Инструкция за монтаж на универсална ламбда-сонда Бош + ФОТО!
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Инструкция за монтаж на универсална ламбда-сонда Бош + ФОТО!
Здравейте колеги предстои ми монтаж на универсална ламбда сонда и доста се рових в интернет пространството и намерих доста информация която ще поместя тук, надявам се да съм полезен.
СЪДЪРЖАНИЕ НА ОПАКОВКАТА:
-1 Универсална ламбда-сонда.
-1 черен щекер (голям).
-1 черна щекерна тапа (малка).
-4 Posi-Lock конектора.
-8 жълти кабелни уплатнения.
ЦЕНА: 175лв. 20% отстъпка = 140лв. (от представител на BOSCH)
НЕОБХОДИМИ ИНСТРУМЕНТИ:
- 22мм гаечен ключ
- клещи за отстраняване на изолация
- клещи - резачки
- ролетка
Важно предварително указание: (Моля прочетете внимателно това упътване, преди да монтирате сондата)
1. Запомнете точно начина, по който оригиналната ламбда-сонда е радположена в автомобила. По точно
същия начин трябва да бъде положен и кабела на новата универсална ламбда-сонда Бош.
2. Разположете универсалния конектор максимално близо до мястото на подключване на оригиналния
сензор. Съблюдавайте да не подкъсите прекалено кабела на демонтираната ламбда-сонда, за да няма
опън на кабела.
3. Внимание: Кабелите не бива в никакъв случай да се запояват.
4. Максималният въртящ момент при затягане 50 Nm не бива да се превишава.
СТЪПКА 1:
Демонтирайте ламбда-сондата.
Пазете съществуващите захвати
за кабелите, тъй като те после ще
се използват отново.
СТЪПКА 2:
Измерете дължината на кабела
на старата ламбда-сонда, като
започнете от шестостена до края
на щекера. Ако на кабела
съществуват особени клипсове и
закрепвания, продължете към
стъпка 3. Ако кабела е по-къс от
75 см, преминете към стъпка 4,
иначе преминете към стъпка 5
СТЪПКА 3:
Прережете кабела на старата
сонда най-малко 13 см и не повече
от 60 см откъм сензора. Всички
оригинални закрепвания на кабела
да останат върху оригиналния
кабел. Поставете универсалната
сонда до демонтираната.
Подкъсете дължината на кабела и
до тази на старата. Преминете към
стъпка 6.
СТЪПКА 4:
Отрежете кабела на старата
ламбда-сонда на разстояние
около 10 см от свързващия
щекер. Поставете универсалната
ламбда-сонда до демонтираната.
Подкъсете дължината на кабела
на универсалната ламбда-сонда
до тази на демонтираната.
Преминете към стъпка 6
СТЪПКА 5:
Поставете универсалната ламбда-
сонда до старата. Отрежете
кабела на старата ламбда-сонда
така, че дължината му да бъде
точно толкова, колкото на
универсалната ламбда-сонда.
Преминете към стъпка 6.
СТЪПКА 6:
Отстранете изолатора на 1 см
(важно!) от краищата.
Внимание! Не наранявайте
самия проводник.
ВАЖНО!!!
Отстранете изолацията отчно на 1см. както пише в стъпка 6, защото аз я отстраних "на око" и после не ми се затваряше "кутийката" и се наложи да разглабям и да я правя точна 1см. и всичко си заспа.
СТЪПКА 7:
С помощта на долната таблица
класифицирайте цветовете на
кабелите на старата сонда (колона
А) към цветовете на кабелите на
универсалната ламбда-сонда
(колона Б). Нахлузете големия
щекер над кабела на
универсалната ламбда-сонда и
малката щекерна капа върху
кабела на демонтираната сонда.
СТЪПКА 8:
Нахлузете сега жълтите кабелни
упрълтнения върху всички
краища на кабели така, че по-
тесния край на уплътнението да
сочи навън от куплунга.
СТЪПКА 9:
Втъкнете оголените кабелни
краища на универсалната
ламбда-сонда в сивите кабелни
скоби. След това завинтете
средната част на скобите.
Съблюдавайте стабилността на
кабелите в скобите.
СТЪПКА 10:
Направете връзка към кабелния
сноп на автомобила. Уверете се
повторно за правилната
класификация на цветовете
съгласно стъпка 7. Внимание!
Кабелите не бива да са оплетени!
Изтеглете кабелните съединения в
щекера. Направете проверка за
стабилността чрез подръпване..
СТЪПКА 11:
Вмъкнете кабелните съединения в
щекера. След това натиснете
щекерната капа върху щекера,
докато се затвори със щракане .
СТЪПКА 12:
Монтирайте универсалната сонда.
Закрепете кабела така, че да е
защитен от външно прегряване и
механични повреди. Използвайте
крепежните елементи от старата
сонда. Изполвайте и клемите за
снопове кабели, така че щекерът
да не стои под опън или в
свободно положение. Трябва да се
подсигури кабела от скъсване в
следствие на движенията на
двигателя.
ТАБЛИЦА ЗА СВЪРЗВАНЕ:
НОВА И СТАРА ЛАМБДА СОНДА:
РАЗЛИКАТА СЛЕД СМЯНАТА:
(от 30 мин. каране с новата сонда установих):
- Доста по-равномерна работа на мотора.
- Няма забивания, замисляне, гърмежи и т.н.
- Няма мирис на изгорели газове в купето (преди това имаше).
- Наистина едно по-дубро и равномерно вървене на колата
- Относно разхода на гориво малко по-късно за да покарам 5 - 10 дни и ще стане ясно
СЪДЪРЖАНИЕ НА ОПАКОВКАТА:
-1 Универсална ламбда-сонда.
-1 черен щекер (голям).
-1 черна щекерна тапа (малка).
-4 Posi-Lock конектора.
-8 жълти кабелни уплатнения.
ЦЕНА: 175лв. 20% отстъпка = 140лв. (от представител на BOSCH)
НЕОБХОДИМИ ИНСТРУМЕНТИ:
- 22мм гаечен ключ
- клещи за отстраняване на изолация
- клещи - резачки
- ролетка
Важно предварително указание: (Моля прочетете внимателно това упътване, преди да монтирате сондата)
1. Запомнете точно начина, по който оригиналната ламбда-сонда е радположена в автомобила. По точно
същия начин трябва да бъде положен и кабела на новата универсална ламбда-сонда Бош.
2. Разположете универсалния конектор максимално близо до мястото на подключване на оригиналния
сензор. Съблюдавайте да не подкъсите прекалено кабела на демонтираната ламбда-сонда, за да няма
опън на кабела.
3. Внимание: Кабелите не бива в никакъв случай да се запояват.
4. Максималният въртящ момент при затягане 50 Nm не бива да се превишава.
СТЪПКА 1:
Демонтирайте ламбда-сондата.
Пазете съществуващите захвати
за кабелите, тъй като те после ще
се използват отново.
СТЪПКА 2:
Измерете дължината на кабела
на старата ламбда-сонда, като
започнете от шестостена до края
на щекера. Ако на кабела
съществуват особени клипсове и
закрепвания, продължете към
стъпка 3. Ако кабела е по-къс от
75 см, преминете към стъпка 4,
иначе преминете към стъпка 5
СТЪПКА 3:
Прережете кабела на старата
сонда най-малко 13 см и не повече
от 60 см откъм сензора. Всички
оригинални закрепвания на кабела
да останат върху оригиналния
кабел. Поставете универсалната
сонда до демонтираната.
Подкъсете дължината на кабела и
до тази на старата. Преминете към
стъпка 6.
СТЪПКА 4:
Отрежете кабела на старата
ламбда-сонда на разстояние
около 10 см от свързващия
щекер. Поставете универсалната
ламбда-сонда до демонтираната.
Подкъсете дължината на кабела
на универсалната ламбда-сонда
до тази на демонтираната.
Преминете към стъпка 6
СТЪПКА 5:
Поставете универсалната ламбда-
сонда до старата. Отрежете
кабела на старата ламбда-сонда
така, че дължината му да бъде
точно толкова, колкото на
универсалната ламбда-сонда.
Преминете към стъпка 6.
СТЪПКА 6:
Отстранете изолатора на 1 см
(важно!) от краищата.
Внимание! Не наранявайте
самия проводник.
ВАЖНО!!!
Отстранете изолацията отчно на 1см. както пише в стъпка 6, защото аз я отстраних "на око" и после не ми се затваряше "кутийката" и се наложи да разглабям и да я правя точна 1см. и всичко си заспа.
СТЪПКА 7:
С помощта на долната таблица
класифицирайте цветовете на
кабелите на старата сонда (колона
А) към цветовете на кабелите на
универсалната ламбда-сонда
(колона Б). Нахлузете големия
щекер над кабела на
универсалната ламбда-сонда и
малката щекерна капа върху
кабела на демонтираната сонда.
СТЪПКА 8:
Нахлузете сега жълтите кабелни
упрълтнения върху всички
краища на кабели така, че по-
тесния край на уплътнението да
сочи навън от куплунга.
СТЪПКА 9:
Втъкнете оголените кабелни
краища на универсалната
ламбда-сонда в сивите кабелни
скоби. След това завинтете
средната част на скобите.
Съблюдавайте стабилността на
кабелите в скобите.
СТЪПКА 10:
Направете връзка към кабелния
сноп на автомобила. Уверете се
повторно за правилната
класификация на цветовете
съгласно стъпка 7. Внимание!
Кабелите не бива да са оплетени!
Изтеглете кабелните съединения в
щекера. Направете проверка за
стабилността чрез подръпване..
СТЪПКА 11:
Вмъкнете кабелните съединения в
щекера. След това натиснете
щекерната капа върху щекера,
докато се затвори със щракане .
СТЪПКА 12:
Монтирайте универсалната сонда.
Закрепете кабела така, че да е
защитен от външно прегряване и
механични повреди. Използвайте
крепежните елементи от старата
сонда. Изполвайте и клемите за
снопове кабели, така че щекерът
да не стои под опън или в
свободно положение. Трябва да се
подсигури кабела от скъсване в
следствие на движенията на
двигателя.
ТАБЛИЦА ЗА СВЪРЗВАНЕ:
НОВА И СТАРА ЛАМБДА СОНДА:
РАЗЛИКАТА СЛЕД СМЯНАТА:
(от 30 мин. каране с новата сонда установих):
- Доста по-равномерна работа на мотора.
- Няма забивания, замисляне, гърмежи и т.н.
- Няма мирис на изгорели газове в купето (преди това имаше).
- Наистина едно по-дубро и равномерно вървене на колата
- Относно разхода на гориво малко по-късно за да покарам 5 - 10 дни и ще стане ясно
Последна промяна DencheSso на 29 Юни 2009, 12:07, променена общо 3 пъти
"The Beast" (звяра).
- DirtySouth
- старши ентусиаст
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
- Xscape
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 207
- Регистриран на: 25.11.2008
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320 Ci
- Детайли за колата: Black, M6 Rims
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Защото се променя информацията към ЕКУ-то, т.е. напрежението което генерира сондата, както и нейното подгряване е от значение.
- DirtySouth
- старши ентусиаст
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
Затова попринцип е най-добре да си купиш ламбда сонда точно за твоята кола , но и универсалните вършат работа
I'm slowly drifting
- BFM
- младши ентусиаст
- Мнения: 441
- Регистриран на: 17.09.2007
- Местоположение: София
- Кара: на 3-та
DirtySouth написа:За полезни
Браво !
Силният прави толкова ,колкото може, слабият страда толкова ,колкото трябва!
- ivan_krilov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 165
- Регистриран на: 7.09.2006
- Местоположение: Варна
penio написа:Някой, може ли да обясни защо не трябва да се запояват кабелите?
По-скоро да не се 'разпоят' от високата температура
- ivan_krilov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 165
- Регистриран на: 7.09.2006
- Местоположение: Варна
bobo_ld написа:По-скоро да не изгорите сондата. Пробвайте да измерите напрежението с мултицет на включен поялник - отпред на човката. Така изгорих две сонди. Накрая със снадки за кабели и проблема ми се реши.
Интересно ми стана дали е възможно да се изгори сонда с поялник? Имайки предвид температурите при които работи една сонда е доста интересно, но.. нека коментират запознати ???
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Темата е хубава и принципно можеби е хбаво да влезе в полезни (това ще преценят модераторите) .... Но аз бих искал да питам автора на темата , каква е цената на тази "универсална " сонда ? Защото ако цената не е много по различна от цената на стандартна сонда за даден автомобил, не виждам смисъл да се слага "универсална" .....
metodi80 написа:Темата е хубава и принципно можеби е хбаво да влезе в полезни (това ще преценят модераторите) .... Но аз бих искал да питам автора на темата , каква е цената на тази "универсална " сонда ? Защото ако цената не е много по различна от цената на стандартна сонда за даден автомобил, не виждам смисъл да се слага "универсална" .....
Колега в темата съм добавил цената, това е цената на която аз съм си я закупил. Иначе цената варира от 130лв. до 200лв. всичко зависи от каде се купува, ползваш ли намаление и ........
Аз си я закупих от един колега от форума който има магазин за авточасти в студентски град и е представител на BOSCH.
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... p?t=135631
П.С. Колегата е много точен, достави ми сондата за един ден
"The Beast" (звяра).
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
- Мнения: 3145
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
bobo_ld написа:По-скоро да не изгорите сондата. Пробвайте да измерите напрежението с мултицет на включен поялник - отпред на човката. Така изгорих две сонди. Накрая със снадки за кабели и проблема ми се реши.
Има начин да се заземи/замаси поялника , все пак с поялник се запояват доста по-капризни елементи , та една сонда ...
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
vladiverm написа:bobo_ld написа:По-скоро да не изгорите сондата. Пробвайте да измерите напрежението с мултицет на включен поялник - отпред на човката. Така изгорих две сонди. Накрая със снадки за кабели и проблема ми се реши.
Има начин да се заземи/замаси поялника , все пак с поялник се запояват доста по-капризни елементи , та една сонда ...
Абсолютно правилно!!! Проблема не идва от температурата или нагряването на сондата , а от фазата , която излиза на корпуса на поялника , когато той не е замасен/заземен (тоест когато са само две кабелчета , а не три към поялника и липсва заземителен/замасителн проводник!). Та с поялник се запояват микроконтролери , C-MOS елементи , процесори , SMD -елементи , които са 100 пъти по чувсвтивтелни от ламбда сондата , пък не се повреждат ако са спазени всички правила за правилно запояване!
Последна промяна metodi80 на 27 Юни 2009, 15:54, променена общо 1 път
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
DencheSso написа:Колега в темата съм добавил цената, това е цената на която аз съм си я закупил.
Да колега , аз не съм огледал хубаво , че си посочил цената .....
Еми принципно сондата за моята кола е 391 лв. в ДаруКар , та тая цена на която ти си я купил май наистина е хубава .... все пак на половината на оригиналната е .....
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани