Смяна реле подгревни свещи при TDS - DIY
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
3 мнения
• Страница 1 от 1
- levskifans
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 171
- Регистриран на: 1.12.2008
- Местоположение: Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d (150)
- Мечтае да кара: е30 M3
Смяна реле подгревни свещи при TDS - DIY
Ето описание със снимки къде се намира релето за подгревните свещи при е36.
Смяната на снимките е правена при 318 tds, при 2.5 е същото, само дето акумулатора е в багажника.
За да го свалите махате като за начало акумулатора. Откачате клемите му, първо минуса, след това плюса. Махате пластинката против кражба. Махате пластмасата под акумулатора, тя се държи с три болта, единият държи минусовата клема.

Следва да свалите три капачки (1,2,3), които се свалят с права отвертка и две гайки от долу. Махате изолацията (ВНИМАВАЙТЕ като сваляте изолацията, защото с годините се е затопляла доста и се чупи много лесно).

След като я свалите се открива пластмасова кора. За да я свалите трябва да махнете четирите болтчета звезда, единият е от към маркуча, можете да го видите на снимката, която съм показал, когато събирам частите вече.

Сваляте кората и изваждате компютъра от гнездото му, тогава вече в горният край със щипка ще видите и въпросното реле. Със леко завъртане ще откачите щипката и ще можете да го издърпате напред.

Отвивате червеният кабел, който е токовия, изваждате буксата за свещите, тя е на щипки от двете страни, излиза с малко повече усилие и дърпане.


Ако нямате щипка на новото реле, можете да прехвърлите от старото, тя се маха с натискане на палчето под щипката с права отвертка.

Закачате работещото реле по същия начин. Слагате минусовата клема, завивате здраво гайката да прави хубава маса. Слагате акумулатора, като гледате релето да ви е удобно за проба. Като закачите акумулатора, намирате една жичка, оголвате двата и края. Трябва някой да влезне в колата и да даде на контакт, за да се включи релето. В това време вие допирате единият край на жичката до един от пиновете за кабелите на свещите от буксата, а другия до клемата на акумулатора (това се прави за секунда, не за повече), ако излезне искра значи релето пуска ток до свеща.Може и с пробна лампа. Така правите с четирите или шесте кабела, зависи дали е за шест или четири цилиндровия двигател. Ако има искра на всички, значи релето работи.


Събирането, става по същия начин. При събирането пръснах мястото под акумулатора със черен термо спрей, защото беше тръгнала ръжда от акумулаторите с течност. Затова купувайте, само сухи...за да не ви правят такива бели.


Събирате всичко, ако колата пали от раз значи всичко е точно, ако не пали, най вероятно някоя свещ е изгоряла.
Надявам се темата да помогне на някой колега.
Смяната на снимките е правена при 318 tds, при 2.5 е същото, само дето акумулатора е в багажника.
За да го свалите махате като за начало акумулатора. Откачате клемите му, първо минуса, след това плюса. Махате пластинката против кражба. Махате пластмасата под акумулатора, тя се държи с три болта, единият държи минусовата клема.

Следва да свалите три капачки (1,2,3), които се свалят с права отвертка и две гайки от долу. Махате изолацията (ВНИМАВАЙТЕ като сваляте изолацията, защото с годините се е затопляла доста и се чупи много лесно).

След като я свалите се открива пластмасова кора. За да я свалите трябва да махнете четирите болтчета звезда, единият е от към маркуча, можете да го видите на снимката, която съм показал, когато събирам частите вече.

Сваляте кората и изваждате компютъра от гнездото му, тогава вече в горният край със щипка ще видите и въпросното реле. Със леко завъртане ще откачите щипката и ще можете да го издърпате напред.

Отвивате червеният кабел, който е токовия, изваждате буксата за свещите, тя е на щипки от двете страни, излиза с малко повече усилие и дърпане.


Ако нямате щипка на новото реле, можете да прехвърлите от старото, тя се маха с натискане на палчето под щипката с права отвертка.

Закачате работещото реле по същия начин. Слагате минусовата клема, завивате здраво гайката да прави хубава маса. Слагате акумулатора, като гледате релето да ви е удобно за проба. Като закачите акумулатора, намирате една жичка, оголвате двата и края. Трябва някой да влезне в колата и да даде на контакт, за да се включи релето. В това време вие допирате единият край на жичката до един от пиновете за кабелите на свещите от буксата, а другия до клемата на акумулатора (това се прави за секунда, не за повече), ако излезне искра значи релето пуска ток до свеща.Може и с пробна лампа. Така правите с четирите или шесте кабела, зависи дали е за шест или четири цилиндровия двигател. Ако има искра на всички, значи релето работи.


Събирането, става по същия начин. При събирането пръснах мястото под акумулатора със черен термо спрей, защото беше тръгнала ръжда от акумулаторите с течност. Затова купувайте, само сухи...за да не ви правят такива бели.


Събирате всичко, ако колата пали от раз значи всичко е точно, ако не пали, най вероятно някоя свещ е изгоряла.
Надявам се темата да помогне на някой колега.
Последна промяна levskifans на 21 Мар 2015, 2:03, променена общо 2 пъти
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Смяна реле подгревни свещи при TDS - DIY
levskifans написа:Ето описание със снимки къде се намира релето за подгревните свещи при дизелите на е36. За бензиновите, не знам дали е там.
Бензиновите нямат реле за подгревни свещи ....
levskifans написа: В това време вие допирате единият край на жичката до един от пиновете за кабелите на свещите от буксата, а другия до клемата на акумулатора (това се прави за секунда, не за повече), ако излезне искра значи релето пуска ток до свеща.Може и с пробна лампа. Така правите с четирите или шесте кабела, зависи дали е за шест или четири цилиндровия двигател. Ако има искра на всички, значи релето работи.
Този метод за тест на релето не го препоръчвам .... виж с пробна лампа или мултицет по бива ...
levskifans написа:
При събирането пръснах мястото под акумулатора със черен термо спрей, защото беше тръгнала ръжда от акумулаторите с течност. Затова купувайте, само сухи...за да не ви правят такива бели.
Проблема не идва толкова от теч на електролит от акумулатора(той трябва да тече на лейка) , а от водата , която влиза в багажника през отдушниците и от влагата , която се образува там и най -вече м/у основата на самия акумулатор и ламарината.
Похвално е , че си си направил труда да опишеш процедурата , ще има колеги на които ще е полезно ...
Иначе чисто информативно тези релета също се ремонтират и стават бетон ...
3 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани