлаждането всичко е на шест и не искам да го пипам.

Благодаря

Манчестър Юнайтед Фен
Аватар
Мнения: 585
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: София Местожителство: Sir Matt Busby Way, Old Trafford, Manchester M16 0RA
Пол: Мъж
Кара: E39 525d с много кончета
Мечтае да кара: GT5
Детайли за колата: Е39

Re: Къде е датчика за водата при ТДС? СПЕШНО!

Мнение от Nasic » 20 Юни 2008, 11:41

Vlados написа:Тъй като в момента съм се захванал да си профилактирам ТДС-а и съм разглобил радиатори, колери и т.н., купил съм водна помпа, термостат и датчика за температурата на водата, но не мога да видя къде стои той.
Ако може някой да ми обясни подбробно или даде снимка, ще му бъда много благодарен.
СПЕШНО е тъй като всичко е разглобено, почвам да ги мия и следобед трябва да сглобявам всичко!


Абе ти как си я разглобил, ще можеш ли утре да дойдеш да ти сложа парктроника :mhihi: :mhihi: :mhihi: ?
| 89' E34 520i |
| 96' E39 525tds |
| 92' E36 320i turbo |
| 95' E36 316i |
| 97' E39 525tds |
| 02' E39 525d touring |

с две лица
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
Пол: Мъж
Кара: на задно предаване

Мнение от Vlados » 20 Юни 2008, 13:03

Peter Angelov написа:Пичове кажете тоя колер без да се маха радиатора не може ли да се махне...при мен с охлаждането всичко е на шест и не искам да го пипам.

Благодаря

Няма как да стане да се махне колера, без да се маха радиатора.
Какво значи, че охлаждането ти е на шест. И моето е на шест, ама от предната страна на радиатора - откъм радиатора на климатика само мене ме нямаше - може да се намери почти всеки представител на флората и фауната в България. Колера го мих близо час - отпред беше като шпаклован с масло и прах, близо сантиметър, а вътре - не ми се говори; маркучите към него - също. Иначе никога не ми е вдигала температурата над нормалното. Въпреки това съм взел водна помпа с метална турбина, термостат и датчик, които ме чакат днес да бъдат сменени... да ми е мирна главата.
Изображение

с две лица
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
Пол: Мъж
Кара: на задно предаване

Мнение от Vlados » 20 Юни 2008, 13:05

stambo_81dg написа:на главата под колекторите (смукателните) те са 2 датчика ама незнам кои точно е за уреда на таблото

Като свърша с колера и радиатора ще погледна и там, че колата е пред сервиза.

Nasic написа:Абе ти как си я разглобил, ще можеш ли утре да дойдеш да ти сложа парктроника :mhihi: :mhihi: :mhihi: ?


Еее, до утре има много време :mhihi:
Изображение

Митоди яде мисо
Аватар
Мнения: 235
Регистриран на: 14.09.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Къде е датчика за водата при ТДС? СПЕШНО!

Мнение от Methodius » 20 Юни 2008, 18:12

Vlados написа: ..

Еднопиновия е за таблото .. нали ти обясних в парка преди време .. ;)
Единственото нещо, от което се нуждае злото, за да триумфира, е добрите хора да не правят нищо ...

с две лица
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
Пол: Мъж
Кара: на задно предаване

Мнение от Vlados » 20 Юни 2008, 23:26

Оказа се, че имам три датчика на главата и май видях кой е за температурата, но нямах време да свалям колекторите - това утре (т.е. днес).
Сега да ви кажа друго: открих топлата вода - след измиването на интерколера се събудиха всичките 140 кончета (останалите три са починали от старост), просто не мога да си позная колата - тя не върви, а лети. Като настъпя педала, предницата се вдига като на джет и е готова да литне...
Лошото е, че не можах да я обезвъздуша (поне се надявам да е това), защото термостата не иска да се отвори... :(
Иначе смених водната помпа, термостата ( :confused: ), измих водния радиатор (ахх, какво излезе от него с пароструйката) и за колера вече казах. Явно за утре остана датчика и обезвъздушаването.
Изображение

с две лица
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
Пол: Мъж
Кара: на задно предаване

Мнение от Vlados » 21 Юни 2008, 10:16

Първоначално темата беше за датчика, но сега имам друг проблем - обезвъздушаването. Търсачката намира няколко теми, но нито една за ТДС или М51 мотор. За да не пускам нова тема, ще попитам тук - как става обезвъздушаването на ТДС-а.
Смених водната помпа, термостата, измих радиатора и колера. Като налях течност и загря, не иска да се отвори термостата. Ако някой може да помогне...
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 214
Регистриран на: 15.08.2007
Местоположение: в радиуса 450км. от Черно Море
Пол: Мъж
Кара: Е34 525 TDSA '95
Мечтае да кара: X6 M

Мнение от E34PSH » 21 Юни 2008, 10:28

Тя си се обезвъздушава сама - 100%, поне мойта. Преди 3 седмици и сменях радятора и след което антифриза ... всичко си е ок. Има една пъпка на термостата за която трябва да се внимава, за нея си има дупка в която трябва да съвпадне. Освен всичко термостата трябва да е от 80 градусовите и то оригинален, не на феби или там к'вито намериш! Единствено мисля, че от "другите" бер е читав ... но немога да коментирам.
Като напълниш системата я остави да работи и да отвори големия кръг. После като истине, ако трябва долей.

с две лица
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
Пол: Мъж
Кара: на задно предаване

Мнение от Vlados » 21 Юни 2008, 11:22

Видях пъпката на термостата и я сложих най-отгоре, както беше стария (то май няма как да се сложи и капака му, ако си преместил пъпката). При мен се получава следното: Загрява колата и датчика показва постоянна температура, но радиатора ми е топъл само от едната страна. Маркуча, който отива към термостата също не е топъл, обаче температурата стои на едно място и не мърда. Сега бях до един майстор и ми каза, че това е нормално и термостата ми е отворил, но радиатора охлажда идеално, тъй като измит и затова от другата страна маркуча е студен. Допълнителната перка се включва и стои включена, все едно е загряла доста колата, а в интерес на истината, като отворя капачката на казанчето не си личи водата да е толкова гореща - нито съска, нито излиза пара, но пък от преливника не тече вода, т.е. май не я върти. Във всичко това не мога да намеря логика, тъй като ако водата не се върти и термостата не е отворил, би трябвало колата да прегрее за отрицателно време.
Според вас възможно ли е всичко да е наред?

П.С. Сега излизам да сменя и датчика за температурата, да видя какво ще стане (не че нещо би трябвало да се промени...)
Изображение


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 21 Юни 2008, 11:35

Vlados написа:Първоначално темата беше за датчика, но сега имам друг проблем - обезвъздушаването. Търсачката намира няколко теми, но нито една за ТДС или М51 мотор. За да не пускам нова тема, ще попитам тук - как става обезвъздушаването на ТДС-а.
Смених водната помпа, термостата, измих радиатора и колера. Като налях течност и загря, не иска да се отвори термостата. Ако някой може да помогне...

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15
това са дат4иците,не се 4уди ако ги няма вси4ките,тука ги дават 4 броя(номер 6,7,8,9, при мене са 3 броя,а единия е заместен с тапа.
За обезвъздушаването налеи и антифриз през казан4ето,като загрее малко виж кои марку4 е по-студен(зна4и има въздух)разхлаби леко скобата му при запалена кола,за да излезе въздуха

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2046
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: Dobrich
Кара: Е34 М51Д25

Мнение от Wenzy » 21 Юни 2008, 13:17

Peter Angelov написа:Пичове кажете тоя колер без да се маха радиатора не може ли да се махне...при мен с охлаждането всичко е на шест и не искам да го пипам.

Благодаря


Владе, малко си в грешка брат ;)
Пеше, куулера може да се извади без да се бара радиатора (2ма души):
1. откачаш щипките, който държат радиатора неподвижен
2. подлагаш плоско желязо (щанга), от страната на всмукателния колектор, под ухото на радиатора
3. минаваш от другата страна и повдигаш

Вторият човек е в канала с гаечен ключ 8 мисля беше :D , когато радиатора е повдигнат от страна климатика с ключето се отвърта една видия и куулера се дърпа на същата страна, защото отляво е на шлици и трябва да се измъкне

Готов, изваден се напръсква вътре с обезмаслител и след 5 мин се мята с пароструйката и се изплаква обилно, защото обезмаслителя яде
:(

Приятна работа и весел ден

с две лица
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
Пол: Мъж
Кара: на задно предаване

Мнение от Vlados » 21 Юни 2008, 14:28

Сега бях при двама други майстори и двамата казаха, че било нормално маркуча към термостата да не е топъл и този край от радиатора също. Това било защото радиатора е чист и охлажда идеално. Единствено не се знае защо перката на климатика се включва като загрее колата и не се изключва (като я изгася и постои така после е изключена и като стигне работната температура пак се включва). Преди ми се включваше като загрее много колата и на вън е 35 градуса и не можеше да се стои до нея при отворен капак.
Моля хората, каращи ТДС-и да споделят как е при тях, защото не знам вече какво да правя. Едни други хора ми казаха, че радиатора ми бил запушен или че термостата е дефектен, че има въздух и какво ли още не... за малко пак да си сложа стария термостат...
Изображение


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 21 Юни 2008, 14:43

Тая перка отпред е вързана с датчик на 101 гр. той е първия като ги гледаш от към купето или последен от фаровете назад.Или той е прецакан или наистина колаат ти дига градуси.По принцип тоя матор се обедувашава сам затва е тая съчма на термостата.Нормално е радиатора в единия край да е топъл а от другия по-хладен имам предвид хладен от дясната страна.И ти не чакай ТДС-а да ти отвори термостата ако работи на обороти на място ;)

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook