Амнезия на таблото - решение

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Амнезия на таблото - решение

Мнение от TheBoss » 20 Май 2007, 12:02

Почти всички, рано или късно, се сблъскваме с проблема "Амнезия на таблото". Не, че е кой знае какъв проблем, ама е гадно. Лично аз карам на газ и за мен това е важно. Знам си разхода и мога да следя кога идва време да дозаредя. Ама като ми се нулира дневният километражи се почва едно ровене из жабката(имам изграден навик да си записвам всички разходи направени по колата та за това си записвам и кога колко гориво съм сипал). Както и да е, от доста време с Милен, колегата по-известен като Напстерс, се каним да решим проблема на мойто табло и естествено да го документираме. И най-накрая го направихме в дъжда, естествено. Добре, че седяхме в колата само 5 минути. :mhihi: :mhihi: :mhihi: И така, ето последователността на ремонта в картинки.


1. С обикновена кръстата отверка развивате двете болтчета, които крепят таблото към централната конзола.
Изображение
Изображение

2. Мушкате отверката в отвора и внимателно издърпвате таблото напред.
Изображение
Изображение

3. Изтегляте таблото максимално напред към кормилото(за целта предварително оставете волана в средно положение, за колегите с еърбег може и да не стане, но опитайте)
Изображение
Изображение

4. Завъртете таблото леко настрани и бръкнете отзад за да разкачите кабелите
Изображение
Изображение

5. Завъртете таблото на 90 градуса и го изтеглете към вас през кормилото.
Изображение
Изображение

Следват процедури на маса. Може и да си помагате с бира(както ние с Напстерса), но това е лично решение.

6. Намерете двете ключалки на задната част на таблото. На едната пише на немски, а на другата на английски.
Изображение
Изображение

7. Завъртете в посока обратна на часовниковата стрелка.
Изображение
Изображение

8. Внимателно повдигнете задния капак. Може да ви се наложи да употребите повечко сила, ако не е бил отварян.
Изображение
Изображение

9. Ето така трябва да изглежда таблото полуразглобено. Сега е моментът да си проверите всички крушки дали са изправни.
Изображение
Изображение

10. Внимателно освободете пластмасовата пантичка в горния край на таблото и отделете задния капак.
Изображение
Изображение

11. Огледайте внимателно таблото за местата на закрепване, приличат на попнитове, но всъщност е стопена пластмаса. След като отремонтирате таблото може на същите места да завиете малки рапидки, които да закрепят платката към задния капак.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

12. С бормашина разпробийте крепежите и извадете платката от задния капак.
Изображение
Изображение

13. На гърба на платката намерете трите кондензатора (два по 100 и един от 200 мФ, интересното е, че оригиналните са обратни по размер на капацитета си, т.е. тези по 100 са големи, а този от 200 е по-малък. Нашите са си както трябва: малък капацитет - малки кондензатори, голям капацитет - големи кондензатори. Да им се чуди човек на тия германци. Е после като започнете да запоявате ще разберете защо, но до тогава тръпнете в очакване :mhihi: )
Изображение
Изображение

14. Сменете кондензаторите дори и да ви изглеждат перфектни на външен вид. Моите бяха такива, но единият се прости с еднто си краче при разпояването.
Изображение
Изображение

15. Ето и крайния резултат.
Изображение
Изображение

16. Сглобете таблото по обратния път, монтирайте го на конзолата и нещо, което аз нямаше да се сетя, Милко обаче е умен, направете теста на таблото за да се убедите, че всичко работи.
Последна промяна TheBoss на 26 Май 2007, 9:31, променена общо 2 пъти
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 151
Регистриран на: 31.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: усмихнат
Мечтае да кара: совалка

Мнение от texudo » 20 Май 2007, 12:39

без думи само с картинки:bowdown: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
"Наслаждавай се на малките неща,осбено на половия си орган.Големите проблеми тръгват от малките работи..."

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

ре

Мнение от slavianko » 20 Май 2007, 18:18

Това си е направо за "Важни теми" Не знам има ли някой който е карал Е34 повече от 2г и да не е имал подобен проблем
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 534
Регистриран на: 10.04.2006
Местоположение: Bulgaria, Ruse

Мнение от BMW5820iA » 21 Май 2007, 22:10

Браво, браво ... :yes:
много полезно

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1420
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Мнение от predel » 22 Май 2007, 15:22

Да ама снимките нещо ги е хванала липсата :(
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Мнение от TheBoss » 23 Май 2007, 8:20

Ще се появят, тия тупани от фотобукета решили, че съм минал лимита от 1 ГБ и да спрели акаунта до 4.6 :evil: :evil: :evil: :evil:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1349
Регистриран на: 15.04.2006
Местоположение: Любимец
Пол: Мъж
Кара: E38

Re: ре

Мнение от the_gate » 23 Май 2007, 8:23

slavianko написа:Това си е направо за "Важни теми" Не знам има ли някой който е карал Е34 повече от 2г и да не е имал подобен проблем

аз съм моето вече повече от 5 години и съм нямал подобни проблеми... :roll: ,но може би защото не съм с дигитален километраж.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 154
Регистриран на: 3.12.2004
Местоположение: bourgas/varna
Пол: Мъж
Кара: e39 540ia

Мнение от Jikata » 23 Май 2007, 10:44

на мен вчера като я запалих не работеше нищо освен оборотомера -нито километраж ,нито икономайзер,темература информация на таблото бензина нищо,след 15 мин каране я загасих и я запалих пак и трагна всичко с изключение на нормалното километрай и икономайзер
.незнам дали проблема е в тия кондензатори но утре ще ги сменя за да видим ко ще стане.иначе вчера се прибирах от варна кам бургас и километража и иконом. пак не бачкаха и изведнаж на сланчев бряг трагнаха

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: ре

Мнение от slavianko » 23 Май 2007, 12:01

bmwfena написа:
the_gate написа:
slavianko написа:Това си е направо за "Важни теми" Не знам има ли някой който е карал Е34 повече от 2г и да не е имал подобен проблем

аз съм моето вече повече от 5 години и съм нямал подобни проблеми... :roll: ,но може би защото не съм с дигитален километраж.
и яз :mhihi:
Точно затова. Като не сте с дигитални няма как да ви се случи на вас ;)
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 6.04.2005
Местоположение: Варна

Мнение от Vipers » 07 Юни 2007, 14:20

Сори за тъпия въпрос, но кондензаторите за колко волта са, че не ми се отваря таблото само за да проверя.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Мнение от NAPSTERS » 07 Юни 2007, 21:01

слагаи на 25 и немаш грижи ;)
когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 892
Регистриран на: 15.11.2006
Кара: само БМВ-а

Мнение от Pavlinius » 07 Юни 2007, 22:36

Предполагам, че този кондензатор с по-малкия капацитет е бил за по-голямо напрежение и затова е бил по-голям. Провери да не си сложил кондензатор за по-ниско напрежение от оригиналния, щото така ще замине много бързо.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Мнение от NAPSTERS » 08 Юни 2007, 23:13

оригиналните са на 16 волта 105 градуса, аз слагам 25 волтови на 150 градуса ;)
когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 08 Апр 2008, 18:45

Кондензаторите с годините изсъхват и спират да функционират.
Днес и мен ме сполетя тази участ , беше цъфнал един от 100 микрофарадовите кондензатори а големият 220 МФ беше с понижена стойност до 175 .... Отваряте ли таблото ,сменяйте всичките три броя :idea:


Георги Пенчев
Изображение

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook