Полезна кратка информация за начинаещите:

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Полезна кратка информация за начинаещите:

Мнение от kam_tod » 12 Сеп 2006, 18:12

Ето малко по-синтезирано и по-приятно за възприемане четиво за историята на Е30, мисля че е подходяща за най-новите ентусиасти:

Производството на Е30 3-та серия започва в края на 1982г. Първите автомобили излизат на пазара през 1983г., както следва: 316, 318i, 320i и 323i. 320i и 323i се пускат с шест-цилиндров мотор и като стандартно оборудване имат ‘check control’ и оборотомер. В края на 1983г. излиза четиривратата версия. През 1985г. се правят някои промени в 3-та серия. Първо в 320i се слага нов, по-мощен двигател със 129 к.с. След това излиза 324d, което е първият дизел въобще в 3-та серия, с шест-цилиндров дизелов двигател с мощност 86 к.с. Излизат и 325i, 325e, 325ix и 325i кабрио. 325i заменя 323i и помещава двигател със 170 к.с. 325ix е със задвижване и на четирите колела, а 325i кабрио е първият кабриолет, който е произведен от БМВ. Всички тези по-нови модели до този момент се отличават с едва забележим ‘фейс-лифт’ (подобрения на външния вид на купето), променен е само предния спойлер. През 1987г. на пазара излиза 324td с шест-цилиндров турбо-дизел двигател, вече с мощност 115 к.с. Това също е годината, когато 3-та серия получава доста по-сериозен ‘фейс-лифт’ – черните пластмасови лайсни заменят никелираните и излиза т.н. „троен стоп” – по-голям от предишния. В 318i се слага новият 4-цилиндров мотор М40 с мощност 100 к.с. По това време някъде излиза и версията ‘комби’, която се прилага при 320i, 325i, 325ix и 324td. През 1989г. започват продажбите на 318is, а 318i се предлага също във версия ‘комби’. Това също е и годината, през която ‘комби’-то получава същия ‘фейс-лифт’, както ‘седан’-а през 1987г. По същото време БМВ пускат и 318i кабрио. Това е последната година, през която се произвежда и продава Е30 седан. Новата 3-та серия вече е в производство от 1990г. и затова старата Е30 серия се спира полека-лека, с изключение на ‘комби’-тата, които се произвеждат до 1994г. и кабриолетите – до 1993г.

Следващият списък дава малко по-добра представа за развитието на трета серия Е30:

    Модел: Двигател: Мощност: Максимална Скорост: Година:
    Седан
    316 M10 4 цилиндъра 90 к.с. 180 км/ч 1982 - 1987
    316i M10 4 цилиндъра 102 к.с. 182 км/ч 1987 - 1988
    316i M40 4 цилиндъра 100 к.с. 182 км/ч 1988 - 1991
    318i M10 4 цилиндъра 105 к.с. 178 км/ч 1982 - 1987
    318i M40 4 цилиндъра 113 к.с. 188 км/ч 1987 - 1991
    318is M42 4 цилиндъра 136 к.с. 202 км/ч 1989 - 1991
    320i M20 6 цилиндъра 125 к.с. 197 км/ч 1982 - 1985
    320i M20 6 цилиндъра 129 к.с. 198 км/ч 1985 - 1991
    320is S14 4 цилиндъра 192 к.с. 225 км/ч 1989 - 1990
    323i M20 6 цилиндъра 139 к.с. 205 км/ч 1982 - 1984
    323i M20 6 цилиндъра 150 к.с. 205 км/ч 1984 - 1985
    325i M20 6 цилиндъра 170 к.с. 220 км/ч 1985 - 1991
    325e M20 6 цилиндъра 122 к.с. 198 км/ч 1985 - 1987
    325ix M20 6 цилиндъра 170 к.с. 212 км/ч 1985 - 1991
    333i M30 6 цилиндъра 197 к.с. 250 км/ч 1985 - 1987
    324d M21 6 цилиндъра 86 к.с. 165 км/ч 1985 - 1991
    324td M21 6 цилиндъра 115 к.с. 187 км/ч 1987 - 1991

    Модел: Двигател: Мощност: Максимална Скорост: Година:
    Комби
    316i M40 4 цилиндъра 100 к.с. 179 км/ч 1991 - 1994
    318i M40 4 цилиндъра 113 к.с. 188 км/ч 1989 - 1994
    320i M20 6 цилиндъра 129 к.с. 196 км/ч 1987 - 1991
    325i M20 6 цилиндъра 170 к.с. 214 км/ч 1987 - 1992
    325ix M20 6 цилиндъра 170 к.с. 208 км/ч 1987 - 1991
    324td M21 6 цилиндъра 115 к.с. 187 км/ч 1987 - 1992

    Модел: Двигател: Мощност: Максимална Скорост: Година:
    Кабрио
    318i M40 4 цилиндъра 113 к.с. 187 км/ч 1991 - 1993
    320i M20 6 цилиндъра 129 к.с. 195 км/ч 1986 - 1993
    325i M20 6 цилиндъра 170 к.с. 216 км/ч 1986 - 1993


Тук не са застъпени M-power двигателите на Е30, но за тях - в друга тема.
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 12 Сеп 2006, 19:10

За какъв фейс лифт на комбито говориш то е само 3-ен стоп.
от 88г. все едно и също сие аз поне не съм срещал инфо за двоен стоп комби :roll:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: Варна

Мнение от madnesss » 01 Дек 2006, 1:01

Здравейте ...
бих искал да ви попитам нещо ...
На скоро си купих едно Е30, ама нещо не ми е ясно какъв му е двигателят. Имам предвит че ми продадоха колата за 1.6 105к.с., двигателя със сигурност е по-старичкия- М10, понеже знам че стария е с верига (както е моя) , апък новия е с ремък. Моят също така е и с т.нар. "пълна инжекция". В последствие се оказа че е 1.8, понеже ми казаха че първите 2 цифри от номера на двигателя означават неговата кубатура(в случая са 18 ). От друго място разбрах че този мотор се вгражда до 1987г., а колата ми е 1988. А още по-интересното е че когато търсих в NET-a някакъв саит за идентификация се оказа че номера на шасито ми не е по стандарта. давам ви номерата на двигателя и шасито по талон, и Ви моля за малко помощ. Благодаря предварително.
Двигател: 184КА01464238.
Рама: WBAAC150602401984.
;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 330
Регистриран на: 25.12.2005
Пол: Мъж
Кара: Е30, Е36, Е46

Мнение от wot » 01 Дек 2006, 1:38

Стария М10B18 - 1754cc се монтира на "троен стоп" 316i 102к.с. 1987-88

184КА 01464238
18 - 1.8 литра
4 - 4 цилиндъра
К - катализатор
А - код на държавата

0 - 0 или 1 М10, М42
146 - сериен номер
4 - Мюнхен
238 дата на производство

WBAAC150602401984
Chassis number 2401984
Vehicle code 1315
Series E30
Model 316i ( 316i M10 )
Body type saloon
Catalog model ECE
Production date 1987 / 11
Engine M10
Transmission Manual
Steering Left
Catalyzer YES

Двоен стоп комби има, даже и тема имаше тук...
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... f01558.htm

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2317
Регистриран на: 16.12.2003
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: е30, е36, e39
Мечтае да кара: ///M
Детайли за колата: Nuclear Touring

Мнение от Nucl3arDru1D » 01 Дек 2006, 11:02

vld написа:За какъв фейс лифт на комбито говориш то е само 3-ен стоп.
от 88г. все едно и също сие аз поне не съм срещал инфо за двоен стоп комби :roll:


нали имаше некви комбита двоен стоп с 3 врати :mhihi:
Изображение
Изображение

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Мнение от err0r » 01 Дек 2006, 14:40

Между другото 325-ците преди 88-ма са 171 кончета МАЙ :?:
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 01 Дек 2006, 14:48

Nucl3arDru1D написа:
vld написа:За какъв фейс лифт на комбито говориш то е само 3-ен стоп.
от 88г. все едно и също сие аз поне не съм срещал инфо за двоен стоп комби :roll:


нали имаше некви комбита двоен стоп с 3 врати :mhihi:

Да ма тя "тая" тема беше преди "оная" дето е със снимки приличащи на силно фотошопната голф единица :mhihi:
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Полезна кратка информация за начинаещите:

Мнение от vld » 01 Дек 2006, 14:50

kam_tod написа:....
333i M30 6 цилиндъра 197 к.с. 250 км/ч 1985 - 1987 ....

А за такова не бях чувал :roll:
Дайте повече инфо :?:
Изображение

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Мнение от err0r » 01 Дек 2006, 15:41

Само за Африка е 333 до колкото знам :idea: Някаква лимитед едишън.
Изображение

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Мнение от err0r » 01 Дек 2006, 15:50

За допълнение на е30 М3 бил пуснат и друг "специален" модел - 333i. Девизията на BMW от Южна Африка създала 333 през 1986г. като вмъкнала в него "големият" М30 с обем 3300 куб. см. Моторът бил взаимстван от 733i (е23). Резултатът - 333, което било включено в състезателните серии и било мечта на много колекционери. Колите били сглабяни с помощта на Alpina в Австрия, като имало малка особеност при покупката. Купувачите били принуждавани да избират между климатик или серво управление. През 1986г. били направени изключително малко бройки. Станало ясно, че в Африка никога няма да започне да се продава М3 и продукцията на 333 продължила още 2 години.
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 01 Дек 2006, 16:28

А по европа продавали ли са се?
Ма верно не знаех :uups:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2317
Регистриран на: 16.12.2003
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: е30, е36, e39
Мечтае да кара: ///M
Детайли за колата: Nuclear Touring

Мнение от Nucl3arDru1D » 01 Дек 2006, 17:06

ех аз да знаех преди 3г. :mhihi:
Изображение
Изображение

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Мнение от ///Явор » 01 Дек 2006, 17:23

са разбрах,че имало и с м50 по дифоулт :mhihi:
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 01 Дек 2006, 17:40

Явор написа:са разбрах,че имало и с м50 по дифоулт :mhihi:


то ти накрая ще кажеш че и с турбо са били серийно :mhihi: :mhihi:
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: Варна

Мнение от madnesss » 01 Дек 2006, 20:54

Благодаря за информацията baro ;)

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook