Под меню на километража

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2253
Регистриран на: 22.01.2007
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: ...don`t drive fast, just fly low
Мечтае да кара: E36 M3

Под меню на километража

Мнение от BT9028BA » 21 Авг 2009, 14:40

Колеги знаете ли какви са под менютата на километража и ако някой ги знае да ги обясни как стават и дали само при по новите Е36-ци ги има тия екстри в километража

ето едно клипче където е вкючено под меню
http://www.vbox7.com/play:e5dc377f

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Мнение от Nukem » 21 Авг 2009, 15:03

Eи вярно това кака ставаше?
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 20.05.2007
Местоположение: Варна

Мнение от changethegame » 21 Авг 2009, 15:04

Ей това много яко, на клипчето до колкото разбирам под километража се вижда скороста в цифри, а това осем в дясно сигурно е номера на подменюто, не бях виждал такова нещо до сега, ама не се учудвам, то и на климатроника има скрити подменюта...
Сега остава да се намери някой да ни светне как става номера :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Мнение от Nukem » 21 Авг 2009, 15:08

Може да съответства на менюто от борда сега като тръгвам от работа ще го пробвам!
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 8.04.2008

Мнение от munio_ » 21 Авг 2009, 15:55

според мен няма да стане на по старите
По-добре отвързана маймуна,от колкото вързано прасе !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 21 Авг 2009, 16:12

Ето едно упътване със всички подменюта на Instrument Cluster-a. Свалено от този сайт

This works on all instrument clusters 1992-1999 E36 - 4 door/coupe/convertible/M3.
Step 1. Press and hold the mileage reset button.
Step 2. Put key into ignition switch and turn to KLR (Ignition switch position #1)
Your LCD display will show something like this "tESt 01"
Step 3. Once "tESt 01" is shown, let go of reset button and the IC(Instrument Cluster) will go through some test cycles. Numbers will be shown and here's what they mean:

1st display: BMW PART NUMBER (6 digits)
2nd display: CODE NUMBER (5 digits) Internal Coding Plug #
3rd display: K NUMBER (4 digits)
4th display: CHASSIS NUMBER (5 digits) this is part of your VIN
5th display: SOFTWARE VERSION (3 digits)
6th display: REVISION INDEX (2 digits) Hardware #
After all 6 displays are finished, an analog gauge test will be performed.
The self-test is canceled by switching the ignition off or to KL-15 (ignition switch position 2)

IC (instrument cluster) tests 1-15
1995 - 1998 (99) 318ti
1996 - 2000? Z3
1997 - 1999 E36 4dr/coupe/convertible/M3
NOTE:

*Test functions 1-4 are unlocked tests and can be called up at any time for display.

*Test functions 5-14 are locked and require unlocking the test mode before they can be displayed.

*Test functions 2-14 can be selected at any time when the cluster is unlocked, even when vehicle is moving.

*Test function 15 is the lock/unlock function.

Step 1: Press and hold the mileage reset button.

Step 2: Put key into ignition switch and turn to KLR (Ignition switch
position #1)

Your LCD display will show something like this "tESt 01"
Step 3: You will need to unlock the test function first so when the LCD Display shows "tESt 01," press the reset button till you get to "tESt 15."
Once you're on test 15 press, and hold the reset button for a few seconds until it displays "off." Now you can cycle through the test features. Here they are as they follow:

Test 1: Instrument self test
Test 2: Engine Data - This display is an "engine factor" value that is stored in the coding plug. The instrument cluster processor uses this factor in addition to the "TD" signal from the DME control module to process and display tachometer RPM based on the engine installed. For EXAMPLE:
*ENGINE FACTOR 2 = 4 CYLINDER
*ENGINE FACTOR 3 = 6 CYLINDER
*ENGINE FACTOR 4 = 8 CYLINDER

Test 3: SI elapsed distance - the total mileage in kilometer since the last reset. Which service is due at the next inspection (OIL SERVICE or INSPECTION)

Test 4: SI elapsed days - no value for US vehicles. Relates to Euro annual inspections.

Test 5: SI evaluation factor - for engine speed and temp. thresholds being passed.

Display: n = 0 or 1. Engine speed (over-rev)
t = 0 or 1. Engine temp.

NOTE: "n0" means that you hit the maximum threshold for engine speed and "t1" means you overheated the engine. I found out from my instructor that this test 5 is false due to software related problems.

Test 6: Fuel Level and coolant temp. - Display of hexadecimal codes in relation to gauge position.

Fuel gauge ----> Hex value

A (empty)---------> 0d
End of reserve---> 37
B-------------------> 54
C-------------------> 90
D------------------> c4
E (full)-----------> f0

Engine temp. ----- Hex Value
A----------------------> ce
B----------------------> 6d
C----------------------> 5c
D (center)----------> 4f-23
E-----------------------> 1e
F-----------------------> 18

Test 7: Engine speed (Digital Tach)- display of current engine speed
Test 8: Road speed - display of current road speed in km/h
Test 9 Distance reading - this allows the total stored mileage to be updated if one of the storage components has to be replaced. This test step will be used if the manipulation dot is illuminated in the cluster display. This display will show the component with the lower mileage. For example:

Display of 012654 l indicates that the mileage in the internal EEPROM is lower than the mileage stored in the coding plug.

Display of 000325 E indicates that the mileage in external coding plug is lower then the total mileage stored in the internal EEPROM.

Pressing the reset button for 4 seconds will over write the lower mileage with the higher mileage and cancel the manipulation dot. The SI data will also be transferred at the same time.

Test 10: Status bits (input signals) - the status of digital inputs to the cluster are displayed as 0 or 1.

Display: 0 = input low, 1 = input high.
_ _ _ _ _ _ <--- Mileage display...6 digits left to right

1st - belt contact, seat belt fastened = 0
2nd - ignition lock contact, key inserted = 0
3rd - door contact, door open = 0
4th - clock button pressed = 0
5th - SI reset = 0, for reset = 0
6th - EGS transmission failure = 0

Test 11: Status Bits (output signals) - the status of digital outputs is displayed.

Display: 0 = output inactive, 1 = output active
_ _ _ _ _ _ <--- Mileage display...6 digits left to right

1st - Gong output
2nd - Brake warning lamp
3rd - Low fuel warning lamp
4th - EGA lamp
5th - seat belt lamp
6th - manipulation dot

Test 12: not used

Test 13: Country code of cluster - the display indicates the country version of the cluster. This cannot be changed in the workshop. Display: USA 02

Test 14: Software Reset - The reset must be carried out if any faults are present that are not plausible before any components are replaced. After the reset, the system will exit the TEST mode and the lock will be reactived.
----------
Пише, че става на всички, вкл. и на таблото на Компактите, което е без моментен разходомер.
Последна промяна kdl на 21 Авг 2009, 16:16, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 20.11.2007
Местоположение: Русе

Мнение от Profy » 21 Авг 2009, 16:14

Айде да видим сега кой ще ни каже :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 21 Авг 2009, 16:21

Е като ти покаже тест01, отиваш на тест15, натискаш и задържаш нулирането на километража там и ще ти отключи функциите и от там отиваш на 8ма.
9та също е интересна, показва дали има разлика м/у показанията на уредите и ЕКУ-то на колата относно изминати километри, тъпото е, че може да се презапише супер елементарно стойността (но с по-високата) ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 8.04.2008

Мнение от munio_ » 21 Авг 2009, 16:22

евала колега,жалко че колата е още в сервиза иначе да съм я побъркал вече
По-добре отвързана маймуна,от колкото вързано прасе !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 633
Регистриран на: 8.02.2007
Местоположение: Silistra

.

Мнение от BaHka » 21 Авг 2009, 18:22

А мен с комбито дали ше ме огрее това? Някой изобщо пробвал ли го е това и дали е истина?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 21 Авг 2009, 18:27

не разбира се, пълни глупости са това горното, направо не знам как някой се е хабил да го пише толкова време.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 461
Регистриран на: 15.09.2004
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: is-ка S50
Мечтае да кара: E24 Alpina

!

Мнение от SBS_318ti » 21 Авг 2009, 18:40

Тия функции със скритите менюта 1--15 бачкат само на Е36-ци след 95-та :(
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2253
Регистриран на: 22.01.2007
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: ...don`t drive fast, just fly low
Мечтае да кара: E36 M3

Мнение от BT9028BA » 21 Авг 2009, 18:45

Ами ако се сложи километраж от по нова Е36-ца - 96г 97г 98г дали ще се получат под менютата

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 179
Регистриран на: 23.08.2006
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: бос през тръни
Детайли за колата: 325TDS комбинезон, 728i

Мнение от pit55 » 21 Авг 2009, 19:01

Ето как го правят братята французи 8) http://www.youtube.com/watch?v=YgHuyIojetk&feature=related Дерзайте, при мен не ще ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 21 Авг 2009, 19:09

Задържаш ли след тест 15 да отключи менютата?

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook