Загуба на мощност след 2500 оборота 320д

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 20.01.2008
Местоположение: София
Кара: e90 320d 163hp 2006

Загуба на мощност след 2500 оборота 320д

Мнение от baga » 05 Май 2008, 18:24

Много изчетох за това как 320д 136 коня губи мощност след 2500 оборота. Някой казваха, че е от дебитомер, други твърдяха, че е от електромагнитен клапан, който контролира вакума-преди турбото, трети викат вакума на турбото, нафтата е кофти, няма си сила колата-нормално е, абе всякакви диагнози. Интересно ми беше, защото и мойта се е "научила" на тия трикове, да губи мощност, а понеже ми е първата 320д, незнаех дали е нормално или трябва намеса. От както я имам, карам само градско, с малки изключения. Тия дни ми се наложи едно пътуване в провинцията, ама за време, колата беше само в обороти и като се прибрах не можах да я позная! :shock: От въпросното губене на мощност, нямаше и следа, и колата беше бонбон! Казвам ви, голяма разлика има. Преди, след 2500 оборота сякаш не и достигаше гориво, а сега дърпа без да се замисля.
Извода - трябва намеса!
Въпроса е къде и как да стане, без подмяната на всичките изброени части накуп, а само на тези които са заминали. Парите не ги печатя, още! :winky:
Моето /некомпетентно/ мнение е, че има някаква игра, с управлението на турбото. Май ще пробвам с тоя ел. клапан за регулиране на вакума - №1 на снимката.http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2230&hg=11&fg=45 Даже си спомням, че някой питаше, дали е възможна подмяна с вакум-клапана, който регулира АГР.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2229&hg=11&fg=45
При положение, че съм изолирал АГР-а, вакум-клапан № 1 май не ми трябва. Май няма какво да управлява?
Абе, отварям тая тема и се надявам да се включат хора, които са се борили с проблема, а вярвайте ми това е проблем. Така мисля след като видях разликата.

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 18.04.2008
Местоположение: Хасково

Мнение от sheitan » 06 Май 2008, 13:17

по4ти сьщия сценарий е при мен, подобни загуби на мощност от време на време,

при мен сьщо е изолиран клапана на АГР (това добре ли е или не в краина сметка ?)

за турбото незнам не сам го преглеждал, дали някой проблеми идват от там ?

4есно казано сам готов да ги сменя с нови ако вси4ко се нормализира

мерси предварително !
Изображение BMW 320d touring

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 20.01.2008
Местоположение: София
Кара: e90 320d 163hp 2006

Мнение от baga » 06 Май 2008, 15:27

Сега да ти кажа за моята игра с АГР-а. Като купих колата, на празен ход, при спиране, притрисаше доста неприятно. Майстора, който сменяше филтрите, изолира АГР-а и притрисането изчезна почти напълно. След един месец обаче ме посъветваха, да го почистя и да го оставя да работи. Направих го като нов, мих го с бензин, абе все едно слиза от щанда на някой магазин. Закачих го и пак започна да тресе, както в доброто старо време :mhihi: Извода, при мен без АГР клапан! При теб незнам, ако имаш време и нерви, пробвай!

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 18.04.2008
Местоположение: Хасково

Мнение от sheitan » 06 Май 2008, 16:11

да мисля и аз 4е трябва да остане изолиран !

но нека да се концентрираме над другите клапи за трубото, дали те може да сьздават някакви проблеми ?

:roll:
Изображение BMW 320d touring

ентусиаст
Аватар
Мнения: 822
Регистриран на: 21.01.2008
Пол: Мъж
Кара: разни баварски екземпляри
Мечтае да кара: ///M

Мнение от kiko™ » 06 Май 2008, 18:45

Аз мога да ти помогна като ти кажа какви са признаците на заминало турбо - самото турбо се омаслява, започва да ти губи масло колата, ако я напъваш ти гори доста повече гориво. Като гледам не пишеш да има такива признаци, пробвай да изолираш АГР-а да видиш дали ще има промяна. Ето тук има опътване как се прави, на италиански е, но има доста снимки които ще ти бъдат от полза.
Успех ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 899
Регистриран на: 30.11.2006
Местоположение: с. Варна
Пол: Мъж
Кара: MB w212 AMG
Мечтае да кара: по пътища без дупки

Мнение от kronos » 06 Май 2008, 20:21

Ако мотора е на около 150-200к е нормално турбото да е заминало малко или много. Мойто например се омаслява и има луфт на перката и сега се чудя какво да го правя(евентуален ремонт), но пък не ми харчи масло :?:
Един колега ме пита за клапаните. Самия клапан на турбото също може да създаде проблем, но ел. клапана е виновен за това забиване и при смяната му проблема се оправя. АГР-а е добре да е изолиран, моя като го затапих колата започна да минава в авариен режим и се чудих какво да правя даже си мислих че е от чипосването, но проблема го реших като просто измъкнах буксата на ел.клапана, който управлява АГР-а.
Също голяма роля играе и подкачващата помпа също и ГНП-то, казаха ми че като се износи колата просто не върви.
После ако слагате спортен филтър е добре да се сложи такова киче като на оригиналния защото се цапа дебитомера, а може и нещо по едро да отиде до турбото и тогава...
При желание може да си монтирате и утайник на маслените пари, за да не се цапа кулера, а той също е важен.
Това е тъй да се каже стейдж 1 :D
На мен вече не ми се занимава с тоя мотор, края на лятото заминавам за гдр-то да търся 330д 204 коня, там вече може да се позанимая по обстойно :twisted:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 471
Регистриран на: 22.07.2007

Мнение от kasabov » 07 Май 2008, 12:13

колегата е писал, че като е изолирал АГРа е спряло да притрисва при спиране... Това ме навежда на мисълта, че може и клапана на АГРа да се зацапва и от там да идва проблема с притрисането. Явно е същият като на трурбото. Аз не смятам, че е добра идея да се изолира АГРа. По-добре да оправи.

Относно износване но ГНП и подкачваща помпа - подкачващата помпа просто качва гориво към ГНПто. Колкото и да е износена, предполагам, че е направена с голям капацитет и надали може да се стигне до състояние в което да не подкачва достатъчно нафта. А и не съм чувал за такъв случай.. ГНПто ако е износено предполагам, че колата изобщо няма да върви при никви условия. А и тя е достатъчно добра помпа. Знам, че най-често електроният й блок дава проблем, а не механичната част. Изгаря някъв резистор (или др. полупороводников елент) и трябва да се смени целия ел. блок. Т.е най-често или работи или не работи въобще.

Мисля, че тия загуби на мощност при рязко набиране трябва да се дължат на проблеми с клапите около наляганията на турбото. Или не се отварят/затварят до край или закасняват - ел. клапана и уестгейта. Но не съм специалист.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 899
Регистриран на: 30.11.2006
Местоположение: с. Варна
Пол: Мъж
Кара: MB w212 AMG
Мечтае да кара: по пътища без дупки

Мнение от kronos » 07 Май 2008, 13:18

Добра идея също е да се свали турбото и да се почисти геометрията, и при нужда да се смени гейта.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 471
Регистриран на: 22.07.2007

Мнение от kasabov » 07 Май 2008, 14:28

Трябва ли да се отваря самото турбо за това почистване? Ако да значи трябва и ремонтен комплект за затварянето след това.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 899
Регистриран на: 30.11.2006
Местоположение: с. Варна
Пол: Мъж
Кара: MB w212 AMG
Мечтае да кара: по пътища без дупки

Мнение от kronos » 07 Май 2008, 17:03

Като я направя процедурата ще пиша.Чисти се май топлата част.

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Мнение от Dimitroff » 07 Май 2008, 17:05

Колеги искам само да кажа, че това е най-стойностната тема относно този проблем-а това е проблем срещан много често!
Следя темата, за да знам каква да бъде следващата стъпка по решението на проблема! 8)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 20.01.2008
Местоположение: София
Кара: e90 320d 163hp 2006

Мнение от baga » 07 Май 2008, 20:02

Искам да благодаря от името на всички нас /непросветените по проблема/ на колегите kronos и kasabov , че веднага приеха поканата ми, да ни помогнат със съвитите си. Пичове да знаете, видим ли се аз черпя! :bchug:
А сега да се върнем на въпроса! kronos, аз те питах за клапаните и си мисля да започна със ел. клапана, за който ти каза. Ако смяната му не е трудна, като го купя, предлагам да го изтестваме на две три коли за да видим има ли разлика. Незнам за колегите, но аз мнооо мразя да сменям здрави неща и ако ще е така, по-добра да съм от полза на някой. Ако пък е по-сложно от колкото си мисля, дайте идея къде да отида, за да го сменя.
П.С. Последно тия двата ел.клапана за регулиране на вакума /агр и преди турбото/ еднакви ли са? Ако да, дайте да се опитаме да ги ползваме.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 899
Регистриран на: 30.11.2006
Местоположение: с. Варна
Пол: Мъж
Кара: MB w212 AMG
Мечтае да кара: по пътища без дупки

Мнение от kronos » 07 Май 2008, 20:21

Смяната е сравнително лесна.
1.махаш въздуховода към възд. филтър
2. развърташ вакумния резервоар направо със стойката и вече имаш достъп до клапана.
самия клапан е малко кофти хванат с два болта и е малко трудно.
Това дали са еднакви не знам трябва да се провери, защото този на агр-а и без това е неизползваем и могат да спестят 150лв.
Това забиване 99% е от клапана, тъй че го сменете задължително.

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 31.03.2008
Пол: Мъж
Кара: e46 320d , e91 320d

Мнение от besnito » 07 Май 2008, 23:19

Аз не съм много компетентен по тези въпроси,но съм имал подобни проблеми и ще ви разкажа за резвитието им. Моята кола имаше същия проблем - губеше мощност при по високи обороти и също имаше много "специалисти" които препоръчваха смяна на какво ли не. Накрая отидох в един сервиз където мнението на майстора беше, че е въпросния клапан на турбото, по негово мнение той е еднакъв с този на АГР. Опита да ги размени, но нямаше ефект - според него и двата не работеха. В крайна сметка сменихме само клапана на турбото а другия май го изолира или нещо такова. Сега колата няма абсолютно никакъв проблем при обороти над 2500. Обаче забелязвам друга особенност - при рязко подаване на газ започва да ускорява добре, някъде около 2200 се получава загуба на мощност, след което пак продължава да ускорява. Така че смятам пак да я карам в сервиза за консултация, и ако трябва ще сменям и клапана на АГР. Честно казано се надявам да е от него защото другата възможност май е дебитомера, който е доста по скъп. Във всеки случай ако имате и вие подобни проблеми, и още по-добре с решения - пишете.

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Мнение от Dimitroff » 07 Май 2008, 23:45

то като се замисля и при мен е нещо такова...като подам газ ускорява...към 2500 се зайнатява....връщам леко газта и подавам пак....захапе ли 3000 оборота и си мисли, че е бензикна...колкото и народ да се в возил забелязва, че от 3000 до 5000 ускорява страхотно...ама тея пусти 2500 я спъват...не е дебитомер, казвате, а ??

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook