Не ми бачка километража

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Не ми бачка километража

Мнение от amd » 05 Апр 2006, 19:41

Днес изкарах колата от гаража и километража ми беше отказал! Имате ли идеи от какво може да е, как се ремонтира? :uups: Има ли шанс тези батерии в таблото да са прецакали нещата? Светна ми и жълтичката лампичка на isnpection-a, която беше огаснала след опита ми за нулиране.
BMW only!

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Мнение от ///Явор » 05 Апр 2006, 19:52

виж буксата на дифа ;)
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 05 Апр 2006, 20:49

Виж при мен не работи скоростомера, а километража (това дето мери пробега) си работи, което ограничава проблема до таблото.

Само ако не работят и двете се занимавай да гледаш буксата на диференциала.

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Мнение от ///Явор » 05 Апр 2006, 21:01

абе я по добре си смени напрао батерийките,че тука ще стане пак отново,бати чата ;)
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 05 Апр 2006, 21:03

Нулирах дневния километраж и се возих 5-10 километра, но си стоеше на 0000, значи ще я кача утре на канала и ще видя буксата - възможно е да се е откачила, защото вкарвам и изкарвам колата в гаража, а под нея минава канала, който има 10 сантиметра високи улейчета, може да се е закачила бусата за тях или просто да е клеясала. Благодаря за съветите!
BMW only!

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 05 Апр 2006, 23:31

С течение на времето се окислява вътре или кабелчетата се късат... това е слабо место на тея букси, както и тея при халогените!
Провери дали всичко е ток!
Като откачиш буксата от диф-а я огледай и ще видиш от едната и страна има една пластмасова шипка която като махнеш вадиш кабелите от пластмасовата букса - провери дали са наред и ако не са там се реже правят си едни шуротий и се изолира и после работи за няколко месеца :mhihi:
Ако си намериш буксичка е по-добре :mhihi:

Успех!
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 06 Апр 2006, 15:08

И левия куплунг на таблото също може да е причина!
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 06 Апр 2006, 15:21

Явно това е едно от слабите места на тези коли, гледам няколко теми има по въпроса. СМенихме 3 датчика на диф-а, сменихме буксата с друга, сложихме табло с оборотомер - работи всичко ОК, но без скоростомера. Би трябвало новото табло да е с читав километраж (от троен стоп 316?!?), явно кабела има пробив. Всеки случай си е голяма мизерия, защото ще бъде доста разглабяне и лежана под тази кола. Може да прекараме изьцяло нов кабел, но пък трябва да видим къде отива стария. Пфу, за кво не си държах голфа :uups: :)
BMW only!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2523
Регистриран на: 21.11.2004
Местоположение: Sofiq

Мнение от BAYRON » 06 Апр 2006, 16:24

amd написа: Пфу, за кво не си държах голфа :uups: :)
:mhihi: :mhihi: :mhihi:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3117
Регистриран на: 9.08.2004
Местоположение: СофиА
Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31

Мнение от Bavarishe » 06 Апр 2006, 16:29

BAYRON написа:
amd написа: Пфу, за кво не си държах голфа :uups: :)
:mhihi: :mhihi: :mhihi:

сега е гъзар за кво му е голф.
:mhihi:
Байрън ма ти живееш ма 100 метра от нас
ТДС - Турбо Див Селянин

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2523
Регистриран на: 21.11.2004
Местоположение: Sofiq

Мнение от BAYRON » 06 Апр 2006, 16:37

верно бе това киров ли е на малката снимка в далечината
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 07 Апр 2006, 9:27

amd написа:Явно това е едно от слабите места на тези коли, гледам няколко теми има по въпроса. СМенихме 3 датчика на диф-а, сменихме буксата с друга, сложихме табло с оборотомер - работи всичко ОК, но без скоростомера. Би трябвало новото табло да е с читав километраж (от троен стоп 316?!?), явно кабела има пробив. Всеки случай си е голяма мизерия, защото ще бъде доста разглабяне и лежана под тази кола. Може да прекараме изьцяло нов кабел, но пък трябва да видим къде отива стария. Пфу, за кво не си държах голфа :uups: :)
Как си "оправих" моя скоростомер?
Кабелите в тая кола са с уникална маркировка - няма кабели, които да отиват на различни места, и да са с еднакво оцветяване.От датчика на дифа към таблото са "кафяв" и "кафяв с червена ивица".
Свалих таблото и намерих на левия куплунг същите проводници (после разбрах, че с повече желание и "мамата" куплунга може да се свали и сложи, и без да се сваля таблото ;) ).
Вдигнах една задна гума на крик (колата е с блокирани гуми и изключена от скорост).
Включих омметър м/у двете жици.
Като се върти на ръка вдигнатата гума, омметъра отчита "има верига" - "няма верига" поне 4-5 пъти за един оборот. Ако при теб стои само на "има верига" или само на "няма верига" през целия оборот на гумата - има проблем към датчика. Ако импулсите са наред - проблема е към таблото. Проверяват се също за "замасяване" и двата проводника.
Ако проблема е към датчика - откачаш буксата на дифа (трябва да си има предпазен гумен маншон) и чакаш същите импулси на изводите на датчика. Ако ги има - проблем в жиците. ако ги няма - проблем в датчика, но момента е удобен да провериш и състоянието на жиците. С мултицета мериш на куплунга при таблото, а "добро другарче" прави "късо", "не късо" на буксата при дифа. Ако има проблем в жиците, по добре си пусни направо двоен кабел по пътя на стария (през купето нагоре и после по левия праг).
Ако проблема е към таблото - не случайно пиша "към таблото", а не "в таблото". В моя случай проблема е във връзката "проводник-кабелна обувка" във куплунга. Когато си сменил таблото, и си сигурен, че е работещо - тая връзка е причината.

П.С. Дано скоро разбереш, че няма никакъв смисъл да съжаляваш за Голфа ;) .
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 07 Апр 2006, 9:40

ivantchoG написа:Как си "оправих" моя скоростомер?


Здравей,
Виждам че си напред с материала по-темата и електричарските въпроси като цяло. Можеш ли да ми дадеш някаква консултация по моя случай:
1. Киломтража (това което отмерва пробега) работи
2. Скоростомера не работи.
Никога не съм сменял таблото - нещата по начало си бяха в това състояние.

Така на теория би следвал всичко от датчика до буксите към таблото (включително) да е наред и проблема да е в самото табло. На прав път ли съм?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Мнение от valentino » 07 Апр 2006, 10:37

Стенли,причината при теб е в самато табло с уредите.Смени само уреда(скоростомера) от друго табло.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 07 Апр 2006, 10:44

valentino написа:Стенли,причината при теб е в самато табло с уредите.Смени само уреда(скоростомера) от друго табло.


Не знаех че отделните уреди в таблото могат да се подменят.
Ще взема да пробвам тогава и оборотомер да си намеря.
Благодаря ти за идеята!

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook