Индикаторите за смяна на маслото ...

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Индикаторите за смяна на маслото ...

Мнение от Dimitar » 25 Сеп 2003, 21:12

Като смених маслото първия път си спомням че първата зелена лампичка изгасна на около 1200 км., сега обаче съм минал вече ~ 2100 км. и още не е изгаснала въпросната първа зелена лампа. Та бих искал да попитам има ли някъква закономерност в изгасването на лампите (знам, че ECU-то прави някъква статистика и ги изгасва според стила на каране, ама чак пък толкова :( ). Много ще се радвам ако споделите впечатления за вашите "зелени лампи".

смирен поклонник
смирен поклонник
Аватар
Мнения: 1976
Регистриран на: 16.01.2002
Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce

Мнение от LandShark » 25 Сеп 2003, 21:26

моите (Е30 с М20/В25) изгасват през 2000-2500км... Карам в момента с Castrol RS 0W40.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 26 Сеп 2003, 8:33

LandShark написа:моите (Е30 с М20/В25) изгасват през 2000-2500км... Карам в момента с Castrol RS 0W40.


Значи, може би 2000-2500 км. е нормално. Немога да си обясня тогава защо първия път изгасваха през 1100-1500 км. Мислиш ли, че вида на маслото има някъкво значение. Аз и двата пъти досега слагам Castrol GTX3 Protection+ 15W40? :(

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 26 Сеп 2003, 8:52

До колкото знам тези индикатори работят на принципа на таймер,тоест
лампите гаснат на определено време,а не на километри.
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

смирен поклонник
смирен поклонник
Аватар
Мнения: 1976
Регистриран на: 16.01.2002
Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce

Мнение от LandShark » 26 Сеп 2003, 12:23

Не са прости таймери... и времето играе роля също де... но и километрите, а също и как я караш колата (дали основно на къси разстояния, или и на дълъг път; колко често я вкарваш в високи обороти). Идеята е да е по-добър (адаптираш се към индивидуалното возило) индикатор отколкото стандартната процедура - на Х хил. км да се сменя.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 311
Регистриран на: 4.02.2002
Местоположение: Горна Оряховица

Мнение от batDancho » 26 Сеп 2003, 12:24

bmwdriver написа:До колкото знам тези индикатори работят на принципа на таймер,тоест
лампите гаснат на определено време,а не на километри.


Сигурен съм, че е на километри, защото през пролетта за една седмица изгасих втория. По мои наблюдения на около 2000 - 2500 километра гасне по един.

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Мнение от naskoksan » 26 Сеп 2003, 14:51

доколкото си спомням на мойта бяха 5 зелени светлинки които би трябвало да гаснат на около 2 хиляди км. Х 5 прави 10000 точно една смяна на масло ама дали е така :?
Изображение
Stick 'em up PUNK, it's da Fun Lovin' Criminal
Изображение
www.evoksis.bg

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 11.07.2003
Местоположение: Пловдив
Кара: BMW X3 3.0d '04

Мнение от DIDO » 26 Сеп 2003, 17:49

Моите гаснат по една през 2200-2500 км.
Това зависи главно от изминатите километри, но има и няколко други
фактори които влияят:
1. Брой студени стартове - повече -> по-бързо гаснат
2. Високи обороти - след 4500 об/мин км се умножават *1.5 коефициент
3. Време на работа на маслото

Може и на 1500км да светне, ако караш по магистрала на 4500 об/мин
1500-те км 8)
BMW - Усещане за автомобил

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 26 Сеп 2003, 20:54

Мерси много пичове. Явно всичко е закономерно, тъй като първия път минах 5000 км. за около месец и бяха все дълги пътувания по магистрали, а сега на втората смяна съм я карал само градско (предимно) и то сутрин и вечер до работа и обратно. А аз си помислих, че така са ми нулирали индикаторите, че да не изгаснат вече :oops: :oops: :oops:

Нощния ездач
Нощния ездач
Аватар
Мнения: 3522
Регистриран на: 13.07.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: дългия по таван

Мнение от Engi » 28 Сеп 2003, 18:25

поинтересувах се по твоя вапрос и ми казаха че има значение как караш. имам предвид в кви обороти държиш колата и т.н.т. ама индикатора си бил яко верен

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 28 Сеп 2003, 22:05

Engi написа:поинтересувах се по твоя вапрос и ми казаха че има значение как караш. имам предвид в кви обороти държиш колата и т.н.т. ама индикатора си бил яко верен

Мерси, ама това за стила на карането го знаех. Просто ме учудва голямата разлика :D

поклонник на E36
поклонник на E36
Аватар
Мнения: 1631
Регистриран на: 11.09.2003
Местоположение: София, София, София, София, София, София, София, София, София, София:
Пол: Мъж
Кара: Mercedes, BMW, Subaro

Мнение от Терзийски » 30 Сеп 2003, 17:43

vij sega tova zavisi 100% ot masloto ne 4e niama zna4enie i oborotite suxite startove no nai goliama zna4enie si e masloto koia marka e za6toto as naprimer sas "motool" izkarax 10000km. a sas castrol magnetik blizo 15000km. :)

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 30 Сеп 2003, 17:56

BOBSI_BMW написа: sas "motool" ... a sas castrol magnetik


Маслото е Motul, не motool... и ако не ме лъже паметта не magnetik, а магнатек!

И пиши на кирилица за напред, ако не искаш да ти изчезватт мистериозно постовете и темите!!!! Прочети правилата ...

поклонник на E36
поклонник на E36
Аватар
Мнения: 1631
Регистриран на: 11.09.2003
Местоположение: София, София, София, София, София, София, София, София, София, София:
Пол: Мъж
Кара: Mercedes, BMW, Subaro

Мнение от Терзийски » 30 Сеп 2003, 18:18

грешката за имената е моя...а за това ниама проблем! :oops: :oops: :oops:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 30 Сеп 2003, 18:46

BOBSI_BMW написа:vij sega tova zavisi 100% ot masloto ne 4e niama zna4enie i oborotite suxite startove no nai goliama zna4enie si e masloto koia marka e za6toto as naprimer sas "motool" izkarax 10000km. a sas castrol magnetik blizo 15000km. :)


Пич ти ме хвърли в оркестъра направо. Че ECU-то прави статистика - знам, ама че прави анализ на маслото или пък познава каква марка масло има в двигателя - т'ва даже и не подозирах, че го прави. Само за сведение - и двата пъти слагам масло Castrol GTX3 Protection+ 15W40.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook