Първи впечатления и съответно въпроси ... 520i

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Първи впечатления и съответно въпроси ... 520i

Мнение от bmw_n00b » 13 Сеп 2007, 18:51

За удоволствието няма да говоря, мисля че на всики тук е добре известно. Сега конкретно за моя случай забелязвам следните неща:

1. При смяна на скорости и особено при потегляне се усеща едно много еластично придърпване напред-назад, ако не се внимава със съединителя. Придърпването не е съпроводено с някакви звуци или тракания.

2. При преминаване през зоната на около 1900 rpm звукът от двигателя става някак по-басов независимо на коя предавка съм в момента, т.е. явлението се наблюдава от 1-ва до 5-та. Избягвам го засега като сменям на почти 3000 rpm, т.е. на следващата предавка оборотите не падат под 2000.

3. Още като тръгнах с колата от Германия попаднах в задръстване край Мюнхен. Там ми направи впечатление че при скорост по-ниска от 40-50 км/ч се, независимо на скорост или на свободна се усеща поклащане на автомобила като от крива гума, което със сигурност не е от настилката, тъй като задръстването беше поне 10 км и пътя беше във видимо перфектно състояние. Тук в BG не го усещам щото си се клатя така или иначе :roll:

4. Когато колата е загряла и спра на светофар, изключа от скорост има трудност при вкарване на първа, примерно трябва да вкарам 2-ра и после влиза лесно 1-ва, понякога има и леко съпротивление при превключване от 1-ва на 2-ра.

Общо взето това е. Ако някой има наблюдения и желае да сподели ще съм много благодарен. Иначе имам час за М-Кар за понеделник, но как не ми се иска никой да се докосва до машинката, а пък съм бос в тази сфера.... Благодаря!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1042
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: СОФИЯ

Мнение от kagebista » 13 Сеп 2007, 21:18

Kаква е колата? :confused:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2643
Регистриран на: 22.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Първи впечатления и съответно въпроси...

Мнение от Kris » 13 Сеп 2007, 21:26

bmw_n00b написа: bmw_n00b
кандидат ентусиаст

Кара: '98 520i
Регистриран на: 21 Авг 2007
Мнения: 9
Местожителство: Пловди


;)

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 13.08.2007
Местоположение: София

Мнение от ZZ » 14 Сеп 2007, 4:24

Съединител:

Феродов диск (133лв.)
+
Притискателен диск (106лв.)
+
Аксиален лагер (45лв.)
+
Работа [126 лв. (с отстъпката)]

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 14 Сеп 2007, 8:42

@ZZ благодаря за насоките!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1042
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: СОФИЯ

Мнение от kagebista » 14 Сеп 2007, 12:32

Не е зле да си видиш и генерацията от изпускателите до крайното гърне. По т.3 първо отиди на гумаджия да ти види джантите и гумите дали има криви такива. След това е хубаво да отидеш на реглаш преден/заден и да ти видят ходовата част за неизправности ;) . Незнам дали съединителят е саморегулиращ се или с ръчна регулировка на жилото, но виж и това преди да предпиемеш смяна. На много други коли съм имал такъв проблем, но те са били друга марка и с лека настройка на жилото съм оправял проблема.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 14 Сеп 2007, 13:50

мерси, kagebista :)
Не че разбирам много от това, което ме съветваш, но ще ми е много полезно,
когато започнат от сервиза да ме убеждават кое е за смяна. За гумите утре ще ходя.
Още веднъж, благодаря на отзовалите се!

Едит: Следването тези указания и съответно положителен резултат достатъчно условие ли е, че съединителят не е за смяна?

Проверете съединителя дали не е свършил.Паркирайте колата срещу бордюр с предницата, така че предните гуми да са опрели в бордюра, дръпнете ръчната спирачка (ако няма бордюр и само на ръчна сп.става-стига да държи здраво)
Запалете двигателя ,включете на 3 скорост и дръжте съединителя натиснат, вдигнете около 2500/3000 оборота и задръжте педала на газта, постепенно и бавно започнете да отпускате съединителя и накрая го отпуснете изцяло....
...ако колата изгасне-Добре!
ако остане двигателят да работи, значи съединителя приплъзва.
Направете същата процедура и на 2-ра скорост!
Това е тест за напълно свършен съединител!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 298
Регистриран на: 13.02.2007
Местоположение: UK
Кара: от грешната страна

Мнение от martoto » 14 Сеп 2007, 18:48

И отново маховик. Винаги се пропуска тоя пусти маховик а по т.1 проблема почти сигурно е в него. Май-това трябва да отиде в най-често срещани проблеми... По т.4 има вариант съединителят да не отделя добре. Ако е затруднено включването и на задна (тя също е синхронизирана за разлика на повечето масови автомобили) това би било потвърждение на предположението. Ама хич не е сигурно. За т.2 и 3 колегите са си го казали. А, и честито за отличният автомобил, колега :)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 14 Сеп 2007, 18:56

Току що пробвах упражнението със съединителя на трета предавка. Колата изгасна и в двата опита, които си позволих :confused: Забелязох друго - като потегля, мона ли по-нагоре от 1-ва и спра на свободна, лостът не влиза никъде освен на втора при макс. натиснат съединител. Веднъж мине ли през втора - няма проблем.... Със задна никога никакъв проблем.... :shock:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 721
Регистриран на: 19.07.2005
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Е38
Мечтае да кара: Е38

Мнение от D.Pavlov » 15 Сеп 2007, 9:14

Според мен първо провери маслото в скоростите!!!
"Не става само с ядене , трябва и акъл!!!"

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Мнение от Se7ven » 15 Сеп 2007, 13:37

Ако педала на съединителя е по-високо от педалана спирачката, вероятноста да сменяш съединител е голяма.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 18 Сеп 2007, 17:26

Вчера взех колата от М-Кар и ми казаха, че съединителя си бил наред, което според мен говори че тия не са наред нещо... Колата се клати като детско камионче, а тежи 1.5 тона?? :shock: Та след като изчетох всичко свързано с маховика във форума, въпросът ми е следния: възможно ли е съединителят да е заминал, въпреки, че не дава видими (и надушващи се) признаци. При свляне на скоростна кутия дали е висок процента за изясняване на причината, т.е. струва ли си да го направя? Колата е на 95 000 километра, потвърдиха ми го от М-Кар, предполагам, че компютъра поне могат да четат правилно. Мерси!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3330
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Мнение от spacepl » 19 Сеп 2007, 7:42

Не, колега съединитела явно си е добре. виж маховика както каза колегата по-нагоре (тва за поклащането) а също и маслото в скоростната кутия (тва за трудното превключване) колкото по-малко масло остава толкова по-трудно се превключват скоростите , също ако ти се отмества стрелката на температурата дори и 2мм в дясно от 90гр. си виж и термостат и перка - перката най-лесно се пробва като на загрял двигател (90гр.) се опиташ да я завъртиш на ръка, ако се върти значи виско-съединитела на перката е заминал и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ВЕДНАГА трябва да се смени с нов немски иначе ...... тва от мен оправи тези дреболии и ще видиш какъв прекрасен автомобил притежаваш истинско удоволствие от шофирането

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3330
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Мнение от spacepl » 19 Сеп 2007, 7:44

КОЛЕГА КАТО ПРОБВАШ ПЕРКАТА ГАСИ МОТОРА ДЕ НА ОСТАНЕШ БЕЗ ПРЪСТЕТА :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 19 Сеп 2007, 10:19

spacepl написа:.....- перката най-лесно се пробва като на загрял двигател (90гр.) се опиташ да я завъртиш на ръка, ако се върти значи виско-съединитела на перката е заминал и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ВЕДНАГА трябва да се смени с нов немски иначе ......

Не е точно така. Проверява се при работещ загрял двигател, като с парче нагънат вестник, примерно, притискаш плавно перката на виското. Ако при това можеш да спреш перката, значи виското си е заминало. Изправния вискосъединител трябва да оказва голямо съпротивление - не би трябвало да можеш да го спреш да се върти.
Силиконовото масло в съединителя е много чувствително на температуни изменения и при изключен двигател не е сигурно, че ще получиш верен резултат.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook