Климатичен проблем?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Климатичен проблем?
Значи днес установих , че не ми бачка компресора на климатика, а допреди седмица всичко си беше наред.....много неприятно, особенно в тия жеги Някой има ли идея кое е релето на климатика.......искам първо него да проверя, а и да ви питам възможно ли е да е изгорял самия компресор???
- dr-who
- ентусиаст
- Мнения: 1088
- Регистриран на: 28.02.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 Touring 330xi
- Мечтае да кара: F10 M5
ао си сигурен че имаш фреон колкото трябва и пак не работи, значи може и компресора да е изгорял. за релето не мога да ти помогна, забравих точно кое беше
--
Powered by: Miller Performance
Revolutionary BMW Performance chips
--
Powered by: Miller Performance
Revolutionary BMW Performance chips
--
- Dimitar
- старши ентусиаст
- Мнения: 1651
- Регистриран на: 18.07.2003
- Местоположение: Chicago (Пловдив)
Ето ти картинка с релетата. Това ограденото е за компресора на климатика. Дано да е то или пък да ти е свършил фреона, щото тоя компресор е една камара кинти, особено ако е като моя (от малките) ротационен, а не бутален .
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Dimitar
- старши ентусиаст
- Мнения: 1651
- Регистриран на: 18.07.2003
- Местоположение: Chicago (Пловдив)
Гледай сега - компресора трудно ще изгори - няма какво. Може да му изгори ел. съединителя, но и това е доста трудно. Ще се опитам да ти обясня каква е схемата на пускане на компресора, а ти сам ще си направиш изводите и ще търсиш повредата: Ще пиша за BMW макар, че принципа е еднакъв за всички коли. Реда на включване на компресора е следния (всички тези неща са свързани последователно и едно от тях ако неработи, няма да тръгне компресора):
1. Натиснат бутон за климатика или този за въртене на въздуха в купето.
2. Копче за пускане на вентилатора на парното (онова със степените за духане)
3. Датчик за температурата в купето (ако е много ниска или ако е скапан - компресора пак няма да тръгне)
4. Датчик за налягането на фреона (ако е много ниско - пак няма да тръгне)
5. Ел. съединител на компресора.
Като натиснеш бутона на климатика или този другия - ел. вентилатора пред радиатора (тази перка зад бъбреците) ти тръгва на 1-ва степен - значи всичко по т.1 и т.2 е ОК.
Ако ти се вдигнат оборотите на двигателя като пуснеш климатика, значи и т.1, т.2 и т.3 са ОК. Ако оборотите се вдигнат, но веданага след това не паднат леко - значи проблема е в т.4 и т.5.
Имай предвид, че веригата може да минава през релета, не е задължително да е директно през бутоните и датчиците.
В повечето случаи проблема е някъде от т.1 до т.4. - ел. съединителя гори много трудно. Това е, дано да съм ти бил полезен и грижата да не е в компресора, а в някое малко и евтино копченце или реле .
1. Натиснат бутон за климатика или този за въртене на въздуха в купето.
2. Копче за пускане на вентилатора на парното (онова със степените за духане)
3. Датчик за температурата в купето (ако е много ниска или ако е скапан - компресора пак няма да тръгне)
4. Датчик за налягането на фреона (ако е много ниско - пак няма да тръгне)
5. Ел. съединител на компресора.
Като натиснеш бутона на климатика или този другия - ел. вентилатора пред радиатора (тази перка зад бъбреците) ти тръгва на 1-ва степен - значи всичко по т.1 и т.2 е ОК.
Ако ти се вдигнат оборотите на двигателя като пуснеш климатика, значи и т.1, т.2 и т.3 са ОК. Ако оборотите се вдигнат, но веданага след това не паднат леко - значи проблема е в т.4 и т.5.
Имай предвид, че веригата може да минава през релета, не е задължително да е директно през бутоните и датчиците.
В повечето случаи проблема е някъде от т.1 до т.4. - ел. съединителя гори много трудно. Това е, дано да съм ти бил полезен и грижата да не е в компресора, а в някое малко и евтино копченце или реле .
- ludiagsm
- старши ентусиаст
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
- dr-who
- ентусиаст
- Мнения: 1088
- Регистриран на: 28.02.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 Touring 330xi
- Мечтае да кара: F10 M5
и аз не можах преди морето да се уредя да ми работи климата, нищо след морето да се надяваме ще има по голям успех
--
Powered by: Miller Performance
Revolutionary BMW Performance chips
--
Powered by: Miller Performance
Revolutionary BMW Performance chips
--
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани