Ревизия на повдигачи М42/50/52- история в картинки
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
30 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Ревизия на повдигачи М42/50/52- история в картинки
Оф много ме мързи, ама викам ако сега не го напиша, нема го напиша никога.
Та да започнем. Разказа е насочен само и изцяло върху почистването и ревизията на повдигачите на М42/50/52, не обръщам внимание върху разглобяването на капака на клапаните, разглобяването на касетите и валовете. Това е една много проста процедура и не мисля да се занимавам с нея, за нея си има Аутодата, ЕТК и све други глупости.
А сега посъщество. След като се свалят касетите с валовете, се изваждат всичките повдигачи и се изсипват в един леген с бензин, всичко се измива добре от маслото, след това се взимат един по един повдигачите и се разглобяват. Разглобяването става по следния начин
Взима се повдигача и се удря енергично в нещо метално, в случая сме използвали ковачна релса. От удрянето се изважда вътрешната от външната част на повдигача. Когато се разделят двете части се внимава, защото вътрешната част е съставена от общо 3 части и то дребни, трябва да се внимава да не се загубят.
След кат ос еразглоби всичко, отново се изсипва в леген с ензин и отново се измива всичко, ще се учудите колко мизерия и гняс има вътре в повдигача.
След като си мислите, че сте измили всичко, взимате един спрей за обезмасляване на спирачни дискове (в Практикера е 5лв/бр, два спрея стигат перфектно за повдигачите) Та след като вземете въпросния спрей, започвате по един по един да ги чистите отново повдигачите, впръсквайте и в малките дупчици отстрани, които са за налягането на маслото. Ще се учудите как уж измитите повдигачи пускат още гняс и как светват повече до метален блясък. След като измиете всичко, прегледайте всички части на повдигачите за износвания и наранявания. Повдигачите инкъде не трябва да имат нито вдлъбване, нито нараняване, ако има нарена повдигач в кофата и си вземете друг дали нов или втора ръка няма знаение. Когато се убедите, че всичко е наред, започва сглобяване. Първо сглобете вътрешната част на повдигача, която е съставена както споменахме от 3 части. Внимавайте как сглобявате малкото патронче, защото има възможност да се обърне.
Сглобявате малките частки и ги подреждате. След това взимате големите части на повдигачите и им сипвате малко масълце, не е задължително, но е препоръчително, така ще избегнете многото тракане при първото палене, по този начин дефакто ще си има малко масълце в повдигача и ще му е по-мек старта.
След като наълните повдигача с масло, взимате втората му част ие пъхате в дупката, иска се силно натискане за да щракне зегерката, желателона е да се напраи с палеца, защото ако се напъне с нещо друго, а повдигача е задрал и няма да се усети силата и после няма да се движи и ще трябва да се смени
След тази процедура остава монтажа в касетките и монтажа на касетите и валовете на главата. Препоръчвам, ако и без това маслото е за смяна, хубаво изчистване на главата с обезмаслителен спрей. Много често попадата боклуци при тази интервенция и касетите не прилягат пълтно на главата. При първото палене не се притеснявайте, че ще изтрака, нормално е, запалете колата и я оставете да поработи поне 10 минути без да се прави излишно форсиране на двигателя. Така мотора ще си загрее и ще се разреди маслото и ще напълни по-добре повдигачите. След тази интервенция, подвигачите започват да работят нормално. При първи старт на мотора изщтракват за 2 секунди, това е нормално, защото през ноща маслото се е стекло и охлабило своето налягане в повдигача и при първия старт изтракването е докато напълни добре. Грешка е да се мисли, че повдигачите не трябва да изтракват при първи старт, това е сигнал за зазатлачени повдигачи и тогава тази процедура е желатена и дори наложителна. Защото в противен случай, повдигача не може да се регулира нормално и започва едно износване на повдигача или не пълно затваряне на клапана, оттам и изгаряне а самия клапан. Това води до понижаване на компресията, до влошаване н работата на двигателя, мудни реакции, повишен разгод на гориво и накрая скъпи и нежелани ремонти.
Надявам се де съм бил полезен, извинете за не фокусираните снимки, ама в 3 сутринта не ми е било до фокуси
Та да започнем. Разказа е насочен само и изцяло върху почистването и ревизията на повдигачите на М42/50/52, не обръщам внимание върху разглобяването на капака на клапаните, разглобяването на касетите и валовете. Това е една много проста процедура и не мисля да се занимавам с нея, за нея си има Аутодата, ЕТК и све други глупости.
А сега посъщество. След като се свалят касетите с валовете, се изваждат всичките повдигачи и се изсипват в един леген с бензин, всичко се измива добре от маслото, след това се взимат един по един повдигачите и се разглобяват. Разглобяването става по следния начин
Взима се повдигача и се удря енергично в нещо метално, в случая сме използвали ковачна релса. От удрянето се изважда вътрешната от външната част на повдигача. Когато се разделят двете части се внимава, защото вътрешната част е съставена от общо 3 части и то дребни, трябва да се внимава да не се загубят.
След кат ос еразглоби всичко, отново се изсипва в леген с ензин и отново се измива всичко, ще се учудите колко мизерия и гняс има вътре в повдигача.
След като си мислите, че сте измили всичко, взимате един спрей за обезмасляване на спирачни дискове (в Практикера е 5лв/бр, два спрея стигат перфектно за повдигачите) Та след като вземете въпросния спрей, започвате по един по един да ги чистите отново повдигачите, впръсквайте и в малките дупчици отстрани, които са за налягането на маслото. Ще се учудите как уж измитите повдигачи пускат още гняс и как светват повече до метален блясък. След като измиете всичко, прегледайте всички части на повдигачите за износвания и наранявания. Повдигачите инкъде не трябва да имат нито вдлъбване, нито нараняване, ако има нарена повдигач в кофата и си вземете друг дали нов или втора ръка няма знаение. Когато се убедите, че всичко е наред, започва сглобяване. Първо сглобете вътрешната част на повдигача, която е съставена както споменахме от 3 части. Внимавайте как сглобявате малкото патронче, защото има възможност да се обърне.
Сглобявате малките частки и ги подреждате. След това взимате големите части на повдигачите и им сипвате малко масълце, не е задължително, но е препоръчително, така ще избегнете многото тракане при първото палене, по този начин дефакто ще си има малко масълце в повдигача и ще му е по-мек старта.
След като наълните повдигача с масло, взимате втората му част ие пъхате в дупката, иска се силно натискане за да щракне зегерката, желателона е да се напраи с палеца, защото ако се напъне с нещо друго, а повдигача е задрал и няма да се усети силата и после няма да се движи и ще трябва да се смени
След тази процедура остава монтажа в касетките и монтажа на касетите и валовете на главата. Препоръчвам, ако и без това маслото е за смяна, хубаво изчистване на главата с обезмаслителен спрей. Много често попадата боклуци при тази интервенция и касетите не прилягат пълтно на главата. При първото палене не се притеснявайте, че ще изтрака, нормално е, запалете колата и я оставете да поработи поне 10 минути без да се прави излишно форсиране на двигателя. Така мотора ще си загрее и ще се разреди маслото и ще напълни по-добре повдигачите. След тази интервенция, подвигачите започват да работят нормално. При първи старт на мотора изщтракват за 2 секунди, това е нормално, защото през ноща маслото се е стекло и охлабило своето налягане в повдигача и при първия старт изтракването е докато напълни добре. Грешка е да се мисли, че повдигачите не трябва да изтракват при първи старт, това е сигнал за зазатлачени повдигачи и тогава тази процедура е желатена и дори наложителна. Защото в противен случай, повдигача не може да се регулира нормално и започва едно износване на повдигача или не пълно затваряне на клапана, оттам и изгаряне а самия клапан. Това води до понижаване на компресията, до влошаване н работата на двигателя, мудни реакции, повишен разгод на гориво и накрая скъпи и нежелани ремонти.
Надявам се де съм бил полезен, извинете за не фокусираните снимки, ама в 3 сутринта не ми е било до фокуси

Последна промяна sonny на 25 Юни 2009, 10:13, променена общо 1 път
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12842
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
- jbankov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1346
- Регистриран на: 11.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 M54 '01
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
- Gemar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
- Изрода
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 523
- Регистриран на: 26.02.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: На криво
- Мечтае да кара: Още по-на криво
- St.Dilov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 744
- Регистриран на: 10.02.2009
- Местоположение: София
- Кара: 318 TDS touring
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Браво за темата. Сони, бих добавил към заглавието и двигателите м42. Повдигачите и клапаните са същите като на 50 и 52.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
4- 5 сек е доста време. Тези на снимката в момента причукват за около половин секунда макс и то само като не е палена за деня. В общи линии е добра идея за всяка кола да се проверят, хем ще се смени и гарнитурката на капака. От тоя комплект, които Сони оправи имаше може би 3- 4 вече заяли.
30 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани