керамика, пастиране, полиране, миене на кола

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2078
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

керамика, пастиране, полиране, миене на кола

Мнение от nikolae » 16 Май 2019, 15:50

Не знам къде да попитам и ще пробвам тук.
Е60 тук дам боядисана, след това пастирана/полиранаи до сега не знам каква е разликата, ако някой може да обясни с две думи...
Сега съм се навил да слагам керамика при един познат в Пловдив. Китайска на скромна цена, не ми се дават 1000лв, поне толкова искат в София
а и първо искам да видя ефекта. Доколкото разбрах сега се слагат два слоя от керамиката, след 3-4 месеца още два и щяла да държи повече от година.

Предполагам след това има значение след това как се мие автомобила, за да не изчезне всичко на два-три пъти?

Знам, че трябва да се избягват силно химичните препарати, гледам със шампоан да се мие, но как да разбера кое какво е, като са написали "препарат"?
Аз процедирам по следния начин, където ходя на автомивки, ако мият на ръка със шампоан и не се чака два часа - съм ок.
Ако не, ползвам тези на левчетата по следния начин. Пускам една вода, после един-два шампоана/препарат, зависи колко е мръсна.
След което една-две води, накрая вакса ако има такава и с чиста кърпа подсушавам, като гледам да не натискам/търкам много много.
Най-често омв-тата и тази на кръговото на Драгалевци, защото са ми по път.

Безконтактно на какво се казва, за мен е всичко (препарат, шампоан), което не се търка с гъба на ръка е безконтактно ?

Та какъв съвет ще ми дадете за керамиката и поддръжката на автомобила?

Благодаря !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1572
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F30 328i

Re: керамика, пастиране, полиране, миене на кола

Мнение от Bexim » 16 Май 2019, 16:07

В София едни пичове слагат Кишо и ми казаха 290 или 390 (в зависимост от Н - 7 или 9, там пише си, прочети за Кишо-то) всичко - тогава беше на промоция, сега не знам, но според мен пак ще е разумна цената. Спря ме това, че трябва да им дам колата за 5-6 дни.
Аз си й теглих една вакса сам и така :yes:
Има ги във фейса, имат и снимки, включително едно бившо мое купе и изглежда супер след интервенцията.
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2078
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: керамика, пастиране, полиране, миене на кола

Мнение от nikolae » 16 Май 2019, 22:40

Не мога да ги намеря, може ли линк (л.с. макар, че не мисля, че ще е голяма реклама ако споделиш тук)
Ти каква вакса сложи, колко време трае, как изглежда и как поддържаш/ миеш колата?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1572
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F30 328i

Re: керамика, пастиране, полиране, миене на кола

Мнение от Bexim » 17 Май 2019, 10:18

Пишеш във фейса, че не мога да коп-на линк.
`Професионално полиране и поставяне на защитни керамични и полимерни покрития`
Една Х5-ца има на фон и Кишо-то отпред. Можеш да разгледаш.

Иначе аз сложих най-обикновена вакса - колор меджик на търтъл уокс. Подлъгах се, че ще е лесна за ръчно нанасяне, но определено си беше гадна и ползвах тази любителската машинка.
Стана горе-долу добре, на фона на преди, но като цяло аз си имам дефекти по боята. От тогава не съм я мил, че не спира да вали и да е леш...
Иначе за миене - сам си я мия - на мивките за по левче (една знам с не много силна химия и не остават петна след това, дори на предишната ми - черна) - или безконтактно и вода, ако имам време и една четка с активна пяна между тях.
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M

ентусиаст
Аватар
Мнения: 853
Регистриран на: 14.05.2010
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: BMW E82, E83, E92, F02
Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13;

Re: керамика, пастиране, полиране, миене на кола

Мнение от stocky » 17 Май 2019, 12:51

Аз много много не схващам точният върпос, но мога да дам някакво мнение на база 4 различни "керамики", които съм пробвал на мои коли в последните 4г. Файда определено ИМА. Колата е значително по-лъскава, цапа се по-трудно, мие се по-лесно. При някои по-добри "керамики" дори има и някакво противодействие на механични наранявания. От Kisho впечатленията ми са малко смесени. Може би за нискобюджетен вариант Kisho и Wolf's Chemicals общо взето биват, но с доста условности.

Това, че ще дадеш 1000лв на някой не ти гарантира директно, че колата ти е в добри ръце. И най-скъпата и доказана "керамика" в неподходящите ръце бързо се превръща в пари, хвърлени на вятъра. Основното и най-важно нещо е подготовката на лака за нанасянето на покритието, независимо какво е то. Един висок клас сийлънт поставен върху правилно подготвен лак ще е много по-ефективен и евтин, отколкото най-скъпата керамика върху неправилно подготвен лак. В клуба си имаме детайлър от София, който е оторизиран за поставянето на едни от най-качествените перманентни покрития, измислени до момента - PPT design. Можеш да се консултираш с него относно бюджет, варианти на покрития и т.н.

Ако говорим за бюджетен вариант аз бих заложил на качествена лакова корекция при доверен и проверен човек и използване на сийлънт, който да подновявам през месец или два сам. Малко са наистина добрите детайлъри, които работят с бюджетни керамични покрития и същевременно могат да направят качествена корекция на лака и да подготвят повърхностите правилно за нанасяне на перманентно покритие. Един сийлънт на Оptimum Polymer Technologies, който сам да подновяваш през 2-3 месеца на пари ще ти стъпи по-приятно от бюджетна керамика, а при едно добро ниво на лакова корекция ще бъде достатъчно като защита и визия. Класическите вакси са един носталгичен елемент от миналото и според мен не осигуряват адекватна визия и защита на лака, да не говорим колко сложен е процесът по нанасяне на една истинска вакса.

За миенето - важно е препаратът (независимо в каква форма) да е с неутрално pH. Мивките на самообслужване, оборудвани от EasyWash например, ползват препарат на Nerta, който е pH неутрален. Трябва все пак да питаш на мивката точно какъв е препарата, защото Nerta имат и алкален шампоан, а има и други фирми, които предлагат pH неутрални шампоани за мивки на самообслужване. Питал съм в мивката зад петрола на симеоновско шосе и там са с pH неутралния шампоан на Nerta.

Като цяло стъпките за някакво средно качествено и средно безопасно за лака измиване са:
1. отстраняване на груби и незахванати замърсявания с водоструйка
2. специално измиване на джанти и лакови повърхности, замърсени с птичи екскременти или трупове на насекоми, като за това си има специални препарати
3. изплакване с водоструйка
4. предизмиване с шампоан, който както вече се разбрахме се стремим да е pH неутрален (при по-замърсена кола може с твоя гъба да разтриеш шампоана, започвайки отгоре - надолу)
5. изплакване с водоструйка
6. подсушаване с качествен (това е не е тъждествено равно на скъп) микрофибър, като аз препоръчвам и ползването на някакъв подпомагащ препарат, който да позволи по-гладко плъзгане на кърпата и добавяне на блясък, такива препарати могат да се подберат спрямо покритието, с което е колата и да имат доста приятен ефект върху визията и издръжливостта на лака откъм замърсяване.

Има и по-съвременен вариант. Купуваш си една кофа и една качествена автомобилна гъба (Big Red Sponge на Optimum Polymer Technologies например). В кофата правиш воден разтвор на Optimum Polymer Technologies - Optimum No Rinse Wash&Wax. Отделно в пулверизатор, или градинарска помпичка слагаш по-концентриран разтвор на OPT ONR W&W. Изплакваш с водоструйката грубата мръсотия. Започваш отгоре надолу. Пръскаш един детайл с по-концентрирания разтвор, топиш гъбата в кофата и разтриваш. Попиваш с чист микрофибър. След като минеш цялата кола, я минаваш отново с OPT Instant DEtailer & Gloss Enhancer и сух, чист микрофибър. Ако отдолу имаш един добре подготвен лак и апликиран сийлънт на ОРТ, нещата ще са страхотни на визия и като поддръжка на лака.

Както забелязваш ти давам примери с препарати на ОРТ. Препоръчвам ти да използваш препарати на една марка, за да има 100% съвместимост между тях и да се допълват във функциите и приложенията си. Моята кола дълго време беше като подвижен шоурум точно на ОРТ и съм безкрайно доволен от всичко тяхно, което съм опитал.

Photographer
Аватар
Мнения: 725
Регистриран на: 18.02.2010
Местоположение: Крайните квартали на столицата
Пол: Мъж
Кара: му се нещо старо

Re: керамика, пастиране, полиране, миене на кола

Мнение от randity » 19 Май 2019, 17:46

Аз моята я мия основно на мивките за самообслужване. Гледам поне 1 път в месеца да я мия и във фирмата, като там я измивам първо с безконтактно и измиване с водоструйка, а след това с шампоан и гъба и изплакване с маркуч. Препаратите са на Sonax, шампоана е с някаква вакса мисля в него и след измиване водата започва да "бяга". Мислел съм си варианта да си купя една кофичка и хубави препарати и да я мия на мивките за самообслужване, но предполагам, че от всяка една ще ме изгонят като извадя "техниката" :mhihi: . За съжаление нямам опция да си я мия сам и за момента само горните варианти са приложими. Използвам мивката в Люлин срещу Шел и близо до Бриколаж. Там съм най-доволен от измиването.

П.П. Не обичам да си карам колата на автомивки, където някой друг да я мие. Използвал съм ги 2-3 пъти, като след всеки минавам и дооправям нещата...

Изпратено от моят SAMSUNG S9 SM-G960F с помощта на Tapatalk
.. и отново се замислих „Божее, какви автомобили са правени през миналия век. Сега всичко е пластмаса n-то качество."..

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 367
Регистриран на: 24.02.2015
Местоположение: Brussels/Асеновград
Пол: Мъж
Кара: E60 530dA
Мечтае да кара: F82 ///M4

Re: керамика, пастиране, полиране, миене на кола

Мнение от Exclusive89 » 19 Май 2019, 22:17

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2078
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: керамика, пастиране, полиране, миене на кола

Мнение от nikolae » 20 Май 2019, 13:39

Благодаря много за отговорите!

Разгледах ги (тези от фейса), ще ходя при тях за консултация.

Наистина няма конкретен въпрос, по-скоро мнение за керамиката и поддръжката след нея на колата.
Като начало ще заложа на китайче, не знам точно с кои продукт работи, но казва, че е доволен от тях.
Доколкото разбрах минава колата преди това с фина шкурка. Като ги направя ще приложа някоя-друга снимка.
Ще заложа първо на него и ще гледам какъв ще бъде резултата и колко време ще държи.

Той ми каза, че след това няма да има проблем с миенето, дори по-лесно ставало. Аз се притеснявам, че често мия колата (веднъж в седмицата)
и се опасявам да не я прецакам с химиите по автомивките. Не се виждам да нося с мен, кофи, губи и пулверизатори.
Например омв на България, две от момчетата мият много хубаво, другите са точно обратното, the gym в стрелбище - мият страхотно - казвам тях, защото
са ми сравнително наблизо. Кърпи съм си купил три от онези на околовръстното след еко-то bubble нещо май бяха, като ги пера или заменям след процедура.
Там ми се струва слаба водата като налягане, не е като на драгалевци кръговото.
Явно толкова и си мога :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1572
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F30 328i

Re: керамика, пастиране, полиране, миене на кола

Мнение от Bexim » 20 Май 2019, 14:03

Сложиш ли керамика, няма да ти трябва химия.. Само вода сваля всичко, освен по гуми и джанти, но там с четка, да речем..
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M

ентусиаст
Аватар
Мнения: 853
Регистриран на: 14.05.2010
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: BMW E82, E83, E92, F02
Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13;

Re: керамика, пастиране, полиране, миене на кола

Мнение от stocky » 22 Май 2019, 12:47

@nikolae - бягай надалеч от хора, които на общо основание вадят финните шкурки! Лакът на колата е по-тънък от лист хартия, няма никакъв смисъл от дране с шкурка в 21ви век.

@randity - това с безконтактното е доста кофти за гумени уплътнения, хромирани елементи и т.н. ако пък и колата е напечена - тогава си е и направо смърт за лака

@bexim - тези впечатления от каква керамика са ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1572
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F30 328i

Re: керамика, пастиране, полиране, миене на кола

Мнение от Bexim » 22 Май 2019, 13:26

По принцип, до колкото съм гледал и съм се интересувал всяка една керамика след това е супер лесна за миене. То това е част от идеята. Иначе дори и хора с нано-лак, което е доста по-евтино и по-нетрайно споделят същите впечатления относно миенето.
До сега така и не съм се решавал да слагам каквото и да било и единствената причина е, че не ми се остава без кола, а никой не иска да го направи за един уикенд, да речем.. :dunno:
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 4608
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, F11 525d X-drive,

Re: керамика, пастиране, полиране, миене на кола

Мнение от acho.rs » 22 Май 2019, 16:43

Аз пак да повторя, какво ми обясниха и нагледно видях - самото поставяне на керамика е финала на една дълга процедура. В основата и е шлайфане, полиране, корекция и там както се води на лаковото покритие. Може да ти го направят за 100лв и 3часа, може и за 500лв за 3 дена - зависи за колко си готов да платиш и колкото точен е детайлъра. Наскоро видях качествена керамика поставена по първият начин - много блести, пак е защитена колата, ама на светлина се виждат холограми, кръгови надрсквания и тн. А, да - при всички положения, ако колата ме е скоро боядисвана, ще цъфне на много места. Често казано и с малко работа по лака + качествена керамика, резултатите са доста приятни, особено ако гледаш от малко по-далеч. Вторият вариант - много фина работа по лака и среден или нисък клас керамика, няма кой да се навие.
Човекът от форума, който ти пречоръпаха вече, работи качествено и с отношение към клиента и автомобила.



Това с лъскането стана вече яка мания и се стигна до там, че вносителите вече си вярват до толкова, че наричат опт глос коот - бюджетно решение, щото има ПРО за 2к лв с поставянето :kuku: Това са много скъпи препарати, които влизат директно в клас - луксозна глеозитя. Нещо което правиш за гъдел и предварително знаеш, че не си струва парите.
"Всеки БМВ ентусиаст рано или късно си купува немския еквивалент на лада 2106/1500"
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1735
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: керамика, пастиране, полиране, миене на кола

Мнение от vvasilev1 » 23 Май 2019, 6:14

Преди да се сложи защитното покритие - било то керамика или обикновената восъчна вакса, трябва да се отстраняват всички надирания и захабявания по лака. Някой излизат, по - дълбоките остават. След тази корекция не трябва да има никакви паяжини при оглед на директна слънчева светлина.
После се защитава лака с керамична или восъчна вакса.
Плюсовете са, че дава дълбочина на лака, все едно колата е прясно боядисана с повече лак.
По - трудно се цапа при дъжд и доста по - лесно се мие.
Според мен пръскането с безконтактни препарати е пълен суисайдъл за автомобила. Ако някой се чуди какво е безконтактното... това е сода каустик.
Всичко и особено гума и пластмаса се матира и скачва супер бързо.
Аз си мия колата с гъба/микрофибърна ръкавица и Авто шампоан. Не си я мия сам ами на мивката така искам да ми я измият. Принципно трудно се намира мивка дето да знаят как стават нещата и да имат желание.
Друг убиец за лака са белите силиконови пера дето след мивката дърпат с тях водата... това хората дето са в час не го практикуват и си ползват гюдерия.
Една хубава керамика за бмв тройка е около 400 лева.
За Търново мога да дам контакт на човек, който ще надмине и най - смелите ви очаквания. ИзображениеИзображениеИзображение

Изпратено от моят SM-A600FN с помощта на Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 853
Регистриран на: 14.05.2010
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: BMW E82, E83, E92, F02
Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13;

Re: керамика, пастиране, полиране, миене на кола

Мнение от stocky » 23 Май 2019, 10:39

Водоотблъскването, което се показва основно като реклама за даден препарат, може да се постигне и без керамика, а както казах с качествен сийлънт или вакса (дори и с клейване на лака без никакво покритие, стига да не е леш). Керамиката има и други предимства, които обаче няма как да се покажат лесно и затова се набляга на водоотблъскването. Антистатичният ефект е много важен за тъмни коли, защото по-добър антистатичен ефект = по-малко прах по автомобила = по-добра визия и по-малък шанс да се надере лакът. Химичната устойчивост на керамиката е много по-висока от на сийлънт или вакса. Най-грубо казано - птичото лайно ще прояде и ваксата и евтиният сийлънт и евтината керамика. Скъпият сийлънт ще ти даде няколко часа защита от лайното, а читавата керамика може и ден. Без защита или с калпава такава - на лайното му трябват не повече от 10 секунди да ецне в лака.

@acho.rs - Gloss Coat си е точно бюджетен вариант. Не казвам евтин/некачествен, но бюджетен вариант, който си струва и определено се отплаща със страхотно качество. Това че ти не виждаш смисъл, не значи, че е универсална истина, че не си струват парите препаратите по 2к (има и доста по-скъпи между другото). Моята кола е точно с такъв клас покритие, за който ти твърдиш, че не си струва парите, но според мен си струва абсолютно всяко левче. Както казах имам поглед върху 4 различни керамични покрития вече в голям диапазон от време и смятам, че съм от хората, които много точно могат да определят дали даден препарат си струва разликата в цената спрямо друг.

@Bexim - и аз помислих, че наблюденията са ти от рекламните клипчета и затова ми стана интересно дали не бъркам някъде. Наистина колата се цапа по-малко с каквото и да е покритие (вакса>сийлънт>нано-лак>керамика), наистина се чисти по-лесно. В друг климатичен пояс и друга улична реалност - вероятно може ежедневното миене да е само вода и подсушаване. Реалността в България е такава, че живеем в ужасна мръсотия (къде заради манталитет, къде заради климатични особености) и няма как да си измиеш колата качествено само с вода. Тук вече е изключително важна химичната устойчивост на дадено покритие, за да устои и на почистващите препарати, които свалят залепналата мръсотия по него.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1572
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F30 328i

Re: керамика, пастиране, полиране, миене на кола

Мнение от Bexim » 23 Май 2019, 10:56

Поне ме разубеди тотално да не се занимавам с глупости.. :bchug:
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M

Следваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook