Тема с информация относно акцизите при внос на МПС

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 820
Регистриран на: 7.06.2006

Тема с информация относно акцизите при внос на МПС

Мнение от add1cted » 31 Окт 2007, 14:47

Тази тема я пиша понеже знам, че си е занимавка да се намери информацията и предполагам една такава тема ще е полезна. Ако им допадне на модераторите може да я направят важна. Към днешна дата нещатата седят така:

1.Самият закон:
Чл. 40. (1) Акцизната ставка за употребяваните автомобили е, както следва:
1. за автомобили с мощност на двигателя над 120 kW до 150 kW по системата DIN - 35 лв. за 1 kW;
2. за автомобили с мощност на двигателя над 150 kW по системата DIN - 60 лв. за 1 kW;
3. за автомобили с мощност на двигателя над 126 kW до 157,5 kW по системата SAE - 33,33 лв. за 1 kW;

4. за автомобили с мощност на двигателя над 157,5 kW по системата SAE - 57,14 лв. за 1 kW.
(2) Акцизната ставка за новите автомобили е:
1. седемстотин (700) лева + 90 лв. за 1 kW за разликата над 120 kW по системата DIN;
2. седемстотин (700) лева + 85,71 лв. за 1 kW за разликата над 126 kW по системата SAE.


2.Информация относно термините DIN и SAE:

SAE = “Society of Automotive Engineers”. Това е американския стандарт – при него замерванията се правят без прикачени динамо, маслен и въздушен въздушен филтър и т.н. Тук мощността се мери по-скоро Бруто. Относителната разлика между DIN и SAE варира между 10-15%. Списание Road&Track дават следната формула за преобразуване:
DIN = SAE - 10%


DIN = “Deutsches Institut fur Normung” (известно още като Dourche Industrie Normen) или с други думи това е Германски стандарт. Той е най-често ползван от производителя. Тук измерените показатели са най-близки до реалните (т.е. до whp). Анализът се прави с прикачени динамо, маслена и водна помпа + допълнителни товари, равняващи се на създаваните от бензиновата помпа, инжекционната система, въздушния и масления филтър.
Корекцията се прави при атмосферно налягане 1013 mbar и 200 градуса по Целзий.

1*

3.Готови сметки:

Ще започна с е30 тъй като по-стари модели рядко се вкарват. При внос на при следните модели със следните двигатели дължите:

e30
- 316i, 318i, 318is, 320i, 323i, 324d, 324td - всичките двигатели са под 120 кВ и не се дължи акциз
- 320is (192 к.с./141 кВ) - дължат се 4935 лева
- 325i (170 к.с./125 кВ) - дължат се 4375 лева
- M3 (200 к.с./147 кВ) - дължат се 5145 лева
- M3 Evo (215 к.с./158 кВ) - дължат се 9480 лева

e31
- 840Ci (286 к.с./210 кВ) - дължат се 12 600 лева
- 850Ci (300 к.с./220 кВ) - дължат се 13 200 лева
(326 к.с./240 кВ) - дължат се 14 400 лева
- 850CSi (380 к.с./280 кВ) - дължат се 16 800 лева

e32
- 730i (188 к.с./138 kВ) - дължат се 4830 лева
(218 к.с./160 кВ) - дължат се 9610 лева
- 735i (211 к.с./155 кВ) - дължат се 9310 лева
- 740i (286 к.с./210 кВ) - дължат се 12 600 лева
- 750i (300 к.с./220 кВ) - дължат се 13 200 лева

e34
- 518i, 520i, 524td, 525td, 525tds - всичките двигатели са под 120 кВ и не се дължи акциз
- 525i/525ix (192 к.с./141 кВ) - дължат се 4935 лева
- 530i (188 к.с./138 kВ) - дължат се 4830 лева
(218 к.с./160 кВ) - дължат се 9610 лева
- 535i (211 к.с./155 кВ) - дължат се 9310 лева
- 540i (286 к.с./210 кВ) - дължат се 12 600 лева
- M5 (315 к.с./232 кВ) - дължат се 13 900 лева
(340 к.с./250 кВ) - дължат се 15 000 лева

e36
- 316i, 318i, 318is, 318tds, 320i, 325td, 325tds - всичките двигатели са под 120 кВ и не се дължи акциз
- 323i (170 к.с./125 кВ) - дължат се 4375 лева
- 325i (192 к.с./141 кВ) - дължат се 4935 лева
- 328i (193 к.с./142 кВ) - дъжат се 4995 лева
- M3 (286 к.с./210 кВ) - дължат се 12 600 лева
(321 к.с./236 кВ) - дължат се 14 160 лева

e37
- 1.8, 1.9, 2.0 - всичките двигатели са под 120 kВ и не се дължи акциз
- 2.2i (170 к.с./125 кВ) - дължат се 4375 лева
- 2.8i (193 к.с./142 кВ) - дължат се 4995 лева
- 3.0i (231 к.с./170 кВ) - дължат се 10 200 лева
- M (321 к.с./236 кВ) - дължат се 14 160 лева

e38
- 725tds - единственият двигател при този модел под 120 кВ и не се дължи акциз
- 728i (193 к.с./142 кВ) - дължат се 4995 лева
- 730i (218 к.с./160 кВ) - дължат се 9610 лева
- 730d (184 к.с./135 кВ) - дължат се 4725 лева
(193 к.с./142 кВ) - дължат се 4995 лева
- 735i (235 к.с./173 кВ) - дължат се 10 380 лева
- 740i (286 к.с./210 кВ) - дължат се 12 600 лева
- 740d (245 к.с./180 кВ) - дължат се 10 800 лева
- 750i (326 к.с./240 кВ) - дължат се 14 400 лева

e39
- 520d, 520i, 525tds, 525d - всичките двигатели са под 120 kВ и не се дължи акциз
- 520i (170 к.с./125 кв) - дължат се 4375 лева
- 523i (170 к.с./125 кв) - дължат се 4375 лева
- 525i (192 к.с./141 кВ) - дължат се 4935 лева
- 528i (193 к.с./142 кВ) - дължат се 4995 лева
- 530i (231 к.с./170 кВ) - дължат се 10 200 лева
- 530d (184 к.с./135 кВ) - дължат се 4725 лева
(193 к.с./142 кВ) - дължат се 4995 лева
- 535i (235 к.с./173 кВ) - дължат се 10 380 лева
(245 к.с./180 кВ) - дължат се 10 800 лева
- 540i (286 к.с./210 кВ) - дължат се 12 600 лева
- M5 (400 к.с./294 кВ) - дължат се 17 640 лева

e46
- 316i, 318i, 318d, 320i, 320d - всичките двигатели са под 120 kВ и не се дължи акциз
- 320i (170 к.с./125 кв) - дължат се 4375 лева
- 323i (170 к.с./125 кв) - дължат се 4375 лева
- 325i/325ix (192 к.с./141 кВ) - дължат се 4935 лева
- 328i (193 к.с./142 кВ) - дължат се 4995 лева
- 330i (231 к.с./170 кВ) - дължат се 10 200 лева
- 330d (184 к.с./135 кВ) - дължат се 4725 лева
(204 к.с./150 кВ) - дължат се 5250 лева
- M3 (343 к.с./252 кВ) - дължат се 15 120 лева
- M3 CSL (360 к.с./265 кВ) - дължат се 15 900 лева

e52
- 4.9 (400 к.с./294 кВ) - дължат се 17 640 лева

e53
- 3.0d (184 к.с./135 кВ) - дължат се 4725 лева
- 3.0d (218 к.с./160 кВ) - дължат се 9610 лева
- 3.0i (231 к.с./170 кВ) - дължат се 10 200 лева
- 4.4i (286 к.с./210 кВ) - дължат се 12 600 лева
- 4.4i (320 к.с./235 кВ) - дължат се 14 100 лева
- 4.6is (347 к.с./255 кВ) - дължат се 15 300 лева
- 4.8is (360 к.с./265 кВ) - дължат се 15 900 лева

e60/e61
- 520d - единственият двигател при този модел под 120 кВ и не се дължи акциз
- 520i (170 к.с./125 кв) - дължат се 4375 лева
- 523i (177 к.с/130 кВ) - дължат се 4550 лева
- 525d (177 к.с/130 кВ) - дължат се 4550 лева
- 525i (192 к.с./141 кВ) - дължат се 4935 лева
(218 к.с./160 кВ) - дължат се 9610 лева
- 530d (218 к.с./160 кВ) - дължат се 9610 лева
(231 к.с./170 кВ) - дължат се 10 200 лева
- 530i (231 к.с./170 кВ) - дължат се 10 200 лева
(258 к.с./190 кВ) - дължат се 11 400 лева
- 535d (272 к.с./200 кВ) - дължат се 12 000 лева
(286 к.с./210 кВ) - дължат се 12 600 лева
- 540i (306 к.с./225 кВ) - дължат се 13 500 лева
- 545i (333 к.с./245 кВ) - дължат се 14 700 лева
- 550i (367 к.с./270 кВ) - дължат се 16 200 лева
- M5 (507 к.с/373 кВ) - дължат се 22 380 лева

e63/e64
- 630i (258 к.с./190 кВ) - дължат се 11 400 лева
- 645i (333 к.с./245 кВ) - дължат се 14 700 лева
- 650i (367 к.с./270 кВ) - дължат се 16 200 лева
- M6 (507 к.с/373 кВ) - дължат се 22 380 лева

e65/e66
- 730d (218 к.с./160 кВ) - дължат се 9610 лева
(231 к.с./170 кВ) - дължат се 10 200 лева
- 730i (231 к.с./170 кВ) - дължат се 10 200 лева
(258 к.с./190 кВ) - дължат се 11 400 лева
- 735i (272 к.с./200 кВ) - дължат се 12 000 лева
- 740d (258 к.с./190 кВ) - дължат се 11 400 лева
- 740i (306 к.с./225 кВ) - дължат се 13 500 лева
- 745d (299 к.с./220 кВ) - дължат се 13 200 лева
(329 к.с./242 кВ) - дължат се 14 520 лева
- 745i (333 к.с./245 кВ) - дължат се 14 700 лева
- 750i (367 к.с./270 кВ) - дължат се 16 200 лева
- 760i (445 к.с./327 кВ) - дължат се 19 620 лева

e70
- 3.0si (258 к.с./190 кВ) - дължат се 11 400 лева
- 3.0d (231 к.с./170 кВ) - дължат се 10 200 лева
- 3.0sd (286 к.с./210 кВ) - дължат се 12 600 лева
- 4.8is (355 к.с./261 кВ) - дължат се 15 660 лева

e83
- 2.0i, 2.0d - всичките двигатели са под 120 kВ и не се дължи акциз
- 2.5i (192 к.с./141 кВ) - дължат се 4935 лева
- 3.0d (204 к.с./150 кВ) - дължат се 9000 лева
(218 к.с./160 кВ) - дължат се 9610 лева
- 3.0sd (286 к.с./210 кВ) - дължат се 12 600 лева
- 3.0i (231 к.с./170 кВ) - дължат се 10 200 лева
- 3.0si (258 к.с./190 кВ) - дължат се 11 400 лева

e85/e86
- 2.0i - единственият двигател при този модел под 120 кВ и не се дължи акциз
- 2.2i (170 к.с./125 кв) - дължат се 4375 лева
- 2.5i (177 к.с/130 кВ) - дължат се 4550 лева
(192 к.с./141 кВ) - дължат се 4935 лева
- 2.5si (218 к.с./160 кВ) - дължат се 9610 лева
- 3.0i (231 к.с./170 кВ) - дължат се 10 200 лева
- 3.0si (265 к.с./195 кВ) - дължат се 11 700 лева
- М (343 к.с./252 кВ) - дължат се 15 120 лева

e87
- 116i, 118i, 118d, 120i, 120d - всичките двигатели са под 120 kВ и не се дължи акциз
- 120d (177 к.с/130 кВ) - дължат се 4550 лева
- 123d (204 к.с./150 кВ) - дължат се 9000 лева
- 130i (265 к.с./195 кВ) - дължат се 11 700 лева
- 135i (306 к.с./225 кВ) - дължат се 13 500 лева

e90/e91/e92/e93
- 318i, 318d, 320i, 320d - всичките двигатели са под 120 kВ и не се дължи акциз
- 320d (177 к.с/130 кВ) - дължат се 4550 лева
- 325i (218 к.с./160 кВ) - дължат се 9610 лева
- 330d (231 к.с./170 кВ) - дължат се 10 200 лева
- 330i (258 к.с./190 кВ) - дължат се 11 400 лева
- 335d (286 к.с./210 кВ) - дължат се 12 600 лева
- 335i (306 к.с./225 кВ) - дължат се 13 500 лева
- M3 (420 к.с./309 кВ) - дължат се 18 540 лева



1* - Информацията е взаимствана от Tuning Club
Мислех и снимки да сложа, но се отказах.. Надявам се да е полезна, ако пък не я намерите за полезна поне си запълних към два часа от времето :mhihi: Enjoy ;)
Последна промяна add1cted на 28 Мар 2008, 4:04, променена общо 3 пъти

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 206
Регистриран на: 10.10.2006

Мнение от ivodivo » 27 Ное 2007, 18:36

http://auto.mitnica.com/

На този линк има калкулатор за всички дължими такси при внос.

Му му мух мули, майкоууу!
Аватар
Мнения: 3102
Регистриран на: 18.07.2006

Мнение от absix » 09 Окт 2008, 16:10

Май е време да се добавят и фейслифтовете щото са други конете ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 796
Регистриран на: 10.11.2007
Пол: Мъж
Кара: BMW Z4 2.5 & E39 525
Мечтае да кара: ///M6

Мнение от vanioboy » 15 Окт 2008, 15:28

:roll: а как се плаща преди регистрацията,след изобщо ако е след какъв е срока,дали има възможност на вноски?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 820
Регистриран на: 7.06.2006

Мнение от add1cted » 15 Окт 2008, 15:36

absix написа:Май е време да се добавят и фейслифтовете щото са други конете ;)

Ще ъпдейтна до края на седмицата.

Му му мух мули, майкоууу!
Аватар
Мнения: 3102
Регистриран на: 18.07.2006

Мнение от absix » 16 Окт 2008, 21:18

Златен си ;) Благодарим за усилията.

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 2.01.2008
Местоположение: Кюстендил , София
Пол: Мъж
Кара: 320 cabrio e36
Мечтае да кара: CSL; tii

Мнение от pepo_kn » 03 Фев 2009, 19:32

не намерих друга тема ,ако има да ме поправите , но искам да питам : има ли начин да се заобиколи целия този процес с плащането на тея пари за акциз ? дори с плащането на малко по-малко пари :roll:
Да пишеш с латински букви на кирилица е като да пишеш с лайна по стена! Гадно е но пак се чете!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 155
Регистриран на: 15.12.2008
Местоположение: в работата, в интернет и в колата...
Пол: Мъж
Кара: E90 318i 143PS
Мечтае да кара: 516xd ако го изобретят

Мнение от kubica » 03 Фев 2009, 19:41

евала на колегата add1cted дето си направи труда, темата е полезна и актуална. искам само да добавя, че тези цени са без ДДС, тоест те се добавят към облагаемата стойност на автомобила преди ДДС-то (особено важи за новите коли, защото там всички вносители са регистрирани по ЗДДС), докато за старите коли, ако си я внесеш на твое име, частно лице, не дължиш ДДС, но ако отидеш в някоя автокъща или търговец на Горубляне и кажеш - искам ете тая кола от Mobile.de - може да не излезнат сметките, защото той е длъжен да обложи акциза+колата+транспорта с ДДС - естествено стойността на колата е символична...

Дружба Дринк Тийм
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 25.01.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Само на БИРА !

Мнение от dizle » 04 Фев 2009, 18:52

мерси за полезната информация колега ;)
ИзображениеИзображение

Слабите се стремят към порядъка, силните владеят xаоса! Изображение

на ge_a диването
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Жена
Кара: E87 116i N45B16

Мнение от cherry_dream » 11 Фев 2009, 12:54

Мерси за хубавата тема.
Искам да попитам точно 120 kw къде влиза?
Dare To Dream

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1013
Регистриран на: 11.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '07 E91 335i

Мнение от Maverick_VS » 11 Фев 2009, 12:59

За точно 120kW акциз не се плаща ;)!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Мнение от VesoPesa » 11 Фев 2009, 13:22

тя тая тема не беше ли важна :shock: да не са паднали акцизите, та и темата е паднала :shock:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 18.12.2007
Местоположение: iZ DefIlEtaTa
Пол: Мъж
Кара: CoMPacT M54Б30
Мечтае да кара: 645Ci

Мнение от Sparco_Racing » 11 Фев 2009, 19:07

VesoPesa написа:да не са паднали акцизите, та и темата е паднала :shock:


Всеки за това си мечтае но ... :confused:
Drifting Is NOT a Crime ...
"The Power Of ///M In The Palm Of My Hands"™
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1035
Регистриран на: 8.12.2006
Местоположение: Mladost Мнения: 1111
Кара: колело

Мнение от bace_martu » 11 Фев 2009, 20:28

VesoPesa написа:тя тая тема не беше ли важна :shock: :shock:

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 3.02.2013
Пол: Мъж

Re: Тема с информация относно акцизите при внос на МПС

Мнение от nov_bmw_fen » 30 Дек 2014, 2:24

колеги към днешна дата, как стоят нещата с митото? конкретно за внос на кола от Швейцария. питам понеже гледам че темата е от доста време и скоро никой не е писал по нея.с доста хора съм говорил и всеки различно ми казва. немога да намеря и по сайтовете точна информация :( ще ви бъда благодарен ако ми отделеите малко време да драснете 2-3 реда,как точно стоят нещата. а колата е 330D E46 204 к.с. Благодаря

Следваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook