Полезна кратка информация за начинаещите:
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Полезна кратка информация за начинаещите:
Ето малко по-синтезирано и по-приятно за възприемане четиво за историята на Е30, мисля че е подходяща за най-новите ентусиасти:
Производството на Е30 3-та серия започва в края на 1982г. Първите автомобили излизат на пазара през 1983г., както следва: 316, 318i, 320i и 323i. 320i и 323i се пускат с шест-цилиндров мотор и като стандартно оборудване имат ‘check control’ и оборотомер. В края на 1983г. излиза четиривратата версия. През 1985г. се правят някои промени в 3-та серия. Първо в 320i се слага нов, по-мощен двигател със 129 к.с. След това излиза 324d, което е първият дизел въобще в 3-та серия, с шест-цилиндров дизелов двигател с мощност 86 к.с. Излизат и 325i, 325e, 325ix и 325i кабрио. 325i заменя 323i и помещава двигател със 170 к.с. 325ix е със задвижване и на четирите колела, а 325i кабрио е първият кабриолет, който е произведен от БМВ. Всички тези по-нови модели до този момент се отличават с едва забележим ‘фейс-лифт’ (подобрения на външния вид на купето), променен е само предния спойлер. През 1987г. на пазара излиза 324td с шест-цилиндров турбо-дизел двигател, вече с мощност 115 к.с. Това също е годината, когато 3-та серия получава доста по-сериозен ‘фейс-лифт’ – черните пластмасови лайсни заменят никелираните и излиза т.н. „троен стоп” – по-голям от предишния. В 318i се слага новият 4-цилиндров мотор М40 с мощност 100 к.с. По това време някъде излиза и версията ‘комби’, която се прилага при 320i, 325i, 325ix и 324td. През 1989г. започват продажбите на 318is, а 318i се предлага също във версия ‘комби’. Това също е и годината, през която ‘комби’-то получава същия ‘фейс-лифт’, както ‘седан’-а през 1987г. По същото време БМВ пускат и 318i кабрио. Това е последната година, през която се произвежда и продава Е30 седан. Новата 3-та серия вече е в производство от 1990г. и затова старата Е30 серия се спира полека-лека, с изключение на ‘комби’-тата, които се произвеждат до 1994г. и кабриолетите – до 1993г.
Следващият списък дава малко по-добра представа за развитието на трета серия Е30:
Тук не са застъпени M-power двигателите на Е30, но за тях - в друга тема.
Производството на Е30 3-та серия започва в края на 1982г. Първите автомобили излизат на пазара през 1983г., както следва: 316, 318i, 320i и 323i. 320i и 323i се пускат с шест-цилиндров мотор и като стандартно оборудване имат ‘check control’ и оборотомер. В края на 1983г. излиза четиривратата версия. През 1985г. се правят някои промени в 3-та серия. Първо в 320i се слага нов, по-мощен двигател със 129 к.с. След това излиза 324d, което е първият дизел въобще в 3-та серия, с шест-цилиндров дизелов двигател с мощност 86 к.с. Излизат и 325i, 325e, 325ix и 325i кабрио. 325i заменя 323i и помещава двигател със 170 к.с. 325ix е със задвижване и на четирите колела, а 325i кабрио е първият кабриолет, който е произведен от БМВ. Всички тези по-нови модели до този момент се отличават с едва забележим ‘фейс-лифт’ (подобрения на външния вид на купето), променен е само предния спойлер. През 1987г. на пазара излиза 324td с шест-цилиндров турбо-дизел двигател, вече с мощност 115 к.с. Това също е годината, когато 3-та серия получава доста по-сериозен ‘фейс-лифт’ – черните пластмасови лайсни заменят никелираните и излиза т.н. „троен стоп” – по-голям от предишния. В 318i се слага новият 4-цилиндров мотор М40 с мощност 100 к.с. По това време някъде излиза и версията ‘комби’, която се прилага при 320i, 325i, 325ix и 324td. През 1989г. започват продажбите на 318is, а 318i се предлага също във версия ‘комби’. Това също е и годината, през която ‘комби’-то получава същия ‘фейс-лифт’, както ‘седан’-а през 1987г. По същото време БМВ пускат и 318i кабрио. Това е последната година, през която се произвежда и продава Е30 седан. Новата 3-та серия вече е в производство от 1990г. и затова старата Е30 серия се спира полека-лека, с изключение на ‘комби’-тата, които се произвеждат до 1994г. и кабриолетите – до 1993г.
Следващият списък дава малко по-добра представа за развитието на трета серия Е30:
- Модел: Двигател: Мощност: Максимална Скорост: Година:
Седан
316 M10 4 цилиндъра 90 к.с. 180 км/ч 1982 - 1987
316i M10 4 цилиндъра 102 к.с. 182 км/ч 1987 - 1988
316i M40 4 цилиндъра 100 к.с. 182 км/ч 1988 - 1991
318i M10 4 цилиндъра 105 к.с. 178 км/ч 1982 - 1987
318i M40 4 цилиндъра 113 к.с. 188 км/ч 1987 - 1991
318is M42 4 цилиндъра 136 к.с. 202 км/ч 1989 - 1991
320i M20 6 цилиндъра 125 к.с. 197 км/ч 1982 - 1985
320i M20 6 цилиндъра 129 к.с. 198 км/ч 1985 - 1991
320is S14 4 цилиндъра 192 к.с. 225 км/ч 1989 - 1990
323i M20 6 цилиндъра 139 к.с. 205 км/ч 1982 - 1984
323i M20 6 цилиндъра 150 к.с. 205 км/ч 1984 - 1985
325i M20 6 цилиндъра 170 к.с. 220 км/ч 1985 - 1991
325e M20 6 цилиндъра 122 к.с. 198 км/ч 1985 - 1987
325ix M20 6 цилиндъра 170 к.с. 212 км/ч 1985 - 1991
333i M30 6 цилиндъра 197 к.с. 250 км/ч 1985 - 1987
324d M21 6 цилиндъра 86 к.с. 165 км/ч 1985 - 1991
324td M21 6 цилиндъра 115 к.с. 187 км/ч 1987 - 1991
Модел: Двигател: Мощност: Максимална Скорост: Година:
Комби
316i M40 4 цилиндъра 100 к.с. 179 км/ч 1991 - 1994
318i M40 4 цилиндъра 113 к.с. 188 км/ч 1989 - 1994
320i M20 6 цилиндъра 129 к.с. 196 км/ч 1987 - 1991
325i M20 6 цилиндъра 170 к.с. 214 км/ч 1987 - 1992
325ix M20 6 цилиндъра 170 к.с. 208 км/ч 1987 - 1991
324td M21 6 цилиндъра 115 к.с. 187 км/ч 1987 - 1992
Модел: Двигател: Мощност: Максимална Скорост: Година:
Кабрио
318i M40 4 цилиндъра 113 к.с. 187 км/ч 1991 - 1993
320i M20 6 цилиндъра 129 к.с. 195 км/ч 1986 - 1993
325i M20 6 цилиндъра 170 к.с. 216 км/ч 1986 - 1993
Тук не са застъпени M-power двигателите на Е30, но за тях - в друга тема.
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
За какъв фейс лифт на комбито говориш то е само 3-ен стоп.
от 88г. все едно и също сие аз поне не съм срещал инфо за двоен стоп комби
от 88г. все едно и също сие аз поне не съм срещал инфо за двоен стоп комби


Здравейте ...
бих искал да ви попитам нещо ...
На скоро си купих едно Е30, ама нещо не ми е ясно какъв му е двигателят. Имам предвит че ми продадоха колата за 1.6 105к.с., двигателя със сигурност е по-старичкия- М10, понеже знам че стария е с верига (както е моя) , апък новия е с ремък. Моят също така е и с т.нар. "пълна инжекция". В последствие се оказа че е 1.8, понеже ми казаха че първите 2 цифри от номера на двигателя означават неговата кубатура(в случая са 18 ). От друго място разбрах че този мотор се вгражда до 1987г., а колата ми е 1988. А още по-интересното е че когато търсих в NET-a някакъв саит за идентификация се оказа че номера на шасито ми не е по стандарта. давам ви номерата на двигателя и шасито по талон, и Ви моля за малко помощ. Благодаря предварително.
Двигател: 184КА01464238.
Рама: WBAAC150602401984.

бих искал да ви попитам нещо ...
На скоро си купих едно Е30, ама нещо не ми е ясно какъв му е двигателят. Имам предвит че ми продадоха колата за 1.6 105к.с., двигателя със сигурност е по-старичкия- М10, понеже знам че стария е с верига (както е моя) , апък новия е с ремък. Моят също така е и с т.нар. "пълна инжекция". В последствие се оказа че е 1.8, понеже ми казаха че първите 2 цифри от номера на двигателя означават неговата кубатура(в случая са 18 ). От друго място разбрах че този мотор се вгражда до 1987г., а колата ми е 1988. А още по-интересното е че когато търсих в NET-a някакъв саит за идентификация се оказа че номера на шасито ми не е по стандарта. давам ви номерата на двигателя и шасито по талон, и Ви моля за малко помощ. Благодаря предварително.
Двигател: 184КА01464238.
Рама: WBAAC150602401984.

Стария М10B18 - 1754cc се монтира на "троен стоп" 316i 102к.с. 1987-88
184КА 01464238
18 - 1.8 литра
4 - 4 цилиндъра
К - катализатор
А - код на държавата
0 - 0 или 1 М10, М42
146 - сериен номер
4 - Мюнхен
238 дата на производство
WBAAC150602401984
Chassis number 2401984
Vehicle code 1315
Series E30
Model 316i ( 316i M10 )
Body type saloon
Catalog model ECE
Production date 1987 / 11
Engine M10
Transmission Manual
Steering Left
Catalyzer YES
Двоен стоп комби има, даже и тема имаше тук...
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... f01558.htm
184КА 01464238
18 - 1.8 литра
4 - 4 цилиндъра
К - катализатор
А - код на държавата
0 - 0 или 1 М10, М42
146 - сериен номер
4 - Мюнхен
238 дата на производство
WBAAC150602401984
Chassis number 2401984
Vehicle code 1315
Series E30
Model 316i ( 316i M10 )
Body type saloon
Catalog model ECE
Production date 1987 / 11
Engine M10
Transmission Manual
Steering Left
Catalyzer YES
Двоен стоп комби има, даже и тема имаше тук...
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... f01558.htm
- Nucl3arDru1D
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2317
- Регистриран на: 16.12.2003
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: е30, е36, e39
- Мечтае да кара: ///M
- Детайли за колата: Nuclear Touring
vld написа:За какъв фейс лифт на комбито говориш то е само 3-ен стоп.
от 88г. все едно и също сие аз поне не съм срещал инфо за двоен стоп комби
нали имаше некви комбита двоен стоп с 3 врати

- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Nucl3arDru1D написа:vld написа:За какъв фейс лифт на комбито говориш то е само 3-ен стоп.
от 88г. все едно и също сие аз поне не съм срещал инфо за двоен стоп комби
нали имаше некви комбита двоен стоп с 3 врати
Да ма тя "тая" тема беше преди "оная" дето е със снимки приличащи на силно фотошопната голф единица


- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Полезна кратка информация за начинаещите:
kam_tod написа:....
333i M30 6 цилиндъра 197 к.с. 250 км/ч 1985 - 1987 ....
А за такова не бях чувал

Дайте повече инфо


- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
За допълнение на е30 М3 бил пуснат и друг "специален" модел - 333i. Девизията на BMW от Южна Африка създала 333 през 1986г. като вмъкнала в него "големият" М30 с обем 3300 куб. см. Моторът бил взаимстван от 733i (е23). Резултатът - 333, което било включено в състезателните серии и било мечта на много колекционери. Колите били сглабяни с помощта на Alpina в Австрия, като имало малка особеност при покупката. Купувачите били принуждавани да избират между климатик или серво управление. През 1986г. били направени изключително малко бройки. Станало ясно, че в Африка никога няма да започне да се продава М3 и продукцията на 333 продължила още 2 години.

- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
- Nucl3arDru1D
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2317
- Регистриран на: 16.12.2003
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: е30, е36, e39
- Мечтае да кара: ///M
- Детайли за колата: Nuclear Touring
- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
са разбрах,че имало и с м50 по дифоулт 


С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Явор написа:са разбрах,че имало и с м50 по дифоулт
то ти накрая ще кажеш че и с турбо са били серийно


"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани