Климатиците - какво трябва да знаем.
Модератор: Технически модератори
52 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- ангелски
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: 29.05.2006
- Местоположение: Временно на планетата, жител на ЕU
- Пол: Мъж
- Кара: 330xdА
- Детайли за колата: Става все още.
Климатиците - какво трябва да знаем.
Здравейте на всички
Идва един периот в който все повече посягаме към копчето на климатика и след натискане ако тръгне – супер или ако не започва се една …С тази тема изкам да внеса малко яснота 1. Как работи тази система,2 Каква подръжка е нужна и 3.Като ходим при майстор какво да питаме и изисваме.
Как работи системата ще се опитам да бъда кратък и с по лесни думи.1 Имамме един комресор,който е подобен на двигателя на кола с бутало/ла/ клапани и т.н.Ролята му е да засмуква и после да създава по-високо налягане.Също като компресора с който си помпим гумите.2 Един филтър,който събира влагата и филтрира газа,който е в системата казва се дехидратор.3 Кондензатор намира се отпред пред радиатора и е досуш като него.
4 Изпарител,който се намира вътре в купето до радиатора на парното,който си прилича с него.5 Дозиращ клапан.Всичко това е свързано с траби,маркучи и естествено затворено херметически и вътре има газ /фреон /Малка скоба за газа има го в няколко разнавидности зависимост от годината напроизводство на инсталачията и предназначението й. Своиствата,които притежава фреона,е като си сменя агрегатното състояние спомага да се охлади или затопли дадено помещение.
Как деиства всичко това : компресора засмуква фреона,който е във вид на газ компресираго и под налягане го праща в кондезатора,където се охлажда сменяйки си агрегатното състояние,като се втечнява.От там преминава през филтара да обере влагата и частици отделени от компресора и стига до дозиращия клапан.Неговата роля е да пропуска малко и точно определено количество фреон в испарителя.Както писах по-горе испарителя се намира до радиатора на парното и там фреона се изпарява – сменя своето агрегатно състояние от течно на газ.За да се изпари му е нужна топлина,която я взима от въздуха,който преминава през испарителя и излиза от другата страна студен/това е студения въздух който влиза в купето/.След това фреона се връща в компресора и кръга се затваря.
Това е накратко процеса,незнам дали съм бил ясен,но по-просто немога да го обясня.Но не това е най-важното.
Как се подържа и правилно зарежда една система.Има две подръжки,външна и вътрешна.
Запачвам с вътрешната тя е по-сложна,по скъпа и се прави от специалист.
Преди да оставите колата за зареждане задължително оставете климатика да работи10-15 минути.Защо ще ви обясня малко по късно. На всеки 2 г. Фреона в системата трябва да се изтегли и част от маслото на компресора,след което се оставя на вакум най-малко 45минути.След това се зарежда с нов фреон,добавя се изтегленото количество масло и се слага трасьор/неовата роля е лесно да се открият пропуски в системата/.Зада се изтегли максимално количество масло системета трябва да е работила преди това.А колко повече масло се смени толкова по добре е за компресора.Филтъра,който обира влагата се сменя на 4-6 години.
Външна подръжка.
Препоръчвам ви да се направи лично от вас е в краен случай може да потърсите и майстор.Първо се почиства кондезатора,който се намира пред радиатора на колата.Почиства се от насекоми,шума и др.налепи с цел подобряването на КПД,същото време ще си изчистите и радиатора,което ще подобри охлаждането на двигателя.Внимавайте като бъркате между двата радиатора да не ги пробийте.Следващото нещо е да се смени филтъра на купето,съветвам ви да го сменяте когато се зацапа,това зависи в какъв раьон живеете.Разбира се ако е много прашно по-често се сменя.Незабравайте,че този филтър предпазва вас и останалите хора в колата от прахта.Последното нещо,което трябва да се прави е да се купи спецялен препарат за дезинфекция на въздухопроводите и купето.Най-малко един път в годината.Това премахва лошата миризма,убива много микроби,който се развъждат вътре в тръбите.Помага за астма и алергий.Начин на употреба четете упътването.След това се слага новия филтър,дори може да го пръснете и него.След тази процедура просто ще се преродите в колата.
Всичко това е при положение,че системате не е отваряна и няма пропуск.
Важни неща,който трябва да знаем:
Когато сменяме някаква част или е имало пропуск и системат и е била отворена по дълго време,задължително се сменя дехидратиращия филтър,преди пълнене задължително се оставя под вакум,колко време зависи от мощноста на зарядната станция.Колкото повече толкова по-добре.Защо-поставяйки под вакум цялата система обираме влагата най-добре,която е голям враг на компресора.Е ще кажете,че има филтър за това,така е но той можи да събере само между 5 и 7 капки вода,а останалата я остава за компресора,така,че изводите ги оставям на вас.Новите климатици имат една защита /много са в чес на истината/ когато количеството газ падне под определено количество компресора отказва да работи с цел ако има пропуск да предотврати засмукването на въздух,а в него има достатачно влага за да го сменим после/а и цената му е солена
/.
И още нещо важно за климатика.Трябва да работи дори и през зимата не постоянно разбира се но поне два пъти през месеца за по 5-10 мин.Така ще предотвратите изсъхването на гумените гарнитури,което води до тяхното напукване и загуба на фреон.Заедно с газа се движи и маслото,което ги маже.
Когато решите да си зареждате климатика разпитайте с каква станция разполагат,как ще го направят и колко време е необходимо.Защо да питаме това и какво да раберем.
1.Изтеглянето на стария фреон 10-15 мин.И нещо много важно способна ли е станцията да изтегли и маслото на компресора.Както писах по горе компресора си е двигател,и да му смениш маслото….
2.Поставянето под вакум минимум 45мин.
3.Зареждане с нов фреон 10 мин.
4.Слагане на масло и трасьор не повече от 5 мин.
Маслото не е еднакво за различните компресори има си каталози по които трябва да се консултират,в противен случай компресора...
Вие изчислете едно жареждане колко време трябва да продължи.Това трябва да знаете и изисквате,ако някой ви каже,че за 20 мин.сте готов да знаете ,че ви претупва процедурата – готов но изработен
.
Това е горе долу от мен надявам се ,че сега ще има малко яснота за тази хубава и нужна екстра,която струва скъпо.Ако имате някави въпроси и мога ди ви помогна ще се радвам да ги чуя.
С климатик в BMW и аиде на море.. 

Идва един периот в който все повече посягаме към копчето на климатика и след натискане ако тръгне – супер или ако не започва се една …С тази тема изкам да внеса малко яснота 1. Как работи тази система,2 Каква подръжка е нужна и 3.Като ходим при майстор какво да питаме и изисваме.
Как работи системата ще се опитам да бъда кратък и с по лесни думи.1 Имамме един комресор,който е подобен на двигателя на кола с бутало/ла/ клапани и т.н.Ролята му е да засмуква и после да създава по-високо налягане.Също като компресора с който си помпим гумите.2 Един филтър,който събира влагата и филтрира газа,който е в системата казва се дехидратор.3 Кондензатор намира се отпред пред радиатора и е досуш като него.
4 Изпарител,който се намира вътре в купето до радиатора на парното,който си прилича с него.5 Дозиращ клапан.Всичко това е свързано с траби,маркучи и естествено затворено херметически и вътре има газ /фреон /Малка скоба за газа има го в няколко разнавидности зависимост от годината напроизводство на инсталачията и предназначението й. Своиствата,които притежава фреона,е като си сменя агрегатното състояние спомага да се охлади или затопли дадено помещение.
Как деиства всичко това : компресора засмуква фреона,който е във вид на газ компресираго и под налягане го праща в кондезатора,където се охлажда сменяйки си агрегатното състояние,като се втечнява.От там преминава през филтара да обере влагата и частици отделени от компресора и стига до дозиращия клапан.Неговата роля е да пропуска малко и точно определено количество фреон в испарителя.Както писах по-горе испарителя се намира до радиатора на парното и там фреона се изпарява – сменя своето агрегатно състояние от течно на газ.За да се изпари му е нужна топлина,която я взима от въздуха,който преминава през испарителя и излиза от другата страна студен/това е студения въздух който влиза в купето/.След това фреона се връща в компресора и кръга се затваря.
Това е накратко процеса,незнам дали съм бил ясен,но по-просто немога да го обясня.Но не това е най-важното.
Как се подържа и правилно зарежда една система.Има две подръжки,външна и вътрешна.
Запачвам с вътрешната тя е по-сложна,по скъпа и се прави от специалист.
Преди да оставите колата за зареждане задължително оставете климатика да работи10-15 минути.Защо ще ви обясня малко по късно. На всеки 2 г. Фреона в системата трябва да се изтегли и част от маслото на компресора,след което се оставя на вакум най-малко 45минути.След това се зарежда с нов фреон,добавя се изтегленото количество масло и се слага трасьор/неовата роля е лесно да се открият пропуски в системата/.Зада се изтегли максимално количество масло системета трябва да е работила преди това.А колко повече масло се смени толкова по добре е за компресора.Филтъра,който обира влагата се сменя на 4-6 години.
Външна подръжка.
Препоръчвам ви да се направи лично от вас е в краен случай може да потърсите и майстор.Първо се почиства кондезатора,който се намира пред радиатора на колата.Почиства се от насекоми,шума и др.налепи с цел подобряването на КПД,същото време ще си изчистите и радиатора,което ще подобри охлаждането на двигателя.Внимавайте като бъркате между двата радиатора да не ги пробийте.Следващото нещо е да се смени филтъра на купето,съветвам ви да го сменяте когато се зацапа,това зависи в какъв раьон живеете.Разбира се ако е много прашно по-често се сменя.Незабравайте,че този филтър предпазва вас и останалите хора в колата от прахта.Последното нещо,което трябва да се прави е да се купи спецялен препарат за дезинфекция на въздухопроводите и купето.Най-малко един път в годината.Това премахва лошата миризма,убива много микроби,който се развъждат вътре в тръбите.Помага за астма и алергий.Начин на употреба четете упътването.След това се слага новия филтър,дори може да го пръснете и него.След тази процедура просто ще се преродите в колата.

Всичко това е при положение,че системате не е отваряна и няма пропуск.
Важни неща,който трябва да знаем:
Когато сменяме някаква част или е имало пропуск и системат и е била отворена по дълго време,задължително се сменя дехидратиращия филтър,преди пълнене задължително се оставя под вакум,колко време зависи от мощноста на зарядната станция.Колкото повече толкова по-добре.Защо-поставяйки под вакум цялата система обираме влагата най-добре,която е голям враг на компресора.Е ще кажете,че има филтър за това,така е но той можи да събере само между 5 и 7 капки вода,а останалата я остава за компресора,така,че изводите ги оставям на вас.Новите климатици имат една защита /много са в чес на истината/ когато количеството газ падне под определено количество компресора отказва да работи с цел ако има пропуск да предотврати засмукването на въздух,а в него има достатачно влага за да го сменим после/а и цената му е солена



1.Изтеглянето на стария фреон 10-15 мин.И нещо много важно способна ли е станцията да изтегли и маслото на компресора.Както писах по горе компресора си е двигател,и да му смениш маслото….
2.Поставянето под вакум минимум 45мин.
3.Зареждане с нов фреон 10 мин.
4.Слагане на масло и трасьор не повече от 5 мин.
Маслото не е еднакво за различните компресори има си каталози по които трябва да се консултират,в противен случай компресора...

Вие изчислете едно жареждане колко време трябва да продължи.Това трябва да знаете и изисквате,ако някой ви каже,че за 20 мин.сте готов да знаете ,че ви претупва процедурата – готов но изработен

Това е горе долу от мен надявам се ,че сега ще има малко яснота за тази хубава и нужна екстра,която струва скъпо.Ако имате някави въпроси и мога ди ви помогна ще се радвам да ги чуя.


Последна промяна ангелски на 10 Май 2008, 8:16, променена общо 1 път
Ако имаш проблем, не трябва да се безпокоиш. Вариантите са два:
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.
поздравления за темата
отдавна не се пишат такива
може ли да кажеш какъв е този препарат? и от къде може да се купи?
Аз търсих много за старата кола, но все попадах на разни измислици

отдавна не се пишат такива
Последното нещо,което трябва да се прави е да се купи спецялен препарат за дезинфекция на въздухопроводите и купето.Най-малко един път в годината.Това премахва лошата миризма,убива много микроби,който се развъждат вътре в тръбите.Помага за астма и алергий.Начин на употреба четете упътването.
може ли да кажеш какъв е този препарат? и от къде може да се купи?
Аз търсих много за старата кола, но все попадах на разни измислици
- Anthony_J
- ентусиаст
-
- Мнения: 875
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530xd, LCI
Както и да препоръчаш сервиз, който прави всички тези неща както трябва. Не виждам смисъл да обикаляме по майстори и да им даваме акъл как да ни пълнят климатиците. Иначе поздравления за темата и много благодарности.
- Dozo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 449
- Регистриран на: 29.06.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 520i
- asasin18
- ентусиаст
-
- Мнения: 1062
- Регистриран на: 28.06.2007
- Местоположение: София (големото село)
- Пол: Мъж
- Кара: е70 sd
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
- Dozo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 449
- Регистриран на: 29.06.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 520i
Знам,че има добър сервиз някъде в Горна баня.Поне чувам добри отзиви за него.
Всеки има значение,иначе никой няма значение.
- ben_g
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 243
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525 TDS
Браво колега - много навреме я пускаш тази статия!
Относно колегите които питат за препарата - мисля, че тази тема ще ви помогне: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=35834

Относно колегите които питат за препарата - мисля, че тази тема ще ви помогне: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=35834
- SKISA
-
-
- Мнения: 4861
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби...нация и Вайълет!
един от евтините препарати го има в метро! на щанда за аксесоари. има бяла тръбичка ,която се вкарва във въздуховодите на купето и се пръска. задлъжително вадете филтрите на климатика преди да пръскате и изчакайте около 10мин след пръскане на отворени врати ,щото иначе се набива миризмата във филтрите и става много гадно. трябва като се пръсне да се остави да поизветрее и после пак на отворени врати да пуснете да подуха малко вантилатора ,за да превахне препарата ,щото иначе ако трегнете веднага и задуха на затворено купе може и лошо да ви стане...
- Burningparis
- ентусиаст
-
- Мнения: 807
- Регистриран на: 24.02.2006
- Местоположение: Cофия
- Пол: Мъж
- Кара: 320 I
Бравос!
аз да питам тогава. Как се познава дали има нещо за правене освен, когато ,явно, не духа студ....
Аз например смених филтъра на купето, изчистих таралежа (въпреки, че не баца на вс степени), махнах шумата и яко пръсках с препатара за почистване на въздуховоди (т.е. въздуховодите и радиаторчето). Тази процедура я правих за 2-ри път тази година и установих, че тук в СФ филтера на купето си отива за около 3 месеца, особено зимата, когато е влажно.... също така и, че на Е36-цата преди вилтъра се събират ужасно много боклуци по дифолт.
Дали е за смяна фреона, обче, не знам щото си духа студ, .... а като пусна климатика първоначално има едно яко ръмжене, което после изчезва...( естествено не е нормално) вероятно нямя масло....
е, от тук естествено идват и въпросите..... кой ще диагностицира системата и ще свърши работа качествено...без да счупи, крадне или прецака нещо...и съответно как варират цените на тези услуги...
аз да питам тогава. Как се познава дали има нещо за правене освен, когато ,явно, не духа студ....
Аз например смених филтъра на купето, изчистих таралежа (въпреки, че не баца на вс степени), махнах шумата и яко пръсках с препатара за почистване на въздуховоди (т.е. въздуховодите и радиаторчето). Тази процедура я правих за 2-ри път тази година и установих, че тук в СФ филтера на купето си отива за около 3 месеца, особено зимата, когато е влажно.... също така и, че на Е36-цата преди вилтъра се събират ужасно много боклуци по дифолт.
Дали е за смяна фреона, обче, не знам щото си духа студ, .... а като пусна климатика първоначално има едно яко ръмжене, което после изчезва...( естествено не е нормално) вероятно нямя масло....
е, от тук естествено идват и въпросите..... кой ще диагностицира системата и ще свърши работа качествено...без да счупи, крадне или прецака нещо...и съответно как варират цените на тези услуги...
- JohnnyBlack
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 522
- Регистриран на: 17.01.2005
- Местоположение: Мюнхен/Пловдив
© написа:може ли да кажеш какъв е този препарат? и от къде може да се купи? Аз търсих много за старата кола, но все попадах на разни измислици
Bardahl имат много добър комплект за почистване на въздуховодите и т.н. Състои се от три препарата и върши много добра работа. Продават го в Prospeed, но не помня цена.
- ангелски
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: 29.05.2006
- Местоположение: Временно на планетата, жител на ЕU
- Пол: Мъж
- Кара: 330xdА
- Детайли за колата: Става все още.
Здревейте колеги.За сервиз немога да ви кажа къде има,защото не работя в България,но вие като ходите да зареждате климатика,спокойно разпитвайте с какъв апарат разполагат какви са му функциите и ако има фсичко няма проблем.Най-добре е да го направят пред вас и задавайте въпроси от рода- сега какво прави,изтегли ли фреона,събра ли масло,сега стой ли на вакум,какво масло сложихте и т.н.
Маслото е различно за всеки компресор,ако не се сложи правилното компресора
Ако ви отговарят и объсняват всичко значи си разбират от работата,ако шикалкавят и не искат да се занимават с вас работата е ясна.В крайна сметка ви е сте клиента,а той винаги има право,все пак вие пллащате и вие изграждате имиджа на този майстор и гараж
.Трябва да са пълни идиоти за да ви отблъснат,защото така губят клиенти и трябва да пасе овцете на село после
За препарата незнам какво се предлага на пазара,но едно е ясно по-евтиното не е качествено.Може да мирише на хубаво и дълго,но като не избие микробите фаида няма.
И още нещо важно за климатика.Трябва да работи дори и през зимата не постоянно разбира се но поне два пъти през месеца за по 5-10 мин.Така ще предотвратите изсъхването на гумените гарнитури,което води до тяхното напукване и загуба на фреон.Заедно с газа се движи и маслото,което ги маже.Но това ще го добавя към темата,просто го пропуснах




И още нещо важно за климатика.Трябва да работи дори и през зимата не постоянно разбира се но поне два пъти през месеца за по 5-10 мин.Така ще предотвратите изсъхването на гумените гарнитури,което води до тяхното напукване и загуба на фреон.Заедно с газа се движи и маслото,което ги маже.Но това ще го добавя към темата,просто го пропуснах

Ако имаш проблем, не трябва да се безпокоиш. Вариантите са два:
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.
- boricha
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 253
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e28 525e, e34 520, e36 316,next иде
- Мечтае да кара: Всичките които не са описани горе
- skakaletca
- Потребител
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 24.02.2008
- Местоположение: Neu Isenburg
- Пол: Мъж
- Кара: 318d 2002
Така е по учебници но на всеки му е ясно че никъде в Бг. не се работи така. И обясни ако обичаш , защо се вакумира , и как след като си вакумирал ще има "5, 6 капчици " във дехидратора?
52 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Назад към Сервизно обслужване на БМВ
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани