Един проект на "ТОРНАДО"

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Един проект на "ТОРНАДО"

Мнение от bawareca » 12 Май 2005, 6:55

Поради запитванията от много хора относно турбиниране на БМВ реших да пусна тука някои разяснения относно сегашния ни проект.
Колата е БМВ 520 , 79 г. , основно рециклирана , с модифицирана ходова част и спирачна система. Мотора е М20В25 с бутала от М40 1.8 , главата е от В20 и 23. Очаквана мощност при 1бар :arrow: ок.330 к.с. , а след добавяне на някои компоненти трябва да достигне 450 к.с.
Изображение

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 12 Май 2005, 7:00

Следва изпускателния колектор , или както му викат модерно :arrow: хедърс ;)
Изображение

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 12 Май 2005, 7:02

Вече е в колата, поне място има колкото щеш.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 724
Регистриран на: 27.12.2004
Местоположение: Плевен
Кара: м42б20 турбо
Детайли за колата: hx35/40 twin scroll

Мнение от S-stail » 12 Май 2005, 7:48

С какава електроника ще управлявате мотора?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 12.12.2002
Местоположение: Sofia

re

Мнение от axl » 12 Май 2005, 10:21

Как ще се реши проблема, породен от термичното разширение на два метала с различен коефициент на температурно разширение -> визирам колектора и главата, за справка -> http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/tables/thexp.html#c1
Разликата в коефициентите на алуминия и стоманата е почти два пъти, а дължината на колектора не е малка, т.е. удължаването няма да е пренебрежимо малко.
Аз съм срещал идеята, металната плоскост/фланец или там както се казва частта за която са заварени всички тръби и която се завива към главата, да бъде не цяла ами м/у всеки два съседни цилиндъра да бъде срязана, като по тоя начин термичното рзширение се разпределя по равно в/у целия колектор и се избягва изкривяването му при висока температура ...
Случва ли се това на практика?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 176
Регистриран на: 9.09.2003
Местоположение: София

Мнение от kalin » 12 Май 2005, 10:47

Успех :yes: :yes:


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Re: re

Мнение от V-max » 12 Май 2005, 11:36

axl написа:Как ще се реши проблема, породен от термичното разширение на два метала с различен коефициент на температурно разширение -> визирам колектора и главата, за справка -> http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/tables/thexp.html#c1
Разликата в коефициентите на алуминия и стоманата е почти два пъти, а дължината на колектора не е малка, т.е. удължаването няма да е пренебрежимо малко.
Аз съм срещал идеята, металната плоскост/фланец или там както се казва частта за която са заварени всички тръби и която се завива към главата, да бъде не цяла ами м/у всеки два съседни цилиндъра да бъде срязана, като по тоя начин термичното рзширение се разпределя по равно в/у целия колектор и се избягва изкривяването му при висока температура ...
Случва ли се това на практика?



така е срязан и оригиналния колектор на К16ката при С20ЛЕТа. Над всяка шпилка има цепка ...

как ли ще се управлява това чудо :idea: 450кс е доста амбициозна цел без forged pistons ;)

А турбинката каква е точно , че не виждам нещо добре

успех


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Мнение от DA WOLF » 12 Май 2005, 11:53

27-ца е турбината
иначе и аз мисля че за сток интърнали 450 е множко :roll:
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 12 Май 2005, 18:31

Колектора е разделен на две части , а отворите за шпилките са по-големи за да "приплъзва" фланеца при голямо разширение.
Иначе за конете , на шведа Тико мотора е сточно тази конфигурация :arrow: 700 коня :!:
Иначе електрониката ще е от М50Б25 с пиджибек система.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 12.12.2002
Местоположение: Sofia

цц

Мнение от axl » 12 Май 2005, 20:27

А друго може ли да попитам - защо глава от B20 на мотор В25 и също така при какви обороти очаквате максимална мощност :?:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 12 Май 2005, 21:08

bawareca :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 19.02.2004

Мнение от DICH » 12 Май 2005, 21:25

Каква е цената на монтажа с труда.И тва нещо ще може ли да се кара в града.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 436
Регистриран на: 3.04.2003

Re: re

Мнение от NESH » 12 Май 2005, 22:24

axl написа:
Разликата в коефициентите на алуминия и стоманата е почти два пъти


Това има ли нещо общо с със множеството сцепени на две глави при 4-цилиндровите мотори направени през осемдесетте! Доста груби граници сложих но ти ме разбра! :lol:

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 12 Май 2005, 22:32

DICH написа:Каква е цената на монтажа с труда.И тва нещо ще може ли да се кара в града.

Зависи какво искаш. Ма правилото е: колкото повече вложиш , толкова по-може да се кара в града и толкова повече е мощността :!:
Изображение

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 13 Май 2005, 21:22

Слава богу , след дълго чакане днес пристигна и електрониката :lol: Яката работа ейййй :shock:
Изображение

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook