Тунинг на Мегаскуирт

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Тунинг на Мегаскуирт

Мнение от valentino » 07 Апр 2007, 21:07

Понеже стария ми Мегаскуирт(МС) ми се струваше с голяма платка и нефункционален седнах и си разработих нова платка.По ирония на съдбата платката,която "оживя" беше 13 поред версия(бях стигнал даже до 20-та версия).Ето какво се получи:Изображение

Сравнени са четири платки: -горе вляво ВЕМС, -горе вдясно Мотроник 1.3, -долу вляво Мегаскуирт 2.2 и долу вдясно моято платка.
Ако случайно снимката не излиза можете да я видите в личната ми галерия.
Какво толкова има на платката?
-шест броя транзистори за два реда високоомни(нискоомни) инжектори.Управляват се едновременно или поотделно един от друг.Превключването става от управляващата програма.Възмажно е да управлява два вида инжекция(бензин/газ или стъпална "staged" инжекция)
-максимум три броя драйверни запалителни транзистори за директно управление на бобини(6 цилиндров wasted spark)
-мощен транзистор за управление на моторче за празен ход с 2 или 3 извода тип PWM
-един мощен транзистор за управление на бууст-контрола чрез електрически клапан(нормално входа иизхода не е свързан към нищо и входа може да се свърже към изход на процесора по избор с късо кабелче)
-два входа за VR сензори(обикновенно се ползва само един,втория е за СОР запалване)
-могат да се монтират два миниатюрни за 2.5 , 3.0 или 4.0 бара МАР сензора един до друг или два нормални 2.5 барови един върху друг(втория е за барокорекция ако колата се кара често в планински райони,иначе не е необходим)
-тахометричен изход за подаване импулси директно на оборотомера
-два канала "shift light"(всеки се настройва поотделно от програмата)
-вход за кнок сензор по оригиналната схема за МС(схемата не е най-добра но нямах време за експерименти)
-кнок изход за малка лампа(около 1 ват) или светодиод за да се вижда кога се получават импулси от кнок сензора
-транзисторен изход за управление на реле за NOS или водна инжекция/ел. вентилатор (с настройваема температура от програмата)
-вход с транзистор за превключване на две карти за две горива или едно гориво/NOS(остава външно да си монтирате ключа само)
-EGT вход,но трябва да се калибрира(аз не смятам да го ползвам и не съм купувал сензора,за да го калибрирам).Притеснява ме единствено това че е близо до стабилизатора,който нагрява леко,да не лъже с показанията,но пък в МС EGT се ползва само за индикация и не се взема предвид от МС(тоест МС не прави никаква корекция по EGT).
-изход от интегрална схема за показване на налягане/вакуум от МАР-а на стрелкови уред или външна допълнителна скала (като буустметър).Аз мислех да ползвам само уреда на разходомера(така и така вече не работи) за тая цел,но нямам време да разглобя таблото и да го преправя.
-изход за реле за горивната помпа
-всички стандартни входове за МС като температурни датчици,ТПС и ламбда.
Монтирах го в кутията на Мотроника.Изглежда така:Изображение.
Ако снимката не се отвори я има в личната ми галерия.
Прозрачния кабел с червената ивица е там поради това че имам Megaview LCD дисплей.А онова златистото дето седи накриво под кабелите е резистор,който е необходим за третия извод на PWM моторчето за празен ход.МАР сензора е миниатюрен.
В момента работя с високоомни дюзи 175 сс (оригиналните са 136 сс) свързани са на изход 1(втория остава за газов инжектор),една бобина(оригиналната) и всички оригинални датчици за Мотроник 1.3,+вход за кнок и изход за кнок- лампа.
Първите тестове на колата бяха още на 29 март.Повозих се около час,на различни обороти включително и 6000.Нямам нито един ресет на процесора.Единственото нещо което нагрява леко е 5 волтовия стабилизатор за процесора,но това е много слабо и е нормално.Доволен съм.
Засега толкова.
Последна промяна valentino на 08 Апр 2007, 9:56, променена общо 1 път
Megasquirt & Megaview user

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 07 Апр 2007, 21:29

красота :P най-якото е 4е с тези малки размери на платката си ползваш стандартнта кутия и конектор :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1520
Регистриран на: 23.12.2006
Местоположение: Казанлък

Мнение от Nightmare » 07 Апр 2007, 21:47

:clap: един човек дето си разбира от работата.
Браво Валентино наистина е станало добре.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Мнение от valentino » 07 Апр 2007, 22:01

ludiagsm написа:красота :P най-якото е 4е с тези малки размери на платката си ползваш стандартнта кутия и конектор :yes:

Може да ползва и други конектори със стъпка 2.54 мм за датчиците и 4 мм стъпка за бобините и инжекторите,но те както и 37 изводния за оригиналния МС не са влагоустойчиви.Затова не ги ползвам,но съм го предвидил като вариант.С оригиналния Мотроников по-добре,а и като затвориш кутията на Мотроника не личи какво има вътре.
Колкото до платката-можеше и по-малка да стане ама човек трябва да знае къде да спре.
Megasquirt & Megaview user

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1362
Регистриран на: 21.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости

Мнение от AlibiTu » 07 Апр 2007, 22:35

Утре пристига моят :D
Във вторник и сряда ще бъде монтиран и ще има отзиви и от мен относно МС-а, който Валентино ми сглоби. б2 каза, че всичко е много добре направено.
При мен ще е с Уейстет спарк с бубини от ЕДИС 4 и оригиналните инжектори. Като за момента ще съм и с оригиналната ламбда, но ще поръчам нататъка и ЛЦ1.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 07 Апр 2007, 23:50

ами успех и ни дръж в те4ение отвори няква теми4ка д азнаеме какво се случва. ина4е и аз искам да си взема една такава плат4ица кефи ме:)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1362
Регистриран на: 21.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости

Мнение от AlibiTu » 08 Апр 2007, 0:42

Като напредна тогава ще пиша, сега няма смисъл ... само ще се спами .. няма смисъл ..... нали се сещаш за какво ти говоря ;) ... по е лесно да си Хейтър :winky: ...
А относно МС-а. Намерих няколко запалителни таблици, за които пишат, че са много сходни до оригиналните и мисля за начало тях да пробвам. Горивните ще ги нагласяме на око, докато дойде Уайдбанд-а. Ще направя снимки при монтажа на МС-а в мойта кола и ще опиша кое как сме го направили тук, тъйкато все пак МС-а който ще ползвам е дело на Валентино и темичката е много подходяща да се подкрепи и с полезно инфо и снимков материал.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 388
Регистриран на: 8.12.2003
Местоположение: Свищов

Мнение от M3CSL » 08 Апр 2007, 9:30

А с дебитомера какво ще правиш :) Ше го натягаш ли като дойде бууста или ще го смениш със Мап или Маф?
Fehlende PS werden durch den Wahnsinn ersetzt :mrgreen:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Мнение от valentino » 08 Апр 2007, 10:13

Направих малко корекции и допълнения в първия пост със снимките.

M3CSL не знам към кого е въпроса ти но на платката има монтиран МАР(моят е миниатюрен до 2.5 бара.На снимката на кутията от Мотроника може да се види по-нагоре и малко вляво от сините стърчащи неща) който се ползва.Моят дебитомер съм го блокирал механично на максимално отваряне и стои там единствено заради датчика за температура на входящия въздух.
Megasquirt & Megaview user

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 08 Апр 2007, 10:13

дебитомера ще го изхвъли където хора не минават :mhihi: с мс-а матора се оправя по мап сензор обороти и тпс

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1362
Регистриран на: 21.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости

Мнение от AlibiTu » 08 Апр 2007, 11:01

Предполагам, че въпросът беше към мен, но вече са отговорили по-горе. Да маха се. Аз ще ползвам датчици от Форд (Генерал Моторс) за температурата на въздуха и водата, защото МС ги разпознава (Тия на ГМ) директно и няма нужда от калибровка. МС си има МАП (2.5 бар означава, че тоя МАП мери до 1.5 бара бууст, което си е напълно достатъчно). Разбира се винаги може да се сложи и по-голям. Остава само ТПС, който при ИС-ките е поренционален, или работи с проценти, а не затворено-отворено. Това са изискванията за да се махне Дебитомера.

Бих искал да попитам Лудиягсм да каже, до какъв размер дюзи успява да се справя СМТ-то. Щото примерно МС в2.2 съм че, че до към 600ццм се справя, но за по-големи трябва в3 или МС 2, които са с по-бързи процесори.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 388
Регистриран на: 8.12.2003
Местоположение: Свищов

Мнение от M3CSL » 08 Апр 2007, 11:53

Валентино въпроса ми по-принцип беше за колегата дето ще суперчарджва АйЕската :) Иначе знам ,че мегаскуърта има мап.:)
Мерси за пояснението де ;)
Просто ми беше интересно какъв ще е сетъпа за измерването на входящия въздух (под налягане) :mhihi: ;)
Fehlende PS werden durch den Wahnsinn ersetzt :mrgreen:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Мнение от valentino » 08 Апр 2007, 12:01

За този 8-битовия процесор има код "hi-res 09"(high resolution) за управление на много големи инжектори.Мисля че управлява 3 или 4 пъти по-точно от обикновенния код,но изискването е инжекторите да бъдат само високоомни.Нискоомни инжектори вече не може да бъдат управлявани.
16-битовия процесор няма възможностите(като входове/изходи и функции) като 8-битовия въпреки че "мисли" по-бързо.16-битовия процесор се продава отделно само от създателите на МС и може да бъде поставен на всяка МС-платка вместо оригиналния 8-битов процесор.
Megasquirt & Megaview user

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1362
Регистриран на: 21.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости

Мнение от AlibiTu » 08 Апр 2007, 12:09

Мда .. и това бях го чел, че процесора може да се ъпдейтва така да се каже. За в момента обаче мисля, че няма да има проблеми с 550ццм дюзи. И преди да каже някой, защо толкова големи, да поясня, че след компресора ще има и още нещо ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 08 Апр 2007, 16:03

AlibiTu написа: Бих искал да попитам Лудиягсм да каже, до какъв размер дюзи успява да се справя СМТ-то. Щото примерно МС в2.2 съм че, че до към 600ццм се справя, но за по-големи трябва в3 или МС 2, които са с по-бързи процесори.


ако са единствени дюзите демек само 4 броя и за да имаш добър празен ход демек д ан ети е прекалено богата мисля че тавана на високоомни инжектори е 440 кубика независимо с какво ги управяляваш просто богатия инжектор неможе да пръска малко

затова в пове4ето силни примерно над 300коня всекидневни бегачки масово слагат по 2 реда дюзи , все пак тази кола е за всеки ден и за наработа и като подадеш газ колата да отговаря с о4акваното от теб ускорение, та зотова и ти се замисли за сетъп с два реда ина4е просто ще хар4и пове4ко по светофарите.

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook