Първи впечатления и съответно въпроси ... 520i
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- bmw_n00b
- ентусиаст
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
Първи впечатления и съответно въпроси ... 520i
За удоволствието няма да говоря, мисля че на всики тук е добре известно. Сега конкретно за моя случай забелязвам следните неща:
1. При смяна на скорости и особено при потегляне се усеща едно много еластично придърпване напред-назад, ако не се внимава със съединителя. Придърпването не е съпроводено с някакви звуци или тракания.
2. При преминаване през зоната на около 1900 rpm звукът от двигателя става някак по-басов независимо на коя предавка съм в момента, т.е. явлението се наблюдава от 1-ва до 5-та. Избягвам го засега като сменям на почти 3000 rpm, т.е. на следващата предавка оборотите не падат под 2000.
3. Още като тръгнах с колата от Германия попаднах в задръстване край Мюнхен. Там ми направи впечатление че при скорост по-ниска от 40-50 км/ч се, независимо на скорост или на свободна се усеща поклащане на автомобила като от крива гума, което със сигурност не е от настилката, тъй като задръстването беше поне 10 км и пътя беше във видимо перфектно състояние. Тук в BG не го усещам щото си се клатя така или иначе
4. Когато колата е загряла и спра на светофар, изключа от скорост има трудност при вкарване на първа, примерно трябва да вкарам 2-ра и после влиза лесно 1-ва, понякога има и леко съпротивление при превключване от 1-ва на 2-ра.
Общо взето това е. Ако някой има наблюдения и желае да сподели ще съм много благодарен. Иначе имам час за М-Кар за понеделник, но как не ми се иска никой да се докосва до машинката, а пък съм бос в тази сфера.... Благодаря!
1. При смяна на скорости и особено при потегляне се усеща едно много еластично придърпване напред-назад, ако не се внимава със съединителя. Придърпването не е съпроводено с някакви звуци или тракания.
2. При преминаване през зоната на около 1900 rpm звукът от двигателя става някак по-басов независимо на коя предавка съм в момента, т.е. явлението се наблюдава от 1-ва до 5-та. Избягвам го засега като сменям на почти 3000 rpm, т.е. на следващата предавка оборотите не падат под 2000.
3. Още като тръгнах с колата от Германия попаднах в задръстване край Мюнхен. Там ми направи впечатление че при скорост по-ниска от 40-50 км/ч се, независимо на скорост или на свободна се усеща поклащане на автомобила като от крива гума, което със сигурност не е от настилката, тъй като задръстването беше поне 10 км и пътя беше във видимо перфектно състояние. Тук в BG не го усещам щото си се клатя така или иначе
4. Когато колата е загряла и спра на светофар, изключа от скорост има трудност при вкарване на първа, примерно трябва да вкарам 2-ра и после влиза лесно 1-ва, понякога има и леко съпротивление при превключване от 1-ва на 2-ра.
Общо взето това е. Ако някой има наблюдения и желае да сподели ще съм много благодарен. Иначе имам час за М-Кар за понеделник, но как не ми се иска никой да се докосва до машинката, а пък съм бос в тази сфера.... Благодаря!
Re: Първи впечатления и съответно въпроси...
bmw_n00b написа: bmw_n00b
кандидат ентусиаст
Кара: '98 520i
Регистриран на: 21 Авг 2007
Мнения: 9
Местожителство: Пловди
Не е зле да си видиш и генерацията от изпускателите до крайното гърне. По т.3 първо отиди на гумаджия да ти види джантите и гумите дали има криви такива. След това е хубаво да отидеш на реглаш преден/заден и да ти видят ходовата част за неизправности . Незнам дали съединителят е саморегулиращ се или с ръчна регулировка на жилото, но виж и това преди да предпиемеш смяна. На много други коли съм имал такъв проблем, но те са били друга марка и с лека настройка на жилото съм оправял проблема.
- bmw_n00b
- ентусиаст
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
мерси, kagebista
Не че разбирам много от това, което ме съветваш, но ще ми е много полезно,
когато започнат от сервиза да ме убеждават кое е за смяна. За гумите утре ще ходя.
Още веднъж, благодаря на отзовалите се!
Едит: Следването тези указания и съответно положителен резултат достатъчно условие ли е, че съединителят не е за смяна?
Не че разбирам много от това, което ме съветваш, но ще ми е много полезно,
когато започнат от сервиза да ме убеждават кое е за смяна. За гумите утре ще ходя.
Още веднъж, благодаря на отзовалите се!
Едит: Следването тези указания и съответно положителен резултат достатъчно условие ли е, че съединителят не е за смяна?
Проверете съединителя дали не е свършил.Паркирайте колата срещу бордюр с предницата, така че предните гуми да са опрели в бордюра, дръпнете ръчната спирачка (ако няма бордюр и само на ръчна сп.става-стига да държи здраво)
Запалете двигателя ,включете на 3 скорост и дръжте съединителя натиснат, вдигнете около 2500/3000 оборота и задръжте педала на газта, постепенно и бавно започнете да отпускате съединителя и накрая го отпуснете изцяло....
...ако колата изгасне-Добре!
ако остане двигателят да работи, значи съединителя приплъзва.
Направете същата процедура и на 2-ра скорост!
Това е тест за напълно свършен съединител!
- martoto
- младши ентусиаст
- Мнения: 298
- Регистриран на: 13.02.2007
- Местоположение: UK
- Кара: от грешната страна
И отново маховик. Винаги се пропуска тоя пусти маховик а по т.1 проблема почти сигурно е в него. Май-това трябва да отиде в най-често срещани проблеми... По т.4 има вариант съединителят да не отделя добре. Ако е затруднено включването и на задна (тя също е синхронизирана за разлика на повечето масови автомобили) това би било потвърждение на предположението. Ама хич не е сигурно. За т.2 и 3 колегите са си го казали. А, и честито за отличният автомобил, колега
- bmw_n00b
- ентусиаст
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
Току що пробвах упражнението със съединителя на трета предавка. Колата изгасна и в двата опита, които си позволих Забелязох друго - като потегля, мона ли по-нагоре от 1-ва и спра на свободна, лостът не влиза никъде освен на втора при макс. натиснат съединител. Веднъж мине ли през втора - няма проблем.... Със задна никога никакъв проблем....
- D.Pavlov
- младши ентусиаст
- Мнения: 721
- Регистриран на: 19.07.2005
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Е38
- Мечтае да кара: Е38
- Se7ven
- ентусиаст
- Мнения: 887
- Регистриран на: 20.10.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5, Е60, Е30
- Мечтае да кара: с талон
- Детайли за колата: БМВ
Ако педала на съединителя е по-високо от педалана спирачката, вероятноста да сменяш съединител е голяма.
- bmw_n00b
- ентусиаст
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
Вчера взех колата от М-Кар и ми казаха, че съединителя си бил наред, което според мен говори че тия не са наред нещо... Колата се клати като детско камионче, а тежи 1.5 тона?? Та след като изчетох всичко свързано с маховика във форума, въпросът ми е следния: възможно ли е съединителят да е заминал, въпреки, че не дава видими (и надушващи се) признаци. При свляне на скоростна кутия дали е висок процента за изясняване на причината, т.е. струва ли си да го направя? Колата е на 95 000 километра, потвърдиха ми го от М-Кар, предполагам, че компютъра поне могат да четат правилно. Мерси!
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3330
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Не, колега съединитела явно си е добре. виж маховика както каза колегата по-нагоре (тва за поклащането) а също и маслото в скоростната кутия (тва за трудното превключване) колкото по-малко масло остава толкова по-трудно се превключват скоростите , също ако ти се отмества стрелката на температурата дори и 2мм в дясно от 90гр. си виж и термостат и перка - перката най-лесно се пробва като на загрял двигател (90гр.) се опиташ да я завъртиш на ръка, ако се върти значи виско-съединитела на перката е заминал и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ВЕДНАГА трябва да се смени с нов немски иначе ...... тва от мен оправи тези дреболии и ще видиш какъв прекрасен автомобил притежаваш истинско удоволствие от шофирането
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3330
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
- pazokolarov
- старши ентусиаст
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
spacepl написа:.....- перката най-лесно се пробва като на загрял двигател (90гр.) се опиташ да я завъртиш на ръка, ако се върти значи виско-съединитела на перката е заминал и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ВЕДНАГА трябва да се смени с нов немски иначе ......
Не е точно така. Проверява се при работещ загрял двигател, като с парче нагънат вестник, примерно, притискаш плавно перката на виското. Ако при това можеш да спреш перката, значи виското си е заминало. Изправния вискосъединител трябва да оказва голямо съпротивление - не би трябвало да можеш да го спреш да се върти.
Силиконовото масло в съединителя е много чувствително на температуни изменения и при изключен двигател не е сигурно, че ще получиш верен резултат.
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани