Един проект на "ТОРНАДО"
Модератор: bum_bum
Един проект на "ТОРНАДО"
Поради запитванията от много хора относно турбиниране на БМВ реших да пусна тука някои разяснения относно сегашния ни проект.
Колата е БМВ 520 , 79 г. , основно рециклирана , с модифицирана ходова част и спирачна система. Мотора е М20В25 с бутала от М40 1.8 , главата е от В20 и 23. Очаквана мощност при 1бар
ок.330 к.с. , а след добавяне на някои компоненти трябва да достигне 450 к.с.
Колата е БМВ 520 , 79 г. , основно рециклирана , с модифицирана ходова част и спирачна система. Мотора е М20В25 с бутала от М40 1.8 , главата е от В20 и 23. Очаквана мощност при 1бар


- S-stail
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 724
- Регистриран на: 27.12.2004
- Местоположение: Плевен
- Кара: м42б20 турбо
- Детайли за колата: hx35/40 twin scroll
re
Как ще се реши проблема, породен от термичното разширение на два метала с различен коефициент на температурно разширение -> визирам колектора и главата, за справка -> http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/tables/thexp.html#c1
Разликата в коефициентите на алуминия и стоманата е почти два пъти, а дължината на колектора не е малка, т.е. удължаването няма да е пренебрежимо малко.
Аз съм срещал идеята, металната плоскост/фланец или там както се казва частта за която са заварени всички тръби и която се завива към главата, да бъде не цяла ами м/у всеки два съседни цилиндъра да бъде срязана, като по тоя начин термичното рзширение се разпределя по равно в/у целия колектор и се избягва изкривяването му при висока температура ...
Случва ли се това на практика?
Разликата в коефициентите на алуминия и стоманата е почти два пъти, а дължината на колектора не е малка, т.е. удължаването няма да е пренебрежимо малко.
Аз съм срещал идеята, металната плоскост/фланец или там както се казва частта за която са заварени всички тръби и която се завива към главата, да бъде не цяла ами м/у всеки два съседни цилиндъра да бъде срязана, като по тоя начин термичното рзширение се разпределя по равно в/у целия колектор и се избягва изкривяването му при висока температура ...
Случва ли се това на практика?
- V-max
-
-
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
Re: re
axl написа:Как ще се реши проблема, породен от термичното разширение на два метала с различен коефициент на температурно разширение -> визирам колектора и главата, за справка -> http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/tables/thexp.html#c1
Разликата в коефициентите на алуминия и стоманата е почти два пъти, а дължината на колектора не е малка, т.е. удължаването няма да е пренебрежимо малко.
Аз съм срещал идеята, металната плоскост/фланец или там както се казва частта за която са заварени всички тръби и която се завива към главата, да бъде не цяла ами м/у всеки два съседни цилиндъра да бъде срязана, като по тоя начин термичното рзширение се разпределя по равно в/у целия колектор и се избягва изкривяването му при висока температура ...
Случва ли се това на практика?
така е срязан и оригиналния колектор на К16ката при С20ЛЕТа. Над всяка шпилка има цепка ...
как ли ще се управлява това чудо


А турбинката каква е точно , че не виждам нещо добре
успех
цц
А друго може ли да попитам - защо глава от B20 на мотор В25 и също така при какви обороти очаквате максимална мощност 

Re: re
axl написа:
Разликата в коефициентите на алуминия и стоманата е почти два пъти
Това има ли нещо общо с със множеството сцепени на две глави при 4-цилиндровите мотори направени през осемдесетте! Доста груби граници сложих но ти ме разбра!

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани