Загуба на мощност след 2500 оборота 320д
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- baga
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 20.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: e90 320d 163hp 2006
Загуба на мощност след 2500 оборота 320д
Много изчетох за това как 320д 136 коня губи мощност след 2500 оборота. Някой казваха, че е от дебитомер, други твърдяха, че е от електромагнитен клапан, който контролира вакума-преди турбото, трети викат вакума на турбото, нафтата е кофти, няма си сила колата-нормално е, абе всякакви диагнози. Интересно ми беше, защото и мойта се е "научила" на тия трикове, да губи мощност, а понеже ми е първата 320д, незнаех дали е нормално или трябва намеса. От както я имам, карам само градско, с малки изключения. Тия дни ми се наложи едно пътуване в провинцията, ама за време, колата беше само в обороти и като се прибрах не можах да я позная!
От въпросното губене на мощност, нямаше и следа, и колата беше бонбон! Казвам ви, голяма разлика има. Преди, след 2500 оборота сякаш не и достигаше гориво, а сега дърпа без да се замисля.
Извода - трябва намеса!
Въпроса е къде и как да стане, без подмяната на всичките изброени части накуп, а само на тези които са заминали. Парите не ги печатя, още!
Моето /некомпетентно/ мнение е, че има някаква игра, с управлението на турбото. Май ще пробвам с тоя ел. клапан за регулиране на вакума - №1 на снимката.http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2230&hg=11&fg=45 Даже си спомням, че някой питаше, дали е възможна подмяна с вакум-клапана, който регулира АГР.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2229&hg=11&fg=45
При положение, че съм изолирал АГР-а, вакум-клапан № 1 май не ми трябва. Май няма какво да управлява?
Абе, отварям тая тема и се надявам да се включат хора, които са се борили с проблема, а вярвайте ми това е проблем. Така мисля след като видях разликата.

Извода - трябва намеса!
Въпроса е къде и как да стане, без подмяната на всичките изброени части накуп, а само на тези които са заминали. Парите не ги печатя, още!

Моето /некомпетентно/ мнение е, че има някаква игра, с управлението на турбото. Май ще пробвам с тоя ел. клапан за регулиране на вакума - №1 на снимката.http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2230&hg=11&fg=45 Даже си спомням, че някой питаше, дали е възможна подмяна с вакум-клапана, който регулира АГР.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2229&hg=11&fg=45
При положение, че съм изолирал АГР-а, вакум-клапан № 1 май не ми трябва. Май няма какво да управлява?
Абе, отварям тая тема и се надявам да се включат хора, които са се борили с проблема, а вярвайте ми това е проблем. Така мисля след като видях разликата.
по4ти сьщия сценарий е при мен, подобни загуби на мощност от време на време,
при мен сьщо е изолиран клапана на АГР (това добре ли е или не в краина сметка ?)
за турбото незнам не сам го преглеждал, дали някой проблеми идват от там ?
4есно казано сам готов да ги сменя с нови ако вси4ко се нормализира
мерси предварително !
при мен сьщо е изолиран клапана на АГР (това добре ли е или не в краина сметка ?)
за турбото незнам не сам го преглеждал, дали някой проблеми идват от там ?
4есно казано сам готов да ги сменя с нови ако вси4ко се нормализира
мерси предварително !
- baga
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 20.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: e90 320d 163hp 2006
Сега да ти кажа за моята игра с АГР-а. Като купих колата, на празен ход, при спиране, притрисаше доста неприятно. Майстора, който сменяше филтрите, изолира АГР-а и притрисането изчезна почти напълно. След един месец обаче ме посъветваха, да го почистя и да го оставя да работи. Направих го като нов, мих го с бензин, абе все едно слиза от щанда на някой магазин. Закачих го и пак започна да тресе, както в доброто старо време
Извода, при мен без АГР клапан! При теб незнам, ако имаш време и нерви, пробвай!

- kiko™
- ентусиаст
-
- Мнения: 822
- Регистриран на: 21.01.2008
- Пол: Мъж
- Кара: разни баварски екземпляри
- Мечтае да кара: ///M
Аз мога да ти помогна като ти кажа какви са признаците на заминало турбо - самото турбо се омаслява, започва да ти губи масло колата, ако я напъваш ти гори доста повече гориво. Като гледам не пишеш да има такива признаци, пробвай да изолираш АГР-а да видиш дали ще има промяна. Ето тук има опътване как се прави, на италиански е, но има доста снимки които ще ти бъдат от полза.
Успех
Успех

- kronos
- ентусиаст
-
- Мнения: 899
- Регистриран на: 30.11.2006
- Местоположение: с. Варна
- Пол: Мъж
- Кара: MB w212 AMG
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
Ако мотора е на около 150-200к е нормално турбото да е заминало малко или много. Мойто например се омаслява и има луфт на перката и сега се чудя какво да го правя(евентуален ремонт), но пък не ми харчи масло
Един колега ме пита за клапаните. Самия клапан на турбото също може да създаде проблем, но ел. клапана е виновен за това забиване и при смяната му проблема се оправя. АГР-а е добре да е изолиран, моя като го затапих колата започна да минава в авариен режим и се чудих какво да правя даже си мислих че е от чипосването, но проблема го реших като просто измъкнах буксата на ел.клапана, който управлява АГР-а.
Също голяма роля играе и подкачващата помпа също и ГНП-то, казаха ми че като се износи колата просто не върви.
После ако слагате спортен филтър е добре да се сложи такова киче като на оригиналния защото се цапа дебитомера, а може и нещо по едро да отиде до турбото и тогава...
При желание може да си монтирате и утайник на маслените пари, за да не се цапа кулера, а той също е важен.
Това е тъй да се каже стейдж 1
На мен вече не ми се занимава с тоя мотор, края на лятото заминавам за гдр-то да търся 330д 204 коня, там вече може да се позанимая по обстойно

Един колега ме пита за клапаните. Самия клапан на турбото също може да създаде проблем, но ел. клапана е виновен за това забиване и при смяната му проблема се оправя. АГР-а е добре да е изолиран, моя като го затапих колата започна да минава в авариен режим и се чудих какво да правя даже си мислих че е от чипосването, но проблема го реших като просто измъкнах буксата на ел.клапана, който управлява АГР-а.
Също голяма роля играе и подкачващата помпа също и ГНП-то, казаха ми че като се износи колата просто не върви.
После ако слагате спортен филтър е добре да се сложи такова киче като на оригиналния защото се цапа дебитомера, а може и нещо по едро да отиде до турбото и тогава...
При желание може да си монтирате и утайник на маслените пари, за да не се цапа кулера, а той също е важен.
Това е тъй да се каже стейдж 1

На мен вече не ми се занимава с тоя мотор, края на лятото заминавам за гдр-то да търся 330д 204 коня, там вече може да се позанимая по обстойно

колегата е писал, че като е изолирал АГРа е спряло да притрисва при спиране... Това ме навежда на мисълта, че може и клапана на АГРа да се зацапва и от там да идва проблема с притрисането. Явно е същият като на трурбото. Аз не смятам, че е добра идея да се изолира АГРа. По-добре да оправи.
Относно износване но ГНП и подкачваща помпа - подкачващата помпа просто качва гориво към ГНПто. Колкото и да е износена, предполагам, че е направена с голям капацитет и надали може да се стигне до състояние в което да не подкачва достатъчно нафта. А и не съм чувал за такъв случай.. ГНПто ако е износено предполагам, че колата изобщо няма да върви при никви условия. А и тя е достатъчно добра помпа. Знам, че най-често електроният й блок дава проблем, а не механичната част. Изгаря някъв резистор (или др. полупороводников елент) и трябва да се смени целия ел. блок. Т.е най-често или работи или не работи въобще.
Мисля, че тия загуби на мощност при рязко набиране трябва да се дължат на проблеми с клапите около наляганията на турбото. Или не се отварят/затварят до край или закасняват - ел. клапана и уестгейта. Но не съм специалист.
Относно износване но ГНП и подкачваща помпа - подкачващата помпа просто качва гориво към ГНПто. Колкото и да е износена, предполагам, че е направена с голям капацитет и надали може да се стигне до състояние в което да не подкачва достатъчно нафта. А и не съм чувал за такъв случай.. ГНПто ако е износено предполагам, че колата изобщо няма да върви при никви условия. А и тя е достатъчно добра помпа. Знам, че най-често електроният й блок дава проблем, а не механичната част. Изгаря някъв резистор (или др. полупороводников елент) и трябва да се смени целия ел. блок. Т.е най-често или работи или не работи въобще.
Мисля, че тия загуби на мощност при рязко набиране трябва да се дължат на проблеми с клапите около наляганията на турбото. Или не се отварят/затварят до край или закасняват - ел. клапана и уестгейта. Но не съм специалист.
- kronos
- ентусиаст
-
- Мнения: 899
- Регистриран на: 30.11.2006
- Местоположение: с. Варна
- Пол: Мъж
- Кара: MB w212 AMG
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
- kronos
- ентусиаст
-
- Мнения: 899
- Регистриран на: 30.11.2006
- Местоположение: с. Варна
- Пол: Мъж
- Кара: MB w212 AMG
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Колеги искам само да кажа, че това е най-стойностната тема относно този проблем-а това е проблем срещан много често!
Следя темата, за да знам каква да бъде следващата стъпка по решението на проблема!
Следя темата, за да знам каква да бъде следващата стъпка по решението на проблема!

- baga
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 20.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: e90 320d 163hp 2006
Искам да благодаря от името на всички нас /непросветените по проблема/ на колегите kronos и kasabov , че веднага приеха поканата ми, да ни помогнат със съвитите си. Пичове да знаете, видим ли се аз черпя!
А сега да се върнем на въпроса! kronos, аз те питах за клапаните и си мисля да започна със ел. клапана, за който ти каза. Ако смяната му не е трудна, като го купя, предлагам да го изтестваме на две три коли за да видим има ли разлика. Незнам за колегите, но аз мнооо мразя да сменям здрави неща и ако ще е така, по-добра да съм от полза на някой. Ако пък е по-сложно от колкото си мисля, дайте идея къде да отида, за да го сменя.
П.С. Последно тия двата ел.клапана за регулиране на вакума /агр и преди турбото/ еднакви ли са? Ако да, дайте да се опитаме да ги ползваме.

А сега да се върнем на въпроса! kronos, аз те питах за клапаните и си мисля да започна със ел. клапана, за който ти каза. Ако смяната му не е трудна, като го купя, предлагам да го изтестваме на две три коли за да видим има ли разлика. Незнам за колегите, но аз мнооо мразя да сменям здрави неща и ако ще е така, по-добра да съм от полза на някой. Ако пък е по-сложно от колкото си мисля, дайте идея къде да отида, за да го сменя.
П.С. Последно тия двата ел.клапана за регулиране на вакума /агр и преди турбото/ еднакви ли са? Ако да, дайте да се опитаме да ги ползваме.
- kronos
- ентусиаст
-
- Мнения: 899
- Регистриран на: 30.11.2006
- Местоположение: с. Варна
- Пол: Мъж
- Кара: MB w212 AMG
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
Смяната е сравнително лесна.
1.махаш въздуховода към възд. филтър
2. развърташ вакумния резервоар направо със стойката и вече имаш достъп до клапана.
самия клапан е малко кофти хванат с два болта и е малко трудно.
Това дали са еднакви не знам трябва да се провери, защото този на агр-а и без това е неизползваем и могат да спестят 150лв.
Това забиване 99% е от клапана, тъй че го сменете задължително.
1.махаш въздуховода към възд. филтър
2. развърташ вакумния резервоар направо със стойката и вече имаш достъп до клапана.
самия клапан е малко кофти хванат с два болта и е малко трудно.
Това дали са еднакви не знам трябва да се провери, защото този на агр-а и без това е неизползваем и могат да спестят 150лв.
Това забиване 99% е от клапана, тъй че го сменете задължително.
Аз не съм много компетентен по тези въпроси,но съм имал подобни проблеми и ще ви разкажа за резвитието им. Моята кола имаше същия проблем - губеше мощност при по високи обороти и също имаше много "специалисти" които препоръчваха смяна на какво ли не. Накрая отидох в един сервиз където мнението на майстора беше, че е въпросния клапан на турбото, по негово мнение той е еднакъв с този на АГР. Опита да ги размени, но нямаше ефект - според него и двата не работеха. В крайна сметка сменихме само клапана на турбото а другия май го изолира или нещо такова. Сега колата няма абсолютно никакъв проблем при обороти над 2500. Обаче забелязвам друга особенност - при рязко подаване на газ започва да ускорява добре, някъде около 2200 се получава загуба на мощност, след което пак продължава да ускорява. Така че смятам пак да я карам в сервиза за консултация, и ако трябва ще сменям и клапана на АГР. Честно казано се надявам да е от него защото другата възможност май е дебитомера, който е доста по скъп. Във всеки случай ако имате и вие подобни проблеми, и още по-добре с решения - пишете.
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
то като се замисля и при мен е нещо такова...като подам газ ускорява...към 2500 се зайнатява....връщам леко газта и подавам пак....захапе ли 3000 оборота и си мисли, че е бензикна...колкото и народ да се в возил забелязва, че от 3000 до 5000 ускорява страхотно...ама тея пусти 2500 я спъват...не е дебитомер, казвате, а ??
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани