Шум, вероятно от верига или демпфер? (318tds, M41D17)
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- xts
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 286
- Регистриран на: 10.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36, E87, F25
Шум, вероятно от верига или демпфер? (318tds, M41D17)
Здравейте колеги, прочел съм около 2 страници с теми за подобни проблеми. Видях много възможни решения, но все пак искам да отворя и моя тема, за да проверя всичко преди да се вкарам в поредния скъп ремонт.
Значи двигателят е 318tds (M41D17) и при загряла кола (доста след като отвори термостата) чувам шум - прецъкване в диапазона от 1500-2500 оборота, който е ритмичен заедно с тях. Ако изключа от скорост, подам газ и отпусна, се чува най-ясно. По всичко личи, че е верига, но може и да е нещо друго свързано с двигателя и пряко зависимо от моментните му обороти на работа.
Накратко историята на колата последните 2 месеца, когато се появи и този шум е:
- смяна на всички ремъци, ролки и амортисьорчето, което играе ролята на обтечач;
- смяна на водна помпа и термостат;
- ремонт на теч от гарнитурата на горивната помпа ГНП;
- други профилактични намеси, които ги изключвам - шарнири, масло на скоростите и дифенциала, тампони на двигателя и т.н.
Маслото е на 5000 км, сменял съм го зимата в Супер Дизел с наливен Castrol Magnatec 10W40. От тогава е мръднало с не повече от 3-4 милиметра на пръчката. Седи винаги на средата, въпреки това му долях от същото около 500-600 мл, за да стигне горната граница. Не е гъсто и си капе от пръчката.
След ремонта на ГНП, колата пали студена без никакви грижи. Когато е топла, престояла около 10 минути, пали след задържане на стартера за около 2-3 секунди. За мен това е сравнително бързо палене и никога не ме е изнервяло и не се е мъчила, както колегите описват проблемите си с топлия старт.
Колата е и с чип от Лъчо, припушва повечко, но и върви прилично, слаган е отдавна и го изключвам като проблем. Рядко влизам в обороти и не се правя на състезател. Колата е на 190 000, ако не е връщана, което няма как да знам.
От всичко прочетено във форума, стигнах до следните възможни причини. Ще се радвам, да споделите мнения как мога да изключа и проверя някои от тях:
- верига, обтегачи, маслени успокоители;
- повдигачи (всички мнения за тяхното чукане бяха за бензинови двигатели, трябва ли да им обърна внимание при моя дизел?);
- налягане на маслото и работата на маслената помпа;
- демпферна шайба;
- амортисьорче на пистовият ремък;
- лагер на виско или алтернатор;
- водна помпа;
- винтове на компресор на климатика или друга хлабаво затегната част.
Ходих в сервиза на Ясен, за няколко минути я чу и също заключи, че вероятно е верига, но не даде 100% гаранция. Предложи да започнем със смяна на маслото (както и вероятно ще се случи), защото когато загрее губи свойствата си и тогава маслените успокоители и обтегачи не действат както се очаква.
Моля да давате само подкрепени от опит с вашите коли мнения. Ако има колеги в София, добре запознати с този двигател, ще се радвам да докарам да чуят двигателя на живо.
Мерси за отделено време
Значи двигателят е 318tds (M41D17) и при загряла кола (доста след като отвори термостата) чувам шум - прецъкване в диапазона от 1500-2500 оборота, който е ритмичен заедно с тях. Ако изключа от скорост, подам газ и отпусна, се чува най-ясно. По всичко личи, че е верига, но може и да е нещо друго свързано с двигателя и пряко зависимо от моментните му обороти на работа.
Накратко историята на колата последните 2 месеца, когато се появи и този шум е:
- смяна на всички ремъци, ролки и амортисьорчето, което играе ролята на обтечач;
- смяна на водна помпа и термостат;
- ремонт на теч от гарнитурата на горивната помпа ГНП;
- други профилактични намеси, които ги изключвам - шарнири, масло на скоростите и дифенциала, тампони на двигателя и т.н.
Маслото е на 5000 км, сменял съм го зимата в Супер Дизел с наливен Castrol Magnatec 10W40. От тогава е мръднало с не повече от 3-4 милиметра на пръчката. Седи винаги на средата, въпреки това му долях от същото около 500-600 мл, за да стигне горната граница. Не е гъсто и си капе от пръчката.
След ремонта на ГНП, колата пали студена без никакви грижи. Когато е топла, престояла около 10 минути, пали след задържане на стартера за около 2-3 секунди. За мен това е сравнително бързо палене и никога не ме е изнервяло и не се е мъчила, както колегите описват проблемите си с топлия старт.
Колата е и с чип от Лъчо, припушва повечко, но и върви прилично, слаган е отдавна и го изключвам като проблем. Рядко влизам в обороти и не се правя на състезател. Колата е на 190 000, ако не е връщана, което няма как да знам.
От всичко прочетено във форума, стигнах до следните възможни причини. Ще се радвам, да споделите мнения как мога да изключа и проверя някои от тях:
- верига, обтегачи, маслени успокоители;
- повдигачи (всички мнения за тяхното чукане бяха за бензинови двигатели, трябва ли да им обърна внимание при моя дизел?);
- налягане на маслото и работата на маслената помпа;
- демпферна шайба;
- амортисьорче на пистовият ремък;
- лагер на виско или алтернатор;
- водна помпа;
- винтове на компресор на климатика или друга хлабаво затегната част.
Ходих в сервиза на Ясен, за няколко минути я чу и също заключи, че вероятно е верига, но не даде 100% гаранция. Предложи да започнем със смяна на маслото (както и вероятно ще се случи), защото когато загрее губи свойствата си и тогава маслените успокоители и обтегачи не действат както се очаква.
Моля да давате само подкрепени от опит с вашите коли мнения. Ако има колеги в София, добре запознати с този двигател, ще се радвам да докарам да чуят двигателя на живо.
Мерси за отделено време

Последна промяна xts на 08 Юли 2009, 1:28, променена общо 1 път
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Колега на пазара е пълно с ментета масла. Препоръчвам ти да си купиш някакво по-неизвестно масло, защото на това кастрол магнатек е пълно с ментета. И на мен ми сложиха такова масло и след 8000км ми счупи мотора. Може да е било време да се счупи, може и да не е. За мен лично счупен клапан значи само скапано масло, а тогава дадох 200лв за въпросното масло. Та на кратко. Махни това масло. Карам 525 тдс и двата мотора са близки (моя и твоя). Ако шума се запази след смяната на маслото стискай зъби и смени веригата и обтегачите й. Ако и тогава този звук се задържи отваряй мотора. Да знаеш много е гадно на средата на пътя колата ти да изтрещи и да направи мотора на салата. Разходите след това са безумно големи или поне моите бяха такива, а за нервите да не говорим.
Поздрави
Поздрави
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- xts
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 286
- Регистриран на: 10.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36, E87, F25
Ще започна със смяна на маслото определено. Лошото е, че във всички теми не прочетох при някои проблемът да е изчезнал след смяна на маслото.
Също дали е добре да се направи преди това промивка? Предният път като го смянях ми казаха, че много се е утайло и на моменти тече направо грес и ми препоръчаха при следваща смяна да направя промивка. В последствие чета, че тази промивка може да не се отрази добре на двигателя. Налепите вътре при разтварянето си може да запушат нещо друго. Дали важи това и за моят двигател?
Също дали е добре да се направи преди това промивка? Предният път като го смянях ми казаха, че много се е утайло и на моменти тече направо грес и ми препоръчаха при следваща смяна да направя промивка. В последствие чета, че тази промивка може да не се отрази добре на двигателя. Налепите вътре при разтварянето си може да запушат нещо друго. Дали важи това и за моят двигател?
.
А защо не пробваш да откачиш всички ремъци когато започне да се чуеа това тракане и да запалиш? Така поне ще изключиш като варианти - динамо, ролки, компресора на климатика?
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Като ще сменяваш маслото поне сипи подходящото, а именно такова с вискозитет 5в40 или 5в30.
Това се препоръчва за тоя мотор от БМВ
Това се препоръчва за тоя мотор от БМВ


- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Щом ти тече като грес - направи промивка , и после както каза vld , само да не е толкова "марково" като кастрола ... 

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- xts
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 286
- Регистриран на: 10.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36, E87, F25
vladiverm написа:Щом ти тече като грес - направи промивка , и после както каза vld , само да не е толкова "марково" като кастрола ...
Предното ми масло бе гъсто, не знам италианеца какво е слагал, "новото" е по-рядко. Ужким за да избегна ментетата на Кастрол го купих от Супер Дизел, беше в 208 литров варел с надпис E4-MAG10A3-208L. Дано да съм попаднал на менте

Ще препоръчаш ли промивка, ако си ползвал. Redex добри ли са?
BaHka написа:А защо не пробваш да откачиш всички ремъци когато започне да се чуеа това тракане и да запалиш? Така поне ще изключиш като варианти - динамо, ролки, компресора на климатика?
Това задължително ще направя, но не смея сам. Има ли от какво да се притеснявам, някакви особености при заценпването им отново?
vld написа:Като ще сменяваш маслото поне сипи подходящото, а именно такова с вискозитет 5в40 или 5в30.
Това се препоръчва за тоя мотор от БМВ
Знам, че в книжката ми препоръчват 5W30 и исках такова да сложа, но всички ме разколебаваха, че маслото е по-добре да е с по-висок вискозитет за двигател на 13 години и поне 190000 км?
Щом загрее и втечни повече маслото, почва да се чува по-силно, а на студен двигател като че не се чува изобщо. По тази логика по-гъстото масло, няма ли да е по-подходящо?
BaHka написа:
А защо не пробваш да откачиш всички ремъци когато започне да се чуеа това тракане и да запалиш? Така поне ще изключиш като варианти - динамо, ролки, компресора на климатика?
Това задължително ще направя, но не смея сам. Има ли от какво да се притеснявам, някакви особености при заценпването им отново?
Не колега, особености по зацепването няма, просто преди да ги свалиш запомни ремъка как обикаля около шайбите и после го намести по същия начин.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
xts написа:vld написа:Като ще сменяваш маслото поне сипи подходящото, а именно такова с вискозитет 5в40 или 5в30.
Това се препоръчва за тоя мотор от БМВ
Знам, че в книжката ми препоръчват 5W30 и исках такова да сложа, но всички ме разколебаваха, че маслото е по-добре да е с по-висок вискозитет за двигател на 13 години и поне 190000 км?
Щом загрее и втечни повече маслото, почва да се чува по-силно, а на студен двигател като че не се чува изобщо. По тази логика по-гъстото масло, няма ли да е по-подходящо?
И аз им се връзвах преди, ма вече не им обръщам внимание на глупостите.
То маслото е препоръчано с определен вискозитет заради температурни амплитуди на които трябва да отговаря, а не заради километри износен мотор.
Ако беше така от БМВ щяха да напишат в ръководството за употреба,
на 200к 10в40, на 300к 15в40, а сле 500к да се маже с грес


П.С.Моя ТДС е на 250 000+ и пак си му сипвам 5в40 лятото и 0в30 зимата

Разхода ми от смяна до смяна не надвишава 1л. сменям го на 9000-10000км.

- xts
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 286
- Регистриран на: 10.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36, E87, F25
Има много логика в това, което казваш за вискозитета. Значи ще започна с промивка и BMW масло 5W30.
Между другото закарах колата при колегата bobssy, който е имал аналогичен проблем. И той го усеща като верига, но е чувал и повече тракане. Обясни ми малко по-подробно за масленият обтегач и какъв е бил проблемът при него. Той също ми препоръча да започна със смяна на маслото.
Благодаря на колегата още веднъж, че отдели време да чуе моя двигател и да си полафим за колите
Между другото закарах колата при колегата bobssy, който е имал аналогичен проблем. И той го усеща като верига, но е чувал и повече тракане. Обясни ми малко по-подробно за масленият обтегач и какъв е бил проблемът при него. Той също ми препоръча да започна със смяна на маслото.
Благодаря на колегата още веднъж, че отдели време да чуе моя двигател и да си полафим за колите

- xts
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 286
- Регистриран на: 10.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36, E87, F25
Колеги, утре ще сменям маслото. Ако се стигне до ремонт на веригите ми искат около 1000 лв. Това е напрактика непосилна в момента за мен сума? Може ли да ми препоръчате къде сте си сменяли вие веригите? Интересува ме качествена работа и части и знам, че няма да е много по-евтино.
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
xts написа:Колеги, утре ще сменям маслото. Ако се стигне до ремонт на веригите ми искат около 1000 лв. Това е напрактика непосилна в момента за мен сума? Може ли да ми препоръчате къде сте си сменяли вие веригите? Интересува ме качествена работа и части и знам, че няма да е много по-евтино.
Питай жоро err0r , доколкото си спомням около 200лв. са частите и работата да е толкова , ма 1000лв. си е бая дебело


- xts
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 286
- Регистриран на: 10.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36, E87, F25
Искам да ви попитам и за демпферната шайба (маховик). Гумената втулка при мен е видимо напукана във външната си част, която виждам. До сега на моята кола само гумените части си показали дефекти и шумът се появи след смяна на ролки, ремъци и обтегачи. Проблемът е визулано представен в тази тема: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=112411
Навремето продавача много държеше да не сменям ремъците и ролки, че били перфектни. Над година нищо не съм пипал по колата, работеше идеално. В последствие единият ремъкът даваше отклонение (поскачаше) около 3-4 см. След решаването на този проблем (нови ремъци, ролки и амортисьорче), логично депфера се е натоварил повече.
На много места из форума срещам аналогични случай с шума срързани с него http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=149787. Скоростта му на въртене също е в оборотите и ако трака и звукът би бил аналогичен. Струма ми се, че го чувам по-назад отколко е веригата. А в теми тук четох, че демпфера дава резонансен шум в двигателя, който трудно се усеща откъде идва.
Какъв е вашият опит с демпферните шайби, в Е46 много се оплакват?
Като отида при майстора, методът с откачането на ремъците ще ми даде лека предстсва за състоянието на демпферната шайба.
Освен луфт при въртене, има ли други лесни начини за тестване?
EDIT: Смених маслото с промивка, леко утихна, но все още чувам движението на веригата. Положението май не отива на добре ...
Навремето продавача много държеше да не сменям ремъците и ролки, че били перфектни. Над година нищо не съм пипал по колата, работеше идеално. В последствие единият ремъкът даваше отклонение (поскачаше) около 3-4 см. След решаването на този проблем (нови ремъци, ролки и амортисьорче), логично депфера се е натоварил повече.
На много места из форума срещам аналогични случай с шума срързани с него http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=149787. Скоростта му на въртене също е в оборотите и ако трака и звукът би бил аналогичен. Струма ми се, че го чувам по-назад отколко е веригата. А в теми тук четох, че демпфера дава резонансен шум в двигателя, който трудно се усеща откъде идва.
Какъв е вашият опит с демпферните шайби, в Е46 много се оплакват?
Като отида при майстора, методът с откачането на ремъците ще ми даде лека предстсва за състоянието на демпферната шайба.
Освен луфт при въртене, има ли други лесни начини за тестване?
EDIT: Смених маслото с промивка, леко утихна, но все още чувам движението на веригата. Положението май не отива на добре ...
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани