Инструкция за монтаж на универсална ламбда-сонда Бош + ФОТО!

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София

Инструкция за монтаж на универсална ламбда-сонда Бош + ФОТО!

Мнение от DencheSso » 25 Юни 2009, 21:38

Здравейте колеги предстои ми монтаж на универсална ламбда сонда и доста се рових в интернет пространството и намерих доста информация която ще поместя тук, надявам се да съм полезен.

СЪДЪРЖАНИЕ НА ОПАКОВКАТА:
-1 Универсална ламбда-сонда.
-1 черен щекер (голям).
-1 черна щекерна тапа (малка).
-4 Posi-Lock конектора.
-8 жълти кабелни уплатнения.

ЦЕНА: 175лв. 20% отстъпка = 140лв. (от представител на BOSCH)
Изображение

НЕОБХОДИМИ ИНСТРУМЕНТИ:
- 22мм гаечен ключ
- клещи за отстраняване на изолация
- клещи - резачки
- ролетка

Важно предварително указание: (Моля прочетете внимателно това упътване, преди да монтирате сондата)
1. Запомнете точно начина, по който оригиналната ламбда-сонда е радположена в автомобила. По точно
същия начин трябва да бъде положен и кабела на новата универсална ламбда-сонда Бош.
2. Разположете универсалния конектор максимално близо до мястото на подключване на оригиналния
сензор. Съблюдавайте да не подкъсите прекалено кабела на демонтираната ламбда-сонда, за да няма
опън на кабела.
3. Внимание: Кабелите не бива в никакъв случай да се запояват.
4. Максималният въртящ момент при затягане 50 Nm не бива да се превишава.

СТЪПКА 1:
Изображение Изображение Изображение
Демонтирайте ламбда-сондата.
Пазете съществуващите захвати
за кабелите, тъй като те после ще
се използват отново.

СТЪПКА 2:
Изображение
Измерете дължината на кабела
на старата ламбда-сонда, като
започнете от шестостена до края
на щекера. Ако на кабела
съществуват особени клипсове и
закрепвания, продължете към
стъпка 3. Ако кабела е по-къс от
75 см, преминете към стъпка 4,
иначе преминете към стъпка 5

СТЪПКА 3:
Изображение
Прережете кабела на старата
сонда най-малко 13 см и не повече
от 60 см откъм сензора. Всички
оригинални закрепвания на кабела
да останат върху оригиналния
кабел. Поставете универсалната
сонда до демонтираната.
Подкъсете дължината на кабела и
до тази на старата. Преминете към
стъпка 6.

СТЪПКА 4:
Изображение
Отрежете кабела на старата
ламбда-сонда на разстояние
около 10 см от свързващия
щекер. Поставете универсалната
ламбда-сонда до демонтираната.
Подкъсете дължината на кабела
на универсалната ламбда-сонда
до тази на демонтираната.
Преминете към стъпка 6

СТЪПКА 5:
Изображение
Поставете универсалната ламбда-
сонда до старата. Отрежете
кабела на старата ламбда-сонда
така, че дължината му да бъде
точно толкова, колкото на
универсалната ламбда-сонда.
Преминете към стъпка 6.

СТЪПКА 6:
Изображение ИзображениеИзображение
Отстранете изолатора на 1 см
(важно!) от краищата.
Внимание! Не наранявайте
самия проводник.
ВАЖНО!!!
Отстранете изолацията отчно на 1см. както пише в стъпка 6, защото аз я отстраних "на око" и после не ми се затваряше "кутийката" и се наложи да разглабям и да я правя точна 1см. и всичко си заспа.

СТЪПКА 7:
Изображение Изображение Изображение
С помощта на долната таблица
класифицирайте цветовете на
кабелите на старата сонда (колона
А) към цветовете на кабелите на
универсалната ламбда-сонда
(колона Б). Нахлузете големия
щекер над кабела на
универсалната ламбда-сонда и
малката щекерна капа върху
кабела на демонтираната сонда.

СТЪПКА 8:
Изображение Изображение
Нахлузете сега жълтите кабелни
упрълтнения върху всички
краища на кабели така, че по-
тесния край на уплътнението да
сочи навън от куплунга.

СТЪПКА 9:
Изображение
Втъкнете оголените кабелни
краища на универсалната
ламбда-сонда в сивите кабелни
скоби. След това завинтете
средната част на скобите.
Съблюдавайте стабилността на
кабелите в скобите.

СТЪПКА 10:
Изображение Изображение
Изображение
Направете връзка към кабелния
сноп на автомобила. Уверете се
повторно за правилната
класификация на цветовете
съгласно стъпка 7. Внимание!
Кабелите не бива да са оплетени!
Изтеглете кабелните съединения в
щекера. Направете проверка за
стабилността чрез подръпване..

СТЪПКА 11:
Изображение Изображение
Вмъкнете кабелните съединения в
щекера. След това натиснете
щекерната капа върху щекера,
докато се затвори със щракане .

СТЪПКА 12:
Изображение Изображение Изображение Изображение
Монтирайте универсалната сонда.
Закрепете кабела така, че да е
защитен от външно прегряване и
механични повреди. Използвайте
крепежните елементи от старата
сонда. Изполвайте и клемите за
снопове кабели, така че щекерът
да не стои под опън или в
свободно положение. Трябва да се
подсигури кабела от скъсване в
следствие на движенията на
двигателя.

ТАБЛИЦА ЗА СВЪРЗВАНЕ:
Изображение

НОВА И СТАРА ЛАМБДА СОНДА:
Изображение Изображение

РАЗЛИКАТА СЛЕД СМЯНАТА:
(от 30 мин. каране с новата сонда установих):
- Доста по-равномерна работа на мотора.
- Няма забивания, замисляне, гърмежи и т.н.
- Няма мирис на изгорели газове в купето (преди това имаше).
- Наистина едно по-дубро и равномерно вървене на колата ;)
- Относно разхода на гориво малко по-късно за да покарам 5 - 10 дни и ще стане ясно :roll:
Последна промяна DencheSso на 29 Юни 2009, 12:07, променена общо 3 пъти
"The Beast" (звяра).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Мнение от DirtySouth » 25 Юни 2009, 21:48

За полезни

Браво !
I'm slowly drifting
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 25.11.2008
Пол: Мъж
Кара: e46 320 Ci
Детайли за колата: Black, M6 Rims

Мнение от Xscape » 26 Юни 2009, 3:05

Браво колега, добре си се сетил, ще е полезно на всички ни :)
Think. Believe. Dream. Dare...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 16.07.2006
Местоположение: София

Мнение от penio » 26 Юни 2009, 13:42

Някой, може ли да обясни защо не трябва да се запояват кабелите?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 26 Юни 2009, 15:00

Защото се променя информацията към ЕКУ-то, т.е. напрежението което генерира сондата, както и нейното подгряване е от значение.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Мнение от DirtySouth » 26 Юни 2009, 16:13

Затова попринцип е най-добре да си купиш ламбда сонда точно за твоята кола , но и универсалните вършат работа
I'm slowly drifting
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 441
Регистриран на: 17.09.2007
Местоположение: София
Кара: на 3-та

Мнение от BFM » 26 Юни 2009, 16:41

DirtySouth написа:За полезни

Браво !

:yes:
Силният прави толкова ,колкото може, слабият страда толкова ,колкото трябва!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 7.09.2006
Местоположение: Варна

Мнение от ivan_krilov » 26 Юни 2009, 16:57

penio написа:Някой, може ли да обясни защо не трябва да се запояват кабелите?

По-скоро да не се 'разпоят' от високата температура

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 11.05.2007

Мнение от bobo_ld » 26 Юни 2009, 17:29

По-скоро да не изгорите сондата. Пробвайте да измерите напрежението с мултицет на включен поялник - отпред на човката. Така изгорих две сонди. Накрая със снадки за кабели и проблема ми се реши.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 7.09.2006
Местоположение: Варна

Мнение от ivan_krilov » 26 Юни 2009, 18:50

bobo_ld написа:По-скоро да не изгорите сондата. Пробвайте да измерите напрежението с мултицет на включен поялник - отпред на човката. Така изгорих две сонди. Накрая със снадки за кабели и проблема ми се реши.

Интересно ми стана дали е възможно да се изгори сонда с поялник? Имайки предвид температурите при които работи една сонда е доста интересно, но.. нека коментират запознати ???

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3874
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: 318i 97'

Мнение от metodi80 » 26 Юни 2009, 20:39

Темата е хубава и принципно можеби е хбаво да влезе в полезни (това ще преценят модераторите) .... Но аз бих искал да питам автора на темата , каква е цената на тази "универсална " сонда ? Защото ако цената не е много по различна от цената на стандартна сонда за даден автомобил, не виждам смисъл да се слага "универсална" .....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София

Мнение от DencheSso » 27 Юни 2009, 13:01

metodi80 написа:Темата е хубава и принципно можеби е хбаво да влезе в полезни (това ще преценят модераторите) .... Но аз бих искал да питам автора на темата , каква е цената на тази "универсална " сонда ? Защото ако цената не е много по различна от цената на стандартна сонда за даден автомобил, не виждам смисъл да се слага "универсална" .....


Колега в темата съм добавил цената, това е цената на която аз съм си я закупил. Иначе цената варира от 130лв. до 200лв. всичко зависи от каде се купува, ползваш ли намаление и ........
Аз си я закупих от един колега от форума който има магазин за авточасти в студентски град и е представител на BOSCH.

http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... p?t=135631

П.С. Колегата е много точен, достави ми сондата за един ден ;)
"The Beast" (звяра).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3145
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Мнение от ~Мишо~ » 27 Юни 2009, 14:53

bobo_ld написа:По-скоро да не изгорите сондата. Пробвайте да измерите напрежението с мултицет на включен поялник - отпред на човката. Така изгорих две сонди. Накрая със снадки за кабели и проблема ми се реши.

Има начин да се заземи/замаси поялника , все пак с поялник се запояват доста по-капризни елементи , та една сонда ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3874
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: 318i 97'

Мнение от metodi80 » 27 Юни 2009, 15:44

vladiverm написа:
bobo_ld написа:По-скоро да не изгорите сондата. Пробвайте да измерите напрежението с мултицет на включен поялник - отпред на човката. Така изгорих две сонди. Накрая със снадки за кабели и проблема ми се реши.

Има начин да се заземи/замаси поялника , все пак с поялник се запояват доста по-капризни елементи , та една сонда ...


Абсолютно правилно!!! Проблема не идва от температурата или нагряването на сондата , а от фазата , която излиза на корпуса на поялника , когато той не е замасен/заземен (тоест когато са само две кабелчета , а не три към поялника и липсва заземителен/замасителн проводник!). Та с поялник се запояват микроконтролери , C-MOS елементи , процесори , SMD -елементи , които са 100 пъти по чувсвтивтелни от ламбда сондата , пък не се повреждат ако са спазени всички правила за правилно запояване!
Последна промяна metodi80 на 27 Юни 2009, 15:54, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3874
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: 318i 97'

Мнение от metodi80 » 27 Юни 2009, 15:52

DencheSso написа:Колега в темата съм добавил цената, това е цената на която аз съм си я закупил. ;)


Да колега , аз не съм огледал хубаво , че си посочил цената .....
Еми принципно сондата за моята кола е 391 лв. в ДаруКар , та тая цена на която ти си я купил май наистина е хубава .... все пак на половината на оригиналната е .....

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook