Въпроси за АGM акумулатор на е53 без IBS

X серия (E84,F48,F49,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 327
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: София
Кара: е39

Въпроси за АGM акумулатор на е53 без IBS

Мнение от Cyberloner » 10 Окт 2019, 14:25

Започна да захладнява и колата започна да прави номера сутрин.
Колата е е53 от февруари 2006, 3.0 Дизел M57N
Акумулаторът е Varta G14 95Ah AGM на 3-4 години(предния собственик го е слагал)

След четене и внимателен оглед видях, че колата няма IBS(нито по каталог излиза такова нещо, нито по схемата за окабеляване, нито има такъв в багажника) -> не би трябвало да се прави нищо при смяна на акумулатор ОБАЧЕ при мерене на напрежението на клемите на акумулатора, при работещ двигател, виждам, че подава 14,3 волта, което е зарядна напрежение за обикновен акумулатор, за AGM трябват 14,6-14,7.

Вчера през деня, заредих акумулатора през клемите в двигателния отсек. След като зареждането приключи и махнах на зарядното(имаше 5-6мин докато го прибера и т.н.) показваше 13,33V, няколко часа по-късно 13,29, на сутринта премерих пак на заспала кола - 13,24.
За мен това значи, че утечки няма, при положение, че 100% зареден агм алкумулатор трябва да дава 12,9 при покой.
Пробвах да запаля - без проблеми завъртя пъргаво и запали.

Изникват ми няколко въпроса в главата:
1. Защо този акумулатор се е предал толкова бързо - агм са по-устойчиви от обикновените и спкойно карат 6-9 години, особено в коли без старт/стоп. - Дали е заради по-ниското напрежение или нещо друго?
2. Има ли опция за задаване на типа акумулатор на колата, за да може да го зарежда с правилното напрежение?
3. Има ли как да проверя в какво състояние е акумулаторът(с други думи дали е спасяем)?

Някой да е брал подобни ядове и да сподели? :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е65 745d, остана само с Е34 520i

Re: Въпроси за АGM акумулатор на е53 без IBS

Мнение от kikko » 11 Окт 2019, 11:48

Това,че държи нарежение е добре,но трябва да го закараш някъде, където продават акумулатори да му закачат товарна вилка, т.е. да го натоварят, за да се провери как се държи тогава. Иначе,това колко време изкарва един акумулатор е много относително.
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1704
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: M20+Fake BMW

Re: Въпроси за АGM акумулатор на е53 без IBS

Мнение от ивчо » 11 Окт 2019, 12:09

Най-голямата грешка е че си с AGM акумулатор .
Типа и алтернатора за зареждане и работа с такъв акумулатор няма нищо общо с другите .
Абсолютна глупост е, че AGM се зарежда 14.6-14.7 . AGM системата следи дали има или няма товар и регулира заряда, като при липса на товар подава 12.2-12.5 .
Махни акумулатора защото освен да го съсипваш друго не става .
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 327
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: София
Кара: е39

Re: Въпроси за АGM акумулатор на е53 без IBS

Мнение от Cyberloner » 11 Окт 2019, 12:25

AGM е типа на акумулатора, предполагам визираш функциите на системата при наличие на IBS?
Дали е глупост или не не зная, но така купих колата, а по каталог излизат няколко акумулатора с различен капацитет, като има и AGM сред тях, които се водят upgrade.
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=61_1360

Относно напрежението си почти прав - може да бъде различно според температурата :)

Ето малко информация по въпроса:
https://www.varta-automotive.com/bg-bg/ ... ar-battery

http://support.rollsbattery.com/support/solutions/687

ако приемен температура на околната среда 25 градуса, за АГМ са си точно 14,7 волта за финалното дозареждане от 80 до 100% ;)

В крайна сметка ще си взема обикновен акумулатор най-вероятно, но ме човъркаше любопитството :)

Относно товарната вилка - май натам наистина вървят нещата, че всички други методи са косвени.

Това, което в крайна сметка предполагам се е случило е сулфатизация по плочите/решетки на акумулатора, в резултата на това, че никога не се е зареждал до 100%. Реално има някакъв нищожен шанс да го вкарам в правия път ако му направя няколко "дълбоки" цикъла надявайки се програмата за десулфатизация на зарядното да поразбие натрупаните отлагания, ама колко ще е успешно и за колко време не е ясно :)

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook