Headers M50B25/M52B28

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 236
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: KMS(TDS)Bismarck;StuGIII Ausf.E(36)

Headers M50B25/M52B28

Мнение от TheDriver » 30 Юни 2020, 11:40

Здравейте колеги,

От известно време планирам ъпгрейд на изпускателната система и събирам информация от къде ли не.

Целите са следните:

1.Основна - по-ниско тегло
2.Запазване на настоящата мощност и крива на въртящия момент.
3.Евентуално печелене на до 5 коня във високите.

От четене, сверяване на динографики и разговори с колеги стигнах до следните изводи по отношение на хедърсите:

1. Китайските реплики не носят нищо над М52 изпускателите. Тук знам, че ще ме разпнете, но това което виждам като графики това показва. Всъщност модела който гледах дори "изяждаше" въртящ момент в средните.
2.Следващата група са не китайски реплики на Суперспринт на цени около 500-600лв. - Schmiedmann и Raceland основно.

Графика която гледах на Raceland показваше същата загуба на въртящ момент в ниските за сметка на 6-7 коня спечелени във високите.
Schmiedmann предлагат два модела("къси" и "дълги"). Виждал съм графика само на късите и тя показваше запазване на въртящият момент и 3-5 коня печалба горе(при обявени над 10 от производителя)

Тази група страда от същите проблеми с грубо изпълнение като китайците, което си е проблем.

3. KK, SuperSprint, M3 - честно казано тези са ми ценово извън бюджета, а КК или М3 са ужасно трудни за намиране. Иначе е ясно, че срещу парите си получаваш качество.

Някакви други варианти в ценовия диапазон 500-600лв подкрепени с динографики има ли?

Ясно е, че изпускателния колектор е основния компонент, но ето какво съм замислил за назад. Ще се радвам да споделите мнение и да кажете ако бъркам някъде.(М52Б28 с М50 всмукател, валове, CAI и ремап.)

Като цяло мисля, че изпускателната система макар и да изглежда проста всъщност е много трудна за изчисляване и каквото и да правя трябва да се придържам към параметрите заложени от немските инженери.
Планът ми е да мина на единична тръба с цел лекота, съответно диаметарът който съм избрал е 65мм/63.5мм тъй като той е максимално близо като флоу характеристики до фабричната двойка. Обмислям и вариант за 70мм, но той е зависим от наличието на части в този размер. 76мм категорично съм го изключил.

Тъй като намирането на изпускатели няма да е лесно, датчаните например са отпуска до 1ви Август и след това ще наваксват баклог :mhihi: Планирам да ползвам моите М52 изпускатели.
След тях предна част от М52Б28ТУ Е46 пре-фейс. Не съм решил дали да е варианта с двойни катализатори или единичен, но идеята е да ползвам оригинална система 2-1. Разбира се катализатора/ите си заминават и на тяхно масто идва проходен резонатор. Следва втори проходен резонатор(възможно най-дълъг) и накрая завършвам с възможно най-доброто крайно гърне което успея да намеря.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1231
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Кара: на 0.6

Re: Headers M50B25/M52B28

Мнение от In_Memoriam » 30 Юни 2020, 13:21

За колектори Schmiedmann са окей, нямат проблеми с пасването, за разлика от китайците. Тъй като дизайнът е копие на Суперспринт резултатите са същите, единствено може да имат по-грубоват вид и заварки. Загубата на въртящ момент (ако има такава) се компенсира с адекватна настройка на ваноса след това, но не знам дали има кой да я направи тук.

Диаметърът не го увеличавай спрямо заводския за нищо на света, освен ако не гониш над 100% увеличение на мощността с бууст например, в противен случай ще се получи обратен ефект. За твоята цел е напълно достатъчно се махнат рестрикциите.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 169
Регистриран на: 2.08.2012
Пол: Мъж

Re: Headers M50B25/M52B28

Мнение от Deyan Velev » 30 Юни 2020, 14:40

В зависимост от това дали ще предпочетеш да се придържаш към увеличаване или скъсяване на пътя на хедърсите , важат същите закони както и при смукателите, а именно :
- къс път , подобряване на високи
- дълъг път , подобряване на ниски и среди

Наистина не увеличавай диаметъра :)

Успех :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 236
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: KMS(TDS)Bismarck;StuGIII Ausf.E(36)

Re: Headers M50B25/M52B28

Мнение от TheDriver » 30 Юни 2020, 15:01

До тук общо взето потвърждавате вижданията ми за диаметъра, а именно че 63.5мм/65мм е оптималния вариант.

Deyan Velev написа:В зависимост от това дали ще предпочетеш да се придържаш към увеличаване или скъсяване на пътя на хедърсите , важат същите закони както и при смукателите, а именно :
- къс път , подобряване на високи
- дълъг път , подобряване на ниски и среди
:


Сигурен ли си че не е обратното? :shock:

Общо взето всичките производители, които предлагат къс и дълъг вариант, дават късия за повече въртящ момент, а дългия за пикова мощност.

In_Memoriam написа:За колектори Schmiedmann са окей, нямат проблеми с пасването, за разлика от китайците. Тъй като дизайнът е копие на Суперспринт резултатите са същите, единствено може да имат по-грубоват вид и заварки. Загубата на въртящ момент (ако има такава) се компенсира с адекватна настройка на ваноса след това, но не знам дали има кой да .......


Аз за сега на техния къс вариант съм се спрял, че уж връщал загубения въртящ момент в средните след минаване на М50 колектор. Само дето са заминали да си пекат белите викингски з*****и по топлите страни :mhihi: И няма шанс да се вредя преди средата на Август. Та до тогава ще съм в търсене на крайно гърне тип Магнафлоу, Борла и компания, а пък ако някой измъкне М3 колектор или митичния КК може да ударя кредитната карта. :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8058
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F32 3 кила дизел
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: още не е намапена

Re: Headers M50B25/M52B28

Мнение от vicho » 01 Юли 2020, 15:18

другата седмица съм на дино... заставай срещу 20-ската с китайските колектори да видиш има ли файда или няма...

шегата настрана... за 200лв резултата е повече от добър стига да има адекватен мапер :mhihi: :driving: за 6 цилиндров мотор е най-добре генерацията да е двойна... може да олекотиш от към гърнета или липсата им :dunno:

късите хедъри подобряват много ниските обороти, дългите високите - и то значително за това използвам китайци на всичките си коли през годините, ефекта е уау :mrgreen:

и те така :ok:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 236
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: KMS(TDS)Bismarck;StuGIII Ausf.E(36)

Re: Headers M50B25/M52B28

Мнение от TheDriver » 01 Юли 2020, 16:41

Е да ама ти не си я мерил със стоковите, за да имаш база за сравнение. :dunno:

След като Raceland качва под 10 коня след адаптациите, колко да качва китаеца?

vicho написа:за 6 цилиндров мотор е най-добре генерацията да е двойна... може да олекотиш от към гърнета или липсата им


Защо? Какви са предимствата на двойната при идентичeн флоу капацитет и предполагаем идентичен скавинджинг(както казах ще използвам мърдж дизайна от 328 Е46, а няма да слагам китайски "гащи")? :dunno:

Всеки килограм е важен :mhihi: Въпреки, че се кара 90% на писта без гърнета няма да остана.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8058
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F32 3 кила дизел
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: още не е намапена

Re: Headers M50B25/M52B28

Мнение от vicho » 01 Юли 2020, 17:45

TheDriver написа:Защо? Какви са предимствата на двойната при идентичeн флоу капацитет и предполагаем идентичен скавинджинг(както казах ще използвам мърдж дизайна от 328 Е46, а няма да слагам китайски "гащи")? :dunno:

Всеки килограм е важен :mhihi: Въпреки, че се кара 90% на писта без гърнета няма да остана.


инженера е турил 2-на, доверявам му се...

не точно без гърнета, ама с някакви по-кухи които не са пълни с желязо :mhihi:

радиото махнал ли си? :ok:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 236
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: KMS(TDS)Bismarck;StuGIII Ausf.E(36)

Re: Headers M50B25/M52B28

Мнение от TheDriver » 01 Юли 2020, 18:01

vicho написа:радиото махнал ли си?


Да :mrgreen: ама съм сложил пластмасова капачка(оригинална) на дупката :mhihi: Твоето гледам иска да избяга на един от клиповете :mhihi:

Открил съм, че 10кг тегло са приблизително 0.100 по-бавно време на обиколка с моята кола на Калояново. Тайното оръжие в случай, че опра до тия 0.100 е диетата на жена ми :mhihi: Отдаден съм на спорта..... :smoke:

Гърнета поръчах от щатско Магнафлоу крайно + 58см дълъг резонатор и двете проходни на 65мм/63.5. Ако дойдат преди 3ти кръг на купата ще съм доволен. Някъде по това време трябва да съм успял да се сдобия и с хедърси от Дания.

Ако местния дино стенд най-накрая си сложи качествен вентилатор може да успея да направя замерване пред и след новите колектори. За да видим точно колко струват.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 169
Регистриран на: 2.08.2012
Пол: Мъж

Re: Headers M50B25/M52B28

Мнение от Deyan Velev » 01 Юли 2020, 22:21

TheDriver написа:До тук общо взето потвърждавате вижданията ми за диаметъра, а именно че 63.5мм/65мм е оптималния вариант.

Deyan Velev написа:В зависимост от това дали ще предпочетеш да се придържаш към увеличаване или скъсяване на пътя на хедърсите , важат същите закони както и при смукателите, а именно :
- къс път , подобряване на високи
- дълъг път , подобряване на ниски и среди
:


Сигурен ли си че не е обратното? :shock:

Общо взето всичките производители, които предлагат къс и дълъг вариант, дават късия за повече въртящ момент, а дългия за пикова мощност.

In_Memoriam написа:За колектори Schmiedmann са окей, нямат проблеми с пасването, за разлика от китайците. Тъй като дизайнът е копие на Суперспринт резултатите са същите, единствено може да имат по-грубоват вид и заварки. Загубата на въртящ момент (ако има такава) се компенсира с адекватна настройка на ваноса след това, но не знам дали има кой да .......



Аз за сега на техния къс вариант съм се спрял, че уж връщал загубения въртящ момент в средните след минаване на М50 колектор. Само дето са заминали да си пекат белите викингски з*****и по топлите страни :mhihi: И няма шанс да се вредя преди средата на Август. Та до тогава ще съм в търсене на крайно гърне тип Магнафлоу, Борла и компания, а пък ако някой измъкне М3 колектор или митичния КК може да ударя кредитната карта. :mhihi:


Моя грешка , главно четивата последната година и нещо ми бяха за всмукателни рънъри, а там нещата са обратно . :bchug:

76771500_572770793550452_8626251559849689088_n.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 226
Регистриран на: 4.05.2009
Местоположение: Варна
Кара: Е39 525d

Re: Headers M50B25/M52B28

Мнение от bawarec 73 » 01 Юли 2020, 22:45

Имам м52б28 с разплетени колектори които ми ги правиха по поръчка тука с дълги рънари. Колата не е качвана на дино за да видя разликата но според мен стана по-пъргава и отзивчива във високите обороти от преди.
Неми дава да кача снимки, някой ако може ще му ги пратя да ги качи

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook