Загуба на мощност в жегата

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 18.11.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: M3 GTS

Загуба на мощност в жегата

Мнение от bavaromobila » 14 Юли 2014, 12:54

Здравейте колеги. Имам някакъв проблем с колата от както съм я купил. Двигателя е М42. Проблема е следния - затопли ли се времето мощността и пада значително. Наскоро монтирах и ГИ, но проблема си го има и на газ. Достигнат ли температурата около 25-30гр навън и имам чувството, че карам кола 70кс... никаква тяга и мощност, звука се променя доста на колата, става един супер дрезгав и неприятен. Преди време проверявах температурните датчици, но уж бяха наред. Знам, че е нормално в жегата да има спад на мощността, но чак пък толкова..... не ми се вярва изобщо.
Помагайте.....
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 8.06.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Загуба на мощност в жегата

Мнение от GecataBMW-E46 » 14 Юли 2014, 13:45

Диагностика на първо място,катализатор има ли няма ли,филтри едно друго сменяно ли е скоро,в краен случай ниска компресия.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1009
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: внимателно
Мечтае да кара: самолет

Re: Загуба на мощност в жегата

Мнение от u`F`o » 14 Юли 2014, 16:20

Значи купил си двигател на най-малко 19 години. Натоварен с около 1500кг с газовата уредба шофьор и гориво. При нормално износване пада по 1 к.с. на година. Т.е. реално, е около 120 к.с., ако няма сериозни проблеми. Ако някой го е "тунинговал" и е изкарал входящия филтър извън кутията, то филтърът се загрява до над 40 градуса. И воала! Във входящия въздух с тази температура няма същото количество кислород, както при -5. Съответно няма какво да гори. Взе ли да става по-ясно?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 18.11.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: M3 GTS

Re: Загуба на мощност в жегата

Мнение от bavaromobila » 14 Юли 2014, 17:30

Ясно ми е, но не си прав. Двигателя е напълно ревизиран и в перфектно състояние. Покрай кутията с филтъра не е пипано абсолютно нищо. Проблема го имаше и преди да сложа ГИ-то, не е от сега. Просто като е студено времето колата върви абсолютно перфектно... но стане ли топло - умира....
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 204
Регистриран на: 4.01.2012
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: BMW e36 320i Coupe, BMW e46 ci
Детайли за колата: шест цилиндров звяр

Re: Загуба на мощност в жегата

Мнение от NoMoreRules » 14 Юли 2014, 18:25

И при мен го има този проблем.Сутрин като е хладно всичко е нормално но след цял ден на припек като запаля усещам двигателя тромав дори и на място,а като тръгна все едно глъхне -давам газ и почти не реагира само се променя звука(демек набира много слабо).
И всичко това приключва след като стрелката на температурата излезне от синият сектор.
Изображение
Само че едно е да отворят талона с 316,а под капака ония туч м50, дето и кьорав да си пак ще го чуеш :mhihi:



кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 204
Регистриран на: 4.01.2012
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: BMW e36 320i Coupe, BMW e46 ci
Детайли за колата: шест цилиндров звяр

Re: Загуба на мощност в жегата

Мнение от NoMoreRules » 14 Юли 2014, 19:54

Добре а има ли някаква вероятност да смуче въздух от някъде примерно гофрето както казваш,но в същото време да имам перфектен празен ход,оборотите на място са 750 и не играят.Има ли такъв вариант?
Изображение
Само че едно е да отворят талона с 316,а под капака ония туч м50, дето и кьорав да си пак ще го чуеш :mhihi:


младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 8.06.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Загуба на мощност в жегата

Мнение от GecataBMW-E46 » 14 Юли 2014, 20:10

Просто е издухан мотора,щом не тресе не вади грешки и т.н.Иди да му премерят компресията.На студен мотор хлабините са по-малки и компресията е добра,загрее ли всичко свършва.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 204
Регистриран на: 4.01.2012
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: BMW e36 320i Coupe, BMW e46 ci
Детайли за колата: шест цилиндров звяр

Re: Загуба на мощност в жегата

Мнение от NoMoreRules » 14 Юли 2014, 20:18

GecataBMW-E46 написа:Просто е издухан мотора,щом не тресе не вади грешки и т.н.Иди да му премерят компресията.На студен мотор хлабините са по-малки и компресията е добра,загрее ли всичко свършва.

Бе как ги определяш тия работи от компютъра ти не ми е ясно.
Дай ми аргумент че мотора е издухан само от симптомите който съм посочил,а аз ще допълня само че проблеми ми е от скоро може би от есента.
Или при мен се е издухал :D
Изображение
Само че едно е да отворят талона с 316,а под капака ония туч м50, дето и кьорав да си пак ще го чуеш :mhihi:


младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 8.06.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Загуба на мощност в жегата

Мнение от GecataBMW-E46 » 14 Юли 2014, 20:32

NoMoreRules написа:
GecataBMW-E46 написа:Просто е издухан мотора,щом не тресе не вади грешки и т.н.Иди да му премерят компресията.На студен мотор хлабините са по-малки и компресията е добра,загрее ли всичко свършва.

Бе как ги определяш тия работи от компютъра ти не ми е ясно.
Дай ми аргумент че мотора е издухан само от симптомите който съм посочил,а аз ще допълня само че проблеми ми е от скоро може би от есента.
Или при мен се е издухал :D

Нищо чудно все пак тия коли са на доста километри и не са вечни. :shock: Все някога се случва да изтарвът компресията,изпитвал съм го и на свой гръб,студена върви нормално загрее ли край почва да тъпче и да дига бавно оборотите,оправи се със смяна на сегменти.Колата не е имала нито проблеми с обороти нито грешки.

ПП.Ако проблема е в компресията може да не е сегменти,ами клапани.
Последна промяна GecataBMW-E46 на 14 Юли 2014, 20:38, променена общо 2 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Загуба на мощност в жегата

Мнение от metodi80 » 14 Юли 2014, 20:34

NoMoreRules написа:Добре а има ли някаква вероятност да смуче въздух от някъде примерно гофрето както казваш,но в същото време да имам перфектен празен ход,оборотите на място са 750 и не играят.Има ли такъв вариант?


По принцип - не , но знае ли човек ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 204
Регистриран на: 4.01.2012
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: BMW e36 320i Coupe, BMW e46 ci
Детайли за колата: шест цилиндров звяр

Re: Загуба на мощност в жегата

Мнение от NoMoreRules » 14 Юли 2014, 20:44

GecataBMW-E46 написа:
NoMoreRules написа:
GecataBMW-E46 написа:Просто е издухан мотора,щом не тресе не вади грешки и т.н.Иди да му премерят компресията.На студен мотор хлабините са по-малки и компресията е добра,загрее ли всичко свършва.

Бе как ги определяш тия работи от компютъра ти не ми е ясно.
Дай ми аргумент че мотора е издухан само от симптомите който съм посочил,а аз ще допълня само че проблеми ми е от скоро може би от есента.
Или при мен се е издухал :D

Нищо чудно все пак тия коли са на доста километри и не са вечни. :shock: Все някога се случва да изтарвът компресията,изпитвал съм го и на свой гръб,студена върви нормално загрее ли край почва да тъпче и да дига бавно оборотите,оправи се със смяна на сегменти.Колата не е имала нито проблеми с обороти нито грешки.

ПП.Ако проблема е в компресията може да не е сегменти,ами клапани.

Колега при мен симптомите са точно обратните на твоите-като запаля колата след цял ден припичане на слънце е тромава при потегляне,това е само докато стрелката не излезе от синият сектор,излезе ли от там и край няма и помен от проблема.
Изображение
Само че едно е да отворят талона с 316,а под капака ония туч м50, дето и кьорав да си пак ще го чуеш :mhihi:


ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: Загуба на мощност в жегата

Мнение от maxpower » 14 Юли 2014, 21:19

И моята спира да върви като стане топло особено ако външната температура удари 30 и повече градуса се усеща значителен спад в мощността. Двигателя се гледа под микроскоп и всичко работи, ако нещо спре веднага се оправя. Прилагам и една графика от едни бензинови(така да се каже) двигатели, по които работя да видите какво дава производителя за максималната мощност, та не се учудвайте и това е за турбо двигатели работещи на 4 бара налягане , температура на входящия въздух след кулера около 50 градуса и бедна смес, какво остава за атмосферни мотори като нашите.
1234.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 16.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH

Re: Загуба на мощност в жегата

Мнение от Vanqu1sh » 14 Юли 2014, 21:29

Може да видиш дали не бачка нон стоп подгрева на дросела.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 18.11.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: M3 GTS

Re: Загуба на мощност в жегата

Мнение от bavaromobila » 14 Юли 2014, 22:19

При турбо колите е различно, там разликата по принцип си я има, докато при атмосферните е по-малка разликата.
При мен го няма този проблем дали колата е студена или е топла.... разликата е когато навън е топло.
Взех да се съмнявам във виското, да не би да тормози нещо колата, защото нали зацепва повече и по се мъчи колата. Не знам.... гадая все още.
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook