Сравнения в ускоренията на различните модели 5та серия

5-та серия (2010-2016), 5-та серия GT

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1650
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Сравнения в ускоренията на различните модели 5та серия

Мнение от Emooo » 14 Авг 2019, 7:50

Търсих сравнения между 550д и новото 540i защото новия B58 двигател е много добър. Чудех се дали ако за следващата ми кола мина на B58 ще бъде по-бавна от сегашната. Попаднах на много интересен канал в който има сравнения на почти всеки двигател на бмв и реших да го споделя тук.

m550d (g30) vs 540i (g30)
https://www.youtube.com/watch?v=B5XMImEeiyE

Всички сравнения
https://www.youtube.com/channel/UCkEjJr ... SQA/videos


Направи ми впечатление каква голяма разлика има между 535д ф10 и 535д е60. Въпреки че е60 е по-леко и разликата е само 14 коня.
https://www.youtube.com/watch?v=LThiefn_a8k

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 175
Регистриран на: 15.02.2011
Пол: Мъж
Кара: f11 m550d
Мечтае да кара: 911 turbo s

Re: Сравнения в ускоренията на различните модели 5та серия

Мнение от xexoral » 14 Авг 2019, 8:24

Е60 е туринг, казали са, че са неутрализирали всички фактори, но как да знаем.
Иначе на мен ми е интересно някой научно ако може да обясни защо бензините са по-бързи във високите скорости дори когато са по-малко коне.
Дори 530и г30 "настига" 550д г30 след 200. Трябва да има някаква загуба на мощност при високата скорост за дизела иначе не мога да си го обясня.

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1650
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Сравнения в ускоренията на различните модели 5та серия

Мнение от Emooo » 14 Авг 2019, 8:48

Може би предавателните числа на скоростната кутия са различни при дизела заради по ниските обороти. Дизела успява с големия въртящ момент да компенсира до някъде тези предавателни числа но при 7 и 8 ма скорост вече не достига въртящ момент.

Ако си го представиш с колело ако можеш да си въртиш краката с много големи обороти няма да се налага да вдигаш на голям зъб и съответно ускорението ще ти е по-лесно.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 175
Регистриран на: 15.02.2011
Пол: Мъж
Кара: f11 m550d
Мечтае да кара: 911 turbo s

Re: Сравнения в ускоренията на различните модели 5та серия

Мнение от xexoral » 14 Авг 2019, 9:17

Не е това наистина, например 550и е 1 към 1 с 550д като предавателни числа и диференциал.

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1650
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Сравнения в ускоренията на различните модели 5та серия

Мнение от Emooo » 14 Авг 2019, 10:05

Гледай видео с 550d и ще видиш, че на 210km/ч е на 7ма скорост, а 550i е на 5 скорост. При 260км/ч 550и е на 6та скорост. Явно по-високите обороти позволяват на бензина да задържи по-ниска предавка при по-висока скорост отколкото дизела, а то е ясно че с по-ниска предавка ускорява по-добре.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 175
Регистриран на: 15.02.2011
Пол: Мъж
Кара: f11 m550d
Мечтае да кара: 911 turbo s

Re: Сравнения в ускоренията на различните модели 5та серия

Мнение от xexoral » 14 Авг 2019, 13:16

Благодаря за обяснението!
Разбрах те, от това трябва да е :)

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 149
Регистриран на: 12.10.2018
Пол: Мъж
Кара: 530D f11

Re: Сравнения в ускоренията на различните модели 5та серия

Мнение от equipment » 14 Авг 2019, 20:28

А защо дизелът не може да ускорява на всяка скорост до 6000 оборота, както е бензинът :?:

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 3490
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW F10 535i

Re: Сравнения в ускоренията на различните модели 5та серия

Мнение от adovet » 14 Авг 2019, 20:33

Отговора е много прост, просто дизела в началото има малко повече мощ и това е, до като бензина се развърта до доста по високи обороти и макс паулъра е на 5-6к оборота. Направете си сметка че дизела макс му е на по ниски обороти и реално над 140 и на горе няма голяма файда, до като бензина тогава точно влиза в силата си

Изпратено от моят SM-G955F с помощта на Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1733
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Сравнения в ускоренията на различните модели 5та серия

Мнение от Nickelback » 14 Авг 2019, 21:29

Най-обобщено казано - по-бързата кола от колкото щете, до колкото щете, е тази, чиято крива на въртящия момент заключва по-голяма площ с абцисата и вертикалите, където става оптималното превключване на предавките. И те така :ok: При еднакви предавателни числа, налЕ :) Ако са различни се прави една лека транслация и пак е валидно горното.
Който знае какво е определен интеграл ще се сети за какво говоря ;)

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1650
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Сравнения в ускоренията на различните модели 5та серия

Мнение от Emooo » 15 Авг 2019, 12:10

adovet написа:Отговора е много прост, просто дизела в началото има малко повече мощ и това е, до като бензина се развърта до доста по високи обороти и макс паулъра е на 5-6к оборота. Направете си сметка че дизела макс му е на по ниски обороти и реално над 140 и на горе няма голяма файда, до като бензина тогава точно влиза в силата си

Изпратено от моят SM-G955F с помощта на Tapatalk


550d максимума на мощността му е между 4000-4500 оборота, така че това не е вярно. Намаляването на въртящия момент също не е причината, защото той е в изобилие при дизела и е по висок от 550и и 540и
Изображение

Просто дизела му е налага при по-ниска скорост в км, да превключи на по висока предавка по рано от бензина и от там страда ускорението. Ако караш 550и и превключваш предавките на 4500 оборота както дизела релно няма да ускоряваш по-бързо от дизела, защото превключванията ще съвпадат и на 210км/ч с 550и ще си на 7ма скорост (като е дизела и вече ускорението ще ти е значително по-бавно от това ако си на 5та и 7000об)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 175
Регистриран на: 15.02.2011
Пол: Мъж
Кара: f11 m550d
Мечтае да кара: 911 turbo s

Re: Сравнения в ускоренията на различните модели 5та серия

Мнение от xexoral » 15 Авг 2019, 12:33

Емо, ти си даде правилното обяснение всъщност още първия път, просто бензинът наистина е все едно по-лек колоездач, който обаче може да върти по-бързо от по-тежкия колоездач, който си движи по-бавно краката, но натиска с повече сила педалите (дизел), логично първият може да ускорява по-бързо като има напън, например от много сериозно аеродинамично съпротивление при 200+.
Интересното е, че от тази логика излиза, че бензин с 5 човека и багаж на стръмно изкачване ще загуби по-малко от бързината на ускорение от дизела, което винаги съм си мислел, че е обратното.

Иначе тази графика, която си постнал май е пожелателна само, реалната графика на 550д е по-различна, не задължително по-лоша, но е по-различна. На мен затова ми е много любопитно точно каква е при мен и се чудя дали си заслужава да дам 150лв само за да си задоволя любопитството...

То това важи за всички двигатели де, няма такова нещо като еднакъв въртящ момент от 1500-2500 и права черта между тия обороти както го дават при 530д например.

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4648
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, F11 525d X-drive,

Re: Сравнения в ускоренията на различните модели 5та серия

Мнение от acho.rs » 15 Авг 2019, 12:45

Абсолютно неадекватно е да имаш любителски клипчета за мерило. Има си места с усреднени данни от всички известни авто медии. Там е доста по-близо до истината. А и най-малкото, всяко БМВ има заводски данни за ускорение на 1км
"Всеки БМВ ентусиаст рано или късно си купува немския еквивалент на лада 2106/1500"
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1650
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Сравнения в ускоренията на различните модели 5та серия

Мнение от Emooo » 15 Авг 2019, 12:48

Ето от измерен двигател. Същата е графиката
Изображение

Тези правите черти на първата графика значат, че мощността и въртящия момент са софтуерно ограничени, защото скоростната кутия макса и е 750нм и ако не се ограничи двигателя ще го превиши. На практика чертите не са много прави но това не е толкова важно. Важното е че мощността расте до 4500об/мин и след това почва да пада, а въртящия момент малко по-рано.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 175
Регистриран на: 15.02.2011
Пол: Мъж
Кара: f11 m550d
Мечтае да кара: 911 turbo s

Re: Сравнения в ускоренията на различните модели 5та серия

Мнение от xexoral » 15 Авг 2019, 13:02

acho.rs написа:Абсолютно неадекватно е да имаш любителски клипчета за мерило. Има си места с усреднени данни от всички известни авто медии. Там е доста по-близо до истината. А и най-малкото, всяко БМВ има заводски данни за ускорение на 1км
И аз съм на това мнение, по принцип гледам zeperfs, които в повечето случаи май са точни, но за някои модели имат малко данни и със сериозни разминавания. Сякаш automobile-catalog.com е най-доброто, което съм виждал. Въпреки, че пак не е съвсем точно.

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
Последна промяна xexoral на 15 Авг 2019, 13:11, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 175
Регистриран на: 15.02.2011
Пол: Мъж
Кара: f11 m550d
Мечтае да кара: 911 turbo s

Re: Сравнения в ускоренията на различните модели 5та серия

Мнение от xexoral » 15 Авг 2019, 13:07

Emooo написа:Ето от измерен двигател. Същата е графиката
Изображение

Тези правите черти на първата графика значат, че мощността и въртящия момент са софтуерно ограничени, защото скоростната кутия макса и е 750нм и ако не се ограничи двигателя ще го превиши. На практика чертите не са много прави но това не е толкова важно. Важното е че мощността расте до 4500об/мин и след това почва да пада, а въртящия момент малко по-рано.
Според мен тази графика просто онагледява грубо какво да очакваш от stage1 тунинга, а не е от реално измерване. Например не виждам характерния "dip" при 2700-2800 оборота, който 50д има.
Не мисля, че 50д, както и който и да е от дизелите на бмв има електронно ограничение на въртящия момент.
Естествено, че може да бъркам за всичко в този пост
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk

Следваща

Назад към F07/F10/F11

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook