Амнезия на таблото - решение
Модератор: Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- TheBoss
- Полковника
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
Амнезия на таблото - решение
Почти всички, рано или късно, се сблъскваме с проблема "Амнезия на таблото". Не, че е кой знае какъв проблем, ама е гадно. Лично аз карам на газ и за мен това е важно. Знам си разхода и мога да следя кога идва време да дозаредя. Ама като ми се нулира дневният километражи се почва едно ровене из жабката(имам изграден навик да си записвам всички разходи направени по колата та за това си записвам и кога колко гориво съм сипал). Както и да е, от доста време с Милен, колегата по-известен като Напстерс, се каним да решим проблема на мойто табло и естествено да го документираме. И най-накрая го направихме в дъжда, естествено. Добре, че седяхме в колата само 5 минути. И така, ето последователността на ремонта в картинки.
1. С обикновена кръстата отверка развивате двете болтчета, които крепят таблото към централната конзола.
2. Мушкате отверката в отвора и внимателно издърпвате таблото напред.
3. Изтегляте таблото максимално напред към кормилото(за целта предварително оставете волана в средно положение, за колегите с еърбег може и да не стане, но опитайте)
4. Завъртете таблото леко настрани и бръкнете отзад за да разкачите кабелите
5. Завъртете таблото на 90 градуса и го изтеглете към вас през кормилото.
Следват процедури на маса. Може и да си помагате с бира(както ние с Напстерса), но това е лично решение.
6. Намерете двете ключалки на задната част на таблото. На едната пише на немски, а на другата на английски.
7. Завъртете в посока обратна на часовниковата стрелка.
8. Внимателно повдигнете задния капак. Може да ви се наложи да употребите повечко сила, ако не е бил отварян.
9. Ето така трябва да изглежда таблото полуразглобено. Сега е моментът да си проверите всички крушки дали са изправни.
10. Внимателно освободете пластмасовата пантичка в горния край на таблото и отделете задния капак.
11. Огледайте внимателно таблото за местата на закрепване, приличат на попнитове, но всъщност е стопена пластмаса. След като отремонтирате таблото може на същите места да завиете малки рапидки, които да закрепят платката към задния капак.
12. С бормашина разпробийте крепежите и извадете платката от задния капак.
13. На гърба на платката намерете трите кондензатора (два по 100 и един от 200 мФ, интересното е, че оригиналните са обратни по размер на капацитета си, т.е. тези по 100 са големи, а този от 200 е по-малък. Нашите са си както трябва: малък капацитет - малки кондензатори, голям капацитет - големи кондензатори. Да им се чуди човек на тия германци. Е после като започнете да запоявате ще разберете защо, но до тогава тръпнете в очакване )
14. Сменете кондензаторите дори и да ви изглеждат перфектни на външен вид. Моите бяха такива, но единият се прости с еднто си краче при разпояването.
15. Ето и крайния резултат.
16. Сглобете таблото по обратния път, монтирайте го на конзолата и нещо, което аз нямаше да се сетя, Милко обаче е умен, направете теста на таблото за да се убедите, че всичко работи.
1. С обикновена кръстата отверка развивате двете болтчета, които крепят таблото към централната конзола.
2. Мушкате отверката в отвора и внимателно издърпвате таблото напред.
3. Изтегляте таблото максимално напред към кормилото(за целта предварително оставете волана в средно положение, за колегите с еърбег може и да не стане, но опитайте)
4. Завъртете таблото леко настрани и бръкнете отзад за да разкачите кабелите
5. Завъртете таблото на 90 градуса и го изтеглете към вас през кормилото.
Следват процедури на маса. Може и да си помагате с бира(както ние с Напстерса), но това е лично решение.
6. Намерете двете ключалки на задната част на таблото. На едната пише на немски, а на другата на английски.
7. Завъртете в посока обратна на часовниковата стрелка.
8. Внимателно повдигнете задния капак. Може да ви се наложи да употребите повечко сила, ако не е бил отварян.
9. Ето така трябва да изглежда таблото полуразглобено. Сега е моментът да си проверите всички крушки дали са изправни.
10. Внимателно освободете пластмасовата пантичка в горния край на таблото и отделете задния капак.
11. Огледайте внимателно таблото за местата на закрепване, приличат на попнитове, но всъщност е стопена пластмаса. След като отремонтирате таблото може на същите места да завиете малки рапидки, които да закрепят платката към задния капак.
12. С бормашина разпробийте крепежите и извадете платката от задния капак.
13. На гърба на платката намерете трите кондензатора (два по 100 и един от 200 мФ, интересното е, че оригиналните са обратни по размер на капацитета си, т.е. тези по 100 са големи, а този от 200 е по-малък. Нашите са си както трябва: малък капацитет - малки кондензатори, голям капацитет - големи кондензатори. Да им се чуди човек на тия германци. Е после като започнете да запоявате ще разберете защо, но до тогава тръпнете в очакване )
14. Сменете кондензаторите дори и да ви изглеждат перфектни на външен вид. Моите бяха такива, но единият се прости с еднто си краче при разпояването.
15. Ето и крайния резултат.
16. Сглобете таблото по обратния път, монтирайте го на конзолата и нещо, което аз нямаше да се сетя, Милко обаче е умен, направете теста на таблото за да се убедите, че всичко работи.
Последна промяна TheBoss на 26 Май 2007, 9:31, променена общо 2 пъти
- texudo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 151
- Регистриран на: 31.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: усмихнат
- Мечтае да кара: совалка
без думи само с картинки:bowdown:
"Наслаждавай се на малките неща,осбено на половия си орган.Големите проблеми тръгват от малките работи..."
- slavianko
- старши ентусиаст
- Мнения: 3366
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
ре
Това си е направо за "Важни теми" Не знам има ли някой който е карал Е34 повече от 2г и да не е имал подобен проблем
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- predel
- ентусиаст
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Вече в собствена колибка!
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
- Мечтае да кара: КА-50
- TheBoss
- Полковника
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
Ще се появят, тия тупани от фотобукета решили, че съм минал лимита от 1 ГБ и да спрели акаунта до 4.6
- the_gate
- ентусиаст
- Мнения: 1349
- Регистриран на: 15.04.2006
- Местоположение: Любимец
- Пол: Мъж
- Кара: E38
Re: ре
slavianko написа:Това си е направо за "Важни теми" Не знам има ли някой който е карал Е34 повече от 2г и да не е имал подобен проблем
аз съм моето вече повече от 5 години и съм нямал подобни проблеми... ,но може би защото не съм с дигитален километраж.
- Jikata
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 154
- Регистриран на: 3.12.2004
- Местоположение: bourgas/varna
- Пол: Мъж
- Кара: e39 540ia
на мен вчера като я запалих не работеше нищо освен оборотомера -нито километраж ,нито икономайзер,темература информация на таблото бензина нищо,след 15 мин каране я загасих и я запалих пак и трагна всичко с изключение на нормалното километрай и икономайзер
.незнам дали проблема е в тия кондензатори но утре ще ги сменя за да видим ко ще стане.иначе вчера се прибирах от варна кам бургас и километража и иконом. пак не бачкаха и изведнаж на сланчев бряг трагнаха
.незнам дали проблема е в тия кондензатори но утре ще ги сменя за да видим ко ще стане.иначе вчера се прибирах от варна кам бургас и километража и иконом. пак не бачкаха и изведнаж на сланчев бряг трагнаха
- slavianko
- старши ентусиаст
- Мнения: 3366
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: ре
Точно затова. Като не сте с дигитални няма как да ви се случи на васbmwfena написа:и язthe_gate написа:slavianko написа:Това си е направо за "Важни теми" Не знам има ли някой който е карал Е34 повече от 2г и да не е имал подобен проблем
аз съм моето вече повече от 5 години и съм нямал подобни проблеми... ,но може би защото не съм с дигитален километраж.
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- NAPSTERS
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
- NAPSTERS
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
- Penchev
- Сватбаря
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Кондензаторите с годините изсъхват и спират да функционират.
Днес и мен ме сполетя тази участ , беше цъфнал един от 100 микрофарадовите кондензатори а големият 220 МФ беше с понижена стойност до 175 .... Отваряте ли таблото ,сменяйте всичките три броя
Георги Пенчев
Днес и мен ме сполетя тази участ , беше цъфнал един от 100 микрофарадовите кондензатори а големият 220 МФ беше с понижена стойност до 175 .... Отваряте ли таблото ,сменяйте всичките три броя
Георги Пенчев
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани