За турбо-дизелчетата
Модератор: bum_bum
13 мнения
• Страница 1 от 1
За турбо-дизелчетата
Какво мислите за това:
Ускоряване на горенето на дизелови двигатели чрез впръскване на газ (УГДДВГ)
Какво е това и за какво служи:
Най-просто казано УГДДВГ е вкарването на газообразен пропан в системата за входящ въздух на дизелов двигател за увеличаване на мощността, икономичността или и двете. Често технологията се сравнява с използването на азотен окис при бензиновите двигатели за увеличаване на мощността (т.нар. NOS). В общи линии това сравнение е коректно, въпреки че правилното използване на пропан-бутан при дизеловия двигател ще доведе до по-добра работа на двигателя без възможните разрушителни ефекти, които N2O предизвиква при бензиновите двигатели.
Като резултат се намаляват емисиите на изгорелите газове – по-малко неизгорели хидрокарбонати и по-малко твърди емисии (пушек). УГДДВГ дори премахва миризмата на нафта в изгорелите газове като я прави доста по-поносима.
Принцип на действие:
Вкарването на газ в системата за входящ въздух на дизеловия двигател действа като ускорител, който допринася за равномерното и по-пълното изгаряне на горивото, което води до повече мощност. Самият пропан няма да се самовъзпламени в дизеловия двигател, където възпламеняването на нафтата става чрез създаване на високо налягане. По време на сгъстяването, газо-въздушната смес се сгъстява и температурата се покачва до 400о, което не е достатъчно за възпламеняването газта, чиято температура на възпламеняване е около 500о. Когато дизеловото гориво се впръсне в цилиндъра под високо налягане, то веднага се самовъзпламенява (температурата на възпламеняване на нафтата е около 385о и води до запалването и на газта. Тъй като газта е смесена с въздух, фронтът на пламъка от нафтата се разпространява по-бързо и по-добре заедно със запалването на горивовъздушната смес, която се намира в контакт със студените в сравнение с прегретия въздух в горивната камера стени. До голяма степен пълното изгаряне на горивото се дължи на запалването до „по-студените” части на двигателя и води до увеличаване на коефициента на изгаряне от нормалните 75% за добре настроен дизелов двигател използващ само чиста нафта до 85-90% при добавянето на газ. Очевидно, това осигурява сериозно увеличаване на мощността, съпровождано от по-голяма икономия и по-малко замърсители.
Какво да очакваме:
Тук е мястото да направим разграничението между видовете двигатели. Атмосферните двигатели изискват системи за вкарване на газ, различни от тези при турбодвигателите. Резултатите също са различни.
При атмосферните двигатели ще се получи скромно увеличение на мощността при използване на газ. Заместването на 1% от входящия въздух ще доведе до мако увеличение на мощността, може би 5-8%. Почти никакво увеличение няма да има при пълно натоварване („газ до дупка”), приемайки, че вашата нагнетателна помпа вече е коректно настроена. Ако се опитаме да подадем повече газ в двигателя няма да получим подобрение на работата му, а всъщност ще се получи ефекта подобен на прекалено ранно запалване при бензиновите двигатели. Това се дължи на „блъскане на фронтовете на пламъка” в горивната камера и вероятно има много общо с факта, че повечето атмосферни двигатели са също с индиректно впръскване, което означава, че дизеловото гориво не се впръсква директно в цилиндъра, а вместо това влиза във „вихрова камера, където става запалването”. Тогава, фронтът на пламъка се изстрелва навън от вихровата камера в горивната камера, където се смесва с въздух (и газ), за да натисне буталото надолу. Очевидно, тези двигатели имат следния проблем – излизайки от вихровата камера фронтът на пламъка запалва газовъздушната смес, което предизвиква обратно налягане, препятстващо правилното разширение на запаленото гориво напускащо вихровата камера.
Постигнах задоволителни резултати с атмосферния двигател на моя VW (1,6) при добавянето на газ с BTU от 8-10% от използваното от дизеловия двигател. Вероятнно може да се увеличи горивото, но съм сигурен, че твърде голямото количество гориво не увеличава мощността, а предизвиква доста неприятни шумове от двигателя.
При турбодизеловите двигатели е възможно да се получи значително увеличаване на мощността чрез използването на УГДДВГ. Докато обикновеното предполагаемо увеличение на мощността се приема да е 20%, то чрез старателното управление на вкарването на газ може да се постигне до 40 % увеличение на мощността. Според мен линията между получаването на много допълнителна мощност и доза газ, която ще съкрати живота на двигателя е много тънка, така че преценете много внимателно доколко да увеличавате количеството газ.
Турбодвигателите са проектирани да работят с бедна горивовъздушна смес и може да им се подаде газ в съотношение към обема на входящия въздух от 6-8%. TDI (турбодвигатели с директно впръскване) са показвали драстично увеличаване на мощността при правилно изпълнено УГДДВГ, в комбинация с чип или усъвършенствано компютърно управление. (разбира се, тези модификации ще нарушат гаранцията на който и да е производител)
Видове системи:
Познавам две основни системи за ускоряване на горенето чрез впръскване на газ.
Първата, наричана от мен „изсипване”, което означава, че вие взимате някакво количество газ за двигателя, определено или чрез изчисления или чрез метода „проба-грешка” и просто го „изсипвате/изтърсвате” във системата за входящ въздух. По този начин има малко възможности за коригиране на подаваното количество газ според натоварването на двигателя, така че системата вероятно е оптимизирана за точно определено ниво на натоварване. Предимството е, че този вид система може да се събере като се използват резултатите от експериментите в „задния двор” на ниска цена. Недостатъците, че вероятно ще трябва да се презастраховате и да подадете по-малко газ от необходимото, за да сте сигурни, че не претоварвате двигателя с прекалено голямо количество газ, а системата няма да компенсира варирането на обороти, натоварване и т.н.
Втората система е много по усъвършенствана и използва различни датчици и регулатори, които да следят работата и натоварването на двигателя и да коригират подаването на газ, за да се посрещне моментното изискване. Повечето системи, които се предлагат с търговска цел ще бъдат от този тип.
За да се определи натоварването при атмосферния двигател трябва в системата за входящ въздун да се постави дифузер, тъй като при дизеловите двигатели няма естествен вакуум във входящия колектор. Проба от създадения от дифузера вакуум се подава към системата за измерване, била тя електронна или механична, като по този начин се коригира подаването на газ според моментните условия.
Турбодвигателите имат вграден страхотен индикатор за нивото на натоварване. Абсолютни просто е да се вземе проба от увеличеното от турбокомпресора налягане и да се използва от системата за измерване. Повечето системи, правени с търговска цел, са проектирани за тудбодвигатели както поради описаната причина, така и заради по-голямата мощност, която може да се получи при впръскването на газ. Тъй като налягането в смукателния колектор е много добър индикатор за товара могат да се реализират по-големи нива на газово впръскване с възможност за по-добър контрол на резултатите.
Ускоряване на горенето на дизелови двигатели чрез впръскване на газ (УГДДВГ)
Какво е това и за какво служи:
Най-просто казано УГДДВГ е вкарването на газообразен пропан в системата за входящ въздух на дизелов двигател за увеличаване на мощността, икономичността или и двете. Често технологията се сравнява с използването на азотен окис при бензиновите двигатели за увеличаване на мощността (т.нар. NOS). В общи линии това сравнение е коректно, въпреки че правилното използване на пропан-бутан при дизеловия двигател ще доведе до по-добра работа на двигателя без възможните разрушителни ефекти, които N2O предизвиква при бензиновите двигатели.
Като резултат се намаляват емисиите на изгорелите газове – по-малко неизгорели хидрокарбонати и по-малко твърди емисии (пушек). УГДДВГ дори премахва миризмата на нафта в изгорелите газове като я прави доста по-поносима.
Принцип на действие:
Вкарването на газ в системата за входящ въздух на дизеловия двигател действа като ускорител, който допринася за равномерното и по-пълното изгаряне на горивото, което води до повече мощност. Самият пропан няма да се самовъзпламени в дизеловия двигател, където възпламеняването на нафтата става чрез създаване на високо налягане. По време на сгъстяването, газо-въздушната смес се сгъстява и температурата се покачва до 400о, което не е достатъчно за възпламеняването газта, чиято температура на възпламеняване е около 500о. Когато дизеловото гориво се впръсне в цилиндъра под високо налягане, то веднага се самовъзпламенява (температурата на възпламеняване на нафтата е около 385о и води до запалването и на газта. Тъй като газта е смесена с въздух, фронтът на пламъка от нафтата се разпространява по-бързо и по-добре заедно със запалването на горивовъздушната смес, която се намира в контакт със студените в сравнение с прегретия въздух в горивната камера стени. До голяма степен пълното изгаряне на горивото се дължи на запалването до „по-студените” части на двигателя и води до увеличаване на коефициента на изгаряне от нормалните 75% за добре настроен дизелов двигател използващ само чиста нафта до 85-90% при добавянето на газ. Очевидно, това осигурява сериозно увеличаване на мощността, съпровождано от по-голяма икономия и по-малко замърсители.
Какво да очакваме:
Тук е мястото да направим разграничението между видовете двигатели. Атмосферните двигатели изискват системи за вкарване на газ, различни от тези при турбодвигателите. Резултатите също са различни.
При атмосферните двигатели ще се получи скромно увеличение на мощността при използване на газ. Заместването на 1% от входящия въздух ще доведе до мако увеличение на мощността, може би 5-8%. Почти никакво увеличение няма да има при пълно натоварване („газ до дупка”), приемайки, че вашата нагнетателна помпа вече е коректно настроена. Ако се опитаме да подадем повече газ в двигателя няма да получим подобрение на работата му, а всъщност ще се получи ефекта подобен на прекалено ранно запалване при бензиновите двигатели. Това се дължи на „блъскане на фронтовете на пламъка” в горивната камера и вероятно има много общо с факта, че повечето атмосферни двигатели са също с индиректно впръскване, което означава, че дизеловото гориво не се впръсква директно в цилиндъра, а вместо това влиза във „вихрова камера, където става запалването”. Тогава, фронтът на пламъка се изстрелва навън от вихровата камера в горивната камера, където се смесва с въздух (и газ), за да натисне буталото надолу. Очевидно, тези двигатели имат следния проблем – излизайки от вихровата камера фронтът на пламъка запалва газовъздушната смес, което предизвиква обратно налягане, препятстващо правилното разширение на запаленото гориво напускащо вихровата камера.
Постигнах задоволителни резултати с атмосферния двигател на моя VW (1,6) при добавянето на газ с BTU от 8-10% от използваното от дизеловия двигател. Вероятнно може да се увеличи горивото, но съм сигурен, че твърде голямото количество гориво не увеличава мощността, а предизвиква доста неприятни шумове от двигателя.
При турбодизеловите двигатели е възможно да се получи значително увеличаване на мощността чрез използването на УГДДВГ. Докато обикновеното предполагаемо увеличение на мощността се приема да е 20%, то чрез старателното управление на вкарването на газ може да се постигне до 40 % увеличение на мощността. Според мен линията между получаването на много допълнителна мощност и доза газ, която ще съкрати живота на двигателя е много тънка, така че преценете много внимателно доколко да увеличавате количеството газ.
Турбодвигателите са проектирани да работят с бедна горивовъздушна смес и може да им се подаде газ в съотношение към обема на входящия въздух от 6-8%. TDI (турбодвигатели с директно впръскване) са показвали драстично увеличаване на мощността при правилно изпълнено УГДДВГ, в комбинация с чип или усъвършенствано компютърно управление. (разбира се, тези модификации ще нарушат гаранцията на който и да е производител)
Видове системи:
Познавам две основни системи за ускоряване на горенето чрез впръскване на газ.
Първата, наричана от мен „изсипване”, което означава, че вие взимате някакво количество газ за двигателя, определено или чрез изчисления или чрез метода „проба-грешка” и просто го „изсипвате/изтърсвате” във системата за входящ въздух. По този начин има малко възможности за коригиране на подаваното количество газ според натоварването на двигателя, така че системата вероятно е оптимизирана за точно определено ниво на натоварване. Предимството е, че този вид система може да се събере като се използват резултатите от експериментите в „задния двор” на ниска цена. Недостатъците, че вероятно ще трябва да се презастраховате и да подадете по-малко газ от необходимото, за да сте сигурни, че не претоварвате двигателя с прекалено голямо количество газ, а системата няма да компенсира варирането на обороти, натоварване и т.н.
Втората система е много по усъвършенствана и използва различни датчици и регулатори, които да следят работата и натоварването на двигателя и да коригират подаването на газ, за да се посрещне моментното изискване. Повечето системи, които се предлагат с търговска цел ще бъдат от този тип.
За да се определи натоварването при атмосферния двигател трябва в системата за входящ въздун да се постави дифузер, тъй като при дизеловите двигатели няма естествен вакуум във входящия колектор. Проба от създадения от дифузера вакуум се подава към системата за измерване, била тя електронна или механична, като по този начин се коригира подаването на газ според моментните условия.
Турбодвигателите имат вграден страхотен индикатор за нивото на натоварване. Абсолютни просто е да се вземе проба от увеличеното от турбокомпресора налягане и да се използва от системата за измерване. Повечето системи, правени с търговска цел, са проектирани за тудбодвигатели както поради описаната причина, така и заради по-голямата мощност, която може да се получи при впръскването на газ. Тъй като налягането в смукателния колектор е много добър индикатор за товара могат да се реализират по-големи нива на газово впръскване с възможност за по-добър контрол на резултатите.
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Нема преглед, деба, много рисково, найш ли колко актове съм натрупал, останах без точки мами..цата им. 

Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
- LAST RIDE
- ентусиаст
-
- Мнения: 1293
- Регистриран на: 4.07.2005
- Местоположение: Сливен О.С :))
- Пол: Мъж
- Кара: дизелaка да пропушва
- Мечтае да кара: НА БАБА ЯГА МЕТЛАТА :D:D
Колеги не е измишльотина преди доста време сам виждал нещо подобно на МБ 190 ( и намен ми беше непонятно дизел с газ
)

Заменям си усилвателя!!
viewtopic.php?f=64&t=228928
коментар:
исках BMW,но татко каза не.......по добре да си взема SUZUKI IGNIS пък и те BMW нестават...
viewtopic.php?f=64&t=228928
коментар:
исках BMW,но татко каза не.......по добре да си взема SUZUKI IGNIS пък и те BMW нестават...

Ама да не е било газово за дизел, щото е различно, там основното гориво е газ, а се впръсква съвсем малко нафта, колкото да запали сместа.
Горното писание е за съвсем друго нещо.
Горното писание е за съвсем друго нещо.
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
- LAST RIDE
- ентусиаст
-
- Мнения: 1293
- Регистриран на: 4.07.2005
- Местоположение: Сливен О.С :))
- Пол: Мъж
- Кара: дизелaка да пропушва
- Мечтае да кара: НА БАБА ЯГА МЕТЛАТА :D:D
несъм много сигурен мойе и така да е било!
Заменям си усилвателя!!
viewtopic.php?f=64&t=228928
коментар:
исках BMW,но татко каза не.......по добре да си взема SUZUKI IGNIS пък и те BMW нестават...
viewtopic.php?f=64&t=228928
коментар:
исках BMW,но татко каза не.......по добре да си взема SUZUKI IGNIS пък и те BMW нестават...

- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12841
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Газово за дизел определено е по различно и е разпространено дори се срещата коли с такава инсталазия предимно А6 2.5ТДИ по мобиле.де.
А това е както азота за бензиновите,само трябва някой да измисли как да се контролира Шот-а и ще стане весело
По улиците ще останат само печки
А това е както азота за бензиновите,само трябва някой да измисли как да се контролира Шот-а и ще стане весело

По улиците ще останат само печки

Последна промяна vld на 20 Окт 2006, 13:57, променена общо 1 път

- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12841
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
sieg написа:ДАЙ!!!!
Искам някъде търговска версия на тая измишлъотина!
P.S.: Вземи мечката довечера!
Колега има ли шанс да ме просветлиш за някои работи около ТДС-а

Евентуално ми предстои да взимам такъв и ще ми е полезно да знам някои работи вместо да се блъскам както с ТД-то

Ще се почерпим естествено


vld написа:sieg написа:ДАЙ!!!!
Искам някъде търговска версия на тая измишлъотина!
P.S.: Вземи мечката довечера!
Колега има ли шанс да ме просветлиш за някои работи около ТДС-а![]()
Евентуално ми предстои да взимам такъв и ще ми е полезно да знам някои работи вместо да се блъскам както с ТД-то![]()
Ще се почерпим естествено
Няма проблем, колкото мога бих помогнал... за черпеното - няма проблем, аз му казах на Кам Тод да те вземе и тебе в Сряда, ма май си бил зает. Питай на ЛС-та

жена и кола не въртят ли задница, не ми ги фали...


Още по темата в: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=40687
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
За съжаление, не знам къде в БГ може да монтират такава система. В интернет има много сайтове, но те са за САЩ...
Не знам дали не може да се преправи подаването от бензинова система, лошото е че там се мери вакуум, а тук ни трябва датчик и управление за налягане от турбото... Според мен може да се преправи газово за бензин, ама трябва много грамотен човек да пипа.

Не знам дали не може да се преправи подаването от бензинова система, лошото е че там се мери вакуум, а тук ни трябва датчик и управление за налягане от турбото... Според мен може да се преправи газово за бензин, ама трябва много грамотен човек да пипа.
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани