E36 M50b25tu Валове - възможности
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
E36 M50b25tu Валове - възможности
Здравейте.
От година и малко карам е36 със М50Б25 TU със ванус по пистите и градско. Основно се състезавам в ендуранс шампионата, но пък и гледам колата да се кара градско.
До сега съм преминал основните проблеми на спирачи, заден мост, охлаждане на вода и масло, както и сходимостите на колата,но за 2015 година ми се иска да видя дали мога нещо да извадя още от този двигател.
Двигателя ми е не е пипан, ако не се смята генерацията, маховик от М20, по големия входящ колектор и там разни спортни филтри и охлаждания на масло и вода.
Отварям темата защото не намерих много отговори на въпросите, а те са:
- до колкото поразбрах приличин резултат се получава със американските S50 валове на входящ и изходящ до 250 и няколко градуса, и премап на ЕКУ-то, но друг е въпроса дали ще намеря такива валове, а и не знам за какви пари ще излезе преработката. Тази опция май е най-невъзможната;
- прочетох, че на ванус двигателя се прави каръщък: за смукател от 330-ска(извинявам се за невежеството, но кой двигател е това 330-ка?) и за изпускател от M50B25 (без ванус). Разбира се пак премап на ЕКУ-то. Тук ми е интересно какъв резултат се постига в какви граници на въртящ момент. Който има преки наблюдения да сподели.
- някой колеги споделиха, че наскоро вече има възможност за наваряване на валове и престъргване. Демек се постигат валове, както вече готови валове на тунинг компаниите, но за много по-малко пари. Тук ми трябва малко повече инфо кой го прави това - споменаха ми за някой в Пазарджик, но аз ли си търся инфото за валовете, вече правено ли е на накой друг, какъв резултат се очаква и до колко това е надежно.
В общи линии събирам предварителна информация. Моля Ви не ме навивайте да слагам турбина или компресор и да "не се занимавам с глупости", защото карането на повече от 4 часа на пистата си е друга работа, а вече атмосверката се представя повече от прилично.
Също така за мапването ще ми трябва помощт за ЕКУ 0261200413, но това след механиката.
Благодаря
Charlie
От година и малко карам е36 със М50Б25 TU със ванус по пистите и градско. Основно се състезавам в ендуранс шампионата, но пък и гледам колата да се кара градско.
До сега съм преминал основните проблеми на спирачи, заден мост, охлаждане на вода и масло, както и сходимостите на колата,но за 2015 година ми се иска да видя дали мога нещо да извадя още от този двигател.
Двигателя ми е не е пипан, ако не се смята генерацията, маховик от М20, по големия входящ колектор и там разни спортни филтри и охлаждания на масло и вода.
Отварям темата защото не намерих много отговори на въпросите, а те са:
- до колкото поразбрах приличин резултат се получава със американските S50 валове на входящ и изходящ до 250 и няколко градуса, и премап на ЕКУ-то, но друг е въпроса дали ще намеря такива валове, а и не знам за какви пари ще излезе преработката. Тази опция май е най-невъзможната;
- прочетох, че на ванус двигателя се прави каръщък: за смукател от 330-ска(извинявам се за невежеството, но кой двигател е това 330-ка?) и за изпускател от M50B25 (без ванус). Разбира се пак премап на ЕКУ-то. Тук ми е интересно какъв резултат се постига в какви граници на въртящ момент. Който има преки наблюдения да сподели.
- някой колеги споделиха, че наскоро вече има възможност за наваряване на валове и престъргване. Демек се постигат валове, както вече готови валове на тунинг компаниите, но за много по-малко пари. Тук ми трябва малко повече инфо кой го прави това - споменаха ми за някой в Пазарджик, но аз ли си търся инфото за валовете, вече правено ли е на накой друг, какъв резултат се очаква и до колко това е надежно.
В общи линии събирам предварителна информация. Моля Ви не ме навивайте да слагам турбина или компресор и да "не се занимавам с глупости", защото карането на повече от 4 часа на пистата си е друга работа, а вече атмосверката се представя повече от прилично.
Също така за мапването ще ми трябва помощт за ЕКУ 0261200413, но това след механиката.
Благодаря
Charlie
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: E36 M50b25tu Валове - възможности
Точно С50/52 валовете са ти най-лесния вариант като изключим може би доставката от Щатите защото там няма преправяне. Слагаш и караш.
Re: E36 M50b25tu Валове - възможности
bum_bum написа:Точно С50/52 валовете са ти най-лесния вариант като изключим може би доставката от Щатите защото там няма преправяне. Слагаш и караш.
Да имаш представа за парт номера или нещо по конкретно къде да ги търся освен ebay?!
Най-добре ще е ако в БГ някой иска да се отърве от тях.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: E36 M50b25tu Валове - възможности
В Бг забрави да намериш. По едно време тук се продаваха едни, но не знам дали седят още. Парт номер на вала не пише тъй, че не ти върши работа. Или в Ибей или по техните форуми. Другия вариант е Шрик на 262 ако си намериш само всмукателен и изпускателен от Б25.
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1669
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: E36 M50b25tu Валове - възможности
- - - -
Последна промяна host на 08 Дек 2014, 22:34, променена общо 1 път
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: E36 M50b25tu Валове - възможности
Шрика идва много хардкор, US валовете сигурна ще са идея по-зле.
м54ков всмукател с м50б25цов всмукател ползван за изпускател съвсем не е лош вариант.
Да не говорим, че разликата между вала на б20 и б25 е нищожна, а второто е доста overpriced
Преправянето не е кой знае какъв филм, ако може да се нарече дори "преправяне".
Копирите на валовете знам, че ги правят в Първомай.

м54ков всмукател с м50б25цов всмукател ползван за изпускател съвсем не е лош вариант.
Да не говорим, че разликата между вала на б20 и б25 е нищожна, а второто е доста overpriced

Преправянето не е кой знае какъв филм, ако може да се нарече дори "преправяне".
Копирите на валовете знам, че ги правят в Първомай.


http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: E36 M50b25tu Валове - възможности
Най-добрия вариант като цена/разултат са US m3 валовете, те са на 252 градуса, а м54б30 всмукателния и този от м50 са на 240 градуса, но пък втория вариант е далеч по-евтин/ около 3 пъти/. Най-добре е истински спортни валове на schrick , cant cams и др, на по-голям градус 256-260градуса, но доколкото съм проверявал цената е около 2000лв.
В първомай много хора са правили и чувам противоречиви мнения, но без спортно е най-евтиния вариант.
В първомай много хора са правили и чувам противоречиви мнения, но без спортно е най-евтиния вариант.
- DirtySouth
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
Re: E36 M50b25tu Валове - възможности
по големия входящ колектор



I'm slowly drifting


- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: E36 M50b25tu Валове - възможности
DirtySouth написа:по големия входящ колектор
![]()
![]()
Колега ако не е тайна от какво сложи по голям входящ колектор от този на М50Б25 ?
ITB




http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: E36 M50b25tu Валове - възможности
ogata написа:Шрика идва много хардкор, US валовете сигурна ще са идея по-зле.![]()
А ти га кара с Шрик или изобщо с някакъв сменен вал? Самите те продават 262 градусовия под името "стрийт Шрик". Колко да е хардкор?
vankatagsi написа:Най-добре е истински спортни валове на schrick , cant cams и др, на по-голям градус 256-260градуса.
Най-добрите резултати като коне дават валовете на някои хамерикански фирми. 260 далеч не са големи градуси

- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: E36 M50b25tu Валове - възможности
Извинявай. Забравих да си предам лятното есе на тема "Кога карахме коли със сменени валове". 
Трябва да има баланс, щото тия най-добри резултати и най-много коне ше ги търсите некъде в червеното, а до тогава какво правим ?

Трябва да има баланс, щото тия най-добри резултати и най-много коне ше ги търсите некъде в червеното, а до тогава какво правим ?



http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
Re: E36 M50b25tu Валове - възможности
Благодаря на всички за отговорите.
Само че не разбрах защо колегата host си е променил мнението за АРП Първомай.
Ако найстина се правят копия на валове във Първомай не виждам защо да не се обсъди тази тема.
И най-вече ако хората разполагат със нужната техника да се направят валове като тези на Шрик:
До колкото знам това са валовете:
m54b30 Intake Cam = 240* @9.7 lift
s50/s52 Intake Cam = 252*@10.2 lift
m50tu Intake Cam = 228*@9mm lift
Non Vanos m50 Intake Cam = 240*@9.7mm lift
s50/s52 Exhaust cam =240*@9.7mm lift
m50tu Exhaust Cam =228*@9mm lift
, а тези на Шрик са 252-градуса на всмукателните и 244 на изпускателните, само не знам лифта но да приемеме че са 10.2, като S50/S52.
Самият Ванус дава още едни 12 градуса на всмукателя което ще си е добре за каране на писта и градско.
Отук излиза въпроса достатъчна ли е информацията за производителите да си направя валове Шрик?
В близките дни ще проверя въпроса и ще пиша.
За всмукателя, колега така си я купих с голямата дросел клапа(даже и не съм мерил диаметъра). До колкото знам това е стандартно положение май от м52 се взима колектора и дросела.
Само че не разбрах защо колегата host си е променил мнението за АРП Първомай.
Ако найстина се правят копия на валове във Първомай не виждам защо да не се обсъди тази тема.
И най-вече ако хората разполагат със нужната техника да се направят валове като тези на Шрик:
До колкото знам това са валовете:
m54b30 Intake Cam = 240* @9.7 lift
s50/s52 Intake Cam = 252*@10.2 lift
m50tu Intake Cam = 228*@9mm lift
Non Vanos m50 Intake Cam = 240*@9.7mm lift
s50/s52 Exhaust cam =240*@9.7mm lift
m50tu Exhaust Cam =228*@9mm lift
, а тези на Шрик са 252-градуса на всмукателните и 244 на изпускателните, само не знам лифта но да приемеме че са 10.2, като S50/S52.
Самият Ванус дава още едни 12 градуса на всмукателя което ще си е добре за каране на писта и градско.
Отук излиза въпроса достатъчна ли е информацията за производителите да си направя валове Шрик?
В близките дни ще проверя въпроса и ще пиша.
За всмукателя, колега така си я купих с голямата дросел клапа(даже и не съм мерил диаметъра). До колкото знам това е стандартно положение май от м52 се взима колектора и дросела.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: E36 M50b25tu Валове - възможности
ogata написа:Извинявай. Забравих да си предам лятното есе на тема "Кога карахме коли със сменени валове".
Лесно ще ти се получи то е от една дума само

ogata написа:Трябва да има баланс, щото тия най-добри резултати и най-много коне ше ги търсите некъде в червеното, а до тогава какво правим ?
При стрийт шрика най-добрите резултати са много далеч от червеното.

При тия, дето са в червеното "най-многото коне" имаме около вече около 250-60 нютона на мотора при някъде 3950 оборота, 500 оборота по-късно си вече на стоковите 290 и от там нататък си още нагоре. Та кво викаш правим?
Charlie написа:За всмукателя, колега така си я купих с голямата дросел клапа(даже и не съм мерил диаметъра). До колкото знам това е стандартно положение май от м52 се взима колектора и дросела.
При 2.5/2.8 няма голяма/малък дросел. Ако си сложил от М52 си сложил с около 33% по-малък колектор.
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: E36 M50b25tu Валове - възможности
Charlie написа:За всмукателя, колега така си я купих с голямата дросел клапа(даже и не съм мерил диаметъра). До колкото знам това е стандартно положение май от м52 се взима колектора и дросела.

Дай една снимка да видим какво си направил, че май на downgrade отиват работите

ПП.Тези 33% обаче от своя страна ти осигуряват малко бонуси в ниските....


http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- DirtySouth
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани