Опраих я и спря да върви

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Опраих я и спря да върви

Мнение от b2 » 21 Мар 2005, 23:49

Здравейте
Колата както си я купих имаше един хроничен проблем - не загряваше. И 10 часа нон-стоп да я караш стрелката не мърда от чертичката преди средата и следователно почти никво парно. По принцип е със сменен радиатор-не оригинален, виското е преебано, има допълнително монтирана (тюнинингираща :lol: ) ел. перка и т.н. ма системата си работеше, просто нещеше да дига повече температура. Та закарахме я на сервиз-бая неща имаше преебани както може да се очаква-всичко ново се купува-водна помпа, термостат и т.н., някой водни съединения, а се оказа че и една връзка нещо е объркана и от там май идваше проблема със загряването. И така след ремонта вече си загрява перфектно, за 3-4мин каране стрелката се заковава на 12без1. Да ама откакто го напраих тоя ремонт спря да върви... Направо едвам върви яко се влачи, страда от остра липса на пауър. А уж ремонта за добро беше. Какъв може да е проблема? Аз и преди ремонта бях забелязал че докато е студена, т.е. колкото е по-студена толкова повече върви. Което ме навежда (съвсем на теория), че някой майстор е въртял нещо по инжекциона (дебитомер или някаде другаде, изобщо ако е възможно така на ръка да се направи тази настройка) за да настрои сместа Богата за да върви като хората като е студена, защото тя на практика преди тоя ремонт винаги беше студена и така е карана доста дълго време.

Въпроса ми най-вече възможно ли е да е от това, което си мисля и ако да къде да отида да ми го оправят (може ли сам и т.н.), а ако не къде да търсим проблема.

П.С. по същото време сменихме и масло на двиг., филтър и ангр. ремък, но не вярвам те да са повлияли на вървежа, но просто след тея ремонти наведнъж колата спря да върви.

Благодаря предварително.
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Re: Опраих я и спря да върви

Мнение от stenly » 22 Мар 2005, 9:31

b2 написа:П.С. по същото време сменихме и масло на двиг., филтър и ангр. ремък, но не вярвам те да са повлияли на вървежа...


Един уточняващ въпрос:
какво става ако при смяна на ангренажен ремък зацепиш разпределителния вал с един зъб "предварение" или "закъснение"?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 22 Мар 2005, 10:25

Ми един познат вариант. Много богата смес(+неработещ колд старт инжектор евентуално). Зимата е било добре. Сега вече се дави след като загрее.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 315
Регистриран на: 12.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

загадка е

Мнение от hafte » 22 Мар 2005, 11:08

незнам но май повечето Е30 като са студени вървят като бесни в сравнение като загреят поне моята е така. Незнам дали е от силикона или ..... но си е така .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Re: Опраих я и спря да върви

Мнение от b2 » 22 Мар 2005, 12:40

stenly написа:
b2 написа:П.С. по същото време сменихме и масло на двиг., филтър и ангр. ремък, но не вярвам те да са повлияли на вървежа...


Един уточняващ въпрос:
какво става ако при смяна на ангренажен ремък зацепиш разпределителния вал с един зъб "предварение" или "закъснение"?


Незнам какво става, вие кажете. Имаш предвид, че може да не е зацепен правилно ли ? Мисля, че не е от това проблема щото майстора е добър и съвестен (приятел ми е) и точно ми показваше как се зацепва там разни белези, работи не им разбирам и мисля, че е зацепен точно.

А Виско-съединител, заедно с перката изобщо нямам аз така че не е от тях :)

hafte по принцип със сигурност не би трябвало да е така, търси и при теб някакъв проблем.

"Газов анализатор" за инжекцион или както там се казва тая апаратура дали ще ми свърши работа да я карам някъде на такъв. И някой може ли да ми препоръча добър такъв и каква е цената за настройка на инжекциона?
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 22 Мар 2005, 13:44

Като говориме за сервиз, някой ползвал ли е услугите на:
http://www.prospeed.bg/avto_services.php

Един мой колега ходи там да му сменят маслото и остана доволен от обслужването, но това разбира се не е критерии, защото операцията е от най-тривиалните.

Досега не съм ходил на сервиз за двигател и съответно не мога да ти препоръчам някой "тестван".

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 22 Мар 2005, 19:10

Я кажи какво точно сте и правили и кое съединение е било объркано??? Щото мойта е по същия начин :idea:
Колкото и да я карам седи на бялата черта преди средата, с тази разлика че супер бързо стига до там, имам си перфектно парно и т.н... само като е яко жега, нещо издевателствам над колата или ако работи супер много време на место стига средата и тогава почва да фучи яко виското :idea: има и друго интересно когато охладителната течност е 85-86 градуса на празен ход на место уреда вътре ми показва именно тази чертичка преди средата :idea: А според мен 86 градуса е нормална температура за охладителната течност :idea:
Интересно ми е колко ли е температурата като е на средата :?:
Дали пък не ми е преебан уреда или датчика :roll:

Другото което е че някъде ми чезне водата :idea: днеска като дигнах капака установих че е паднало нивото на охладителната течност.... и долях 1,5 литра докато се напълни почти до горе :arrow: колата е след основен ремонт, сменено е всичко, маслото не мърда - перфектно си е, и охладителната течност е чиста и бистра :idea: Радиатора ми течеше и докато си бях свалил двигателя и него го занесох и му смениха гуменото уплътнение дето е м/у питата и пластмасата но само от страната дето влиза горещата вода :idea: Гледах не ми се вижда да е от там :idea:
Лошото е че по тъмно се прибирам от работа и все не мога да погледна като хората :roll:

Но определено ми е интересно кое съединение ти е било объркано :idea: напиши ми да видя дали и при мене няма някъф проблем :idea: горе долу ако можеш да ми го обясниш аз съм наясно с нещата и мисля че ще се ориентирам :idea:
А относно невървенето като е загряла - заблезвал съм (поне преди ремонта) че като стигне средата по не върви и сякаш се мъчи :idea: сега не ми е стигалата до там ;)

Чакам с нетърпение отговорът ти :idea:

Дилян Пенчев

Да живеят шестаците :lol:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 27.10.2004
Местоположение: София

Мнение от Kos » 23 Мар 2005, 15:35

и мойта стои на 12 без 10 като е загряла
по принцип аз затова питах дали е от вискосъединителя това, че бавно загрява парното, но явно и при другите колеги стрелката не преминава средата на датчика

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 23 Мар 2005, 15:42

Kos написа:и мойта стои на 12 без 10 като е загряла


И аз имам същите наблюдения върху почти същия модел - 316, М10В18
При нормални обстоятелства зорлем стига на чертата преди средната.
Лошото е, че съответно парното е почти никакво, а като се пусне някой по-дълъг баир и отива на още по-предната черта (непосредствено след синьото).
Чудя се ако сменя термостата дали ще се оправи.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 128
Регистриран на: 23.05.2004

Мнение от Gavril » 23 Мар 2005, 19:22

stenly написа:...


Ако проблема не е в термостата, силно се съмнявам, един приятел го смени, стария си беше ок като го извади, с новия никъв ефект.
Аз имам същите наблюдения за мойта даже си купих термостат, ама още не съм го сменил. Някой има ли идея как точно се сменя?
После ше пиша дали е имало файда :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 315
Регистриран на: 12.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Това което мога да кажа

Мнение от hafte » 23 Мар 2005, 19:39

че загряването и в случая проблем ане е от термостата. В смисъл той тогава си отваря на парвата черта преди средата т.е. при студено време +- 10-15 градуса външна темп и постоянно зацепена перка както при нас (БМВ) това е нормално. Лятото ше стои на средата не им се плашете толкова. :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 24 Мар 2005, 9:49

Gavril написа:Някой има ли идея как точно се сменя?
После ше пиша дали е имало файда :mhihi:


Ами не съм го сменял, обаче в Haynes PDF-ите пише следното:
...
6 Drain the cooling system (see Chapter 1). If the coolant is relatively new or in good condition, save it and re-use it.

M10 engines
7 The thermostat is located in the bottom hose. First remove the cooling fan.
8 Note the fitted position of the thermostat, then unscrew the hose clamps and withdraw the thermostat from the hose connections (see illustration).
9 Refit the thermostat-to-hose connections, and tighten the hose clamps.
10 Refit the cooling fan.
...
Само се чудя за чий пък трябва да се сваля и перката.
Според мен са се престарали. Що не питаш приятеля си дето е сменял - той поне ще ти сподели личен опит.
May the (DIY) force be with you! И чакам да кажеш има ли някакъв ефект.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 25 Мар 2005, 1:39

Вискота, термостати... това е, което аз знам по темата.
Ако загрява бавно значи е термостата. Ако прегрява е или виско или термостат. Лесно се проверява като се пипне горната тръба ако е студена значи термостата не отваря, ако е гореща значи виското не върти достатъчно бързо. Виското има много теми, как се проверява. Колата ми в най-големите студове загряваше за 2 км. И чесно казно не виждам разлика във вървежа на студено и на топло. Може на шестаците да се усеща повече? Само през яките студове, когато маслото е на каша имаше бая разлика ама в обратната посока...

По въпроса за спускането по баир на скорост, напълно нормално е да истива двигателя. Тогава се изключва подаването на гориво и горене няма...

Ест. може да има въздух в системата, по-малко от необходимото количество течност, водната помпа да не е час вече, но в общи линии това е картинката.

Penchev написа:...

Поглеждал ли си водната помпа? Това във връзка с губенето на течност.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 25 Мар 2005, 19:21

Не съм я поглеждал... но само по някой път така си изчезва... сега си седи на нормалното!

Дилян Пенчев
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 541
Регистриран на: 18.12.2002
Местоположение: Варна

Мнение от chefo » 25 Мар 2005, 19:58

b2, термостата си беше нов, трябваше да ме питаш за тея неща. сигурно нещо е прее*ал майстора като е сменял ремъка. Няма друга връзка. Ако някой беше пипал инжекциона нямаше да държи разход 8,5/10 на 100 :idea: .

А колд-старт инжектора не работи, защото е сменяна капачката на термостата и новата няма място къде да се навие термо-тайм суича, който го задейства, но това не е свързано с твоя проблем, защото този инжектор се включва само когато върти стартера при студен мотор.

Ако искаш - карай я на елкон или газов анализатор, ама си мисля, че това ще са пари на вятъра.

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook